ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 червня 2021 року справа № 380/576/21
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Сакалош В.М.,
секретаря судового засідання Наум`як Х.О.,
за участю:
представника позивача Лебідко Ю.І.,
представника відповідача Кузів О.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом Приватного підприємства КРЕАТЕХ-ЗАХІД до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства КРЕАТЕХ-ЗАХІД (79000, м. Львів, вул. Китайська, 6/48) до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради (79049, м. Львів, пр. Червоної Калини, 66) з вимогами:
- визнати протиправними дії Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради в перешкоджанні Приватному підприємству КРЕАТЕХ-ЗАХІД будівництву багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 зі знесенням будівлі магазину у м. Львові, яке здійснюються на підставі дозволу № ЛВ 1121918903348 від 08 липня 2019 р. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові;
- зобов`язати Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради не чинити перешкод Приватному підприємству КРЕАТЕХ-ЗАХІД в будівництві багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 зі знесенням будівлі магазину у м. Львові, яке здійснюються на підставі дозволу № ЛВ 1121918903348 від 08 липня 2019 р. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ПП Креатех - Захід видано Дозвіл № ЛВ 1121918903348 Інспекцією архітектурно-будівельного контролю у м.Львові на виконання будівельних робіт, а саме на нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 зі знесенням будівлі магазину у м.Львові. Земельна ділянка належить позивачу на праві приватної власності відповідно до договору купівлі-продажу від 17 березня 2015 року, що засвідчений приватним нотаріусом Львівського нотаріального округу Нор Н.М. За рішенням виконкому Львівської міської ради №339 від 28 квітня 2017 року позивачу видано Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки на будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням будівлі магазину. Позивач зазначає, що звернувся до Сихівської районної адміністрації про отримання дозволу на продовження роботи по будівництву. Відповідач відмовив у задоволенні такої заяви позивача. Вважаючи таку відмову протиправною, позивач звернувся до суду з означеним позовом.
Ухвалою від 19.01.2021 суд залишив вказаний позов без руху. Позивач у встановлений строк усунув виявлені недоліки.
Ухвалою від 16.02.2021 року суд відкрив провадження у даній справі, вирішив справу розглядати за правилами загального позовного провадження.
Відповідач надав відзив на позовну заяву в якому просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що 17.07.2019 року ПП Креатех-Захід звернулось до Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради із заявою про надання дозволу на тимчасове порушення благоустрою при виконанні робіт на встановлення тимчасових огорож за адресою АДРЕСА_1 . Такий дозвіл позивачу не було надано, оскільки 24.06.2019 року головними державними інспекторами Департаменту державно архітектурно - будівельної інспекції у Львівській області Федівим Р.М. та ОСОБА_1 прийнято рішення № 33-мб/нз про скасування Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво багатоквартирного житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 зі знесенням будівлі магазину, які затверджено рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 28.04.2017 № 339. 17.10.2019 року Директора ПП Креатех-Захід листом №34-7284 повідомлено про те, що ім. відмовлено у видачі дозволу на порушення благоустрою. Вказане рішення державних інспекторів про скасування містобудівних умов та обмежень від 24.06ю2019 №33-мб/нз було оскаржено позивачем до суду 27.05.2020 згідно інформації ПП Креатех-Захід , рішення Львівського окружного адміністративного суду, яким скасовано рішення державних інспекторів №33-мб/нз від 24.06.2019 набрало законної сили. 28.07.2020 року ПП Креатех-Захід звернулось до Сихівської районної адміністрації із листом в якому повідомило про набрання чинності рішення Львівського окружного адміністративного суду від 12.11.2019 року та проханням видати дозвіл на порушення благоустрою території у зв`язку з початком будівельних робіт. Слід зазначити, що належного пакету документів до звернення не було надано, як це передбачено Ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 року №376.
Позивач 30.04.2021 року надав відповідь на відзив.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві, просить позов задоволити. Представник відповідача позовні вимоги заперечив в повному обсязі, просить відмовити у задоволені позову.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.
08.07.2019 року ПП Креатех-Захід , Інспекцією архітектурно-будівельного контролю у м.Львові було видано Дозвіл № ЛВ 1121918903348 на виконання будівельних робіт, а саме на нове будівництво багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 зі знесенням будівлі магазину.
Земельна ділянка по АДРЕСА_1 належить позивачу на праві приватної власності відповідно до договору купівлі-продажу від 17 березня 2015 року, що засвідчений приватним нотаріусом Львівського нотаріального округу Нор Н.М. Кадастровий № 4610136800:04:004:0062, зареєстровано в Державному реєстрі прав на нерухоме майно №9074875.
28.04.2017 року виконавчим комітетом Львівської міської ради прийнято рішення №339 Про затвердження містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво ПП Креатех Захід багатоквартирного житлового будинку по АДРЕСА_1 зі знесенням будівлі магазину .
На підставі виданих виконавчим комітетом Львівської міської ради 28.04.2017 року Містобудівних умов та обмежень була розроблена проектна документація. Проект будівництва пройшов експертизу Державного підприємства Західний експертно-технічний центр Держпраці , про що було видано 29 серпня 2018 року відповідний висновок.
ПП Креатех-Захід станом на 12 грудня 2018 року було укладено договір підряду №1ГП-07/12/18 з Товариством з обмеженою відповідальністю Стрім Львів капітального будівництва багатоквартирного житлового будинку зі знесенням будівлі магазину, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .
7 грудня 2018 року було укладено договір з технічного нагляду за таким об`єктом та 3 грудня 2018 року укладено договір про авторський нагляд за веденням будівництва та знесенням будівлі магазину на об`єкті.
01 жовтня 2019 року позивач почав встановлювати огородження відповідно до проекту на будівництво.
11 жовтня 2019 року позивачу була вручена вимога № 2410Б-в2960 КП Адміністративно-технічне управління про усунення порушень щодо благоустрою, зокрема - надати дозвільні документи на тимчасову споруду або забрати її до 21 жовтня 2019 року .
Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що у відповідача, як стверджує позивач, були відсутні правові підстави для винесення спірного рішення. Вважаючи у зв`язку із цим свої права, інтереси та обов`язки порушеними та такими, що потребують захисту, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.
Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.
Повноваження Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі ДАБІ України) у спірних правовідносинах визначаються, зокрема, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 року №698 (далі - Порядок №698).
Відповідно до ч.1 ст.41- 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , державний архітектурно-будівельний нагляд - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об`єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.
Частиною 2 ст.41-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності визначено, що державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з положеннями ч.3 ст.41-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , з метою здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду головні інспектори будівельного нагляду: 1) перевіряють законність рішень у сфері містобудівної діяльності, прийнятих об`єктами нагляду; 2) витребовують від органів державної влади, фізичних та юридичних осіб документи і матеріали щодо предмета нагляду, одержують інформацію з автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та баз даних, створених органами державної влади; 3) мають право безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів, приміщень, документів та матеріалів, необхідних для здійснення нагляду; 4) вимагають від органів державного архітектурно-будівельного контролю проведення перевірок у разі наявності ознак порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; 5) залучають у разі потреби до здійснення нагляду фахівців підприємств, установ, організацій, контрольних і фінансових органів.
Відповідно до абз.6 ч.4 ст.41-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вчинених об`єктами нагляду, головні інспектори будівельного нагляду мають право, серед іншого, скасовувати чи зупиняти дію рішень, прийнятих об`єктами нагляду відповідно до визначених цим Законом повноважень, які порушують вимоги містобудівного законодавства, з одночасним складанням протоколу відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення та подальшим оприлюдненням такої інформації на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Відповідно до ч. 2 ст. 29 Закону № 3038 фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності чи користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження проектування об`єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника. Вичерпний перелік документів, що додаються до заяви замовника, визначений ч. 3 ст. 29 Закону № 3038.
Надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюються відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу (ч. 6 ст. 29 Закону № 3038).
Виключний перелік документів, необхідних для подання у виконавчий комітет з метою отримання містобудівних умов та обмежень, передбачено ч. 3 ст. 29 Закону № 3038. Підстави для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень встановлені ч. 4 ст. 29 Закону № 3038.
Частиною 5 ст. 29 Закону № 3038 передбачено, що містобудівні умови та обмеження містять: назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об`єкта: інформацію про замовника; відповідність на дату надання містобудівних умов і обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні; гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах; максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки; максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону); мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній; ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд; планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару. В межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони); охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих мереж. Перелік зазначених умов є вичерпним.
Суд встановив, що на підставі поданих позивачем документів Інспекцією архітектурно-будівельного контролю у м.Львові останньому видано містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва на будівництво багатоквартирного житлового будинку зі знесенням існуючого магазину за адресою АДРЕСА_1 , які затверджено рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № ЛВ 1121918903348 від 28.04.2017 року.
24.06.2019 року головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури і містобудування Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Федів Р.М., та головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури і містобудування Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Блажків О.Б., прийнято рішення №33-мб/пз про скасування містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки на будівництво приватним підприємством Креатех Захід багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 зі знесенням будівлі магазину, які затверджені рішенням виконавчого комітету Львівської міської від 28.04.2017 №339.
Так, відповідно до ч.ч.1, 3, 4 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Перелік об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Відповідно до ч.8 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника.
Скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється: 1) за заявою замовника; 2) головними інспекторами будівельного нагляду в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду у разі невідповідності містобудівних умов та обмежень містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам; 3) за рішенням суду.
Зі змісту наведеної правової норми вбачається, що однією з підстав для скасування містобудівних умов та обмежень є їх невідповідність містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам та стандартам, які виявлені при здійсненні державного архітектурно-будівельного нагляду уповноваженими особами.
У приписі від 30.10.2018 року № 81-мб/пз про усунення порушень містобудівної діяльності, головним інспектором будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури і містобудування Департаменту державної архітектурно будівельної інспекції у Львівській області Федів Р.М., було вказано, що наміри забудови земельної ділянки не відповідали положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні, чим на момент видачі містобудівних умов та обмежень.
Разом з тим, положення ч.8 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , які містять вичерпний перелік підстав для скасування містобудівних умов та обмежень, не містять такої підстави як невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні та вимогам чинного законодавства. Вказане є підставою для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, але не для їх скасування, чого не враховано відповідачем.
Згідно з ч. 1 ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Відповідно до пункту 3 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 року №698 (далі - Порядок №698), основними завданнями нагляду є: 1) виявлення, припинення та запобігання порушенню уповноваженими органами містобудування та архітектури, визначеними відповідно до статті 13 Закону України Про архітектурну діяльність, органами державного архітектурно-будівельного контролю, визначеними відповідно до статті 6 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об`єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності; 2) скасування чи зупинення дії рішень, прийнятих з порушенням вимог містобудівного законодавства об`єктами нагляду, зокрема щодо документів, які дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування або анулювання зазначених документів;
3) притягнення посадових осіб об`єктів нагляду до відповідальності відповідно до закону.
У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, вчинених об`єктами нагляду, головні інспектори будівельного нагляду мають право: скасовувати чи зупиняти дію прийнятих об`єктами нагляду відповідно до визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" повноважень рішень, які порушують вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, з подальшим оприлюдненням такої інформації на офіційному веб-сайті Держархбудінспекції (підпункт 6 пункту 5 Порядку №698).
Разом з тим, суд звертає увагу на те, що відповідно до пункту 32 Порядку №698 якщо рішення об`єкта нагляду порушує вимоги законодавства у сфері містобудівної діяльності, таке рішення скасовується або його дія зупиняється в разі можливості усунення виявлених порушень. Про скасування або зупинення дії рішення об`єкта нагляду головним інспектором будівельного нагляду приймається рішення за формою згідно з додатком 6, яке надсилається об`єкту нагляду протягом трьох робочих днів з дати його прийняття рекомендованим листом з описом вкладення з повідомленням про вручення.
Отже, з наведених норм вбачається, що скасування рішення об`єкта нагляду є крайнім заходом, спрямованим на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності. Цей захід застосовується у випадках, коли у контролюючого органу відсутні інші можливості до забезпечення дотримання вимог у сфері містобудівної діяльності, зокрема, у випадку неможливості усунення виявлених порушень під час перевірки порушень.
Пунктом 6 Порядку №698 передбачено, що головні інспектори будівельного нагляду під час здійснення нагляду зобов`язані у повному обсязі, об`єктивно та неупереджено здійснювати нагляд у межах повноважень, передбачених законодавством.
Частиною третьою статті 41-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, визначено, що з метою здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду головні інспектори будівельного нагляду перевіряють законність рішень у сфері містобудівної діяльності, прийнятих об`єктами нагляду; витребовують від органів державної влади, фізичних та юридичних осіб документи і матеріали щодо предмета нагляду, одержують інформацію з автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та баз даних, створених органами державної влади.
З метою здійснення нагляду головні інспектори будівельного нагляду перевіряють законність рішень у сфері містобудівної діяльності, прийнятих об`єктами нагляду; витребовують від органів державної влади, фізичних та юридичних осіб документи і матеріали щодо предмета нагляду, одержують інформацію з автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та баз даних, створених органами державної влади (пункт 4 Порядку №698).
Проаналізувавши наведене, суд вважає, що відповідач з метою недопущення порушення прав позивача повинен був забезпечити можливість надати пояснення по суті питань, які безпосередньо зачіпають права позивача шляхом його повідомлення про позапланову перевірку, витребування відповідних документів та матеріалів, оскільки у позивача, що придбав земельну ділянку для будівництва багатоквартирного житлового будинку містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки існують правомірні очікування щодо того, що його право на розпорядження належним йому на праві власності майном відповідно до законодавства в майбутньому не буде порушено чи обмежено під час здійснення суб`єктом владних повноважень заходів з державного архітектурно-будівельного нагляду чи припинено шляхом прийняття іншого рішення.
Вказане узгоджується з позицією Верховного Суду, наведеною у постанові від 24.04.2019 року у справі №803/815/17.
До того ж, з урахуванням положень абз.6 ч.4 ст.41- 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , інспектор будівельного нагляду мав би скласти протокол про притягнення винних осіб державного органу до відповідальності, з вини яких допущенні вказані недоліки.
Суд наголошує, що відповідно до ч.7ст.30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності вказано, що технічні умови є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника або підприємства, установи та організації, яка надала такі технічні умови. Зміни до технічних умов можуть вноситись тільки за згодою замовника.
Стаття 26 передбачає, порушення об`єктів благоустрою пов`язане з виконанням суб`єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється на підставі дозволу на порушення об`єктів благоустрою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, крім випадків, встановлених абзацами другим-четвертим частини 1 цієї статті.
Дозвіл на порушення об`єктів благоустроюю не вимагається, якщо земляні та ремонті роботи здійснюються:
-особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту;
-у складі підготовчих або будівельних робіт, право на виконання яких оформлене у встановленому законодавством порядку.
Як вже було встановлено судом земельна ділянка по АДРЕСА_1 належить позивачу на праві приватної власності відповідно до договору купівлі-продажу від 17 березня 2015 року, що посвідчений приватним нотаріусом Львівського нотаріального округу Нор Н.М. Право на цю земельну ділянку кадастровий № 4610136800:04:004:0062 зареєстроване в Державному реєстрі прав на нерухоме майно № 9074875.
Відповідно до ч. 1 ст.2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до частини першої статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
З урахуванням досліджених судом фактичних даних в контексті вищенаведених норм, суд приходить висновку, що відсутні підстави для обмеження та перешкоджання будівництву багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 зі знесенням будівлі магазину у місті Львові, які здійснюються на підставі дозволу № ЛВ 1121918903348 від 08 липня 2019 року.
Згідно ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. А, відповідно до ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Виходячи з положень п.2 ч.2 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю.
Щодо судових витрат, то відповідно до вимог ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України такі відшкодовуються позивачу в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд,
в и р і ш и в:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради) в перешкоджанні Приватному підприємству КРЕАТЕХ-ЗАХІД будівництву багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 зі знесенням будівлі магазину у м. Львові, яке здійснюються на підставі дозволу № ЛВ 1121918903348 від 08 липня 2019 р. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові.
Зобов`язати Сихівську районну адміністрацію Львівської міської ради не чинити перешкод Приватному підприємству КРЕАТЕХ-ЗАХІД в будівництві багатоквартирного житлового будинку на АДРЕСА_1 зі знесенням будівлі магазину у м. Львові, яке здійснюються на підставі дозволу № ЛВ 1121918903348 від 08 липня 2019 р. Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Сихівської районної адміністрації Львівської міської ради (79049, м. Львів, пр. Червоної Калини, 66, ЄДРПОУ: 25258931) на користь ПП "Креатех-Захід" (79034, вул. Китайська, 6/48, м. Львів, ЄДРПОУ 38582890 ) судові витрати у вигляді судового збору в сумі 4540 (чотири тисячі п`ятсот сорок) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.
Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду . Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено 05.07.2021 року.
Суддя В.М. Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2021 |
Оприлюднено | 08.07.2021 |
Номер документу | 98113711 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кушнерик Мар’ян Петрович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні