Ухвала
від 06.07.2021 по справі 903/805/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

УХВАЛА

06 липня 2021 року Справа № 903/805/20 Господарський суд Волинської області у складі:

головуючого судді - Гарбара Ігоря Олексійовича

секретар судового засідання - Коваль Олександр Миколайович

за відсутності учасників судового процесу у зв`язку з їх неявкою в судове засідання

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Луцьку у приміщенні Господарського суду Волинської області заяву Волинського обласного центру зайнятості про заміну сторони її правонаступником по справі №903/805/20 за позовом Волинського обласного центру зайнятості до Горохівської районної державної адміністрації, Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації про стягнення 38547,96 грн.,

ВСТАНОВИВ:

30.06.2021 Волинський обласний центр зайнятості звернувся в суд з заявою, в якій просить змінити сторону її правонаступником в наказі Господарського суду Волинської області про примусове виконання рішення від 06 січня 2021 року по справі №903/805/20-1, а саме: Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації (юридична адреса: 45701, Волинська область, Горохівський район, м. Городів, вул. Шевченка,6, код ЄДРПОУ 03192000) на правонаступника - Луцьку районну державну адміністрацію (юридична адреса: 43001, Волинська область, м. Луцьк, вул. Ковельська, 53, код ЄДРПОУ 04051425).

В обґрунтування посилається на те, що на виконання рішення Господарським судом Волинської області 06 січня 2021 року видано наказ про примусове виконання рішення №903/805/20-1, який 25 січня 2021 року пред`явлено на примусове виконання до Управління Державної казначейської служби України у Горохівському районі.

12.02.2021 надішов лист з Управління Державної казначейської служби України у Горохівському районі про те що пакет документів про стягнення даних коштів з Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації направлено для виконання в Головне управління Державної казначейської служби України у Волинській області в зв`язку з реорганізацією Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації та відсутністю кошторисних призначень на 2021 рік.

07.04.2021 на адресу Горохівської районної філії Волинського обласного центру зайнятості надійшов супровідний лист від Управління Державної казначейської служби України у Горохівському районі про повернення без виконання наказу про примусове виконання рішення Господарського суду Волинської області № 903/805/20-1 від 06 січня 2021 року в зв`язку з тим, іцо кошторис видатків по боржнику Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації по бюджетній програмі 7731010 Здійснення виконавчої влади у Волинській області на 2021 рік не затверджувався.

Горохівською районною філією вживались заходи щодо погашення даної заборгованості в добровільному порядку, а саме направлялась кредиторська вимога Голові комісії з реорганізації Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської районних державних адміністрацій шляхом приєднання до Луцької районної державної адміністрації Волинської області на загальну суму 40 649 грн. 96 коп. (38547,96 грн. виплаченої допомоги по безробіттю та 2102,00 грн. витрат по сплаті судового збору). Проте, в добровільному порядку Луцька районна державна адміністрація Волинської області відмовилась погашати борг.

Станом на день звернення до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником наказ про примусове виконання рішення Господарського суду Волинської області №903/805/20-1 від 06 січня 2021 знаходиться в Горохівській районній філії Волинського обласного центру зайнятості.

Ухвалою суду від 30.06.2021 заяву Волинського обласного центру зайнятості про заміну її правонаступником прийнято та призначено до розгляду. Запропоновати стягувачу за наявності додаткових обґрунтувань та доказів на підтвердження заяви, надати їх суду та копії відповідних документів скерувати боржнику, докази направлення надати суду; належно обґрунтувати обставини заяви з посиланням на норми права про заміну сторони правонаступником чи заміну сторони у виконавчому провадженні; відомості щодо боржника - Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації; докази направлення заяви Управлінню соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації. Запропоновано боржнику та Луцькій районній державній адміністрації до 06.07.2021 подати суду письмові нормативно-обґрунтовані пояснення, щодо поданої стягувачем заяви про заміну сторони, з долученням належних доказів на підтвердження викладеного у власному поясненні.

Заявник 06.07.2021 подав до суду письмові пояснення та просить суд розгляд справи проводити без участі представника.

У визначений судом день та час сторони своїх представників в судове засідання не направили, хоча належним чином були повідомлений про дату, час та місце розгляду заяви (ухвала суду від 30.06.2021 направлена на офіційні електронні адреси).

Згідно ч.3 ст. 334 ГПК України суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб.

Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

З огляду на викладене, враховуючи строки розгляду заяви про заміну сторони її правонаступником, встановлені ст. 334 ГПК України, заяву розглянуто за відсутності представників сторін.

Дослідивши матеріали заяви про заміну сторони її правонаступником, суд дійшов висновку про її задоволення, з огляду на наступне.

Рішенням Господарського суду Волинської області від 08 грудня 2020 року по справі №903/805/20 позов центру зайнятості задоволено частково. Вирішено стягнути з Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації на користь Волинського обласного центру зайнятості 38 547,96 гри. виплаченої допомоги по безробіттю ОСОБА_1 та 2102,00 грн. витрат по сплаті судового збору. В задоволенні позову до Горохівської районної державної адміністрації відмовлено.

На виконання зазначеного рішення Господарським судом Волинської області 06 січня 2021 року видано наказ про примусове виконання рішення № 903/805/20-1.

Як слідує з матеріалів заяви, 12.02.2021 на адресу Горохівської районної філії Волинського обласного центру зайнятості надішов лист з Управління Державної казначейської служби України у Горохівському районі про те, що пакет документів про стягнення даних коштів з Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації направлено для виконання в Головне управління Державної казначейської служби України у Волинській області в зв`язку з реорганізацією Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації та відсутністю кошторисних призначень на 2021 рік.

07.04.2021 на адресу Горохівської районної філії Волинського обласного центру зайнятості надійшов супровідний лист від Управління Державної казначейської служби України у Горохівському районі про повернення без виконання наказу про примусове виконання рішення Господарського суду Волинської області № 903/805/20-1 від 06 січня 2021 року в зв`язку з тим, іцо кошторис видатків по боржнику Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації по бюджетній програмі 7731010 Здійснення виконавчої влади у Волинській області на 2021 рік не затверджувався.

Як вбачається з матеріалів справи, Горохівською районною філією вживались заходи щодо погашення даної заборгованості в добровільному порядку, а саме направлялась кредиторська вимога Голові комісії з реорганізації Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської районних державних адміністрацій шляхом приєднання до Луцької районної державної адміністрації Волинської області на загальну суму 40 649 грн. 96 коп. (38547,96 грн. виплаченої допомоги по безробіттю та 2102,00 грн. витрат по сплаті судового збору).

Проте, Луцька районна державна адміністрація Волинської області надіслала лист, в якому вказала, що відповідно до пункту 8 Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року №1321 перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації. Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 02 квітня 2021 року № 161 Про затвердження передавальних актів такий акт затверджено.

Так, як сторонами позовного провадження у справі № 903/805/20-1 про стягнення з управління соціального захисту населення Горохівської райдержадміністрації 38 547,96 грн. виплаченої допомоги по безробіттю ОСОБА_1 та 2102,00 грн витрат по сплаті судового збору до управління Державної Казначейської служби України у Горохівському районі Волинської області були стягувач - Волинський обласний центр зайнятості та боржник - управління соціального захисту населення " райдержадмініетрації, то лише одного факту переходу райдержадміністрації майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрації є недостатньо для автоматичного правонаступництва Луцької районної державної адміністрації за борговими зобов`язаннями управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації за наказом від 06 січня 2021 року про примусове виконання рішення Господарського суду Волинської області.

Для визначення правового статусу боржника за райдержадміністрацією необхідно звернутись до Господарського суду з заявою про заміну сторони її правонаступником в порядку статей 52 та 334 Господарського процесуального кодексу України.

Як слідує з доводів заявника, станом на день звернення до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником наказ про примусове виконання рішення Господарського суду Волинської області № 903/805/20-1 від 06 січня 2021 року знаходиться в Горохівській районній філії Волинського обласного центру зайнятості.

Згідно ст.18 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом. Обов`язковість судового рішення не позбавляє осіб, які не брали участі у справі, можливості звернутися до суду, якщо ухваленим судовим рішенням вирішено питання про їхні права чи інтереси.

Відповідно до статті 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 52 ГПК України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Процесуальне правонаступництво в розумінні ст. 52 ГПК України допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення.

У разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив (частина 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження").

Тобто, при реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності.

У процедурі реорганізації підприємств державної форми власності, яким є підприємство-боржника, у формі злиття все майно, права та обов`язки підприємства, яке припиняється, переходять до його правонаступника в даному разі Управління освіти, культури, молоді та спорту Дергачівської районної державної адміністрації Харківської області. Держава не має права вилучити якусь частину майна, і не передати її (частину) правонаступнику.

Щодо змісту передавального акта, то суд зазначає наступне.

При реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків.

У вирішенні питань, пов`язаних з таким правонаступництвом, суду необхідно здійснювати аналіз доказів переходу відповідних прав і обов`язків.

Так, розпорядженням Волинської обласної державної адміністрації № 161 від 02.04.2021 "Про затвердження передавальних" затверджено передавальні акти надані комісією з реорганізації Горохівської, Ківерцівської та Рожищенської районних державних адміністрацій: Горохівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04051365) до правонаступника Луцької районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04051425).

Відповідно до пункту 4 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", державна реєстрація юридичних осіб (державна реєстрація) - це офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Частиною 4 статті 91 Цивільного кодексу України встановлено, що цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Частиною 5 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", передбачено, що у разі злиття юридичних осіб здійснюється державна реєстрація новоутвореної юридичної особи та державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття. Злиття вважається завершеним з дати державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття.

На даний час відсутній запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення Управління соціального захисту населення Горохівської державної адміністрації, як юридичної особи, однак якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями.

Згідно із даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Луцька районна державна адміністрація зареєстрована у реєстрі з 09.08.1995 та встановлений код ЄДРПОУ 04051425.

Відповідно до ч.1 ст. 334 ГПК України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.

Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. (ч.2 ст. 334 ГПК України)

Частиною 5 статті 16 Закону України "Про виконавче провадження» передбачено, що в разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Враховуючи приписи статей 52, 91 Цивільного кодексу України та статтю 334 Господарського процесуального кодексу України, статтю 15 Закону України "Про виконавче провадження" суд вважає, що Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації за наказом господарського суду Волинської області від 06.01.2021 на примусове виконання рішення господарського суду Волинської області по справі №903/805/20 є таким, що вибув, а його правонаступником виступає Луцька районна державна адміністрація.

Правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 04.11.2020 справа №922/817/18.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення заяви Волинського обласного центру зайнятості про заміну сторони її правонаступником.

Керуючись ст. ст. 52, 234 ГПК України, господарський суд,-

У Х В А Л И В:

1. Заяву задовольнити.

2. Замінити сторону її правонаступником в наказі Господарського суду Волинської області про примусове виконання рішення від 06 січня 2021 року по справі №903/805/20-1, а саме: Управління соціального захисту населення Горохівської районної державної адміністрації (юридична адреса: 45701, Волинська область, Горохівський район, м. Городів, вул. Шевченка,6, код ЄДРПОУ 03192000) на правонаступника - Луцьку районну державну адміністрацію (юридична адреса: 43001, Волинська область, м. Луцьк, вул. Ковельська, 53, код ЄДРПОУ 04051425).

Ухвала господарського суду набирає законної сили з моменту її підписання відповідно до ч.2 ст. 235 ГПК України.Ухвала суду підписана 06.07.2021.

Ухвала суду може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду відповідно до ст.ст. 255-256, п.17.5 Перехідних положень ГПК України.

Суддя І. О. Гарбар

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення06.07.2021
Оприлюднено07.07.2021
Номер документу98103398
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/805/20

Ухвала від 06.07.2021

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 30.06.2021

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Судовий наказ від 06.01.2021

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Рішення від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Рішення від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 01.12.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

Ухвала від 30.10.2020

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гарбар Ігор Олексійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні