Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"22" червня 2021 р. м. Житомир Справа № 20/5007/1274-Б/12
Господарський суд Житомирської області у складі судді Макаревича В.А.,
за участю секретаря судового засідання Підгаєцької М.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління ДПС у Житомирській області про заміну кредитора правонаступником №392/06-30-20-02 від 16.04.2021 у справі №20/5007/1274-Б/12
За заявою Публічного акціонерного товариства "Кредитпромбанк" (м. Київ)
До боржника Товариства з обмеженою відповідальністю Торгова Компанія "Велес" (смт. Любар Житомирська область)
про банкрутство
за участю представників сторін:
від від заявника: не з`явився;
від від кредиторів: не з`явився;
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Господарського суду Житомирської області перебуває справа №20/5007/1274-Б/12 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю Торгова Компанія "Велес" (смт. Любар, Житомирська область).
Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 20.04.2021, зокрема, прийнято та призначено для розгляду заяву Головного управління ДПС у Житомирській області про заміну кредитора правонаступником №392/06-30-20-02 від 16.04.2021.
30.04.2021 від ліквідатора Терещука О.В. надійшов відзив №02-17/04/46 від 28.04.2021 на заяву ГУ ДПС в Житомирській області про заміну кредитора правонаступником (т.13,а.с.201) у якому ліквідатор не заперечує про заміну кредитора правонаступником у справі.
До суду не надходили письмові та усні заперечення стосовно поданої заяви ГУ ДПС у Житомирській області №392/06-30-20-02 від 16.04.2021 про заміну кредитора правонаступником у справі.
Заява обґрунтована тим, що відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 43142501) з 16.10.2020 перебуває в стані припинення та на дату подання зави про заміну кредитора правонаступником не ліквідоване.
Враховуючи те, що передавальний акт складається на момент припинення юридичної особи та надається державному реєстратору, в ГУ ДПС у Житомирській області (ЄДРПОУ ВП 44096781) відсутня можливість надати вищезазначений документ.
За приписами частин першої та другої статті 52 ГПК України у разі припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив.
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41 статті 41 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
У свою чергу повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональних обов`язків контролюючих органів визначається законодавством України (пункт 41.5 статті 41 ПК України).
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.
Поряд із цим установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням ЗО відсотків вакансій (пункт 2 Постанови № 893).
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 3 Постанови № 893).
Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" було утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком.
Можливість з 01.01.2021 забезпечення здійснення новоствореними територіальними органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються, була передбачена відповідним наказом від 24.12.2020 № 755.
Крім цього регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується (наказ від 12.11.2020 № 643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС").
У частині самопредставництва визначено, що територіальний орган ДПС з метою організації своєї діяльності забезпечує самопредставництво ДПС та ГУ ДПС у судах через начальника ГУ ДПС, а також без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС через їхніх заступників, державних службовців підрозділів до функціональних повноважень яких належить представництво в судах інтересів ГУ ДПС відповідно до положень про такі підрозділи, які забезпечують самопредставництво інтересів ДПС та ГУ ДПС в судах без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС.
Необхідно зазначити, що згідно з частиною першою статті 56 ГПК України сторона, третя особа, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь в судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника.
Держава бере участь у справі через відповідний орган державної влади відповідно до його компетенції, від імені якого діє його керівник, інша уповноважена особа відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво органу державної влади) або через представника (частина 4 статті 56 ГПК України).
Отже, відбулося фактичне (компетенційне) процесуальне правонаступництво, за яким здійснено передання компетенції від ліквідованого територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права до територіального органу ДПС як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
У свою чергу, територіальний орган ДПС як юридична особа публічного права втратив процесуальну правоздатність органу, який згідно із законом виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики.
Таким чином, для встановлення факту публічного правонаступництва суб`єкта владних повноважень визначальним є встановлення або припинення первісного суб`єкта або перехід повністю чи частково його функцій.
Дослідивши подані до заяви копії постанови Міністрів України від 30.09.2020 №893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби"; Наказ Державної податкової служби України № 529 від 30.09.2020 "Про утворення територіальних органів ДПС"; Положення про Головне управління ДПС у Житомирській області; Наказ Державної податкової служби України № 556 від 08.10.2020 р. "Про ліквідацію територіальних органів ДПС"; Наказ Державної податкової служби України № 643 від 12.11.2020 р.; Наказ Державної податкової служби України № 755 від 24.12.2020 р. "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій"; Витяг з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, суд дійшов висновку про наявність правових підстав заміни як сторони у справі територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права на територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, а тому задовольняє заяву ГУ ДПС у Житомирській області №392/06-30-20-02 від 16.04.2021 про заміну кредитора у справі ГУ ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 43142501, вул. Юрка Тютюника, 7, м. Житомир, 10003) на його правонаступника - ГУ ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 44096781, вул.Юрка Тютюника, 7, м. Житомир,10003).
Керуючись статтями 52, 56, 233 - 235 ГПК України, ст. 2, ч.4 ст. 9 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Задовольнити заяву Головного управління ДПС у Житомрській області №392/06-30-20-02 від 16.04.2021 про заміну кредитора правонаступником.
2. Замінити кредитора у справі ГУ ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 43142501, вул.Юрка Тютюника, 7, м.Житомир,10003) на його правонаступника - ГУ ДПС у Житомирській області (код ЄДРПОУ 44096781, вул. Юрка Тютюника, 7, м.Житомир,10003).
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та підлягає оскарженню.
Апеляційна скарга на ухвалу господарського суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Північно-Західного апеляційного господарського суду або через Господарський суд Житомирської області.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту ухвали.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://court.gov.ua/fair/sud5007/.
Суддя Макаревич В.А.
Список розсилки:
1 - в справу
2 - ініціюч. кред. - ПАТ "Дельта Банк" (01133, м. Києв, вул Щорса, 36-Б) - рек.
3 - ТОВ "Вердикт Фінанс" (04080, м. Київ, вул. Вікентія Хвойки, 15/15) - рек.
4 - боржнику Товариства з обмеженою відповідальністю Торгова Компанія "Велес" - 13100, Житомирська обл., Любарський р-н, смт. Любар, вул. Леніна, буд. 17 прост.
5 - Житомирський обласний центр зайнятості 10001, м. Житомир, вул. Київська, 83, e-mail: zhitom@ocz.ic.zt.ua - на елек. пошту
6 - ГУ ПФУ в Житомирській обл. - E-mail: gupfu@zt.pfu.gov.ua -на елек. пошту
7 - УВД ФСС України у Житомирській області -- на елек. пошту
8 - ГУ ДПС у Житомирській області - Електронна пошта: zt.official@tax.gov.ua - на елек. пошту
9 - а/к Терещуку О.В. - на електронну пошту - ІНФОРМАЦІЯ_1
10 - ТОВ "Фінансова компанія "Дата фінанс" - 04119, м.Київ,, вул. Зоологічна, буд. 4А, офіс 139 - реком.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2021 |
Оприлюднено | 29.06.2021 |
Номер документу | 97924275 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Макаревич В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні