Рішення
від 29.06.2021 по справі 910/3706/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

29.06.2021Справа № 910/3706/21

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ягуар";

до Головного управління Національної поліції у м.Києві (відповідач 1);

Товариства з обмеженою відповідальністю "РІВЕРСАЙД ДЕВЕЛОПМЕНТ ЛТД" (відповідач 2);

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів Приватне акціонерне товариство "Київський річковий порт";

про визнання договору недійсним.

Суддя Мандриченко О.В.

Секретар судового засідання Дюбко С.П.

Представники:

Від позивача: Фомін М.В., довіреність № б/н від 27.01.21;

Від відповідача 1: Ангеліс Н.О., уповноважена особа;

Відвідповідача 2: Парицька Н.О., довіреність № б/н від 17.05.21;

Від третьої особи: Сєтов М.О., довіреність № б/н від 24.06.21.

В С Т А Н О В И В:

До Господарського суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "Ягуар" з позовом до Головного управління Національної поліції у м. Києві (відповідач 1) та Товариства з обмеженою відповідальністю "Ріверсайд девелопмент лтд" (відповідач 2) про визнання недійсним договору № 596ВПЗ про будівництво об`єкта від 25.11.2020 р., укладеного між відповідачами.

Обгрунтовуючи свої позовні вимоги позивач вказує, що договір № 596ВПЗ про будівництво об`єкта від 25.11.2020р. укладений від імені Головного управління Національної поліції України Заступником Голови Національної поліції України - начальником Головного управління Крищенком Андрієм Євгеновичем, за відсутності належних повноважень.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.03.2021 року відкрито провадження у справі № 910/3706/21 та вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження зі стадії підготовчого засідання, розгляд справи призначено на 13.04.2021 року.

У підготовчому засіданні 13.04.2021 оголошувалась перерва в слуханні справи до 18.05.2021.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 18.05.2021 року закрито підготовче провадження та призначено справу № 910/3706/21 до судового розгляду по суті на 01.06.2021 року.

У судовому засіданні 01.06.2021 оголошувалась перерва в слуханні справи по суті до 29.06.2021 р.

Під час розгляду спору по суті 29.06.2021 р. представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити повністю.

Представник відповідача 1 та представник відповідача 2 в судовому засіданні проти позовних вимог заперечували, у задоволенні позову просили відмовити з підстав, викладених у своїх письмових запереченнях.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) від 01.08.2019р. N1358 Про надання земельної ділянки Головному управлінню Національної поліції у м. Києві для будівництва, експлуатації та обслуговування житлових будинків з об`єктами соціально-побутового призначення та адміністративної будівлі на вул. Електриків, 25-Ж у Подільському районі м. Києва відповідно до статей 17, 20, 84, 92, 186 Земельного кодексу України, Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності", статей 13, 21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", розглянувши проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та лист Головного управління Національної поліції у м. Києві від 10 квітня 2019 року N 2500/125/05/21-2019, в межах функцій місцевого органу виконавчої влади вирішено:

1. Припинити Головному управлінню Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві право постійного користування земельною ділянкою площею 0,4736 га (кадастровий номер 8000000000:85:319:0034) на вул. Електриків (півострів Рибальський) у Подільському районі м. Києва, наданою згідно з рішенням Київської міської ради від 01 листопада 2012 року N 405/8689 Про надання Головному управлінню Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві земельної ділянки для експлуатації елінгу мотокатерів на вул. Електриків (півострів Рибальський) у Подільському районі м. Києва , право постійного користування якою зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 21 листопада 2013 року, номер запису про інше речове право 3631870, у зв`язку з передачею нерухомого майна Головному управлінню Національної поліції у м. Києві (право державної власності на майно зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 14 грудня 2018 року, номер запису про право власності 29912133).

2. Затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, цільове призначення якої змінюється із Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту (КВЦПЗ - і 12.03) на Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури (КВЦПЗ - В 02.10) (вид використання після затвердження проекту землеустрою - для будівництва, експлуатації та обслуговування житлових будинків з об`єктами соціально-побутового призначення та адміністративної будівлі) Головному управлінню Національної поліції у м. Києві на вул. Електриків, 25-ж у Подільському районі м. Києва (кадастровий номер 8000000000:85:319:0034) та віднести зазначену земельну ділянку до земель запасу житлової та громадської забудови (справа А-26842).

3. Надати Головному управлінню Національної поліції у м. Києві, за умови виконання пункту 4 цього розпорядження, в постійне користування земельну ділянку площею 0,4736 га (кадастровий номер 8000000000:85:319:0034) для будівництва, експлуатації та обслуговування житлових будинків з об`єктами соціально-побутового призначення та адміністративної будівлі на вул. Електриків, 25-ж у Подільському районі м. Києва із земель державної власності за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови, у зв`язку з належністю нерухомого майна Головному управлінню Національної поліції у м. Києві (право державної власності на майно зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 14 грудня 2018 року, номер запису про право власності 29912133).

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер 153166011 від 18.01.2019р. Головному управлінню Національної поліції м.Києві належить на праві власності об`єкт нерухомого майна, реєстраційний номер 1745562180000, номер запису про право власності 29912133 від 14.12.2018р. - адміністративна будівля зі спеціальним приміщенням та елінгу для обслуговування та зберігання службових катерів: адміністративна будівля (літ.А) - 1630,9 кв.м, спеціальні приміщення - нежитлова будівля (літ.Б)- 68,2 кв.м, гаражі (літ.В) - 379,3 кв.м; елінг (літ.Г) - 303, 6 кв.м, за адресою: м.Київ, вул.Електриків, 6.25-Ж, земельна ділянка розташування: 8000000000:85:319:0034.

25.11.2020р. між Головним управлінням Національної поліції у м.Києві в особі Заступника Голови Національної поліції України - начальника Головного управління Крищенка Андрія Євгеновича, який діє на підставі Положення про ГУНП у м. Києві (Сторона-1, Відповідач-1) з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю РІВЕРСАЙД ДЕВЕЛОПМЕНТ ЛТД , в особі Штуглинець Наталі Олександрівни, яка діє на підставі довіреності (Сторона-2, Відповідач-2) укладено Договір №596ВПЗ про будівництво об`єкта (Договір).

Згідно п. 1.1.2. договору об`єкт будівництва - будівництво житлового будинку з об`єктами соціально-побутового призначення, будівництво якого планується відповідно до умов даного Договору на Земельній ділянці та на Суміжній земельній ділянці.

За змістом п. 1.1.3. договору земельна ділянка - земельна ділянка площею 0,4736 га, кадастровий номер 8000000000:85:319:0034, розташована на вулиці Електриків (півострів Рибальський) у Подільському районі м. Києва, що належить Стороні - 1 на праві постійного користування на підставі Розпорядження Київської міської ради № 1358 від 01 серпня 2019 року.

Відповідно до п. 1.1.4. договору суміжна земельна ділянка - земельна ділянка площею 4.5659 га, кадастровий номер 8 000 000 000:85:319:0085.

Пунктом 1.1.5. договору визначено, що будівлі та споруди - об`єкти нерухомості, що знаходяться на Земельній ділянці та належать Стороні 1 на праві власності та реконструкцію, яких буде здійснено відповідно до умов цього договору, а саме:

Гаражі (літ. В) за адресою вул. Електриків, 25Ж площею 379,3 кв.м, інвентарний номер 101310187;

Елінг (літ. Г) за адресою вул. Електриків, 25Ж площею 303,6 кв.м., інвентарний номер 101310188;

Спеціальні приміщення-нежитлова будівля (літ. Б) за адресою вул. Електриків. 25Ж площею 68,2 кв.м., інвентарний номер 101310186.

Згідно з п. 1.1.6. договору проектування будівництва Об`єкта - комплекс усіх дій, пов`язаних із забезпеченням будівництва Об`єкта усіма необхідними документами: вихідними даними, технічними умовами, завданнями на проектування, контрольно-геодезичною зйомкою, проектною документацією на усіх стадіях тощо.

Відповідно до п. 1.1.7. договору будівництво об`єкта як комплекс усіх дій, спрямованих на будівництво Об`єкта та реконструкція Будівель та споруд: закупівля будівельних та інших матеріалів, забезпечення обладнання, виконання будівельних, будівельно-монтажних, пусконалагоджувальних, проектно- вишукувальних робіт тощо.

Згідно з п.1.1.8. договору проектна (проектно-кошторисна) документація - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні рішення, кошториси Об`єкта тощо.

Відповідно до п. 1.1.13. договору будівельний майданчик - частина Земельної ділянки, яка визначена Проектною документацією, на яку отримано дозвіл на виконання будівельних робіт.

Згідно з п.п.1.1.14.-1.1.15 п.1.1. договору житлові площі - загальна площа квартир в Об`єкті згідно з Проектною документацією та даними технічної інвентаризації Об`єкта (які можуть бути предметом цивільного обігу, тобто майнові права на які можуть бути відчужені/передані). Комерційні площі - загальна площа офісних та торгівельних приміщень в Об`єкті.

Пунктом 1.1.16 договору встановлено, що умовна лінія - уявна лінія, що проводиться по кожному поверху Об`єкту для позначення меж Земельної ділянки та Суміжної земельної ділянки, з метою визначення меж площ Об`єкту, в яких можуть бути виділені житлові площі Стороні- 1 в порядку, визначеному даним Договором.

Згідно з п. 1.1.17 договору, введення Об`єкту в експлуатацію - весь комплекс заходів і дій, що вимагаються чинним законодавством України для здачі та введення в експлуатацію закінченого будівництвом Об`єкта та засвідчує відповідність його проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил та підтверджує його готовність до експлуатації.

Згідно п. 2.1. договору предметом даного Договору є будівництво Стороною-2 Об`єкту, введення його в експлуатацію у встановлені законодавством та цим Договором терміни, а також реконструкція Стороною-2 Будівель та споруд власними та/або залученими силами і засобами.

Пунктом 2.2. договору встановлено, що для реалізації даного Договору Сторона-1 передає, а Сторона-2 приймає частину функцій Замовника будівництва. Обсяг прав та обов`язків, що передаються Стороні-2, визначено даним Договором.

Обгрунтовуючи свої позовні вимоги позивач вказував, що договір № 596ВПЗ про будівництво об`єкта від 25.11.2020р. укладений від імені Головного управління Національної поліції України Заступником Голови Національної поліції України - начальником Головного управління Крищенком Андрієм Євгеновичем, за відсутності належних повноважень. Також позивач посилався на те, що оскаржуваний договір укладено в порушення встановленої Законом України Про публічні закупівлі обов`язкової процедури закупівлі та конкурсних торгів та без застосування норм Постанови Кабінету Міністрів України №296 від 11.04.2012 р.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд не вбачає правових підстав для задоволення позовних вимог, зважаючи на таке.

Пунктом 1 Положення про Національну поліцію, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015р. № 877 (далі - Положення про Національну поліцію) встановлено, що Національна поліція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

Відповідно до ст. 15 Закону України Про Національну поліцію визначено, що територіальні органи поліції утворюються як юридичні особи публічного права в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах, районах у містах та як міжрегіональні (повноваження яких поширюються на декілька адміністративно- територіальних одиниць) територіальні органи у межах граничної чисельності поліції і коштів, визначених на її утримання.

Територіальні органи поліції утворює, ліквідовує та реорганізовує Кабінет Міністрів України за поданням Міністра внутрішніх справ України на підставі пропозицій керівника поліції.Структуру територіальних органів поліції затверджує керівник поліції за погодженням з Міністром внутрішніх справ України. Штатний розпис (штат) та кошторис територіальних органів поліції затверджує керівник поліції. Керівники територіальних органів поліції призначаються на посади та звільняються з посад керівником поліції за погодженням з Міністром внутрішніх справ України. Заступників керівників територіальних органів поліції призначає на посади та звільняє з посад керівник територіального органу поліції.

Згідно з п.7 Положення про Національну поліцію встановлено, що Національна поліція здійснює свої повноваження через центральний орган управління та утворені в установленому порядку територіальні (у тому числі міжрегіональні) органи в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, районах, містах, районах у містах.

Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління Національної поліції у м. Києві, затверджене Наказом Національної поліції №27 від 06.11.2015р. Головне управління Національної поліції у місті Києві є територіальним органом Національної поліції та згідно із законодавством України реалізовує повноваження Національної поліції на території міста Києва.

Згідно з п.17 Положення про ГУНП у місті Києві головне управління є юридичною особою публічного права , має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки, рахунки в органах казначейства.

Наказом №2539о/с від 15.12.2015р. По особовому складу Міністерства внутрішніх справ України за підписом Міністра відповідно до п.2 розділу XI Закону України Про Національну поліцію призначено полковника поліції Крищенка Андрія Євгеновича заступником Голови Національної поліції України - начальником Головного управління Національної поліції у м. Києві.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст.1 Закону України Про публічні закупівлі договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

Згідно з п.11 ч. 1 ст.1 Закону України Про публічні закупівлі замовники - суб`єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону.

Відповідно до п. 13 ч. 1 ст.1 Закону України Про публічні закупівлі конкурентна процедура закупівлі (далі - тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу.

Згідно п. 22 ч. 1 ст.1 Закону України Про публічні закупівлі предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до п. 25 ч. 1 ст.1 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.

Згідно ст. 2 Закону України Про публічні закупівлі до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать:

1) органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об`єднання територіальних громад;

2) Пенсійний фонд України, цільові страхові фонди зі страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, медичного страхування та страхування на випадок безробіття (далі - органи соціального страхування);

3) юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об`єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак:

юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів;

органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи;

у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків;

4) юридичні особи та/або суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак:

органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб`єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб`єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб`єкта господарювання;

наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах. Не вважаються спеціальними або ексклюзивними права, що надані за результатами конкурсів (тендерів, процедур закупівель), інформація про проведення яких разом з критеріями відбору попередньо оприлюднювалася та була наявна у публічному доступі, можливість участі у таких конкурсах (тендерах, процедурах закупівель) не була обмежена та якщо надання таких прав здійснювалося на основі об`єктивних критеріїв.

Категорії замовників, що використовуються у цьому Законі:

1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті;

2) органи соціального страхування, зазначені у пункті 2 частини першої цієї статті;

3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті;

4) юридичні особи та/або суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої цієї статті.

Як вбачається з п.п. 2.4.1. договору, фінансування будівництва Об`єкта здійснюється Стороною-2. Строна-2 здійснює фінансування у повному обсязі всього комплексу робіт, пов`язаних із будівництвом та введенням в експлуатацію Об`єкта.

Згідно з 2.4.6. договору порядок, строки та джерело фінансування Будівництва об`єкта визначаються Стороною-2 на власний розсуд у відповідності до Договору і Законодавства. Сторона-2 може використовувати, як власні кошти, так і залучені у встановленому Законодавством порядку кошти.

Пунктом 3.3.2. договору встановлено, що сторона 2 зобов`язується у повному обсязі, за рахунок власних коштів забезпечити фінансування всіх витрат, пов`язаних з будівництвом Об`єкта, в тому числі, витрат, пов`язаних зі отриманих вихідних даних, виконання проектно- вишукувальних, будівельно-монтажних і спеціальних робіт, введення Об`єкта в експлуатацію, технаглядом, авторським наглядом за будівництвом тощо.

Відповідно до п.п.3.3.4. Договору сторона-2 на власний розсуд без погодження з Стороною-1 обирає та укладає договори з підрядними та субпідрядними організаціями на виконання робіт щодо будівництва Об`єкта та реконструкції Будівель і споруд, проводить розрахунки за виконані роботи.

З викладеного слідує, що умовами договору не передбачено публічних закупівель і залучення бюджетних коштів, а отже дія Закону України Про публічні закупівлі на дані правовідносини не розповсюджується.

Також договір №596ВПЗ про будівництво об`єкта не підпадає під регулювання Постанови Кабінету Міністрів України №296 від 11.04.2012р. Про затвердження Порядку укладання державними підприємствами, установами, організаціями, а також господарськими товариствами, у статутному капіталі яких частка держави перевищує 50 відсотків, договорів про спільну діяльність, договорів комісії, доручення та управління майном , оскільки не є договором про спільну діяльність.

Позивач Листом №162 від 27.05.2020р. звернувся до Головного управління Національної поліції у м. Києві з проханням залучити його до будівництва об`єкту та надати інформацію щодо умов участі у відповідних процедурах відбору. З метою укладання договору щодо участі у будівництві об`єкту позивачем Листом №176 від 08.06.2020р. було надіслано на адресу Відповідача-1 відповідну пропозицію.

Листом №3380/126/06/21-2020 від 08.07.2020р. відповідач 1 повідомив позивача, що ним розглянуто Лист Товариства з обмеженою відповідальністю ЯГУАР від 08.06.2020р. №176 щодо надання проекту договору на будівництво об`єкта на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:85:319:0034, за адресою: вул. Електриків, 25-Ж, м. Київ. Також повідомлено, що Головним управлінням опрацьовано даний проект договору та пропозиції щодо частки площ, що перейдуть у власність ГКНП у м.Києві після завершення будівництва.

За змістом Листа №176 від 08.06.2020р. Товариством з обмеженою відповідальністю ЯГУАР було запропоновано кількість збудованих площ, що отримує Головне управління Національної поліції у м. Києві в результаті реалізації проекту встановити на рівні 10% від збудованих площ, а саме: 500 кв.м - житлові приміщення та 300 кв.м - нежитлові приміщення.

Водночас, за умовами укладеного Договору №596ВПЗ про будівництво об`єкта від 25.11.2020р. між Головним управлінням Національної поліції у м. Києві та Товариством з обмеженою відповідальністю РІВЕРСАЙД ДЕВЕЛОПМЕНТ ЛТД Сторона-1 отримує у власність в Об`єкті 12 паркомісць, 10,%, але не менше 528,26 кв.м житлових площ та 10,8%, але не менше 369,28 кв.м комерційних площ.

Відповідно до ч. 3 ст. 215 Цивільного кодексу України, якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Відповідно до ст. 204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Підставою недійсності правочину, у відповідності до ст. 215 Цивільного кодексу України, є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Статтею 203 Цивільного кодексу України визначаються загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину.

Так, частинами 1-3, 5 та 6 ст. 203 Цивільного кодексу України встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Статтею 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Відповідно до статті 86 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Згідно вимог статей 73, 76, 77 та 79 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з п. 2.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 11 від 29.05.2013 "Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними" вирішуючи спори про визнання правочинів (господарських договорів) недійсними, господарський суд повинен встановити наявність фактичних обставин, з якими закон пов`язує визнання таких правочинів (господарських договорів) недійсними на момент їх вчинення (укладення) і настання відповідних наслідків, та в разі задоволення позовних вимог зазначати в судовому рішенні, в чому конкретно полягає неправомірність дій сторони та яким нормам законодавства не відповідає оспорюваний правочин.

Враховуючи викладене, судом встановлено, що правові підстави для визнання договору № 596ВПЗ про будівництво об`єкта від 25.11.2020 р. недійсним відсутні.

Зважаючи на вищенаведене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Ягуар" є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню повністю.

Витрати по сплаті судового збору, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються на позивача.

Враховуючи зібрані докази по справі, пояснення представників сторін та керуючись статтями 129, 232, 236-241 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду відповідно до п. 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України подається до Північного апеляційного господарського суду через Господарський суд міста Києва протягом 20 (двадцяти) днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 02.07.2021 р.

Суддя О.В. Мандриченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.06.2021
Оприлюднено06.07.2021
Номер документу98074679
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/3706/21

Постанова від 06.10.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 14.09.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Ухвала від 23.07.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Станік С.Р.

Рішення від 29.06.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 18.05.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 13.04.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 15.03.2021

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні