Ухвала
від 01.07.2021 по справі 520/9442/2020
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

01 липня 2021 року

м. Київ

справа №520/9442/2020

адміністративне провадження №К/9901/22833/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :

судді-доповідача - Стеценка С.Г.,

суддів: Шарапи В.М., Єзерова А.А.,

перевіривши касаційну скаргу заступника керівника Харківської обласної прокуратури на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.11.2020 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 10.03.2021 у справі №520/9442/2020 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Діамант 2006" до Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Діамант 2006 звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому позивач просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації про відмову у погодженні "Проекту реконструкції житлової будівлі літ. "А-4" під багатофункціональний торговельний комплекс" по вул. Сумській, 11 в м. Харків , оформлене листом 02-26/02 від 16.01.2020;

- зобов`язати Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації погодити "Проект реконструкції житлової будівлі літ. "А-4" під багатофункціональний торговельний комплекс" по вул. Сумській, 11 в м. Харків згідно заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Діамант 2006" реєстраційний номер №КР-Д-1326513-17 від 05.03.2019;

- визнати протиправним та скасувати рішення Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації про відмову у наданні дозволу на проведення робіт на пам`ятках місцевого значення. їх територіях та в зонах охорони стосовно "Проекту реконструкції житлової будівлі літ. "А-4" під багатофункціональний торговельний комплекс" по вул. Сумській. 11 в м. Харків , оформлене листом № 02-38/112 від 16.01.2020;

- зобов`язати Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації надати дозвіл на проведення робіт на пам`ятках місцевого значення. їх територіях та в зонах охорони передбачених "Проектом реконструкції житлової будівлі літ. "А-4" під багатофункціональний торговельний комплекс" по вул. Сумській, 11 в м. Харків згідно заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Діамант 2006" реєстраційний номер №КР-Д-А.9.1.7-45536259-271 від 28.05.2019;

- встановити судовий контроль за виконанням судового рішення, а саме: зобов`язати Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації подати у п`ятнадцятиденний строк з моменту набрання судовим рішенням законної сили звіт про виконання судового рішення.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 17.11.2020 позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації про відмову у погодженні "Проекту реконструкції житлової будівлі літ. "А-4" під багатофункціональний торговельний комплекс" по вул. Сумській, 11 в м. Харків , оформлене листом 02-26/02 від 16.01.2020.

Зобов`язано Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації погодити "Проект реконструкції житлової будівлі літ. "А-4" під багатофункціональний торговельний комплекс" по вул. Сумській, 11 в м. Харків повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Діамант 2006" реєстраційний номер КР-Д-1326513-17 від 05.03.2019, з урахуванням висновків суду у даній справі.

Визнано протиправним та скасовано рішення Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації про відмову у наданні дозволу на проведення робіт на пам`ятках місцевого значення, їх територіях та в зонах охорони стосовно "Проекту реконструкції житлової будівлі літ. "А-4" під багатофункціональний торговельний комплекс" по вул. Сумській. 11 в м. Харків, оформлене листом 02-38/112 від 16.01.2020.

Зобов`язано Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації надати дозвіл на проведення робіт на пам`ятках місцевого значення, їх територіях та в зонах охорони передбачених "Проектом реконструкції житлової будівлі літ. "А-4" під багатофункціональний торговельний комплекс" по вул. Сумській, 11 в м. Харків повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Діамант 2006" реєстраційний номер КР-Д-А.9.1.7-45536259-271 від 28.05.2019, з урахуванням висновків суду у даній справі.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Не погодившись із таким рішенням суду першої інстанції, ТОВ Діамант 2006 та Департамент культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації звернулись до Другого апеляційного адміністративного суду із апеляційними скаргами.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 10.03.2021 рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.11.2020 скасовано в частині зобов`язання Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації повторно розглянути заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Діамант 2006 реєстраційний номер № КР-Д-1326513-17 від 05.03.2019 та реєстраційний номер № КР-Д-А.9.1.7-45536259-271 від 28.05.2019 з урахуванням висновків суду у даній справі.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.11.2020 змінено в частині підстав та мотивів прийнятого рішення.

В іншій частині рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.11.2020 залишено без змін.

Вважаючи судові рішення такими, що ухвалені з неправильним застосуванням норм матеріального права, порушенням норм процесуального права, заступник керівника Харківської обласної прокуратури звернувся до Верховного Суду із касаційною скаргою на вищезгадані рішення судів попередніх інстанцій у справі № 520/9442/2020.

Так, при вивченні матеріалів касаційної скарги, суд установив, що касаційна скарга не відповідає вимогам статей 328, 329, 330 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), з огляду на таке.

Щодо підстав касаційного оскарження судових рішень.

За правилами частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Імперативними приписами частини четвертої статті 328 КАС України встановлено, що підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно в таких випадках:

1) якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку;

2) якщо скаржник вмотивовано обґрунтував необхідність відступлення від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду та застосованого судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні;

3) якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах;

4) якщо судове рішення оскаржується з підстав, передбачених частинами другою і третьою статті 353 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 4 частини другої статті 330 КАС України у касаційній скарзі зазначаються підстава (підстави), на якій (яких) подається касаційна скарга з визначенням передбаченої (передбачених) статтею 328 цього Кодексу підстави (підстав).

Дослідивши касаційну скаргу на предмет відповідності вищенаведеним вимогам процесуального закону, суд установив, що у касаційній скарзі скаржник вказує, що вона подається на підставі пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України, а саме відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах.

Проте, відповідного обґрунтування щодо підстави для касаційного оскарження судових рішень вона не містить.

У разі подання касаційної скарги на підставі пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України (відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах) скаржник повинен чітко вказати, яку саме норму права судами першої та (або) апеляційної інстанцій було застосовано неправильно, а також обґрунтувати у чому полягає помилка судів при застосуванні відповідної норми права та як на думку скаржника відповідна норма повинна застосовуватися.

У разі, якщо скаржник вважає, що судами порушено норми процесуального права щодо не дослідження зібраних у справі доказів, неповного встановлення обставин справи, або встановлення обставин, що мають істотне значення, на підставі недопустимих доказів, у касаційній скарзі має бути конкретно зазначено або обставини, які встановлені на підставі недопустимих доказів та чому на думку скаржника останні є недопустимими, або зібрані у справі докази, які судом не досліджені, що могло б давати підстави для висновку про порушення цим судом норм процесуального права.

Отже, касаційна скарга повинна містити посилання на конкретні порушення відповідної норми (норм) права чи неправильність її (їх) застосування. Скаржник повинен зазначити конкретні порушення, що є підставами для скасування або зміни судового рішення (рішень), які, на його думку, допущені судом при його (їх) ухваленні, та навести аргументи в обґрунтування своєї позиції.

Натомість касаційна скарга не містить належного обґрунтування в частині посилання на наявність обставин, передбачених пунктом 3 частини 4 статті 328 КАС України.

Щодо сплати судового збору.

Крім того, відповідно до частини четвертої статті 330 КАС України до касаційної скарги додається документ про сплату судового збору.

Всупереч зазначеної вище законодавчої норми скаржник не додав до своєї касаційної скарги документ про сплату судового збору в розмірі, визначеному Законом України від 08 липня 2011 року № 3674-VI Про судовий збір (далі - Закон № 3674-VI).

За змістом підпункту 3 пункту 3 частини другої статті 4 Закону № 3674-VI ставка судового збору за подання касаційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до касаційної скарги на рішення суду становить 200 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.

На момент звернення з позовом до суду (у 2020 році) підпункт 1 пункт 3 частини другої статті 4 Закону № 3674-VI передбачав, зокрема, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою становить - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У частині першій статті 4 Закону № 3674-VI визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до статті 7 Закону України від 14 листопада 2019 року № 294-ІХ Про Державний бюджет України на 2020 рік в 2020 році установлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб з 01 січня 2020 року в розмірі 2 102,00 грн.

Судовий збір, що підлягав сплаті при зверненні до суду з позовом, в якому міститься дві позовні вимоги немайнового характеру та похідні від них становить 4 204, 00 грн. Таким чином, ставка судового збору, що підлягає сплаті за звернення з цією касаційною скаргою, складає 8 408,00 коп. (4 204,00 * 200% = 8408, 00 грн).

Для усунення недоліків касаційної скарги в частині сплати судового збору, скаржнику необхідно сплатити судовий збір у розмірі 8 408,00 грн. за такими реквізитами: Отримувач коштів: ГУК у м. Києві/Печерс. р-н/22030102; Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783; Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); Номер рахунку отримувача (стандарт IBAN): UA288999980313151207000026007; Код класифікації доходів бюджету: 22030102; Найменування податку, збору, платежу: Судовий збір (Верховний Суд, 055); Призначення платежу: *;101;


(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та має відповідну відмітку у паспорті); Судовий збір, за позовом
(ПІБ чи назва установи, організації позивача), ВЕРХОВНИЙ СУД (назва відповідного касаційного суду, де розглядається справа, або Велика Палата Верховного Суду), номер справи, у якій сплачується судовий збір.

Скаржнику необхідно сплатити судовий збір та надати до суду документ, що підтверджує сплату.

Щодо строків касаційного оскарження.

Відповідно до частин першої та другої статті 329 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.

Частина третя статті 329 КАС України визначає, що строк на подання касаційної скарги також може бути поновлений у разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною п`ятою статті 333 цього Кодексу.

Касаційна скарга містить клопотання про поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження рішення Сумського окружного адміністративного суду від 10 листопада 2020 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 10 березня 2021 року, у якому скаржник просить поновити пропущений строк.

Відповідно до частини четвертої статті 332 КАС України розгляд заяви особи про поновлення строку на касаційне оскарження здійснюється колегією суддів суду касаційної інстанції, склад якої визначений у порядку, встановленому статтею 31 цього Кодексу.

Також, відповідно до частини першої статті 329 КАС України касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Водночас частина друга статті 329 КАС України встановлює, що учасник справи, якому повне судове рішення не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.

Передбачений зазначеною статтею строк на касаційне оскарження заявник пропустив, оскільки оскаржене судове рішення суду апеляційної інстанції ухвалене 10.03.2021 (повний текст складено 26.03.2021), а касаційна скарга подана 18.06.2021 (згідно з відтиском штемпеля оператора поштового зв`язку Укрпошта на конверті, у якому надійшла касаційна скарга).

У касаційній скарзі скаржник порушує питання про поновлення строку на касаційне оскарження та зазначає, що отримав постанову суду апеляційної інстанції лише 01.06.2021, що вважає поважною причиною для пропуску процесуального строку. Однак, на підтвердження вказаної обставини скаржник не надав суду касаційної інстанції жодних доказів.

Питання ж, пов`язані з врученням судового рішення, врегульовані частинами шостою, сьомою статті 251 КАС України, якими визначено, що днем вручення судового рішення є: 1) день вручення судового рішення під розписку; 2) день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи; 3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; 4) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; 5) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси. Якщо судове рішення надіслано на офіційну електронну адресу пізніше 17 години, судове рішення вважається врученим у робочий день, наступний за днем його відправлення, незалежно від надходження до суду повідомлення про його доставлення. Якщо копію судового рішення вручено представникові, вважається, що його вручено й особі, яку він представляє.

У цьому контексті слід зазначити, що належними доказами для підтвердження дати фактичного отримання копії судового рішення можуть бути, зокрема, поштовий конверт з відтиском календарного штемпеля установи поштового зв`язку, довідка суду про дату видачі копії відповідного судового рішення тощо.

Згідно з частиною третьою статті 332 КАС України касаційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 329 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення касаційної скарги без руху особа має право звернутися до суду касаційної інстанції із заявою про поновлення строків або вказати інші підстави для поновлення строку.

Отже, заявник касаційної скарги повинен виправити її недоліки протягом десяти днів з дня отримання копії цієї ухвали.

Відповідно до положень статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання передбачених вимог, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. У цій ухвалі зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення цієї ухвали.

Крім того, суд звертає увагу, що відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

На підставі вищенаведеного та керуючись статтями 169, 248, 330, 332, пунктом 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України, -

УХВАЛИВ:

Визнати неповажними причини пропуску заступником керівника Харківської обласної прокуратури строку на касаційне оскарження рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.11.2020 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 10.03.2021 у справі №520/9442/2020.

Касаційну скаргу заступника керівника Харківської обласної прокуратури на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.11.2020 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 10.03.2021 у справі №520/9442/2020 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Діамант 2006" до Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.

Надати скаржнику строк для усунення вказаних недоліків протягом десяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, а саме вказати підстави звернення до суду касаційної інстанції з відповідним належним обґрунтуванням, надати документ про сплату судового збору та надати належні докази для підтвердження поважності причин пропуску строку на касаційне оскарження судового рішення.

Встановлений судом строк може бути продовжений за заявою особи, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

Роз`яснити, що у разі неусунення зазначених недоліків касаційної скарги у встановлений судом строк, скарга буде повернута заявнику.

Роз`яснити, що невиконання в установлений судом строк вимог ухвали щодо поновлення строку на касаційне оскарження є підставою для відмови у відкритті касаційного провадження у справі.

Надіслати скаржнику копію ухвали про залишення касаційної скарги без руху.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, є остаточною та оскарженню не підлягає.

...........................

...........................

...........................

С.Г. Стеценко

В.М. Шарапа

А.А. Єзеров ,

Судді Верховного Суду

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення01.07.2021
Оприлюднено02.07.2021
Номер документу98013497
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/9442/2020

Ухвала від 07.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 20.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 10.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Постанова від 10.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні