Ухвала
від 29.06.2021 по справі 914/1767/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

про відкриття провадження у справі

29.06.2021 р. Справа № 914/1767/21

Господарський суд Львівської області у складі судді В. П. Трускавецького, розглянувши матеріали справи,

за позовом: Керівника Дрогобицької окружної прокуратури, м. Дрогобич Львівської області, в інтересах держави в особі, позивача:Дрогобицької міської ради Львівської області, м. Дрогобич Львівської області, до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю Галичина-Захід , с. Кавсько Стрийського району Львівської області, про: визнання недійсним рішення Верхньогаївської сільської ради Дрогобицького району, визнання недійсним договору та повернення земельних ділянок. Представники учасників процесу не викликались (не повідомлялись). Встановив:

На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Керівника Дрогобицької окружної прокуратури в інтересах держави в особі Дрогобицької міської ради Львівської області до Товариства з обмеженою відповідальністю Галичина-Захід про визнання недійсним рішення Верхньогаївської сільської ради Дрогобицького району № 30 від 03.02.2016 Про визначення орендаря земель сільськогосподарського призначення на території Верхньогаївської сільської ради в редакції рішення сільської ради № 560 від 22.10.2020 Про внесення змін до рішення сільської ради від 03.02.2016 № 30 ; визнання недійсним Договору № 01 від 30.10.2020 про надання земель сільськогосподарського призначення за спрощеною процедурою в оренду; повернення за актом приймання-передачі земельних ділянок.

Відповідно до пункту 2 частини 1 та частини 3 статті 12 Господарського процесуального кодексу України господарське судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду малозначних справ, справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Відповідно до частини 4 статті 53 Господарського процесуального кодексу України, прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Частинами 3 та 4 статті 23 Закону України Про прокуратуру , прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.

З наведених норм процесуального законодавства та приписів Закону України Про прокуратуру вбачається, що прокурор може бути процесуальним позивачем у справі - тобто особою, яка ініціює відкриття провадження у справі на захист прав і інтересів інших осіб чи держави у випадках, коли це прямо дозволено законом.

При цьому відповідно до Закону України Про прокуратуру підставами представництва прокуратурою інтересів держави є наявність порушення або загрози порушення інтересів держави та не здійснення або неналежне здійснення захисту цих інтересів органом державної влади, органом місцевого самоврядування чи іншим суб`єктом владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, та за відсутності такого органу.

Як вбачається із позовної заяви та долучених до неї документів, прокурор вказує про неправомірність та безпідставність надання Верхньогаївською сільською радою Дрогобицького району спірних земельних ділянок в оренду, зокрема, вказуючи про відсутність повноважень сільської ради, невідповідність умов договору вимогам закону у період укладення, порушення процедури передачі (без проведення аукціону) тощо.

Згідно з рішенням Дрогобицької міської ради № 18 від 10.12.2020 Про початок реорганізації Стебницької міської ради, Бистрицької, Болехівської, Броницької, Верхньогаївської, Волянської, Дережицької, Добрівлянської, Долішньолужецької, Лішнянської, Михайлевицької, Медвежанської, Нижньогаївської, Нагуєвицької, Почаєвицької, Раневицької, Рихтицької, Снятинської, Ступницької, Унятицької сільських рад шляхом приєднання до Дрогобицької міської ради та початок реорганізації виконавчого комітету Стебницької міської ради шляхом приєднання до виконавчого комітету Дрогобицької міської ради вирішено у тому числі, почати процедуру реорганізації Верхньогаївської сільської ради Дрогобицького району Львівської області (ЄДРПОУ 20825352), місце знаходження: вул. Залізнична, 4, с. Верхні Гаї Дрогобицького району Львівської області, шляхом приєднання до Дрогобицької міської ради (ЄДРПОУ 04055972), місце знаходження: пл. Ринок, 1, м. Дрогобич, Дрогобицького району Львівської області (п. 5. Рішення). Дрогобицька міська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Верхньогаївської сільської ради (п. 5.1. Рішення). Утворити комісію з реорганізації Верхньогаївської сільської ради (п. 5.2. Рішення).

Прокурор у даному випадку звертається до суду як позивач в інтересах держави, вказуючи про відсутність органу (іншого ніж прокурор) уповноваженого державою на здійснення відповідних функцій оскарження рішення сільської ради (правонаступник Дрогобицька міська рада) з підстав його незаконності та оскарження спірного договору з підстав невідповідності вимогам профільного закону. Так, прокурором визначено відповідачем 1 - Дрогобицьку міську раду Львівської області (правонаступник сільської ради) та відповідачем 2 - ТзОВ Галичина-Захід .

Відтак прокурор вказую, що підставою для представництва інтересів держави останнім. Без визначення уповноваженого органу є те, що Дрогобицька міська рада Львівської області є одним зі співвідповідачів, а тому і відсутній орган, уповноважений державою здійснювати функції захисту її інтересів саме у цих спірних правовідносинах. Зазначена підстава представництва інтересів держави у подібній правовідносинах передбачена у п. п. 29, 30 постанови Великої Палати Верховного Суду від 15.01.2020 № 968/119/18.

Отже, як з`ясовано судом з поданих матеріалів, прокурором доведено підстави для представництва держави у суді при зверненні із даним позовом, вказані у позові обставини представництва підтверджується поданими матеріалами, реалізація захисту охоронюваних законом прав та інтересів держави щодо визнання недійсних зазначених вище документів не здійснюється.

За вказаних обставин, беручи до уваги категорію та складність справи, суд дійшов висновку про необхідність прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі, а розгляду справи здійснювати за правилами загального позовного провадження.

Керуючись ст.ст. 4, 12, 20, 53, 120, 121, 162, 164, 176, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовну заяву прийняти до розгляду та відкрити провадження у справі.

2. Розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження.

3. Підготовче засідання призначити на 27.07.21 о 10:30 год., у приміщенні Господарського суду Львівської області (адреса: 79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128, 2-й поверх).

4. Викликати учасників процесу у підготовче засідання.

5. Встановити відповідачу 1 та 2 строк впродовж 15 календарних днів з дня отримання цієї ухвали, для надання суду відзиву на позовну заяву відповідно до ст. 165 ГПК України. Відзив з доданими документами надіслати іншим учасникам процесу. Докази такого надіслання надати суду.

6. Встановити прокурору строк впродовж 5 календарних днів з дня отримання відзиву на позов, для подання відповіді на відзив. У разі подання такої відповіді до суду, зобов`язати прокурора надіслати таку відповідь не пізніше наступного дня відповідачам 1 та 2. Докази такого надіслання надати суду.

7. Встановити відповідачу 1 та 2 строк впродовж 5 календарних днів з дня отримання відповіді на відзив, для подання заперечення. У випадку подання заперечення до суду не пізніше наступного дня надіслати його з доданими документами учасникам процесу. Докази такого надіслання надати суду.

8. Роз`яснити, що в разі ненадання відповідачем 1 чи 2 у встановлений судом строк без поважних причин відзиву, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

9. Звернути увагу учасників процесу, що

9.1. Заяви та клопотання, які подаються до суду, повинні відповідати статтям 169-170 Господарського процесуального кодексу України.

9.2. У випадку подання доказів до суду у всіх учасників справи існує обов`язок надіслання копій таких доказів усім іншим учасникам справи заздалегідь (частина 9 статті 80 Господарського процесуального кодексу України).

Суд повідомляє, що учасники справи, адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання державного та комунального секторів економіки та інші особи мають право доступу до матеріалів даної справи в електронному вигляді в системі Електронний суд після реєстрації своїх офіційних електронних адрес в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі.

Суд звертає увагу сторін, що для отримання процесуальних документів в електронному вигляді, доцільно зареєструватися в системі обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу (створити поштову скриньку електронного суду), розміщеній на офіційному веб-порталі судової влади України за адресою: mail.gov.ua та подати до суду заявку про отримання процесуальних документів в електронному вигляді по конкретній справі, яку необхідно роздрукувати на офіційному веб-порталі судової влади України. Детальнішу інформацію про переваги Електронного суду можна отримати на сторінці Господарського суду Львівської області на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет, а саме: https://lv.arbitr.gov.ua/sud5015/.

Надіслання учасниками судового процесу заяв, клопотань, скарг, відзивів та інших документів до суду необхідно здійснювати в електронному вигляді на електронну адресу суду, через особистий кабінет в системі Електронний суд , поштою, факсом або дистанційними методами зв`язку.

Для забезпечення належного та своєчасного обміну процесуальними документами та іншими поданими учасниками справи клопотаннями та заявами, учасникам справи необхідно повідомити суду та іншим учасникам справи свої електронні адреси чи інші засоби зв`язку, передбачені ст. 120 ГПК України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду.

Суддя В.П. Трускавецький

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення29.06.2021
Оприлюднено30.06.2021
Номер документу97925075
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/1767/21

Рішення від 03.08.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

Ухвала від 09.08.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

Ухвала від 27.07.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

Ухвала від 29.06.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні