Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
08 липня 2021 року Справа № 520/6297/21
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Сагайдака В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа Пак-Схід" (пр-т Московський, буд. 199, м. Харків, 61037, до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа Пак-Схід", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до, в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Харківській області №00039420704 від 24.03.2021 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем на прибуток приватних підприємств на суму 220 313,75 грн.; №00039450704 від 24.03.2021 року, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 226347,50 грн.; №00039460704 від 24.03.2021 року, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 27 436,51 грн.; №00039530718 від 24.03.2021 року, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1020,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що спірні податкові повідомлення - рішення є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідач надав до суду відзив, згідно змісту якого у задоволенні вимог просив суд відмовити.
Згідно з ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
З огляду на вказане вище, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
На підставі направлень від 26.02.2020 №1385, №1386, №1387, №1388 та від 09.02.2021 №1117, №1128, №1156, №1157 виданих Головним управлінням Державної податкової служби у Харківській області проведена документальна планова перевірка ТОВ Альфа Пак- Схід (код ЄДРПОУ 37875631) з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного законодавства, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 30.09.2019 року.
За результатами перевірки складено акт документальної планової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 18.02.2021 року Про результати документальної планової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю Альфа Пак-Схід (код ЄДРПОУ 37875631) за період з 01.01.2017 по 30.09.2019 року.
10.03.2021 року позивачем було подано заперечення на вищевказаний акт перевірки.
19.03.2021 року відповідач повідомив позивача, що не вбачає підстав у зміні висновків акту перевірки.
В подальшому, відповідачем було складено та направлено на адресу позивача спірні податкові повідомлення-рішення.
Позивач не погоджується з податковими повідомленнями-рішеннями, звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Судом встановлено, що Між ТОВ Альфа Пак-Схід (Замовник) в особі директора Дорошенко Катерини Сергіївни та Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (далі - ФОП ОСОБА_1 ) (Виконавець) укладено Договір від 10.03.2016 №1003-16 про надання інформаційно консультаційних послуг' щодо технічного супроводження та оптимізації сайту на етапі його розробки та експлуатації.
Відповідно до умов договору Замовник замовляє, споживає та оплачує, а Виконавець надає консультаційні послуги щодо технічного супроводження, та оптимізації сайту на етапі його розробки та подальшої експлуатації Замовника. Послуги за цим договором включають в себе комплекс дій Виконавця щодо підготовки та надання Замовнику технічних завдань з супроводження та пошукової оптимізації сайту Замовника, визначених Виконавцем як необхідні для технічного обслуговування та оптимізації сайту Замовника на етапі його розробки та експлуатації.
Сторонами складені та підписані Акти прийому-передавання робіт вебсайту Alfapack shop та інформаційно - консультаційних послуг з розробки інтернет-магазину.
Однак суд зазначає, що акти інформаційно - консультаційних послуг, надані до суду ТОВ Альфа Пак-Схід , мають загальний характер, не конкретизують об`єму надання послуг, не містять інформації, яка б детально розкривала зміст наданих послуг, характеризувала б послуги як інформаційно-консультаційні, калькуляцію визначення їх вартості, часові межі виконання тощо, з них не можливо встановити економічну доцільність замовлення послуг, їх суть, використання отриманих послуг в господарській діяльності підприємства, та який економічний ефект отримано від використання цих послуг, та відповідно не свідчать про економічну обґрунтованість витрат на здійснення господарських операцій.
Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, реєстрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно з пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ГІК України об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Відповідно до п. 1.2 Розділу 1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88. зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.06.1995 № 168/704 (далі - Положення) господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться па підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.
Відповідно до н. 2.1 Розділу II Положення, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.
Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та п. 2.2 Розділу II Положення первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення.
Відповідно до п. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та п. 2.4 Розділу II Положення первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні економічна вигода - потенційна можливість отримання підприємством грошових коштів від використання активів.
Відповідно до її. 5 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 11 Зобов`язання , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.01.2000 № 20, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 11.02.2000 № 85/4306, зобов`язання визнається, якщо його оцінка може бути достовірно визначена та існує ймовірність зменшення економічних вигоду майбутньому внаслідок його погашення.
Згідно з п. 4 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 Витрати , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №. 318, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 19.01.2000 № 27/4248 (далі - П(с)БО 16 Витрати ), об`єкт витрат - продукція, роботи, послуги або вид діяльності підприємства, які потребують визначення пов`язаних з їх виробництвом (виконанням) витрат.
Згідно з п. б П(с)БО 16 Витрати витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов`язань, що призводять до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.
У пп. 9.4 п. 9 П(с)БО 16 Витрати зазначено, що не визнаються витратами й не включаються до звіту про фінансові результати інші зменшення активів або збільшення зобов`язань, що не відповідають ознакам, наведеним у пункті 6 цього Положення (стандарту).
Правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування об`єкту оподаткування податком на прибуток наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами.
Якщо господарська операція фактично не відбулася, то первинні документи, складені платником податку та його контрагентом на підтвердження такої операції, не відповідають дійсності, та свідчать про відсутність у сторін волевиявлення щодо реального здійснення господарської операції.
Аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. При цьому в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.
Наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування витрат.
Про відсутність реального характеру відповідних операцій можуть свідчити, у тому числі і наявність таких обставин: відсутність первинних документів обліку, відсутність економічної доцільності проведення відповідних господарських операцій, неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності, відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів, та інші обставини, які в сукупності можуть свідчити про вчинення операцій, що не мають на меті досягнення позитивного економічного ефекту, натомість мають на меті отримання неправомірної вигоди, у тому числі преференцій з боку держави (податковий кредит).
Отже, суд приходить до висновку, що на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, враховуючи специфіку таких операцій та договорів, що їх регламентують, підприємство повинно мати відповідні належно оформлені первинні документи, які в сукупності мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що є підставою для формування платником податкового обліку, однак до суду позивачем таких документів не надано.
З матеріалів справи судом встановлено, що Між ТОВ Альфа Пак-Схід (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Тех-Ас-Сервіс (код в ЄДРПОУ 37576027) (Виконавець) укладено Договір від 29.11.2017 № 350 про постачання тигельної біговально - висікальної машини МІ.А040 С, вартість якої у розмірі 225 833,33 гривні віднесена підприємством до складу основних засобів.
Даний матеріальний актив зарахований на баланс підприємства (рахунок бухгалтерського обліку 104 Машини та обладнання ), як об`єкт основних засобів Тигельна біговально-висікальна машина ML-1040 С, що підтверджено такими документами.
У наказі керівника ТОВ Альфа Пак-Схід від 04.12.2017 № 051-17-03 Про придбання, введення в експлуатацію та закріплення матеріально відповідальної особи зазначено, що Тигельну біговально-висікальну машину ML-1040 С зарахувало у кількості одної одиниці на баланс ТОВ Альфа Пак-Схід . Придбану Тигельну біговально- висікальну машину ML-1040 С у кількості одна одиниця визначено основним засобом (4 група) та введено в експлуатацію 04.12.2017. Встановлено початкову балансову вартість 225 833,33 грн, ліквідаційну вартість - 22 583.33 грн. строк корисного використання - 10 років, використання прямолінійного методу нарахування амортизації.
Акт прийому передачі основних засобів від 04.12.2017, у якому зазначено, що одержувачем є АПС Адміністрація, Д-т рах 104 - К-т рах 1521, первісна вартість - 225 833.33 грн, дата введення в експлуатацію 04.12.2017 на підставі наказу від 04.12.2017.
Отже, сума амортизаційних нарахувань за місяць по вищевказаному об`єкту складає 1 693,75 грн, за квартал - 5 081,25 грн.
Згідно з даними рахунку 131 Амортизація основних засобів ТОВ Альфа Пак-Схід здійснювалось нарахування амортизації по даному об`єкту основних засобів (рахунок 949 Інші витрати операційної діяльності ) у сумі 35 568,75 гривень.
Судом встановлено, що вказаний об`єкт основних засобів з моменту придбання та станом на 30.09.2019 (останній день періоду, що підлягає перевірці) в господарській діяльності ТОВ Альфа Пак-Схід не використовувався для виробничих та адміністративних цілей, надання в оренду, тощо. Будь-які доходи від його використання підприємством не отримувались.
Чисельність працюючих на підприємстві ТОВ Альфа Пак-Схід згідно штатного розкладом - 8 осіб, з них директор - 1 особа, бухгалтер 2 особи, менеджер зі збуту - 1 особа, водій автотранспортних засобів - 1 особа, комірник - 3 особи, тобто відсутні фахівці для роботи на виробничих потужностях.
Основний та фактичний вид діяльності підприємства - оптова торгівля паперовими тарілками, стаканами та тарою для зберігання харчових продуктів. Згідно з наданими до перевірки ТОВ Альфа Пак-Схід первинними бухгалтерськими документами, даними бухгалтерського обліку підприємства не встановлено власного виробництва ТМЦ.
Відповідно до пп. 14.1.3 п. 14.1 ст. 14 ГТК України амортизація це систематичний розподіл вартості основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів, що амортизується, протягом строку їх корисного використання (експлуатації).
Порядок розрахунку амортизації основних засобів або нематеріальних активів для визначення об`єкта оподаткування встановлено п. 138.3 ст. 138 ГІК України.
Відповідно до пп. 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 ПК України розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених пп. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 розділу 1 Кодексу, п.п138.3.2 - 138.3.4 п. 138.3 ст. 138 Кодексу.
Згідно з пп. 14.1.138 п. 14.1 сг. 14 ПК України основні засоби - матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 6000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 6000 гривень і поступово зменшується у зв`язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).
Згідно з пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Відповідно до п.п. 138.3.2 п. 138.2 ст. 138 ПК України не підлягають амортизації та проводяться за рахунок відповідних джерел: вартість гудвілу; витрати на придбання/самостійне виготовлення невиробничих основних засобів, невиробничих нематеріальних активів; на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів, невиробничих нематеріальних активів.
Невиробничі основні засоби - основні засоби, нематеріальні активи, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку.
Отже, для цілей оподаткування амортизація основних засобів нараховується у разі їх експлуатації при здійсненні господарської діяльності платника податку.
З матеріалів справи судом встановлено відсутність використання вищевказаного об`єкту основних засобів позивачем в господарській діяльності підприємства.
Отже, оскільки вищевказаний об`єкт не використовувалася підприємством для виробничих, адміністративних цілей та інших цілей господарської діяльності, вона підпадає під визначення невиробничий основний засіб згідно з пп. 138.3.2 п. 138.3 ст. 138 Кодексу, амортизація якого у податковому обліку відповідно до п. 138.3 ст. 138 ПК України не встановлено.
Відповідно до п. 138.2 ст. 138 ПК України фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 цієї статті.
Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Отже підприємством неправомірно віднесені до складу різниць, на які зменшується фінансовий результат, суми амортизації об`єкту основних засобів Тигельна біговально-висікальна машина ML-1040 С , який не використовувався в господарській діяльності платника податку, у розмірі 35 569, 00 гривень.
Також з матеріалів справи встановлено, що між ТОВ Альфа Пак-Схід (Постачальник) та ТОВ Метро Кеш Енд Кері Україна укладено договір поставки товарів та надання послуг від 15.02.2015 № 26422. Відповідно до вказаного договору ТОВ Альфа Пак-Схід відображено в обліку придбання маркетингових послуг стосовно товарів у ТОВ Метро Кеш Енд Кері Україна .
З аналізу укладеного договору, актів наданих послуг та враховуючи відсутність інших документів, за якими можливо ідентифікувати та встановити зміст та обсяг господарської операції (звітів тощо), придбані послуги є такими, що не пов`язані з веденням господарської діяльності ТОВ Альфа Пак-Схід та отриманням безпосередньо останнім доходу, з огляду на таке: укладення договорів визначає лише наміри сторін здійснити певні дії, їх права та обов`язки; фактичне виконання робіт підтверджується первинним документом, оформленим відповідно до вимог ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні з обов`язковим зазначенням змісту та обсягу господарської операції; укладеним договором вже первинно визначено здійснення заходів, виконання робіт, у результаті яких формується послуга, відносно продукції, право власності на яку перейшло від продавця - ТОВ Альфа Пак-Схід до покупця - ТОВ Метро Кеш Енд Кері Україна , договором первинно передбачено комплекс дій, за якими формується послуга, здійснення яких необхідне для забезпечення діяльності саме мережі роздрібної торгівлі - супермаркету (контрагента-постачальника послуг) та безпосередньо впливає на обсяг отриманого доходу саме даною мережею. Невиконання даних дій та/або виконання не в повному обсязі або неналежним чином, не призведе до кінцевого результату (мети діяльності мережі роздрібної торгівлі - супермаркету) - реалізація товару кінцевому споживачу з максимальним економічним ефектом, акти наданих послуг містять лише узагальнену інформацію щодо наданих послуг, за якою не можливо ідентифікувати та встановити зміст та обсяг господарської операції, зокрема: які саме проводились заходи, роботи, дії, у який спосіб, відносно якої продукції, об`єкта, їх місце виконання (проведення), напрямок їх проведення, наслідки та отримані результати від їх проведення, рекомендації.
З огляду на наведене, операції з придбання вказаних послуг за наведеними актами надання послуг є такими, що не пов`язані з веденням господарської діяльності та отриманням доходу ТОВ Альфа Пак-Схід інших документів на підтвердження господарських операцій позивачем до суду не надано.
Відповідно до пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Відповідно до пп. 14.1.108 п. 14.1 ст. 14 ПК України маркетингові послуги (маркетинг) - послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та після продажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).
Відповідно до пп. г) п, 198.5 ст. 198 ПК України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами. необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 нього Кодексу).
ТОВ Альфа Пак-Схід податкові зобов`язання за вказаними операціями відповідно до п. 198.5 ПК України не нараховувало, податкові накладні не складало та в Єдиному реєстрі податкових накладних не реєструвало.
Аналогічна позиція викладене у постанові Верховного Суду від 10.04.2020 у справі № 816/4409/15.
На порушення пп. в) п. 198.5 ст. 198 ПК України ТОВ Альфа Пак-Схід не нараховані податкові зобов`язання в результаті придбання основних засобів (Тигельна біговально- висікальна машина ML-1040 С) у листопаді 2017 року, за умов відсутності виробничого використання зазначеного об`єкту основних засобів, суми ПДВ при придбанні якої віднесені до податкового кредиту у листопаді 2017 року у повному обсязі.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця. - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Згідно з пп. 120-1.2. ст. 120-1 ПК України відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної / розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг. що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної / розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу), що зазначена в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної, або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг. якщо податкову накладну на таку операцію не складено.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування.
Відсутність реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, зазначених в абзаці першому цього пункту, після спливу 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податку податкового повідомлення-рішення, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.
У разі реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, зазначених в абзаці першому цього пункту, протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податку податкового повідомлення-рішення, штрафні санкції, передбачені абзацом другим цього пункту та пунктом 120 1.1 цієї статті, не застосовуються.
У разі відсутності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної / розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість, та/або податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, що зазначена в податковому повідомлені-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 5 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 3400 гривень.
Враховуючи вищевикладене суд вважає, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа Пак-Схід" (пр-т Московський, буд. 199,м. Харків,61037, до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - залишити без задоволення
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 08 липня 2021 року.
Суддя Сагайдак В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2021 |
Оприлюднено | 12.07.2021 |
Номер документу | 98182124 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Сагайдак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні