ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
30 квітня 2010 року 13:49 № 2а-422/10/2670
Окружний адміністративни й суд м. Києва у складі судді Каракашьяна С.К. при секре тарі Попові В.С. за участю пред ставників сторін:
від позивача: Гучок В.В. (за дов. від23.04.2010р. №1919/9/10-114 ),
від відповідача: не з' явив ся.
від третьої особи: не з' яв ився
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Державної податкової інспекції у Шевч енківському районі м.Києва
до Об' єдн ання співвласників багатокв артирного будинку «Будинок З екцера»
третя особа Шевченків ська районна державна адміні страція у м.Києві
про визнання недійсни м запису про проведення держ авної реєстрації,
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 30.04.20 10 р. проголошено вступну та ре золютивну частини постанови .
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою, в якій просив визнати недійсним за пис про проведення державної реєстрації Об' єднання спів власників багатоквартирног о будинку «Будинок Зекцера».
Позовні вимоги ґрунтуютьс я на тому, що відповідач є прав онаступником товариства вла сників багатоквартирного бу динку №21, державну реєстрацію якого було скасовано.
Відповідач заперечень про ти позову не надав, в судове з асідання не з' явився, про ча с та місце розгляду справи, з у рахуванням положень п.8 статт і 35 Кодексу адміністративног о судочинства України, був по відомлений належним чином, з а адресою, що міститься у Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців - м. Київ, вул. Пушкін ська, 21. Направлена за адресою поштова кореспонденція пове рнулася до суду з поміткою «з а закінченням терміну зберіг ання», тому справа, відповідн о до ст. 128 КАС України, вирішуєт ься на підставі наявних в ній доказів.
Дослідивши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Об' єднання співвлас ників багатоквартирного буд инку «Будинок Зекцера»(код Є ДРПОУ 21563121), є правонаступником Товариства власників будинк у № 21 по вул. Пушкінській код ЗК ПО 21563121 в м.Києві внаслідок реор ганізації, про що було здійсн ено відповідний запис про юр идичну особу в Єдиному держа вному реєстрі.
Як вбачається з матеріалів справи, позиція позивача пол ягає в тому, що державну реєст рацію Товариства власників б удинку №21 скасовано, тому вона не може продовжувати діяти я к юридична особа та проводит и реорганізацію в іншу право ву форму.
За таких обставин, ДПІ у Шев ченківському районі м.Києві вважає, здійснення реєстраці ї реорганізації юридичної ос оби є незаконним, а запис про д ержавну реєстрацію повинно б ути визнано недійсним.
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні”, орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають, зок рема, право звертатися у пере дбачених законом випадках до судових органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб'є кта підприємницької діяльно сті.
Статтею 2 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" визначено завданн я органів державної податков ої служби, якими є:
здійснення контролю за дод ержанням податкового законо давства, правильністю обчисл ення, повнотою і своєчасніст ю сплати до бюджетів, державн их цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом (далі - податки, інші плат ежі);
внесення у встановленому п орядку пропозицій щодо вдоск оналення податкового законо давства;
прийняття у випадках, перед бачених законом, нормативно- правових актів і методичних рекомендацій з питань оподат кування;
формування та ведення Держ авного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єди ного банку даних про платник ів податків - юридичних осіб;
роз'яснення законодавства з питань оподаткування сере д платників податків;
запобігання злочинам та ін шим правопорушенням, віднесе ним законом до компетенції п одаткової міліції, їх розкри ття, припинення, розслідуван ня та провадження у справах п ро адміністративні правопор ушення.
здійснення контролю за дод ержанням податкового законо давства, правильністю обчисл ення, повнотою і своєчасніст ю сплати до бюджетів, державн их цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом (далі - податки, інші плат ежі);
внесення у встановленому п орядку пропозицій щодо вдоск оналення податкового законо давства;
прийняття у випадках, перед бачених законом, нормативно- правових актів і методичних рекомендацій з питань оподат кування;
формування та ведення Держ авного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів та Єди ного банку даних про платник ів податків - юридичних осіб;
роз'яснення законодавства з питань оподаткування сере д платників податків;
запобігання злочинам та ін шим правопорушенням, віднесе ним законом до компетенції п одаткової міліції, їх розкри ття, припинення, розслідуван ня та провадження у справах п ро адміністративні правопор ушення.
З системного аналізу вказа них норм Закону України "Про д ержавну податкову службу в У країні" вбачається, що до комп етенції органів державної по даткової служби віднесено ко нтроль за додержанням податк ового законодавства.
Водночас, відповідно до ч. 2 с т. 7 Закону України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців», державний нагляд за дот риманням законодавства у сфе рі державної реєстрації юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснює спеціа льно уповноважений орган з п итань державної реєстрації, яким, відповідно до Наказу Де ржавного комітету України з питань регуляторної політик и та підприємництва № 50 від 08.06.2 005 року, на сьогодні є Державни й комітет України з питань ре гуляторної політики та підпр иємництва.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної вл ади, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.
Таким чином, оскільки до ком петенції органів державної п одаткової служби не віднесен о контроль за дотриманням за конодавства у сфері державно ї реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , в тому числі контроль за дост овірністю даних, які містять ся в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців, звернен ня до суду з вимогою визнати н едійсним запис про проведенн я державної реєстрації у Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців виходить за межі повноважень органів державн ої податкової служби, що є під ставою для відмови у задовол енні позову.
Поряд з цим, судом не запере чується право органів держав ної податкової служби на зве рнення до суду з позовом про с касування державної реєстра ції юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців у зв' яз ку з неподанням податкової з вітності.
Такий вид санкцій, я к скасування державної реєст рації, зазначеною правовою н ормою статті 247 ГК України пер едбачено лише щодо випадків здійснення підприємством ді яльності, що суперечить зако ну чи установчим документам.
Позовна заява не міст ить жодних відомостей щодо з дійснення відповідачем діял ьності, яка суперечить закон у чи його установчим докумен там.
Враховуючи викладене, су д дійшов висновку, що позовні вимоги ДПІ у Шевченківськом у районі м. Києва задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 158-163, 167, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, Окружний адміністративний суд міста К иєва, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складення в повному о бсязі за правилами, встановл еними ст.ст. 185-187 КАС України, шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.04.2010 |
Оприлюднено | 13.09.2010 |
Номер документу | 9797906 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні