ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
29 червня 2021 року м. Київ № 826/14505/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Келеберди В.І., розглянувши заяву ОСОБА_1 про поновлення провадження в адміністративній справі за позовом Публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова корпорація України до Головного управління ДПС у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 06.04.2016 року №0022656000 та №001255000,-
В С Т А Н О В И В:
У провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва знаходиться адміністративна справа №826/14505/16 за позовом Публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова корпорація України до Головного управління ДПС у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 06.04.2016 № 0022656000 та №001255000.
Ухвалою суду від 01.10.2020 року провадження у даній справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 826/1078/15 за позовом Публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова корпорація України до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
На адресу суду надійшло клопотання представника відповідача, в якому просить поновити провадження у даній справі, оскільки рішення по справі №826/1078/15 набрало законної сили 13.04.2021 року. Також, просить замінити відповідача на Головне управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремлений підрозділ ДПС України.
Відповідно до ст. 237 Кодексу адміністративного судочинства України провадження у справі поновлюється за клопотанням учасників справи або за ініціативою суду не пізніше десяти днів з дня отримання судом повідомлення про усунення обставин, що викликали його зупинення. Про поновлення провадження у справі суд постановляє ухвалу.
Так, судом встановлено, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.06.2016 року у справі №826/1078/15 у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.04.2021 року апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" - задоволено частково, постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 02 червня 2016 року скасовано та прийнято нову постанову, якою позов публічного акціонерного товариства "Державна продовольчо-зернова корпорація України" задоволено частково, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м.Києві №115626552206 від 19 серпня 2014 року в частині нарахування суми грошового зобов`язання за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності у розмірі 41936305,77 грн (сорок один мільйон дев`ятсот тридцять шість тисяч триста п`ять грн 77 коп.), в іншій частині позовних вимог відмовлено.
Враховуючи те, що обставини, які слугували підставою для зупинення провадження у справі №826/14505/16 відпали, суд дійшов висновку про постановлення ухвали про поновлення провадження.
Провадження у справі продовжується зі стадії, на якій його було зупинено ( ч. 3 ст. 237 КАС України).
Щодо заміни відповідача правонаступником, суд зазначає наступне.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року №893 Про деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема, Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377).
Наказом Державної податкової служби України від 30 вересня 2020 року №529, відповідно до статті 21-1 Закону України Про центральні органи виконавчої влади та Положення про Державну податкову службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року №227, утворено як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України Головне управління ДПС у м. Києві (адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33-19; код ЄДРПОУ ВП 44116011), тобто без статусу юридичної особи.
Однак, п. 4 ч. 5 ст. 246 КАС України визначено, що у резолютивній частині рішення зазначаються повне найменування сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб), ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України.
Водночас, ч.ч. 1, 3 ст. 373 КАС України передбачено, що виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції. Виконавчий лист, а у випадках, встановлених цим Кодексом, - ухвала суду є виконавчими документами. Виконавчий лист, ухвала мають відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим законом.
Згідно до п. 3, 4 ч. 1 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження у виконавчому документі зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності).
Відповідно до ч. 1. 2 ст. 15 Закону України Про виконавче провадження сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.
Таким чином, з системного аналізу положень законодавства суд дійшов висновку, що відповідачем за позовом/боржником за виконавчим документом можуть бути фізичні або юридичні особи, держава.
Юридична особа - організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку (ч. 1 ст. 80 Цивільного кодексу України).
В свою чергу, ч. 1 ст. 52 КАС України визначено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно ч.ч. 2, 4 ст. 46 КАС України позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
З системного аналізу положень законодавства, вбачається, що основоположним для визнання відповідача за позовом в адміністративному судочинстві є виконання у спірних правовідношеннях певних публічно-владних управлінських функцій органом державної влади, що створений у встановленому законодавством порядку, як юридична особа публічного права.
Суд зазначає, що лише у виключних випадках відповідачем за позовом в адміністративному судочинстві може бути орган державної влади без статусу юридичної особи, у разі встановлення законодавством, що саме такий орган створюється без статусу юридичної особи, тобто має спеціальний правовий статус і такий статус жодним чином не може зашкодити належному виконанню судового рішення.
В той же час, приписами процесуального закону передбачено обов`язок суду зазначати у резолютивній частині рішення та у виконавчому документі реквізити учасників справи такі, як повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що правонаступником відповідача, територіального органу ДФС України зареєстрованого, як юридична особа є Державна податкова служба України, оскільки остання є єдиним органом, що здійснює публічно-владних управлінських функцій у спірних правовідносинах та може бути відповідачем у справі та боржником за виконавчим документом.
Таким чином, оскільки Головне управління ДПС у м. Києві створено без статусу юридичної особи, суд, дійшов висновку про неможливість задоволення клопотання та заміни відповідача на відокремлений структурний підрозділ Державної податкової служби України.
В той же час, оскільки відповідачем припинено виконання у спірних правовідносинах відповідних функцій, проте такі функції виконує інший орган виконавчої влади, суд вважає за необхідне замінити Головне управління ДПС у м. Києві на правонаступника Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Керуючись статтями 52, 237, 241, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
У Х В А Л И В :
1. Задовольнити частково клопотання представника Головного управління ДПС у місті Києві.
2. Поновити провадження у справі №826/14505/16 за позовом Публічного акціонерного товариства Державна продовольчо-зернова корпорація України до Головного управління ДПС у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 06.04.2016 № 0022656000 та №001255000.
3. В іншій частині клопотання - відмовити.
4. Здійснити заміну відповідача - Головне управління ДПС у м.Києві на його правонаступника - Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
5. Призначити судове засідання на 22.07.2021 року о 13:30 год. в приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. П. Болбочана, 8, корп. 1, 1-й поверх, зал судових засідань № 37.
6. Копію даної ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя В.І. Келеберда
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2021 |
Оприлюднено | 02.07.2021 |
Номер документу | 98007757 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Келеберда В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні