Постанова
від 28.05.2010 по справі 2а48335/09/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а48335/09/1670

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Шевя кова І.С.,

при секретарі - Мушук В.В.,

за участю:

представника позивача - Г риценко І.Г.,

представника відповідача - Прокопчук О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Пр иватного підприємства "ГЕЙМ- СЕРВІС" до Карлівської міжра йонної державної податкової інспекції про визнання прот иправним та скасування рішен ня про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000092303 від 26.01.2009 , -

В С Т А Н О В И В:

10 грудня 2009 року Приват не підприємство "ГЕЙМ-СЕРВІС " звернулося до Полтавського окружного адміністративног о суду з адміністративним по зовом до Карлівської міжрайо нної державної податкової ін спекції про визнання протип равним та скасування рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій № 0000092303 в ід 26.01.2009.

В обґрунтування своїх вимо г позивач посилався на те, що п еревірку Приватного підприє мства "ГЕЙМ-СЕРВІС" щодо контр олю за здійсненням розрахунк ових операцій у сфері готівк ового та безготівкового обіг у, за результатами якої винес ено оскаржуване рішення, про ведено працівниками ДПІ у Ст рийському районі з порушення ми вимог чинного законодавст ва, зокрема, Закону України "Пр о державну податкову службу в Україні", оскільки позивачу не надіслано за 10 днів повідо млення про перевірку, не пред 'явлено копію наказу про пере вірку під час її проведення. З азначив, що гральні автомати не є реєстраторами розрахун кових операцій у розумінні с татті 2 Закону України "Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг", а тому накладе ння штрафних (фінансових) сан кцій за застосування при зді йсненні розрахункових опера цій непереведеного у фіскаль ний режим роботи, незареєстр ованного, неопломбованого ре єстратора розрахункових опе рацій є неправомірним. Вважа є, що наявність у залі гральн их автоматів реєстратора роз рахункових операцій Samsung ER 350 F UA/01, зареєстрованого у Карлівськ ій МДПІ, через який проводили ся розрахункові операції, за безпечило виконання вимог За кону України "Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг".

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив їх задов ольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував та просив в ідмовити у задоволенні позов них вимог. У своїх запереченн ях посилався на те, що перевір ку позивача здійснено в межа х повноважень органів держав ної податкової служби, визна чених статтею 11 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні", статтями 15, 16 За кону України "Про застосуван ня реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг" із врахуванням Мето дичних рекомендацій щодо пор ядку взаємодії між підрозділ ами органів державної податк ової служби України при орга нізації та проведенні переві рок платників податків, затв ерджених наказом ДПА України від 27.05.2008 року № 355. В ході переві рки було встановлено поруше ння позивачем пункти 1 та 2 ста тті 3 Закону України "Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчува ння та послуг", а саме, не забе зпечено проведення розрахун кових операцій на повну суму покупки (надання послуги) чер ез зареєстровані, опломбован і у встановленому порядку та переведені у фіскальний реж им роботи реєстратори розрах ункових операцій з роздрукув анням відповідних розрахунк ових документів, що підтверд жують виконання розрахунков их операцій, та не роздрукова но і не видано розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної опе рації. У зв' язку із цим Карлі вською міжрайонною державно ю податковою інспекцією було винесене рішення № 0000092303 ві д 26.01.2009 року, яким відповідно до статті 17 Закону України "Про з астосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг" застосова но штрафні (фінансові) санкці ї в сумі 1360 грн.

Суд, заслухавши представни ка позивача та представника відповідача, вивчивши та дос лідивши матеріали справи, за слухавши пояснення представ ника відповідача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтуються позовні вимог и, оцінивши докази, які мають з начення для розгляду справи і вирішення спору, приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Прива тне підприємство "ГЕЙМ-СЕРВІ С" є юридичною особою (свідоцт во про державну реєстрацію с ерії АО1 № 113050, ідентифікаційни й код 35539017)

09 грудня 2008 року працівникам и ДПІ у Стрийському районі пр оведено перевірку залу граль них автоматів, розташованого за адресою: вул. Шевченка, 61, м. С трий, що належить Приватному підприємству "ГЕЙМ-СЕРВІС", що до дотримання порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), вимог з регулювання о бігу готівки, наявності торг ових патентів і ліцензій.

В ході перевірки виявлено, щ о в приміщенні грального зал у знаходилося 4 гральних авто мати, які перебували в робочо му стані, підключені до мереж і електричного струму, тобто надавалися послуги у сфері г рального бізнесу. При цьому в становлено порушення п.1, 2 ста тті 3 Закону України "Про засто сування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг", а саме, не забез печено проведення розрахунк ових операцій на повну суму п окупки (надання послуги) чере з зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та п ереведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахун кових операцій з роздрукуван ням відповідних розрахунков их документів, що підтверджу ють виконання розрахункових операцій, та не роздруковано і не видано розрахунковий до кумент встановленої форми на повну суму проведеної опера ції.

За результатами проведено ї перевірки працівниками ДПІ у Стрийському районі складе но акт від 09.12.2008 року, на підстав і якого Карлівською МДПІ вин есено рішення про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій №0000092303 від 26.01.2010 року, яким до п озивача застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1360 грн.

Позивач з даним рішенням не погодився, у зв'язку з чим оск аржив його до суду.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни; з використанням повнова ження з метою, з якою це повнов аження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); безсторонньо (неупередже но); добросовісно; розсудливо ; з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бал ансу між будь-якими несприят ливими наслідками для прав, с вобод та інтересів особи і ці лями, на досягнення яких спря моване це рішення (дія); з урах уванням права особи на участ ь у процесі прийняття рішенн я; своєчасно, тобто протягом р озумного строку.

Відповідно до пункту 2 части ни першої статті 11 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні" органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право зді йснювати контроль за додержа нням порядку проведення готі вкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому зак оном порядку.

Згідно зі статтею 15 Закону У країни "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг " контроль за додержанням суб 'єктами підприємницької діял ьності порядку проведення ро зрахунків за товари (послуги ), інших вимог цього Закону зді йснюють органи державної под аткової служби України шляхо м проведення планових або по запланових перевірок згідно із законодавством України.

Відповідно до частини 4 стат ті 16 Закону України "Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг" планові або поза планові перевірки осіб, що ви користовують реєстратори ро зрахункових операцій, розрах ункові книжки або книги облі ку розрахункових операцій, з дійснюються у порядку, перед баченому законодавством Укр аїни.

Згідно з преамбулою Закону України "Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г" цей Закон визначає правові засади застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг. У пи таннях застосування реєстра торів розрахункових операці й цей Закон є спеціальним, том у інші акти законодавства, у т ому числі, Закон України "Про д ержавну податкову службу в У країні" застосовується лише у частині, неврегульованій З аконом України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг".

Відповідно до пунктів 2.6 та 2. 7 Методичних рекомендацій що до взаємодії між підрозділам и органів державної податков ої служби України при органі зації документальних переві рок юридичних осіб, затвердж ених наказом ДПА України від 11.10.2005 р. N 441, передбачено, що перев ірки контролю за здійсненням суб'єктами господарювання р озрахункових операцій у сфер і готівкового обігу проводят ься за окремими планами орга нів державної податкової слу жби. З метою підвищення контр олю за здійсненням розрахунк ових операцій та запобігання дублюванню перевірок у ДПІ в містах і районах формується та затверджується щомісячни й план проведення зазначених перевірок. При цьому за доруч енням Кабінету Міністрів Укр аїни можуть проводитись поза планові перевірки суб'єктів господарювання, які здійснюю ть готівкові розрахунки.

Частиною 3 наказу ДПА Україн и "Про затвердження Методичн их рекомендацій щодо порядку взаємодії між структурними підрозділами органів держав ної податкової служби Україн и при організації та проведе нні перевірок платників пода тків" від 27.05.2008р. №355 (далі - наказ № 355) передбачено, що планові пер евірки за здійснення розраху нкових операцій у сфері готі вкового обігу проводяться за окремими щомісячними планам и податкових органів та не по требують завчасного повідом лення платників податків про час і дату проведення переві рки.

Згідно з пункту 3.10 наказу №355 п ідрозділом контролю за розра хунковими операціями, який п роводив перевірку щодо контр олю за здійсненням суб'єктам и господарювання розрахунко вих та касових операцій, наяв ністю свідоцтв про державну реєстрацію, патентів та ліце нзій, матеріали перевірки на даються керівнику (заступник у керівника) органу ДПС, на обл іку у якому перебуває платни к податків, який перевірявся , для розгляду та прийняття рі шення відповідно до чинного законодавства. У разі встано влення при проведенні переві рки порушень законодавства з а результатами розгляду мате ріалів такої перевірки керів ником (заступником керівника ) органу ДПС, на обліку в якому перебуває такий суб'єкт госп одарювання, приймається у вс тановлені законодавством те рміни та надсилається суб'єк ту господарювання рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій за встановл еною формою.

За таких обставин, тверджен ня позивача щодо неправомірн ості проведення відповідаче м перевірки, порушення встан овленого порядку здійснення перевірок не направлення по відомлення про планову перев ірку є помилковими та такими , що не відповідають дійсним о бставинам справи. Визначені ст. 11-1 Закону України "Про держа вну податкову службу в Украї ні" підстави проведення план ових та позапланових виїзних перевірок стосуються саме ф інансово-господарської діял ьності платника податків. Зі змісту передбачених підстав вбачаються недоліки саме пр и веденні фінансово-господар ської діяльності, пов'язаної зі сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюд жету та державних цільових ф ондів, податкового обліку та фінансової звітності, які жо дним чином не можуть застосо вуватись відносно сфери готі вкового обігу, правил торгів лі та патентування, до них не з астосовуються відповідні по ложення щодо підстав проведе ння, зокрема, планових чи поза планових виїзних перевірок, передбачених ст. 11-1 Закону Укр аїни "Про Державну податкову службу в Україні".

З вищенаведених підстав су дом відхиляються твердження позивача, щодо обов'язку відп овідача направлення повідом лення про проведення планово ї перевірки.

Таким чином, суд приходить д о висновку про те, що під час п роведення перевірки залу ігр ових автоматів позивача 09.12.2008 р оку працівники ДПІ у Стрийсь кому районі діяли правомірно у відповідності до наданих ї м повноважень.

Надаючи оцінку рішенню Кар лівської МДПІ про застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій № 0000092303 від 26.01.2009 року, суд п риходить до наступних виснов ків.

Згідно пунктів 1 та 2 статті 3 Закону України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій в сфері торгів лі, громадського харчування та послуг" суб'єкти підприємн ицької діяльності, які здійс нюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготі вковій формі (із застосуванн ям платіжних карток, платіжн их чеків, жетонів тощо) при про дажу товарів (наданні послуг ) у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг зобо в'язані: проводити розрахунк ові операції на повну суму по купки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та п ереведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахун кових операцій з роздрукуван ням відповідних розрахунков их документів, що підтверджу ють виконання розрахункових операцій, або у випадках, пере дбачених цим Законом, із заст осуванням зареєстрованих у в становленому порядку розрах ункових книжок; видавати осо бі, яка отримує або повертає т овар, отримує послугу або від мовляється від неї, розрахун ковий документ встановленої форми на повну суму проведен ої операції.

Згідно статті 2 Закону Украї ни "Про застосування реєстра торів розрахункових операці й в сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг" реє стратор розрахункових опера цій - пристрій або програмно-т ехнічний комплекс, в якому ре алізовані фіскальні функції і який призначений для реєст рації розрахункових операці й при продажу товарів (наданн і послуг), операцій з купівлі-п родажу іноземної валюти та/а бо реєстрації кількості прод аних товарів (наданих послуг ). До реєстраторів розрахунко вих операцій відносяться: ел ектронний контрольно-касови й апарат, електронний контро льно-касовий реєстратор, ком п'ютерно-касова система, елек тронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо .

Автомат з продажу товарів (п ослуг) - реєстратор розрахунк ових операцій, який в автомат ичному режимі здійснює видач у (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіж них карток, жетонів тощо това рів (послуг) і забезпечує відп овідний облік їх кількості т а вартості.

Оскільки гральні автомати , які були предметом перевірк и, надають гральні послуги в а втоматичному режимі, суд при ходить до висновку, що вони є о дними із видів реєстратора р озрахункових операцій в розм інні статті 2 Закону України "Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".

Статтею 11 Закону України "Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій в сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг" встанов лено, що терміни переведення суб'єктів підприємницької д іяльності на облік розрахунк ових операцій у готівковій т а безготівковій формі (із зас тосуванням платіжних карток , платіжних чеків, жетонів тощ о) із застосуванням реєстрат орів розрахункових операцій встановлюються Кабінетом Мі ністрів України за поданням центрального органу виконав чої влади з питань економічн ої політики, Державної подат кової адміністрації України та Національного банку Укра їни.

Пунктом 6 додатку до постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 07.02.2001 року № 121 "Про те рміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових опер ацій у готівковій та безготі вковій формі із застосування м реєстраторів розрахункови х операцій", в редакції постан ови Кабінету Міністрів Укра їни від 07.06.2006 року № 803 "Про внесен ня зміни у додаток до постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 7 лютого 2001 р. N 121", встановле но термін переведення суб'єк тів підприємницької діяльно сті на облік розрахункових о перацій у готівковій та безг отівковій формі із застосува нням реєстраторів розрахунк ових операцій за формою діял ьності - використання гральн их автоматів до 31 грудня 2006 рок у.

Представником відповідача в судовому засіданні надані витяг з плану проведення пер евірок сфери готівкового обі гу на грудень 2008 року відносно ПП "Гейм-сервіс" та копію напр авлень № 000202/23-8 на проведення пл анової перевірки позивача.

Таким чином, з 01.01.2007 року на суб ' єктів господарювання, які надають послуги з використан ням гральних автоматів, покл адено обов'язок здійснювати облік розрахункових операці й із застосуванням реєстрато рів розрахункових операцій.

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01.07.2008 року № 430 до Державного ре єстру реєстраторів розрахун кових операцій введено комп' ютерно- касову систему моде лі "Фіскал", якою повинен бути обладнаний гральний автомат .

Із матеріалів справи вбача ється та не заперечується ст оронами, що при здійсненні пе ревірки 09.12.2008 року в залі гральн их автоматів знаходилося чот ири гральних автомати, які пе ребували у робочому режимі т а були підключені до електро мережі. В залі гральних автом атів знаходився зареєстрова ний, опломбований та перевед ений у фіскальним режим робо ти реєстратор розрахункових операцій Samsung ER 350 F UA/01, який зареєст рований у Карлівській МДПІ, ч ерез який проводились розра хунки із споживачами.

При цьому зазначені послуг и надавались без проведення розрахункової операції на по вну суму покупки (надання пос луги) через зареєстровані, оп ломбовані у встановленому по рядку та переведені у фіскал ьний режим роботи реєстратор и розрахункових операцій з р оздрукуванням відповідних р озрахункових документів, що підтверджують виконання роз рахункових операцій саме при використанні гральних автом атів.

Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що вико ристання позивачем гральних автоматів, які не обладнані ф іскальною системою, та не вид ача розрахункового документ у встановленої форми на повн у суму проведеної операції, є порушенням пунктів 1 та 2 стат ті 3 Закону України "Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій в сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг".

Пунктами 1 та 2 статті 17 Закон у України "Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій в сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг" встановлена відповідальн ість за порушення вимог цьог о Закону до суб'єктів підприє мницької діяльності, які зді йснюють розрахункові операц ії за товари (послуги), за ріше нням відповідних органів дер жавної податкової служби Укр аїни застосовуються фінансо ві санкції у таких розмірах: у п'ятикратному розмірі варт ості проданих товарів (надан их послуг), у разі нероздрукув ання відповідного розрахунк ового документа, що підтверд жує виконання розрахункової операції; двадцять неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян - у разі застосуванн я при здійсненні розрахунков их операцій непереведеного у фіскальний режим роботи, нез ареєстрованого, неопломбова ного або опломбованого з пор ушенням встановленого поряд ку реєстратора розрахункови х операцій.

Оскільки позивачем не було дотримано вимоги, встановле ної пунктами 1 та 2 статті 3 Зако ну України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг" податковим органом прав омірно застосовано до позива ча фінансові санкції в загал ьній сумі 1360 грн. ((20 х 17 грн) х 4(г.а.)=1 360 грн) за виявлені порушення з гідно зі статтею 17 цього Закон у.

Згідно із частиною другою с татті 19 Конституції України о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.

Частиною другою статті 71 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльність суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Отже, обов'язок доведення об ставин, які стали підставою д ля прийняття спірного рішенн я покладено на податковий ор ган.

В даному випадку відповіда ч довів правомірність прове дення перевірки та прийнятог о ним рішення про застосуван ня штрафних санкцій.

За таких обставин, враховую чи вищевикладене суд приходи ть до висновку про те, що у зад оволенні адміністративного позову необхідно відмовити за безпідставністю.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволені позову в ідмовити.

Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Як що постанову було проголоше но у відсутності особи, яка бе ре участь у справі, то строк подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюєтьс я з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а може бути подана у 20-денний с трок після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.

Повний текст постанови виг отовлено 02 червня 2010 року.

Суддя І.С. Шевяков

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.05.2010
Оприлюднено02.02.2011
Номер документу9810488
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а48335/09/1670

Ухвала від 18.11.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Постанова від 28.05.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні