КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 червня 2021 року № 320/3939/19
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши у м. Києві в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Промторг ЛТД до Державної податкової служби України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Промторг ЛТД з позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.07.2019 відкрите спрощене позовне провадження справі та призначено судове засідання на 04.09.2019.
На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що контролюючий орган в односторонньому порядку розірвав укладений з підприємством договір про визнання електронних документів за відсутності визначених законом і договором підстав, чим створив передумови для неможливості реєстрації податкових накладних.
Судове засідання 04.09.2019 відкладено на 02.10.2019 у зв`язку з неявкою позивача.
Представником позивача подано до суду заяву про заміну неналежної сторони на належну.
Розглянувши дану заяву суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 14.1.60 ст. 14 ПКУ, єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригувань, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 затверджено положення про Державну податкову службу України (п.1)
Згідно п. 1 положення, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р забезпечено здійснення Державною податковою службою України покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізацією державної податкової політики.
Наказом Державної податкової служби України від 28.08.2019 № 35 розпочато виконання Державної податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України.
У зв`язку з вищевикладеним суд вважає за можливе заяву представника позивача задовольнити та здійснити заміну неналежного відповідача ДФС України на належно відповідача - ДПС України.
02.10.2019 судове засідання відкладено у зв`язку з неявкою сторін та наступне судове засідання призначено на 05.11.2019.
05.11.2019 судове засідання відкладено у зв`язку з неявкою сторін та наступне судове засідання призначено на 25.11.2019.
Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву в якому останній просив, відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що при вчиненні дій останній діяв відповідно до норм чинного законодавства.
Позивачем надано до суду відповідь на відзив в якій останній зазначив, що доводи відповідача які викладені у відзиві є необґрунтованими.
25.11.2019 представник позивача подав до суду заяву в якій просив подальший розгляд справи здійснювати в письмову провадженні.
У зв`язку з поданим клопотанням представника позивача та на підставі 205 КАС України, суд вирішив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
23 листопада 2017 року між ТОВ Промторг ЛТД та Києво-Святошинською об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Київській області був укладений договір про визнання електронних документів №231120171.
24.06.2019 ТОВ Промторг ЛТД засобами телекомунікаційного зв`язку подало до ДФС через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів для реєстрації у ЄРПН податкові накладні від 03.06.2019 №1, від 04.06.2019 №2, від 05.06.2019 №3, від 06.06.2019 №4, від 07.06.2019 №5, від 10.06.2019 №6, від 11.06.2019 №7, від12.06.2019 №8, від 13.06.2019 №9, від 14.06.2019 №10, від 18.06.2019 №11, від 19.06.2019 №12, від 19.06.2019 №13.
За наслідками обробки вказаних податкових накладних позивач отримав квитанції тотожного змісту, відповідно до яких податкові накладні були доставлені до центрального рівня ДФС, але не були прийняті.
Зі змісту вказаних квитанцій слідує, що причиною для відмови у прийнятті та реєстрації зазначених податкових накладних слугувала відсутність укладеного між платником та податковим органом договору про визнання електронних документів.
Позивач вважає відмову у реєстрації податкових накладних протиправною, у зв`язку з чим звернувся до суду.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2018 по справі №320/5280/18 визнано протиправними дії Києво-Святошинської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області щодо припинення (розірвання) договору про визнання електронних документів від 23.11.2017 №231120171 (реєстраційний номер - 9247706241), що укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю Промторг ЛТД . Дане рішення набрало законної сили 22.02.2019.
Надаючи правову оцінку відносинам, що склалися, суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.
Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно п.п. а , б п.185.1 ст.185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).
Отже ПК України визначено обов`язок з реєстрації податкових накладних, та у той же час, не визначено можливих підстав для відмови у реєстрації податкових накладних в ЄРПН, натомість передбачено певні негативні наслідки для учасників господарських правовідносин у випадку невиконання такого обов`язку.
Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 -1 .3 і 200 -1 .9 статті 200 -1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п.13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Пунктом 14 Порядку №1246, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Згідно п.15 Порядку №1246, у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Як встановлено судом, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2018 у справі №320/5280/18 визнано протиправними дії Києво-Святошинської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області щодо припинення (розірвання) договору про визнання електронних документів від 23.11.2017 №231120171 (реєстраційний номер - 9247706241), що укладений з Товариством з обмеженою відповідальністю Промторг ЛТД . Дане рішення набрало законної сили 22.02.2019.
Згідно з приписами ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до ч.1 ст.370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Приписами ч.2 ст.372 КАС України передбачено, що судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Таким чином не прийняття ДФС податкових накладних складених і направлених товариством є незаконним та суперечить чинному законодавству України.
Отже, суд дійшов висновку, що вимоги позивача про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні та вважати їх прийнятими та зареєстрованими датою їх направлення - 24.06.2019 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з частиною другої статті 77 КАС, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем під час звернення до суду було сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн., який підлягає стягненню у повному обсязі за рахунок бюджетних асигнувань ДПС України.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов - задовольнити.
Зобов`язати Державну податкову службу України прийняти та зареєструвати податкові накладні, складені Товариством з обмеженою відповідальністю Промторг ЛТД , а саме: від 03.06.2019 №1, від 04.06.2019 №2, від 05.06.2019 №3, від 06.06.2019 №4, від 07.06.2019 №5, від 10.06.2019 №6, від 11.06.2019 №7, від12.06.2019 №8, від 13.06.2019 №9, від 14.06.2019 №10, від 18.06.2019 №11, від 19.06.2019 №12, від 19.06.2019 №13, і вважати їх прийнятими та зареєстрованими датою направлення - 24.06.2019.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Промторг ЛТД (ідентифікаційний код 40954440) за рахунок бюджетних асигнувань ДПС України (ідентифікаційний код 43005393) судові витрати у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять один) грн. 00 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Лиска І.Г.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2021 |
Оприлюднено | 08.07.2021 |
Номер документу | 98112582 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні