Справа № 521/9678/20
Номер провадження:1-кс/521/3251/21
УХВАЛА
08 липня 2021 року м. Одеса
Слідчий суддя Малиновського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчої ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні клопотання слідчої СВ ВП №1 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погодженого з прокурором Малиновської окружної прокуратури м.Одеси ОСОБА_4 про проведення огляду по кримінальному провадженню №42020162020000058 від 29.05.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
З клопотання вбачається, що посадові особи ТОВ «Спецрембуд» (код ЄДРПОУ 20741141) завищили вартість будівельних матеріалів під час виконання договору генпідряду із реконструкції, будівництва аеродромного комплексу комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Одеса» від 26.12.2013 б/н, укладеного з ДП «Дирекція з будівництва Міжнародного аеропорту «Одеса» (код ЄДРПОУ 38054466) на загальну суму 1 629 885 953, 89 грн, внаслідок чого незаконно заволоділи грошовими коштами у великих розмірах.
За даним фактом 29.05.2020 року внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020162020000058 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України та розпочато досудове розслідування.
В ході досудового розслідування встановлено, що в 2013 році Кабінетом міністрів України прийнято рішення щодо будівництва нової злітно посадкової смуги Міжнародного аеропорту «Одеса» (далі ЗПС) за рахунок бюджетних коштів у розмірі 1,6 млрд. грн.
Конкурсні торги щодо будівництва ЗПС у 2013 році проводило Державне підприємство «Дирекція з будівництва міжнародного аеропорту «Одеса» (далі Замовник), 100 % власником якого є Міністерство інфраструктури України.
У листопаді 2013 року відбулась процедура розкриття пропозицій з предметом закупівлі за кошти державного бюджету: «Роботи з реконструкції, будівництва аеродромного комплексу комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Одеса», переможцем яких стало ТОВ «Спецрембуд», із заявленою пропозицією 1 629 885 953, 89 грн.
Разом з тим, будівництво нової ЗПС повинно було відбутися у 2013 році, але виділені бюджетні кошти не були використані до кінця звітного періоду, у зв`язку з чим повернулися до державного бюджету, а будівництво смуги так і не почалося.
Після чого, прокуратурою України було подано заяву до суду щодо розірвання договорів підряду на будівництво ЗПС з ТОВ «Спецрембуд», але судом дана заява задоволена не була, не дивлячись на те, що ТОВ «Спецрембуд» з 2013 року не в змозі було виконати зобов`язання по будівництву ЗПС, оскільки не мало власних виробничих потужностей, техніки, та, фактично, було фірмою-прокладкою між замовником та субпідрядними організаціями (ТОВ «Ростдорстрой, код ЄДРПОУ 33658865) та ТОВ «Автомагістраль-Південь», код ЄДРПОУ 34252469), що недоцільно збільшувало вартість робіт.
Виконання робіт із будівництва нової ЗПС фактично розпочалось на початку 2018 року. Так, у період 2018-2019 років, ДП «Дирекція з будівництва міжнародного аеропорту «Одеса» придбало у ТОВ «Спецрембуд» щебню різних фракцій та відсіву на загальну суму 51,8 млн. грн. з ПДВ, які ТОВ «Спецрембуд» придбало у ТОВ «Ростдорстрой».
Також, Замовником придбано у ТОВ «Спецрембуд» щебню різних фракцій, щебнево-піщаної суміші, піску та гранітного відсіву на загальну суму 48,7 млн. грн. з ПДВ, які ТОВ «Спецрембуд» придбав у ТОВ «Автомагістраль-Південь».
Придбані будівельні матеріали на загальну суму 100,5 млн. грн. отримані Замовником у березні 2018 року.
Порівнянням цін на будівельні матеріали, які ДП «Дирекція з будівництва міжнародного аеропорту «Одеса» придбало у ТОВ «Спецрембуд» (ТОВ «Спецрембуд» у свою чергу придбало у ТОВ «Ростдорстор» та ТОВ «Автомагістраль Південь») встановлено, що ціни, за якими Замовник придбав щебінь, пісок та відсів суттєво перевищують усереднені ціни на вказані будівельні товари в Одеській області, які не змінювались протягом 2018 року та опубліковані у Збірнику «Ціноутворення у будівництві» (станом на 01.03.2018 та на 01.09.2018).
Загалом протягом березня 2018 року ТОВ «Спецрембуд» придбало у ТОВ «Росдорстрой» і ТОВ «Автомагістраль-Південь» щебню різних фракцій, відсіву, піщано щебневої суміші та піску на 100,5 млн. грн., що перевищує вартість останніх, яка склалася станом на 01.09.2018 на території Одеської області, на загальну суму 26,9 млн. грн.
Надалі зазначені матеріали у повному обсязі ТОВ «Спецрембуд» передало замовнику будівництва ДП «Дирекція з будівництва МА «Одеса».
Також, Замовником сплачена вартість аналогічних будівельних матеріалів (пісок, щебінь фракцій 20-40, 5-20, 40-70, відсів), які були пред`явлені ТОВ «Спецрембуд» до оплати, у складі робіт, що виконували субпідрядні організації (ТОВ «Ростдорстрой та ТОВ «Автомагістраль-Південь»).
У результаті включення ТОВ «Спецрембуд» до актів виконаних робіт протягом березня червня 2018 року зазначених будівельних матеріалів за цінами, які перевищують ціни на такі будівельні матеріали, що склалися в Одеській області станом на 01.09.2018, ДП «Дирекція з будівництва МА «Одеса» додатково незаконно витрачено 22,4 млн. грн.
Отже, придбання замовником робіт та підрядними організаціями будівельних матеріалів за цінами, що перевищують середньорегіональні, призвели до здороження вартості будівельних робіт на загальну суму 49,3 млн. грн., що завдало значних збитків державному бюджету України.
При цьому, в ході досудового розслідування проведено тимчасовий доступ до аудиторського звіту від 31.01.2019 № 06-22/5 «За результатами державного фінансового аудиту діяльності ДП «Фінансування інфраструктурних проектів» за період з 01.01.2015 по 01.08.2018, що перебував у Державній аудиторській службі України, яким документально підтверджується нанесення посадовими особами ТОВ «Спецрембуд» збитків ДП «Дирекція з будівництва Міжнародного аеропорту «Одеса» шляхом завищення вартості будівельних матеріалів під час виконання робіт з реконструкції, будівництва аеродромного комплексу комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Одеса».
В ході подальшого досудового розслідування, 29.12.2021 року слідчим СВ ВП №1 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області було призначено проведення комплексної будівельно-технічної та судово-економічної експертизи, виконання якої доручено експертам Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз.
06.07.2021 року слідчому надійшло клопотання експерта про надання додаткових матеріалів, доступу та обстеження об`єкта дослідження, а саме злітно посадкової смуги на об`єкті «Реконструкція, будівництво, аеродромного комплексу комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Одеса», який розташований за адресою: м. Одеса, Аеропорт ЦА (Цивільної авіації).
З метою встановлення усіх обставин кримінального провадження та задля проведення призначеної експертизи, слідча звернулася з клопотанням про проведення огляду ЗПС на об`єкті «Реконструкція, будівництво, аеродромного комплексу комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Одеса», який розташований за адресою: м. Одеса, Аеропорт ЦА (Цивільної авіації).
В судовому засіданні слідча підтримала клопотання вказавши, що огляд необхідний для проведення експертизи та встановлення суттєвих обставин у кримінальному провадженні. Також, слідча зазначила, що без дозволу слідчого судді огляд провести неможливо, оскільки аеродромний комплекс комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Одеса» є режимним об`єктом.
Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, вислухавши доводи слідчої, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, за наступних підстав.
Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Як встановлено в судовому засіданні, огляд ЗПС на об`єкті «Реконструкція, будівництво аеродромного комплексу комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Одеса», який розташований за адресою: м. Одеса, Аеропорт ЦА (Цивільної авіації) є необхідним з метою можливості проведення комплексної будівельно-технічної та судово-економічної експертизи та ця слідча дія має важливе значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, тому з цих підстав, клопотання слідчої є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 233 - 237 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчої СВ ВП №1 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , погодженого з прокурором Малиновської окружної прокуратури м.Одеси ОСОБА_4 про проведення огляду по кримінальному провадженню №42020162020000058 від 29.05.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України задовольнити.
Надати дозвіл на проведення огляду ЗПС на об`єкті «Реконструкція, будівництво аеродромного комплексу комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Одеса», який розташований за адресою: м. Одеса, Аеропорт ЦА (Цивільної авіації).
Строк дії ухвали слідчого судді становить 1 /один/ місяць і обчислюється з моменту її оголошення, тобто з 08.07.2021 року та припиняє свою дію 08.08.2021 року.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2021 |
Оприлюднено | 31.01.2023 |
Номер документу | 98163688 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Малиновський районний суд м.Одеси
Корой В. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні