ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 580/547/21 Головуючий у 1 інстанції: Білоноженко М.А.
Суддя-доповідач: Вівдиченко Т.Р.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 червня 2021 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача Вівдиченко Т.Р.
Суддів Сорочка Є.О.
Чаку Є.В.
За участю секретаря Борейка Д.Е.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Приватного підприємства "Торговий Дім Поляков" на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2021 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства "Торговий дім Поляков" до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення, -
В С Т А Н О В И Л А :
Позивач - Приватне підприємство "Торговий дім Поляков" (далі - ПП Торговий дім Поляков ) звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 05.11.2020 року №795/2300090121 Головного управління ДПС у Черкаській області.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2021 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду, позивач - Приватне підприємство "Торговий дім Поляков" звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити повністю, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права. Невірне зазначення коду ЄДРПОУ та відсутність РНОКПП контрагентів в звіті 1-ОА не є тим порушенням, за яке законодавцем передбачено відповідальність, оскільки, наявна описка не призвела до зазначення помилкових відомостей про обсяги виробництва та/або обігу алкогольних напоїв.
Заслухавши у відкритому судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з`явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, з наступних підстав .
Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Головним управління ДПС у Черкаській області, на підставі пп. 20.1.2, 20.1.4, 20.1.8 - 20.1.11 п. 20.1 ст, 20, пп. 75.1.3 п. 75.1 ст.75, пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), статті 16 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (зі змінами та доповненнями), з метою контролю за обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального, прийнято наказ №1536 від 28.09.2020 р. "Про проведення фактичних перевірок".
Згідно вказаного наказу, наказано провести фактичну перевірку Приватного підприємства "Торговий дім Поляков" (код ЄДРПОУ - 32268131) за місцями фактичного провадження діяльності за адресами: Черкаська область, місто Умань, провулок Леваневського, 4Б, Черкаська область, Черкаський район, с. Червона Слобода, вул.. Берегова-Промислова, 4А, з 29 вересня 2020 року тривалістю десять діб. Перевірку провести за період діяльності з 01.07.2019 р. по 08.10.2020 р. з метою дотримання вимог законодавства з питань обліку, ліцензування, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, цільового використання пального та спирту етилового платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і пального за місцем фактичного провадження діяльності.
На підставі наказу №1536 від 28 вересня 2020 року, Головним управління ДПС у Черкаській області видано направлення на перевірку №422, №423 від 29.09.2020 року та №456, №457 від 01.10.2020 р.
За результатами здійснення фактичної перевірки Приватного підприємства "Торговий дім Поляков", складено Акт про результати фактичної перевірки №270/23-00-09-0122/32268131 від 15.10.2020 року (далі - Акт перевірки).
Під час проведення фактичної перевірки було встановлено наступне:
02 жовтня 2020 року Головне управління ДПС у Черкаській області звернулось до ПП Торговий дім Поляков із письмовим зверненням, в якому зазначило, що, згідно звітів 1-ОА, ПП Торговий дім Поляков здійснило продаж алкогольних напоїв ПП АРГО (код за ЄДРПОУ 22798277) у якого відсутні ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями, у зв`язку із чим, зобов`язано надати копії наступних документів, до 06.10.2020 р.: ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями, довідки про реєстрацію місць зберігання; документи що підтверджують реалізацію алкогольних напоїв ПП АРГО , код за ЄДРПОУ 22798277, а саме: податкові, видаткові та товаротранспортні накладні; бухгалтерську довідку, щодо залишку алкогольних напоїв станом на 01.10.2020 р. із обов`язковим зазначенням загальної кількості та вартості по кожному місцю зберігання алкогольних напоїв. Дане звернення отримано бухгалтером ПП Торговий дім Поляков - 02.10.2020 р., про що свідчить проставлений підпис у зверненні.
08 жовтня 2020 року Головне управління ДПС у Черкаській області повторно звернулось до ПП Торговий дім Поляков із письмовим зверненням, в якому зазначило, що ПП "ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛЯКОВ" при наявності діючих ліцензій звітується про відсутність діяльності з роздрібної реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Також, зазначено, що за даними звіту 1-ОА з період січень-серпень 2020 року встановлено здійснення продажу: 313 СГ без зазначення РНОКПП або ЄДРПОУ (Додаток №1); 113 осіб, по Черкаській області, що припинили господарську діяльність до 2020 року (Додаток №2). За результатами співставлення даних звіту 1-ОА та ЄРПН встановлено невідповідність у відображенні по наступних СГ: Діючі платники ПДВ, накладні не реєструвались (додаток №3). Перевіряючими, також, зазначено, що підприємством зареєстровано ПН на ТОВ Епіцентр (код 32490244) загальним обсягом постачання без урахування ПДВ підакцизних товарів 843 697 грн., згідно зі звітом 1-ОА, січень-серпень - - 396 дал. Також, в звітах 1-ОА відображено продаж на самих себе в об`ємі 17 008,7 дал. Зобов`язано надати документи до ГУ ДПС у Черкаській області у термін до 08.10.2020 р. Дане звернення отримано бухгалтером ПП Торговий дім Поляков - 08.10.2020 р., про що свідчить проставлений підпис у зверненні.
08 жовтня 2020 року ПП "ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛЯКОВ" подано до Головного управління ДПС у Черкаській області лист №20-0791 (а.с. 40-41) де зазначив, що, у зв`язку з технічною помилкою при внесенні в базу карток клієнтів (торгово-роздрібних точок), ПП "ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛЯКОВ" в дані звіту Ф. №1-ОА потрапила недостовірна інформація про контрагентів, яким була відвантажена алкогольна продукція. А саме: відображено відвантаження товару (алкогольної продукції) приватному підприємству "Арго" (код ЄДРПОУ 22798277); СГ без зазначення РНОКПП або ЄДРПОУ; особи, що припинили господарську діяльність; продаж на самих себе. Щодо постачання продукції ТОВ Епіцентр , виписка ПН відповідає фактичному постачанню товарів. Після проведення перевірки та коригування бази клієнтів ПП Торгового Дому ПОЛЯКОВ дана помилка усунена. В зв`язку з автоматизованим проведенням коригуванням клієнтської бази, на даний момент немає технічної можливості вирахувати, яка саме картка клієнта у вказаний період була некоректно заповнена. В зв`язку з автоматизованим формуванням звіту 1 ОА, та значними обсягами постачання і великою клієнтською базою - автоматичне формування звітності має технічні моменти, які не має можливості відслідкувати вчасно. Просили за вказаний період не нараховувати штрафні санкції у зв`язку з самостійно виявленою помилкою в звіті Ф. №1-0А. На підтвердження достовірності поданій у звіті кількості відвантаженої алкогольної продукції надані Акти зняття залишків товарно-матеріальних цінностей (ТМЦ) станом на 01.07.2020 р. та 01.10.2020 р. на торговельних об`єктах та складських приміщеннях за адресами: Магазин-склад - Черкаський район, с. Червона Слобода, вул. Берегова-Промислова, 4а; Магазин-склад - Черкаська обл., м. Умань, пров. Леваневського, 4Б.
08 жовтня 2020 року ПП Торговий дім Поляков звернулося до Головного управління ДПС у Черкаській області із листом, в якому просив продовжити фактичну перевірку на п`ять днів, у зв`язку із зі значними обсягами для аналізу по суті перевірки.
Наказом Головного управління ДПС у Черкаській області від 08 жовтня 2020 року №1628-п "Про продовження строків фактичної перевірки", строки проведення фактичної перевірки ПП "ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛЯКОВ", призначеної наказом №1536 від 28.09.2020 р., продовжено на 5 діб.
Актом про результати фактичної перевірки №270/23-00-09-0122/32268131 від 15.10.2020 року встановлено:
01 жовтня 2020 року за адресами: Черкаська область, місто Умань, провулок Леваневського, 4Б, Черкаська область, Черкаський район, с. Червона Слобода, вул.. Берегова-Промислова, 4А розпочато фактичну перевірку ПП ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛЯКОВ (код за ЄДРПОУ 32268131).
В ході проведення фактичної перевірки за вищезазначеними адресами складено Акт товарно-матеріальних цінностей від 01 жовтня 2020 року та встановлено наступне, що станом на 01 жовтня 2020 року у ПП Торговий дім Поляков за адресою; Черкаська область, м. Умань, пров. Леваневського, буд. 4 Б в магазині-складі фактичний залишок підакцизних товарів на загальну суму 3 934 591,54 грн. (в тому числі пива на загальну суму 1 393 312,04 грн. ) в кількості 171 441 шт. пляшок та за адресою: Черкаська область, м. Умань, пров. Леваневського, буд. 4 Б в магазині-складі фактичний залишок підакцизних товарів на загальну суму 5 478 587,97 грн. (в тому числі пива на загальну суму 1 992 330,24 грн.) в кількості 234 609 шт. пляшок.
Станом на 01 липня 2020 року, згідно даних бухгалтерського обліку, залишок пива за адресою: Черкаська область, м. Умань, пров. Леваневського, буд. 4 Б в магазині-складі обліковується на загальну суму 1 669 067,53 грн. та за адресою: Черкаська область, м. Умань, пров. Леваневського, буд. 4 Б в магазині-складі обліковується на загальну суму 2 205 121,80 грн.
Перевіряючими Головного управління ДПС у Черкаській області під час проведення перевірки були надані письмові звернення про отримання документів (їх належним чином завірених копій) від 02.10.2020 року та 08.10.2020 року.
Перевіркою звітів форми №1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за липень 2019 р. (№ 9170264743 від 05.08.2019р.), за серпень 2019 р. ( №9199403024 від 04.09.2019 р.), за вересень 2019 р. (№9227628543 від 03.10.2019), за жовтень 2019 р. ( №9257631835 від 04.11.2019), листопад 2019 р. (№9290548724 від 05.12.2019), грудень 2019 р. (№9318346483 від 08.01.2020), січень 2020 р. (№ 9012342483 від 04.02.2020 р.), лютий 2020р. (№9042538329 від 05.03.2020), березень 2020 р. (№9067568206 від 01.04.2020), квітень 2020 р(№9095444833 від 04.05.2020), травень 2020 р (№9123986285 від 03.06.2020), червень 2020 р. (№9151623941 від 01.07.2020), липень 2020 р. (№9188182105 від 05.08.2020), серпень 2020 р. (№9218497377 від 02.09.2020) зазначає оптовий продаж алкогольних напоїв суб`єкту господарювання у якого відсутня ліцензія на продаж алкогольних напоїв, а саме: ПП Арго (код ЄДРПОУ 22798277), суб`єктам господарювання без зазначення РНОКПП або ЄДРПОУ та особам, що припинили господарську діяльність.
Підтвердження, що ПП ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛЯКОВ здійснював продаж алкогольних напоїв суб`єкту господарювання у якого відсутня ліцензія на продаж алкогольних напоїв, суб`єктам господарювання без зазначення РНОКПП або ЄДРПОУ та особам, що припинили господарську діяльність окрім звітів за липень 2019 року-серпень 2020 року за формою №1 - ОА поданих ПП ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛЯКОВ не встановлено.
Згідно відповіді на письмове звернення, ПП ТОРГОВИЙ ДІМ ПОЛЯКОВ в даних звітів №1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі , при внесенні в базу карток клієнтів (торгово-роздрібних точок) потрапила недостовірна інформація про контрагентів, яким була відвантажена алкогольна продукція.
Що свідчить про внесення недостовірних відомостей, щодо результатів реалізації підакцизних товарів в вищезазначених звітах.
Згідно Акту перевірки, встановлені факти свідчать про порушення частини 3 ст. 16 Закон України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів зі змінами та доповненнями, наказу Міністерства Фінансів України від 11.02.2016 р. №49, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 03.03.2016 р. №343/28473 Про затвердження форми звітів щодо виробництва та обігу спирту, алкогольних напої і тютюнових виробів та порядку їх заповнення в частині подання звіту з недостовірними відомостями Звітів форми №1- ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за липень 2019 року - серпень 2020 року.
Відповідальність передбачена ч. 2 ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , із змінами та доповненнями.
За наслідками встановлених Актом перевірки порушень, Головним управління ДПС у Черкаській області прийнято податкове повідомлення-рішення №795/2300090121 від 05.11.2020 року на суму 238000 грн. за порушення ч. 3 ст. 16 Закону України №481/95-ВР та Порядку заповнення форми звіту № 1-0А Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі .
Не погодившись податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини, що склались між сторонами, регулюються Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України), який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до положень пп. 19-1.1.14, 19-1.1.16 - 19-1.1.20 п.19-1.1 ст. 19-1 ПК України, контролюючі органи виконують функції, зокрема, здійснюють контроль у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням, забезпечують міжгалузеву координацію у цій сфері; здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів; проводять роботу щодо боротьби з незаконним виробництвом, переміщенням, обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів; організовують роботу, пов`язану із замовленням марок акцизного податку, їх зберіганням, продажем, відбором зразків, з метою проведення експертизи щодо їх автентичності та здійснюють контроль за наявністю таких марок на пляшках (упаковках) з алкогольними напоями і пачках (упаковках) тютюнових виробів під час їх транспортування, зберігання і реалізації; забезпечують контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, які провадять роздрібну торгівлю тютюновими виробами, вимог законодавства щодо максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких виробів; забезпечують контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, які провадять оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями, вимог законодавства щодо мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на такі напої.
За приписами підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу (податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи)), мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
В силу вимог п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України, фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
У відповідності до п. 80.1. ст. 80 ПК України, фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Положеннями пункту 80.5 статті 80 ПК України передбачено, що допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.
Пунктом 80.7 статті 80 Податкового кодексу України визначено, що фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб`єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.
Згідно пункту 81.1 статті 81 ПК України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами визначає Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19 грудня 1995 № 481/95-ВР (далі - Закон № 481/95-ВР).
Відповідно до положень статті 16 вищевказаного Закону, контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Частиною 3 статті 16 Закону № 481/95-ВР передбачено, що суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою, встановленою цим органом. У разі якщо в місяці, наступному за звітним місяцем, суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) самостійно виявив помилки у поданому ним звіті за звітний місяць, він зобов`язаний подати уточнений звіт до кінця місяця, наступного за звітним місяцем. У такому разі штраф, встановлений абзацом дев`ятнадцятим частини другої статті 17 цього Закону, не застосовується.
Наказом Міністерства фінансів України від 11 лютого 2016 року №49 "Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення" (далі - Наказ №49) затверджено порядок заповнення форми звіту №1-ОА. Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (далі - Звіт № 1-ОА). Звіт №1-0А подають суб`єкти господарювання, які одержали ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі.
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі п.п. 20.1.2, 20.1.4, 20.1.8 -20.1.11 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст.75, 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу, статті 16 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального з метою контролю за обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і пального, Головне управління ДПС у Черкаській області провело фактичну перевірку ПП Торговий дім Поляков , за результатами якої складено Акт від 15 жовтня 2020 року №270/23-00-09-0122/32268131 (а.с. 7-10).
У вищевказаному Акті перевірки вказано, що перевіркою звітів форми №1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за липень 2019 р. (№ 9170264743 від 05.08.2019 р.), за серпень 2019 р. ( №9199403024 від 04.09.2019 р.), за вересень 2019 р. (№9227628543 від 03.10.2019), за жовтень 2019 р. ( №9257631835 від 04.11.2019), листопад 2019 р. (№9290548724 від 05.12.2019 р.), грудень 2019 р. (№9318346483 від 08.01.2020), січень 2020 р. (№ 9012342483 від 04.02.2020 р.), лютий 2020р. (№9042538329 від 05.03.2020 р.), березень 2020 р. (№9067568206 від 01.04.2020 р.), квітень 2020 р. (№9095444833 від 04.05.2020 р.), травень 2020 р (№9123986285 від 03.06.2020 р.), червень 2020 р. (№9151623941 від 01.07.2020 р.), липень 2020 р. (№9188182105 від 05.08.2020 р.), серпень 2020 р. (№9218497377 від 02.09.2020 р.) встановлено, що ПП Торговий дім Поляков оптовий продаж алкогольних напоїв суб`єкту господарювання у якого відсутня ліцензія на продаж алкогольних напоїв, а саме: ПП Арго (код ЄДРПОУ 22798277), суб`єктам господарювання без зазначення РНОКПП або ЄДРПОУ та особам, що припинили господарську діяльність.
На підставі Акта від 15 жовтня 2020 року №270/23-00-09-0122/32268131, Головним управлінням ДПС у Черкаській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 05 листопада 2020 року №795/2300090121, яким на ПП Торговий дім Поляков накладено штрафні санкції у розмірі 238 000,00 грн. (а.с. 5-6).
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції вказав, що перевіркою встановлено подання звіту форми №1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за липень 2019 року - серпень 2020 року з недостовірними відомостями.
З даного приводу, колегія суддів зазначає наступне.
Положеннями статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів передбачено відповідальність за порушення норм цього Закону.
Так, частиною 1 статті 17 Закону № 481/95-ВР закріплено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Матеріали справи свідчать, що підставою накладення на ПП Торговий дім Поляков штрафних санкцій у розмірі 238 000,00 грн. (17 000 х 14) став висновок контролюючого органу про порушення позивачем вимог Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів шляхом подання 14 звітів форми №1-ОА Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за період з липня 2019 року по серпень 2020 року.
Відповідно до положень частини 2 статті 17 Закону № 481/95-ВР, до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, у разі: неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.
Із Акту перевірки вбачається, що контролюючим органом встановлено, що ПП Торговий дім Поляков у звітах форми №1-ОА було вказано інформацію про те, що позивачем здійснено оптовий продаж алкогольних напоїв суб`єкту господарювання у якого відсутня ліцензія на продаж алкогольних напоїв, а саме: ПП Арго (код ЄДРПОУ 22798277), суб`єктам господарювання без зазначення РНОКПП або ЄДРПОУ та особам, що припинили господарську діяльність.
Апелянт зазначає, що висновок контролюючого органу про те, що позивачем здійснено оптовий продаж алкогольних напоїв суб`єкту господарювання у якого відсутня ліцензія на продаж алкогольних напоїв, а саме: ПП Арго (код ЄДРПОУ 22798277), суб`єктам господарювання без зазначення РНОКПП або ЄДРПОУ зроблений, у зв`язку з опискою у коді ЄДРПОУ контрагента.
Колегія суддів наголошує на тому, що відповідальність вищевказаною статтею передбачена саме за або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу алкогольних напоїв .
Колегія суддів зазначає, що контролюючим органом під час перевірки ПП Торговий дім Поляков не встановлено, що позивачем у звітах форми №1-ОА були вказані недостовірні відомості саме щодо обсягів виробництва та/або обігу алкогольних напоїв.
При цьому, наявна описка у звітах не призвела до зазначення недостовірних відомостей про обсяги виробництва та/або обігу алкогольних напоїв, а тому, не тягне за собою відповідальності, передбаченої частиною 2 статті 17 Закону № 481/95-ВР.
Враховуючи вищезазначене, колегія суддів вважає, що Головним управлінням ДПС у Черкаській області безпідставно прийнято податкове повідомлення-рішення від 05 листопада 2020 року №795/2300090121, а тому, воно є протиправним та підлягає скасуванню.
Аналізуючи обставини справи та норми чинного законодавства, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції безпідставно відмовив у задоволенні позовних вимог Приватного підприємства "Торговий Дім Поляков", а тому, рішення суду підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення про задоволення адміністративного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 КАС України).
При цьому, доводи викладені в апеляційній скарзі спростовують висновки суду першої інстанції та знайшли своє належне підтвердження в суді апеляційної інстанції.
Відповідно до ч. 3 ст. 242 КАС України, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Таким чином, колегія суддів вважає, що висновки суду першої інстанції не відповідають встановленим обставинам по справі, допущені судом першої інстанції порушення норм матеріального права призвели до неправильного вирішення справи, а тому, оскаржуване рішення підлягає скасуванню з прийняттям нового рішення.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 250, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Торговий Дім Поляков" задовольнити.
Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2021 року скасувати та прийняти нове рішення.
Адміністративний позов Приватного підприємства "Торговий Дім Поляков" задовольнити.
Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 05 листопада 2020 року №795/2300090121.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, код ЄДРПОУ 43142920) на користь Приватного підприємства "Торговий Дім Поляков" (18000, м. Черкаси, вул. Чехова 41, код ЄДРПОУ 32268131) витрати, пов`язані зі сплатою судового збору в загальному розмірі 8 925 (вісім тисяч дев`ятсот двадцять п`ять) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328-329 КАС України.
Суддя-доповідач Вівдиченко Т.Р.
Судді Сорочко Є.О.
Чаку Є.В.
Повний текст постанови виготовлено 29.06.2021 р.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2021 |
Оприлюднено | 30.06.2021 |
Номер документу | 97931577 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні