Постанова
від 24.06.2021 по справі 380/4751/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2021 рокуЛьвівСправа № 380/4751/20 пров. № А/857/9625/21 Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Шевчук С.М.,

суддів Кухтея Р.В., Шинкар Т.І.,

за участі секретаря судового засідання Чопко Ю.Т.,

представника позивача Керода Р.П.,

представника відповідача Кохан О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Виконавчого комітету Львівської міської ради на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 березня 2021 року (рішення ухвалене в м. Львові за правилами загального позовного провадження, судом під головуванням судді Грень Н.М., дата складення повного тексту рішення - 26.03.2021 року) у справі № 380/4751/20 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МС-МК 8" до Виконавчого комітету Львівської міської ради про визнання дій протиправними та скасування рішень, суд-

В С Т А Н О В И В :

І. ОПИСОВА ЧАСТИНА

Товариство з обмеженою відповідальністю «МС-МК 8» звернулося з позовом до Виконавчого комітету Львівської міської ради про:

- визнання протиправним дії Виконавчого комітету Львівської міської ради в частині розгляду питання та голосування за рішення «Про результати контролю за виконанням рішень виконавчого комітету від 18.05.2018 № 524, від 10.08.2018 № 892 та від 14.09.2018 № 1005» , яким скасовано рішення виконавчого комітету від 14.09.2018 № 1005 «Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТзОВ «МС-МК 8« багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 « ;

- скасування рішення виконавчого комітету № 504 від 12.06.2020 «Про результати контролю за виконанням рішень виконавчого комітету від 18.05.2018 № 524, від 10.08.2018 № 892 та від 14.09.2018 № 1005» .

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 16 березня 2021 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним дії Виконавчого комітету Львівської міської ради в частині розгляду питання та голосування за рішення «Про результати контролю за виконанням рішень виконавчого комітету від 18.05.2018 № 524, від 10.08.2018 № 892 та від 14.09.2018 № 1005» , яким скасовано рішення виконавчого комітету від 14.09.2018 № 1005 «Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТзОВ «МС-МК 8« багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 « .

Скасовано рішення виконавчого комітету № 504 від 12.06.2020 «Про результати контролю за виконанням рішень виконавчого комітету від 18.05.2018 № 524, від 10.08.2018 № 892 та від 14.09.2018 № 1005» , в частині скасування рішення виконавчого комітету від 14.09.2018 № 1005 «Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТзОВ «МС-МК 8« багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 « ;

В решті позову відмовлено.

Стягнуто з Виконавчого комітету Львівської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МС-МК 8» судовий збір в сумі 4204 ( чотири тисячі двісті чотири) грн. 00 коп.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

В обґрунтування апеляційної скарги відповідач вказує, що 11.06.2020 було проведено обстеження земельних ділянок, які знаходяться: на АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 . За результатами обстеження земельних ділянок встановлено, що забудова земельної ділянки площею 0,2600 га (кадастровий номер №4610137500:07:004:0027) на АДРЕСА_1 здійснюється з істотними порушеннями будівельних норм і правил та істотного відхилення від проекту, що суперечить суспільним інтересам, а тому відсутні підстави для затвердження відповідних умов та обмеження виконавчим комітетом Львівської міської ради.

Позивач своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу не скористався, відповідно до частини 4 статті 304 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

ІІ. ОЦІНКА СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

Ухвалюючи рішення про часткове задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, скасування рішень об`єктів нагляду з підстав їх незаконності, є крайнім заходом державного архітектурно-будівельного нагляду, належить до повноважень головних інспекторів будівельного нагляду, а наявність порушень встановлюється за результатами проведення перевірок у визначеному законом порядку.

При цьому, суд встановив, що спірні містобудівні умови та обмеження видані ТзОВ «МС-МК 8» уповноваженим органом. Проте, надаючи правову оцінку встановленим обставинам в контексті наведених вище положень чинного законодавства, суд вважає, що оскаржуване рішення прийняте за відсутності повноважень та у спосіб, що не передбачений Законами та Конституцією України. Як наслідок, суд дійшов висновку про відсутність передбачених чинним законодавством підстав для скасування містобудівних умов та обмежень.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Судом першої встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 13.07.2018 року Львівська міська рада прийняла ухвалу №3851 «Про затвердження ТзОВ «МС-МК 8« проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки на АДРЕСА_3 » , якою ухвалила затвердити ТзОВ «МС-МК 8« проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надати земельну ділянку площею 0,2600 га на АДРЕСА_3 кадастровий номер 4610137500:07:004:0027) в оренду терміном на 10 років для обслуговування багатоквартирних житлових будинків (код КВЦПЗ 02.03 - для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку) за рахунок земель житлової та | громадської забудови, перевіривши їх із земель, що не надані у власність або користування.

26 липня 2018 року між Львівською міською радою та ТзОВ «МС-МК 8« укладено договір оренди предметом якого є надання орендареві в строкове платне користування земельної ділянки для обслуговування багатоквартирних житлових будинків з кадастровим номером 4610137500:07:004:0027, яка розташована у АДРЕСА_1 терміном на 10 років.

14.09.2018 року виконавчим комітетом Львівської міської ради прийнято рішення №1005 «Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТзОВ «МС-МК 8« багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 » .

Відповідно до п. 1 даного рішення виконавчий комітет Львівської міської ради вирішив затвердити містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на І будівництво товариством з обмеженою відповідальністю «МС-МК 8« багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 .

11.06.2020 року головним спеціалістом відділу самоврядного контролю за використанням та охороною земель у м. Львові департаменту містобудування Фаріоном Віктором Борисовичем, головним спеціалістом відділу самоврядного контролю за використанням та охороною земель у м.Львові департаменту містобудування ОСОБА_1 , за участю начальника відділу укладання договорів оренди землі управління земельних ресурсів ОСОБА_2 , головного спеціаліста - районного архітектора відділу підготовки вихідних даних житлової та громадської забудови управління архітектури та урбаністики ОСОБА_3 , начальника відділу інспекційної роботи Інспекції ДАБК у м. Львові ОСОБА_4 , начальника відділу комунального господарства Шевченківської районної адміністрації Бегея М.Б. було проведено обстеження земельних ділянок, які знаходяться:на АДРЕСА_3 та АДРЕСА_2 .

За результатами вказаного обстеження 11.06.2020 складено акт обстеження земельних ділянок на АДРЕСА_4 . Обстеженням земельних ділянок встановлено наступне.

На земельній ділянці №1 площею 0,2600 га (кадастровий номер №4610137500:07:004:0027) на АДРЕСА_3 здійснюється будівництво багатоквартирного житлового будинку, розмістивши одну сторону будівлі безпосередньо на межі відведеної ділянки (без відступу) та вийшовши одним кутом за межу (орієнтовно 10 см). Навколо частини земельної ділянки АДРЕСА_5 встановлений паркан, яким самовільно захоплено земельні ділянки АДРЕСА_6 та АДРЕСА_7 комунальної власності під розміщення будівельного майданчика та благоустрою. Доступ до земельних ділянок №3 та №4 комунальної власності обмежений. Обміри об`єкту будівництва на земельній ділянці (кадастровий номер №4610137500:07:004:0027) та паркану здійснив сертифікований інженер-геодезист ОСОБА_5 (свідоцтво серія НОМЕР_1 ) з використання GPS приладу Stonex S8NPLUS (серійний номер STNS87202023N).

Земельна ділянка № НОМЕР_2 площею 0,2400 га кадастровий номер №4610137500:07:004:0009 повністю забудована 10-ти поверховим багатоквартирним будинком з паркінгом на АДРЕСА_3 , в тому числі за межами відведеної земельної ділянки (окремі елементи будівлі, входи у підвальні приміщення). Так, частина наземного паркінгу орієнтовною площею 0,0090 га вказаного будинку виходить за межі земельної ділянки АДРЕСА_8 та розміщена на земельній ділянці №5 в межах червоних ліній без документів, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою.

Враховуючи наведене, ТзОВ «МС-МК 8» в порушення умов договору оренди землі від 26.07.2018 №Ш-4102 використовує земельну ділянку № НОМЕР_3 площею 0,2600 га (кадастровий номер №4610137500:07:004:0027) не за призначенням, зокрема не для обслуговування будинку АДРЕСА_3 , а для будівництва нового будинку, а також самовільно зайняв земельні ділянки комунальної власності АДРЕСА_6 та № НОМЕР_4 орієнтовною площею 0, 0975 га.

Крім цього, ТзОВ «МС-МК 8« фактично використовує земельні ділянки № НОМЕР_2 площею 0,24 га кадастровий номер №4610137500:07:004:0009 за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, а також самовільно зайняв та фактично використовує земельну ділянку № НОМЕР_5 орієнтовною площею 0,0090 га на АДРЕСА_3 за відсутності відповідних рішень Львівської міської ради про надання їх в оренду та за відсутності вчиненого правочину щодо таких земельних ділянок.

Враховуючи вищезазначене, Виконавчим комітетом Львівської міської ради 12.06.2020 прийнято рішення №504 «Про результати контролю за виконанням рішень виконавчого комітету від 18.05.2018 №524, від 10.08.2018 №892 та від 14.09.2018 №1005» , яким вирішено:

1. Скасувати рішення виконавчого комітету від 14.09.2018 №1008 «Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва на будівництво ТзОВ «МС-МК 8» багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом на АДРЕСА_1 » ;

2. Зобов`язати ТзОВ «МС -МК 8» та ТзОВ «ІМПЕРІАЛ ГРАД» надати пояснення та вжити заходів приведення у відповідність до вимог земельного законодавства та законодавства у сфері містобудування будівництво об`єктів на АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 ;

3. Скерувати копію цього рішення в Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у м. для вжиття заходів щодо припинення права на виконання будівельних робіт.

4. Департаменту містобудування:

4.1. Інформувати ТзОВ «МС-МК 8» та «ІМПЕРІАЛ ГРАД» про прийняте рішення виконавчого комітету та про недотримання вимог земельного законодавства та законодавства у сфері містобудування щодо будівництва об`єктів на АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 .

4.2 Спільно з юридичним департаментом вжити заходів щодо розірвання з товариством з обмеженою відповідальністю «МС-МК 8« договору оренди земельної ділянки площею 0,26 га (кадастровий № 4610137500:07:004:0027) та подати на розгляд міської ради.

4.3 Скерувати матеріали обстеження земельної ділянки у відповідні контролюючі та правоохоронні органи для вжиття передбачених законом заходів реагування за порушення вимог законодавства на об`єкті будівництва на АДРЕСА_1 .

5. У разі невиконання пункту 2 юридичному департаменту спільно з департаментом містобудування подати на розгляд виконавчого комітету рішення «Про скасування рішень виконавчого комітету від 18.05.2018 № 524, від 10.08.2018 № 892« .

Не погоджуючись з прийнятим рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №504 від 12.06.2020 «Про результати контролю за виконанням рішень виконавчого комітету від 18.05.2018 №524, від 10.08.2018 №892 та від 14.09.2018 №1005» , позивач звернувся з даним позовом до суду.

ІV. ПОЗИЦІЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

Перевіривши за наявними у справі матеріалами доводи, викладені у апеляційній скарзі, правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права і правової оцінки обставин у справі у межах, визначених статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), колегія суддів встановила таке.

Статтею 55 Конституції України визначено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності регулюються Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» №3038-VI від 17.02.2011.

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.

До уповноважених органів містобудування та архітектури належать органи, визначені у статті 13 Закону України "Про архітектурну діяльність". У свою чергу, за змістом ст.13 Закону України «Про архітектурну діяльність» до уповноважених органів містобудування та архітектури належать, в тому числі, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад з питань архітектури.

Згідно ч. 2 ст. 6 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать:

1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;

2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.

Органи місцевого самоврядування здійснюють свою діяльність у сфері містобудування та архітектури відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР від 21.05.1997.

Обсяг повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі будівництва встановлює ст. 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , п.п. 9 п. «а» ч.1 якої передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження - надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок.

Підстави для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, а також для їх скасування встановлені ч. 4, 8 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» .

Згідно ч. 4 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є, зокрема, неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень, виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Частиною 8 статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника.

Внесення змін до містобудівних умов та обмежень може здійснювати орган, що їх надав, за заявою замовника або за рішенням суду.

При цьому, як слідує із змісту цієї норми закону скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється:

1) за заявою замовника;

3) за рішенням суду.

У разі скасування за рішенням суду містобудівних умов та обмежень посадові особи відповідного уповноваженого органу містобудування та архітектури несуть відповідальність згідно із законом (частиною 8 статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» ).

Як слідує з матеріалів справи позивач заяви про внесення змін або скасування до містобудівних умов та обмежень не подавав, рішення суду з вказаного питання також відсутнє.

Статтею 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі будівництва віднесено повноваження, в тому числі, щодо надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок. Проте, як вказаною нормою цього Закону, так як і будь-якою іншою його статтею, не передбачено право виконавчого комітету ради скасовувати надані містобудівні умови і обмеження забудови земельних ділянок за власною ініціативою.

За наведених положень, суд першої інстанції дійшов висновку, що наведений у частині 8 ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» перелік підстав для скасування містобудівних умов та обмежень є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає.

Як наслідок приведених положень законодавства, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з приводу того, що оскаржуване рішення прийняте за відсутності повноважень та у спосіб, що не передбачений Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» .

Доводами апеляційної скарги, висновки суду першої інстанції не спростовуються, а зводяться лише до переоцінки та незгоди з ними.

При цьому, скаржник в апеляційній скарзі обмежився лише викладом обставин та норм права, проте не обґрунтував у чому саме полягає неправильне застосування (порушення) судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при прийнятті оскаржуваного рішення, що саме не було досліджено судом першої інстанції, чи в чому полягає невідповідність висновків суду обставинам справи.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись ст. 308, ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 325, ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Львівської міської ради залишити без задоволення.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 березня 2021 року у справі № 380/4751/20 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя С. М. Шевчук судді Р. В. Кухтей Т. І. Шинкар Повне судове рішення складено 24 червня 2021 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2021
Оприлюднено25.06.2021
Номер документу97880822
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/4751/20

Постанова від 24.06.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Постанова від 24.06.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 16.03.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Постанова від 13.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 23.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні