Постанова
від 01.07.2021 по справі 200/2350/20-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 липня 2021 року справа № 200/2350/20-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Гаврищук Т.Г., суддів: Блохін А.А., Сіваченко І.В. розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Комунального підприємства "Служба єдиного замовника" на рішення Донецького окружного адміністративного суду (суддя - Куденков К.О.) від 17 червня 2020 року (повний текст рішення складений 17 червня 2020 року) у справі №200/2350/20-а за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунального підприємства "Служба єдиного замовника", треті особи: Військово-цивільна адміністрація міста Авдіївка Донецької області, Авдіївська міська рада про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі - Управління) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (далі - Відповідач), в якому просив застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) гуртожитку КП «СЄЗ» , розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8а, гуртожитку КП «СЄЗ» , розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 12, гуртожитку № 1 КП «СЄЗ» , розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Комунальна, 12, гуртожитку № 2 КП «СЄЗ» , розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначених об`єктів..

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 17 червня 2020 року позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (ідентифікаційний код 38652962; 87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Митрополитська, буд. 175) до Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради (ідентифікаційний код 32270664, 86060, Донецька область, м. Авдіївка, вул. Молодіжна, буд. 3), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору,- Авдіївська міська рада (ідентифікаційний код 04053329, 86065, Донецька область, м. Авдіївка, вул. Молодіжна, буд. 5), Військово-цивільна адміністрація м. Авдіївки Донецької області (ідентифікаційний код 39831182, 86065, Донецька область, м. Авдіївка, вул. Молодіжна, буд. 5) про застосування заходів реагування задоволено.

Відповідач, не погодившись з рішенням суду, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Відповідач вважає, що Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради не є суб`єктом владних повноважень, а як управитель провадить діяльність лише в межах затвердженого тарифу по певному переліку послуг і утримує на балансі гуртожитки, які є власністю територіальної громади м. Авдіївка за рахунок місцевого бюджету в межах виділених коштів. Ряд дій, виконання яких вимагає позивач підпадають під визначення реконструкція та капітальний ремонт тому самостійно, без дозволу власника та фінансування з місцевого бюджету, відповідач їх виконати не може. КП СЄЗ зі свого боку виконало всі можливі заходи, що не потребують фінансових витрат. Виконання ж інших приписів акта перевірки потребує фінансових витрат, за які відповідач не може нести відповідальність у повному обсязі та самостійно реалізовувати їх виконання, так як наше підприємство не є власником, вказаних у акті перевірки, гуртожитків, а є лише їх балансоутримувачем та управителем, який надає послуги, затверджені тарифом. До складу зазначеного тарифу не закладено реалізацію заходів, що передбачені актом перевірки і потребують відповідних фінансових затрат. Власником указаних гуртожитків є територіальна громада міста Авдіївка. На дату перевірки у відповідача вже були наявні усі інструкції, уповноважені особи, журнали інструктажів тощо. Також зазначає, що відповідач не є органом влади або суб`єктом владних повноважень. Згідно з положеннями статуту КП СЄЗ є суб`єктом господарювання засновником і власником якого є Авдіївська міська рада. Тому вважає, що підприємство є неналежним відповідачем, в зв`язку з чим просить суд залучити до справи належного відповідача, який має відповідний фінансовий ресурс, повноваження та буде спроможний забезпечити рівень утримання об`єктів у стані, зазначеному в акті перевірки, складеному позивачем.

Сторони в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до приписів статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, дійшла висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що відповідно до доручення Прем`єр-міністра України № 44205/1/1-19 від 11.12.2019, 15 державним пожежно-рятувальним загоном ГУ ДСНС у Донецькій області прийнято наказ від 11 грудня № 297 Про проведення позапланових перевірок відповідно до доручення Прем`єр-міністра України щодо проведення позапланових перевірок за додержанням вимог законодавства у сфері техногенної, пожежної безпеки Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради.

На підставі вказаного наказу видано посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 11.12.2019 № 14 на проведення позапланової перевірки, зокрема, гуртожитків Комунального підприємства «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради.

За результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання Комунальним підприємством «Служба єдиного замовника» Авдіївської міської ради вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки складений акт від 17.12.2019 № 14.

Указаним актом встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України і Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697, а саме:

Гуртожиток №1 КП СЄЗ Авдіївської міської ради за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 12:

- на об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим, який включає: порядок утримання шляхів евакуації; визначення спеціальних місць для куріння; порядок використання побутових нагрівальних приладів; порядок проведення тимчасових пожежонебезпечних робіт; правила проїзду та стоянки транспортних засобів; порядок відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляційних систем у разі пожежі; порядок проходження посадовими особами навчання й перевірки знань з питань пожежної безпеки, а також проведення з працівниками протипожежних інструктажів та занять з пожежно-технічного мінімуму з призначенням відповідальних за їх проведення; порядок організації експлуатації і обслуговування наявних засобів протипожежного захисту; порядок проведення планово-попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання; порядок дій у разі виникнення пожежі: порядок і способи оповіщення людей, виклику пожежно-рятувальних підрозділів, вимкнення ліфтів, підйомників, вентиляційних установок, електроспроживачів, застосування засобів пожежогасіння (правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МВС 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрований в Міністерстві юстиції 5 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - НАПБ А.01.001-2014) розділ ІІ, п.3);

- будівля гуртожитку не забезпечена відповідними знаками безпеки згідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.8);

- посадові особи та працівники не проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежогасіння, а також посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працюючим персоналом установи (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.16);

- не вказано на дверях електрощитової місце зберігання ключів (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.12);

- не забезпечені сходові клітки та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням згідно ДБН В1.1.-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва, ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення та Правил улаштування електроустановок, що, згідно з поясненнями позивача, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.31);

- не встановлено згідно з вимогами ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення світлові покажчики Вихід , що, згідно з поясненнями позивача, призводить до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.32);

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснюються за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в коридорах на кожному поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.6);

- не складено акт проведення прихованих робіт, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, існує ймовірність того, що електричні проводи прокладені по горючій основі, що призведе до нагрівання горючої основи під час експлуатації електричних проводів та може привести до виникнення пожежі і впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.12);

- електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлюється у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.16);

- дозволяється використовувати світильники зі знятими ковпаками (розсіювачами) на 3 поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до виникнення пожежі в наслідок великої температури поверхні лампи розжарювання (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.20);

- приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2002 Пожежна безпека об`єктів будівництва , що, згідно з поясненнями позивача, створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.24);

- будинки, приміщення не обладнанні системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: демонтована система пожежної сигналізації будинку, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 1, п.1.2);

- будівля гуртожитку не забезпечена первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.6);

- необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння не визначена відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті окремо для кожного поверху та приміщення, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.8);

- не розміщується на інформаційних стендах інформація про заходи безпеки та відповідну поведінку населення на випадок виникнення надзвичайної ситуації, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що, згідно з поясненнями позивача, в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.3, ч.1 ст. 20 ПБУ розділ ІІІ, п. 3);

- не призначено керівником особу з питань цивільного захисту (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.4, ч.2 ст. 20);

- керівник об`єкту, що за характером своєї діяльності не належить до небезпечних об`єктів, але за прогнозом може опинитись у зоні надзвичайної ситуації: не взаємодіє з керівництвом небезпечних об`єктів і відповідними органами влади для отримання інформації та оповіщення про небезпеку, що може впливати на діяльність об`єкта; не організовує навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях техногенного характеру, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (ПТБ, розділ ІІІ, п.7);

- допускаються до роботи працівники, які не пройшли навчання, інструктажі і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.8, ч.1 ст. 20 ПБУ розділ V, глава 6 п. 4);

- не проведено ідентифікацію об`єкта підвищеної небезпеки, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, унеможливлюється встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій (стаття 9 ЗУ № 2245-ІІІ).

Гуртожиток №2 КП СЄЗ Авдіївської міської ради за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8:

- на об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.3);

- будівля гуртожитку не забезпечена відповідними знаками безпеки згідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.8);

- посадові особи та працівники не проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежогасіння, а також посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працюючим персоналом установи (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.16);

- не вказано на дверях електрощитової місце зберігання ключів (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.12);

- дозволяється замикання дверей евакуаційних виходів на внутрішні запори, які відкриваються зсередини за допомогою ключа, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить їх використання як евакуаційного виходу при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2 п.2.27);

- незабезпечені сходові клітки та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням згідно ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення та Правил улаштування електроустановок, що, згідно з поясненнями позивача, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.31);

- не встановлено згідно з вимогами ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення світлові покажчики Вихід , що, згідно з поясненнями позивача, призводить до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.32);

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснюються за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в коридорах на кожному поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.6);

- не закриті розподільчі коробки кришкою з негорючого матеріалу на 1 поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, у разі виникнення короткого замкнення в електромережі може призвести до розповсюдження вогню на інші частини приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.7);

- не складено акт проведення прихованих робіт, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, існує ймовірність того, що електричні проводи прокладені по горючій основі, що призведе до нагрівання горючої основи під час експлуатації електричних проводів та може привести до виникнення пожежі і впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.12);

- електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.16);

- дозволяється підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи на всіх поверхах, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до порушення цілісності проводів та короткого замкнення та подальшого горіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- дозволяється використовувати світильники зі знятими ковпаками (розсіювачами) на всіх поверхах поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до виникнення пожежі в наслідок великої температури поверхні лампи розжарювання (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.20);

- приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2002 Пожежна безпека об`єктів будівництва , що, згідно з поясненнями позивача, створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.24);

- будинки, приміщення не обладнанні системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: демонтована система пожежної сигналізації будинку, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 1, п.1.2);

- будівля гуртожитку не забезпечена первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.6);

- необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння не визначена відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті окремо для кожного поверху та приміщення, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.8);

- не розміщується на інформаційних стендах інформація про заходи безпеки та відповідну поведінку населення на випадок виникнення надзвичайної ситуації, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.3, ч.1 ст. 20 ПБУ розділ ІІІ, п. 3);

- не призначено керівником особу з питань цивільного захисту (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.4, ч.2 ст. 20);

- керівник об`єкту, що за характером своєї діяльності не належить до небезпечних об`єктів, але за прогнозом може опинитись у зоні надзвичайної ситуації: не взаємодіє з керівництвом небезпечних об`єктів і відповідними органами влади для отримання інформації та оповіщення про небезпеку, що може впливати на діяльність об`єкта; не організовує навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях техногенного характеру, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (ПТБ, розділ ІІІ, п.7);

- допускаються до роботи працівники, які не пройшли навчання, інструктажі і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.8, ч.1 ст. 20 ПБУ розділ V, глава 6 п. 4);

- не проведено ідентифікацію об`єкта підвищеної небезпеки, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, унеможливлюється встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій (ст.9 ЗУ № 2245-ІІІ).

Гуртожиток КП СЄЗ Авдіївської міської ради за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8а:

- на об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.3);

- будівля гуртожитку не забезпечена відповідними знаками безпеки згідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.8);

- посадові особи та працівники не проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежогасіння, а також посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працюючим персоналом установи (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.16);

- не вказано на дверях електрощитової місце зберігання ключів (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.12);

- дозволяється замикання дверей евакуаційних виходів на внутрішні запори, які відкриваються зсередини за допомогою ключа, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить їх використання як евакуаційного виходу при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.27);

- не забезпечені сходові клітки та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням згідно ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення та Правил улаштування електроустановок, що, згідно з поясненнями позивача, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.31);

- не встановлено згідно з вимогами ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення світлові покажчики Вихід , що, згідно з поясненнями позивача, призводить до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.32);

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснюються за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в коридорах на кожному поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.6);

- не закриті розподільчі коробки кришкою з негорючого матеріалу на 1 поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, у разі виникнення короткого замкнення в електромережі може призвести до розповсюдження вогню на інші частини приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.7);

- не складено акт проведення прихованих робіт, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, існує ймовірність того, що електричні проводи прокладені по горючій основі, що призведе до нагрівання горючої основи під час експлуатації електричних проводів та може привести до виникнення пожежі і впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.12);

- електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.16);

- дозволяється підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи на всіх поверхах, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до порушення цілісності проводів та короткого замкнення та подальшого горіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- дозволяється використовувати світильники зі знятими ковпаками (розсіювачами) на всіх поверхах поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до виникнення пожежі в наслідок великої температури поверхні лампи розжарювання (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.20);

- приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2002 Пожежна безпека об`єктів будівництва , що, згідно з поясненнями позивача, створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.24);

- будинки, приміщення не обладнанні системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: демонтована система пожежної сигналізації будинку, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 1, п.1.2);

- будівля гуртожитку не забезпечена первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.6);

- необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння не визначена відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті окремо для кожного поверху та приміщення, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.8);

- не розміщується на інформаційних стендах інформація про заходи безпеки та відповідну поведінку населення на випадок виникнення надзвичайної ситуації, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.3, ч.1 ст. 20 ПБУ розділ ІІІ, п. 3);

- не призначено керівником особу з питань цивільного захисту (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.4, ч.2 ст. 20);

- керівник об`єкту, що за характером своєї діяльності не належить до небезпечних об`єктів, але за прогнозом може опинитись у зоні надзвичайної ситуації: не взаємодіє з керівництвом небезпечних об`єктів і відповідними органами влади для отримання інформації та оповіщення про небезпеку, що може впливати на діяльність об`єкта; не організовує навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях техногенного характеру, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (ПТБ, розділ ІІІ, п.7);

- допускаються до роботи працівники, які не пройшли навчання, інструктажі і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.8, ч.1 ст. 20 ПТБ розділ V, глава 6, п. 4);

Гуртожиток КП СЄЗ Авдіївської міської ради за адресою: м. Авдіївка, вул Комунальна, 12:

- на об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.3);

- будівля гуртожитку не забезпечена відповідними знаками безпеки згідно до ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности , що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.8);

- посадові особи та працівники не проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежогасіння, а також посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працюючим персоналом установи (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІ, п.1.16);

- керівник об`єкту не забезпечує утримання засобів протипожежного захисту у працездатному стані та не забезпечує їх технічне обслуговування (демонтовані кран-комплекти на кожному поверсі), що, згідно з поясненнями позивача, призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.2);

- не забезпечені сходові клітки та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням згідно ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення та Правил улаштування електроустановок, що, згідно з поясненнями позивача, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.31);

- не встановлено згідно з вимогами ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва , ДБН В.2.5-23-2010 Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення світлові покажчики Вихід , що, згідно з поясненнями позивача, призводить до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІІІ, глава 2, п.2.32);

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснюються за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в коридорах на кожному поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.6);

- не складено акт проведення прихованих робіт, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, існує ймовірність того, що електричні проводи прокладені по горючій основі, що призведе до нагрівання горючої основи під час експлуатації електричних проводів та може привести до виникнення пожежі і впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.12);

- електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки), що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.16);

- електророзетка та вимикач не встановлено на не горючі основи (конструкції) або з підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра на 3 та 4 поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до аварійної експлуатації електровиробів, нагрівання горючого матеріалу, що може привести до займання та виникнення пожежі з подальшим впливом небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.17);

- дозволяється використовувати світильники зі знятими ковпаками (розсіювачами) на 3 поверсі, що, згідно з поясненнями позивача, може призвести до виникнення пожежі в наслідок великої температури поверхні лампи розжарювання (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.1.18);

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ ІV, глава 1, п.20);

- будинки, приміщення не обладнанні системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: демонтована система пожежної сигналізації будинку, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 1, п.1.2);

- будівля гуртожитку не забезпечена первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.6);

- необхідна кількість первинних засобів пожежогасіння не визначена відповідальним за пожежну безпеку на об`єкті окремо для кожного поверху та приміщення, що, згідно з поясненнями позивача, унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей (НАПБ А.01.001-2014 розділ V, глава 3, п.3.8);

- не розміщується на інформаційних стендах інформація про заходи безпеки та відповідну поведінку населення на випадок виникнення надзвичайної ситуації, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.3, ч.1 ст. 20 ПТБ розділ ІІІ, п.3);

- не призначено керівником особу з питань цивільного захисту (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.4, ч.2 ст. 20);

- керівник об`єкту, що за характером своєї діяльності не належить до небезпечних об`єктів, але за прогнозом може опинитись у зоні надзвичайної ситуації: не взаємодіє з керівництвом небезпечних об`єктів і відповідними органами влади для отримання інформації та оповіщення про небезпеку, що може впливати на діяльність об`єкта; не організовує навчання працівників діям у надзвичайних ситуаціях техногенного характеру, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (ПТБ, розділ ІІІ, п.7);

- допускаються до роботи працівники, які не пройшли навчання, інструктажі і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки, що, згідно з поясненнями позивача, призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (Кодекс цивільного захисту України від 2 жовтня 2012 року № 5403-VІ п.8, ч.1 ст. 20 ПТБ розділ V, глава 6, п. 4);

- не проведено ідентифікацію об`єкта підвищеної небезпеки, внаслідок чого, згідно з поясненнями позивача, унеможливлюється встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій (ст.9 ЗУ № 2245-ІІІ).

Т Також зазначено, що ризик настання негативних наслідків - пожежа.

Позивачем до суду наданий акт комісійного обстеження гуртожитків комунального підприємства Служба єдиного замовника Авдіївської міської ради Донецької області від 26 травня 2020 року, відповідно до якого у Гуртожитку за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 12 залишаються не усунутими наступні порушення: будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 «Системи протипожежного захисту» ; не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замикання; сходові клітки та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням згідно ДБН В. 1.1-7-2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва» , ДБН В.2.5-23-2010 «Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення» та Правил Улаштування електроустановок (далі - ПУЕ); приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва» . У гуртожитку за адресою : м. Авждіївка, вул. Гагаріна, 8 залишаються не усунутими наступні порушення: сходові клітки та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням згідно ДБН В.1.1-7-2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва» , ДБН В.2.5-23-2010 «Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення» та ПУЕ; не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замикання; приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В. 1.1-7-2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва» ; будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 «Системи протипожежного захисту» . У гуртожитку за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8А залишаються не усунутими наступні порушення: сходові клітки та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням згідно ДБН В.1.1-7-2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва» , ДБН В.2.5-23-2010 «Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення» та ПУЕ; не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замикання; приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами відповідно до вимог ДБН В. 1.1-7-2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва» ; будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 «Системи протипожежного захисту» . У гуртожитку за адресою: м. Авдіївка, вул. Комунальна, 12 залишаються не усунутими наступні порушення: не забезпечено утримання засобів протипожежного захисту у працездатному стані (демонтовані кран-комплекти на кожному поверсі); сходові клітки та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням згідно ДБН В. 1.1-7-2016 «Пожежна безпека об`єктів будівництва» , ДБН В.2.5-23-2010 «Проектування електрообладнання об`єктів цивільного призначення» та ПУЕ; не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж від короткого замикання; Будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДВІ 1 В.2.5-56-2014 «Системи протипожежного захисту» .

На підтвердження вжиття заходів щодо усунення порушень відповідачем до суду копії документів: лист позивача від 23.03.2020 № 01-09-430 до в.о. військово-цивільної адміністрації м. Авдіївка Донецької області про виділення додаткових коштів; копія протоколу № 2 засідання міської комісії з питань ТЕБ та НС військово-цивільної адміністрації м. Авдіївка Донецької області від 15 січня 2020 року разом із планом роботи міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій на 2020 рік; копія загальнообов`язкової інструкції про заходи пожежної безпеки № 1 затвердженої наказом КП СЄЗ № 66 від 29.01.2018; копія інструкції № 1 щодо дій персоналу підприємства в разі виникнення аварійної ситуації (аварій) затвердженої наказом КП СЄЗ від 29.01.2018 № 62; копія інструкції № 2 щодо дій персоналу підприємства в разі виникнення аварійної ситуації (аварій) затвердженої наказом КП СЄЗ від 29.01.2018 № 62; копія протоколу № 5 засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Військово-цивільної адміністрації м. Авдіївки Донецької області від 10 жовтня 2019 року разом з переліком потенційно-небезпечних об`єктів, які розташовано на території в м. Авдіївка; копія листа організації та підготовки КП СЄЗ к проведенню засідання об`єктової комісії з питань НС у м. Авдіївка 29.06.2019; копія плану реагування на надзвичайну ситуацію; копія наказу КП СЄЗ від 23.01.2019 № 38 про призначення відповідальних за пожежну безпеку; копія наказу КП СЄЗ від 20.05.2019 № 175 щодо введення суміщення; копія журналу реєстрації інструктажів з питань пожежної безпеки КП СЄЗ житлово-експлуатаційної дільниці № 3; копія журналу реєстрації інструктажів з питань пожежної безпеки КП СЄЗ житлово-експлуатаційної дільниці № 5; копія журналу реєстрації інструктажів з питань пожежної безпеки КП СЄЗ житлово-експлуатаційної дільниці № 4; копія журналу реєстрації інструктажів щодо вивчення основних вимог та заходів, направлених на попередження виникнення надзвичайних ситуацій житлово-експлуатаційної дільниці № 5; копія журналу реєстрації інструктажів щодо вивчення основних вимог та заходів, направлених на попередження виникнення надзвичайних ситуацій житлово-експлуатаційної дільниці № 3; копія журналу реєстрації інструктажів щодо вивчення основних вимог та заходів, направлених на попередження виникнення надзвичайних ситуацій житлово-експлуатаційної дільниці № 4; копія листа КП СЄЗ від 14.02.2020 № 01-09/177 до в.о. заступника начальника загону з організації запобігання надзвичайним ситуаціям ДПРЗ-15 ГУ ДСНС України у Донецькій області про надання інформації, копія протоколу № 1 КП СЄЗ Авдіївської міської ради засідання об`єктової комісії з питань ТЕБ та НС від 30.01.2020 разом з додатками; роздруківки фотографій, зокрема, плану евакуації ІІ поверху гуртожитку по вул. Гагаріна, 8А, плану евакуації І поверху гуртожитку по вул. Гагаріна, 8; плану евакуації І поверху гуртожитку по вул. Гагаріна, 8А; плану евакуації ІІ поверху гуртожитку по вул. Гагаріна, 8; евакуаційного плану ІІ поверху гуртожитку по вул. Комунальна, 12; плану евакуації І поверху гуртожитку по вул. Гагаріна, 8, оголошення з місцем зберігання ключів; покажчики Запасний вихід ).

Наведені обставини сторонами не оспорюються.

Відповідно до статті 3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про обґрунтованість доводів контролюючого органу щодо існування підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом повного зупинення експлуатації (роботи) гуртожитку КП «СЄЗ» Авдіївської міської ради, розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8А, гуртожитку КП «СЄЗ» Авдіївської міської ради, розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 12, гуртожитку № 1 КП «СЄЗ» Авдіївської міської ради, розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Комунальна, 12, гуртожитку № 2 КП «СЄЗ» Авдіївської міської ради, розташованого за адресою: м. Авдіївка, вул. Гагаріна, 8.

Суд апеляційної інстанції погоджується із такими висновками на підставі наступного.

Відповідно до ч.1 ст. 47 Кодексу цивільного захисту України (далі КЦЗ України) державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Згідно ч.ч. 1-2 ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

У відповідності до ч. 2 ст. 68 КЦЗ України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно зі пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1052 (зі змінами та доповненнями, далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Основними завданнями ДСНС є: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (підпункт 1, 2 пункту 3 Положення).

В силу приписів пункту 4 Положення, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.

Пунктом 7 Положення визначено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно з п. 1, 2 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417 (далі - ППБУ), ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

За приписами частини третьої статті 55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Згідно із п.п. 1, 3, 8, 13, 19, 21, 22, 23 ч. 1 ст. 20 КЦЗ України на суб`єкта господарювання покладається обов`язок: забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; розміщення інформації про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.

Частиною другою статті 68 КЦЗ України зазначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Положеннями статті 70 КЦЗ України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Аналіз наведених норм дозволяє дійти висновку про те, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Колегія суддів вважає, що вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил пожежної безпеки слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.

Статтею 3 Конституції України визначено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Конвенції про права дитини, в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Згідно ч. 3 ст. 3 Конвенції про права дитини, держави-учасниці забезпечують, щоб установи, служби і органи, відповідальні за піклування про дітей або їх захист, відповідали нормам, встановленим компетентними органами, зокрема, в галузі безпеки й охорони здоров`я та з точки зору численності і придатності їх персоналу, а також компетентного нагляду.

Наявними в матеріалах справи документами підтверджено допущення закладом відповідача порушення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки.

Колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про те, що існуючі порушення у сфері пожежної і техногенної безпеки, що зафіксовані в акті перевірки, можуть кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров`ю людей, а тому правомірно задоволено позов.

Посилання відповідача на часткове усунення виявлених позивачем порушень, колегією суддів не прийнято до уваги, оскільки підставою для застосування заходів реагування є встановлення порушень у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, незалежно від їх кількості.

Наявними в матеріалах справи документами підтверджено допущення відповідачем порушення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки. Зафіксовані в акті перевірки порушення у сфері пожежної відповідачем не оспорюються.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

Керуючись статтями 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Комунального підприємства "Служба єдиного замовника" на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 17 червня 2020 у справі №200/2350/20-а - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 17 червня 2020 року у справі №200/2350/20-а - залишити без змін.

Постанова у повному обсязі складена 1 липня 2021 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з 01 липня 2021 року та підлягає касаційному оскарженню крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий: Т.Г. Гаврищук

Судді: А.А. Блохін

І.В. Сіваченко

Дата ухвалення рішення01.07.2021
Оприлюднено05.07.2021
Номер документу98051028
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2350/20-а

Постанова від 01.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні