ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/9857/20
У Х В А Л А
15 червня 2021 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Крутько О.В.,
за участю секретаря судового засідання Шведа Б.В.,
представника позивача Шкарупської-Баранової Н.Б.,
представника відповідача Деркача А.І.,
розглянув у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Управління Служби безпеки України у Львівській області
про визнання протиправною бездіяльності, стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Управління СБУ у Львівській області, у якому просить: визнати протиправною бездіяльність Управління СБУ у Львівській області щодо не проведення із ОСОБА_1 повного розрахунку у день звільнення з військової служби; стягнути з Управління СБУ у Львівській області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за весь час затримки повного розрахунку при звільненні з 27.07.2017 до 30.09.2020 у розмірі 488062,77 грн.
Ухвалою від 19.11.2020 відкрито спрощене позовне провадження у адміністративній справі.
31.12.2020 прийнято ухвалу про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та заміну засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням, підготовче засідання призначено на 11.02.2021.
11.02.2021 протокольною ухвалою закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду на 23.03.2021.
23.05.2021 відкладено розгляд справи на 20.05.2021.
20.05.2021 оголошено перерву у судовому засіданні до 15.06.2021.
Відповідач - Управління СБУ у Львівській області подало клопотання про залишення позовної заяви без розгляду з підстав пропуску строку звернення до суду. Зазначено, що позивач звільнений із військової служби 27.07.2017, а остаточний розрахунок із ним проведено 29.09.2020 на підставі рішення Львівського окружного адміністративного суду від 27.07.2020, яке набрало законної сили 28.08.2020. Позивач звернувся до суду лише 03.11.2020, тобто більше ніж через місяць з моменту коли дізнався або повинен був дізнатись про порушення своїх прав, тобто з пропуском строку, визначеного ч.5 ст. 122 КАС України.
Позивач - ОСОБА_1 подав клопотання про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду. Клопотання мотивовано тим, що на час звернення до суду існувала стала судова практика щодо застосування тримісячного строку звернення до адміністративного суду з позовом про стягнення середнього заробітку за весь час затримки по день фактичного розрахунку. 14.10.2020 ОСОБА_1 та його адвокат Шкарупська-Баранова Н.Б. перебували у безпосередньому контакті з особою з ГРЗ COVID-19, та, оскільки позивач належить до групи ризику ускладнень з названої хвороби, то за порадою сімейного лікаря знаходився на самоізоляції протягом трьох тижнів. Позивач зазначає, що тривалість пропуску строку звернення до суду становить лише 4 дні. Просить клопотання задовольнити.
Розглянувши вказані заяви позивача та відповідача, долучені до справи докази суд при їх вирішенні керувався наступним.
Відповідно до ч.1 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Відповідно до абз. 1 ч.2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Згідно ч.3 статті 122 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Частина п`ята статті 122 КАС України передбачає, що для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.
Отже, строк звернення до суду за вирішенням публічно-правового спору щодо стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні охоплюється спеціальною нормою частини п`ятої статті 122 КАС України і становить 1 місяць.
Відповідно до п.3 розділу VІ Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.
Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.
Позивач подав позов про стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні. Строк на звернення до суду з зазначеним позовом становить 1 місяць. Суд встановив, що позивач звільнений із військової служби 27.07.2017, а остаточний розрахунок із ним проведено 29.09.2020 на підставі рішення Львівського окружного адміністративного суду від 27.07.2020, яке набрало законної сили 28.08.2020. Позивач звернувся до суду 03.11.2020, тобто пропустив строк звернення до суду на 4 дні.
Суд враховує, що пропущення строків звернення до адміністративного суду не може бути безумовною підставою для прямого застосування наслідків такого пропуску (залишення без розгляду, повернення), оскільки процесуальним законодавством передбачено можливість визнання судом причин пропуску таких строків поважними і в такому випадку справа розглядається і вирішується в порядку, встановленому КАС України.
Відповідно до частини першої статті 121 КАС України, суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.
Дослідивши обставини повідомлені позивачем у заявах по суті справи, які підтверджені документально та аргументи відповідача, суд вважає за необхідне зазначити, що позивач пропустив строк на звернення до суду з поважних причин, а саме у зв`язку з запровадженими обмежувальними протиепідемічними заходами з метою запобігання поширенню на території України СОVІD-19 (карантинні заходи) та перебуванням на самоізоляції з метою запобігання поширенню названої гострої респіраторної хвороби. Крім того, суд враховує незначний пропуск встановленого законом строку (4 дні).
Тому суд вважає за можливе поновити позивачу строк на звернення до суду з даним позовом, а в задоволенні заяви Управління СБУ у Львівській області про залишення позовної заяви без розгляду - відмовити.
Керуючись ст.ст. 121-123, 240, 248, 256, 294 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву ОСОБА_2 про визнання поважними причин пропуску строку звернення до суду задовольнити.
Причини пропуску строку звернення до суду з адміністративним позовом визнати поважними.
Поновити строк звернення до адміністративного суду.
Відмовити у задоволенні заяви Управління СБУ у Львівській області про залишення позовної заяви без розгляду
Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти неї можуть бути викладені в апеляційній чи касаційній скарзі на рішення суду прийняте за результатами розгляду адміністративної справи.
Суддя Крутько О.В.
Дата ухвалення рішення | 15.06.2021 |
Оприлюднено | 18.06.2021 |
Номер документу | 97725120 |
Судочинство | Адміністративне |
Суть | визнання протиправною бездіяльності, стягнення середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні