Справа № 676/4515/16-а
Номер провадження 2-а/676/1/21
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 червня 2021 року м. Кам`янець-Подільський
Кам`янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
в складі головуючої судді - Швець О.Д.,
з участю секретаря Чекашкіної О.Л.
позивача ОСОБА_1
представника позивача Баблонюк О.
представника відповідача Кудла І.А.
представників 3 особи Рогаля Л.І. Зенюка М.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кам`янці-Подільському справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Кам`янець-Подільської міської ради, виконавчого комітету Кам`янець-Подільської міської ради, третя особа стороні позивача, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору Кам`янець-Подільське міське відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача Кам`янець-Подільська міська організація ветеранів про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В :
15.09.2016 р. ОСОБА_1 звернувся з адміністративним позовом до Кам`янець-Подільської міської ради, виконавчого комітету Кам`янець-Подільської міської ради, третя особа стороні позивача, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору Кам`янець-Подільське міське відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача Кам`янець-Подільська міська організація ветеранів про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачі допускають дискримінацію щодо Кам`янець-Подільського міського відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів, яке полягає у відмові надати приміщення та надати фінансову допомогу для виконання статутних повноважень організації. В той час як іншій громадській організації - Кам`янець-Подільській міській організації ветеранів, яка не є легітимною, не є членом організації ветеранів України, створена виконавчим комітетом Кам`янець-Подільської міської ради надано протиправно приміщення та систематично виділяються кошти на її діяльність. На звернення від 18.11.2015 р. ОСОБА_1 надати приміщення в адмінбудинку міської ради (майдан Відродження, 1) міський голова листом від 01.12.2015 р. надав відмову, мотивуючи відсутністю вільних приміщень в адміністративному будинку міської ради. Рішенням Кам`янець-Подільської міської ради від 29.05.2013 р. № 23 затверджено міську програму Турбота на 2012-2016 рр., якої передбачено фінансування статутної діяльності громадських організацій ветеранів та фінансово забезпечувати реалізацію проектів громадських організацій. Проте на сьогоднішній день коштів на дані цілі вже немає. Разом з тим, кошти, які виділяються Кам`янець-Подільській міській організації ветеранів, витрачаються на привітання з днем народження членів ради, на мотивацію їх праці, оплату апарату та премій. Своїми протиправними діями ОСОБА_1 заподіяно значної моральної шкоди, яку оцінює в 100 000 грн. Просить визнати дії Кам`янець-Подільської міської ради та виконавчого комітету Кам`янець-Подільської міської ради проти правними в частині: дискримінації позивача ОСОБА_1 як ветерана війни, інваліда 2 групи війни, голови Кам`янець-Подільського міського відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів, що полягає в невиконанні відповідачами вимог Закону України Про статус ветеранів війни і гарантії їх соціального захисту ; не наданні Кам`янець-Подільському міському відділенню Всеукраїнського об`єднання ветеранів фінансової підтримки, кредитів з коштів бюджету, а також ненадання безоплатно приміщення, обладнання та іншого майна, необхідного для здійснення статутних завдань, як це передбачено вимогами ст. 20 Закону України Про статус ветеранів війни і гарантії їх соціального захисту .; незаконного та протиправного фінансування, виділення коштів з міського бюджету, виділення приміщень і обладнання для нелегітимної Кам`янець-Подільської міської організації ветеранів; зобов`язати відповідачів виселити з будинку АДРЕСА_1 міську організацію ветеранів; протиправно виділені відповідачам кошти Кам`янець-Подільській міській організації ветеранів повернути у бюджет міста; вивести з членів виконавчого комітету Кам`янець-Подільської міської ради та комісій міської ради Рогаля Л.І. ; забезпечити фінансами, приміщенням та обладнанням для виконання статутних завдань Кам`янець-Подільське міське відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів, повернути борг з фінансування за 2015-2018 роки; стягнути з відповідачів на користь ОСОБА_1 моральну шкоду в розмірі 100 000 грн. на лікування, винести рішення про ліквідацію нелегітимного утворення МОВ.
Ухвалою Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 04.10.2016 року відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
Ухвалою Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 18.11.2016 р залучено в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача Кам`янець-Подільську міську організацію ветеранів України.
Ухвалою Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 22.11.2017 р. витребувано в Кам`янець-Подільській міській раді реєстраційну справу Кам`янець-Подільської міської організації ветеранів.
Ухвалою Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 22.12.2017 року витребувано з Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області реєстраційну справу Кам`янець-Подільської міської організації ветеранів.
Позивач 21.08.2018 року подав позовну заяву про збільшення позовних вимог.
Позивач 12.11.2018 року подав позовну заяву (уточнену).
Ухвалою Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 22.02.2019 року залучено до участі у справі в якості другого відповідача Виконавчий комітет Кам`янець-Подільської міської ради.
Позивач 25.04.2019 року подав позовну заяву (уточнену).
Ухвалою Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від 16.05.2019 року залучено до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні позивача Кам`янець-Подільське міське відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів.
Позивач 17.07.2019 року подав позовну заяву (уточнену).
Позивач 06.08.2019 року подав позовну заяву (уточнену).
В суді позивач та його представник позов підтримали, просять задовольнити.
В суді представник відповідачів позов не визнала, заперечила проти його задоволення, мотивує тим, що 18.11.2015 р. ОСОБА_1 подав заяву про надання приміщення для ГО, яку він очолює, та надати фінансову допомогу. ОСОБА_1 необхідних документів для отримання фінансової допомоги в строк не подав, тому йому було роз`яснено, що в 2015 році такі кошти виділити не можливо, так як кошти передбачаються міським бюджетом на початку бюджетного року. Під час розгляду справи в суді ОСОБА_1 за заявою в 2018 р. та 2019 р. були виділені кошти: 14.06.2018 р. в сумі 5000 грн. для реалізації проекту, 27.06.2018 р. 5000 грн. для здійснення статутної діяльності, в січні 2019 року 22 500 грн. на діяльність громадської організації. ОСОБА_1 було запропоновано приміщення за адресою АДРЕСА_2 , але ОСОБА_3 відмовився, мотивуючи бажанням розміщуватись в адмінбудинку за адресою АДРЕСА_1 . Вважає, що позовні вимоги є безпідставними, оскільки позивач в 2015 році за фінансовою допомогою не звертався, належним чином оформлені документи на таку допомогу не подавав. Щодо вимог про зміну складу виконавчого комітету, вважає обраний позивачем спосіб захисту не ефективним, оскільки кількісний склад виконавчого комітету обирається колегіально, позивач рішення виконкому про призначення Рогаля Л.І. під сумнів не ставить. Позивачем не доведено протиправність дій міської ради та виконавчого комітету, діями чи бездіяльністю відповідачів ОСОБА_4 моральна шкода не заподіяна, просить відмовити в задоволенні позову.
В суді представник Кам`янець-Подільської міської організації ветеранів заперечив проти задоволення позову, мотивуючи тим, громадська організація Кам`янець-Подільська міська організація ветеранів є складовою частиною обласної організації та керується статутом Організації ветеранів України. Створення громадської організації відповідало чинному законодавству, вважає, що позов є необгрунтованим і безпідставним, просить відмовити в його задоволенні.
Представник Кам`янець-Подільського міського відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів в судове засідання не з`явився, причини неявки не повідомив, про час і місце розгляду справи повідомлений своєчасно належним чином.
Заслухавши сторони, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Судом встановлено, що на підставі рішення виконавчого комітету Кам`янець-Подільської міської ради № 594 від 08.06.1994 року відповідно до Закону України Про об`єднання громадян на підставі заяви засновників від 05.05.1994 р. зареєстровано Кам`янець-Подільську міську організацію ветеранів, видано свідоцтво про реєстрацію громадської організації № 15.
Згідно з даними реєстраційної справи, зокрема заяви про легалізацію Кам`янець-Подільської міської організації ветеранів від 05.05.1994 р., організація у своїй діяльності керується Статутом Організації ветеранів України, який прийнятий 19.11.1991 р. З`їздом Організації ветеранів України та перереєстрований 20.01.1993 р.
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Реєстру громадських об`єднань та паперової реєстраційної справи, 08.06.1994 р. виконавчим комітетом Кам`янець-Подільської міської ради зареєстровано Кам`янець-Подільську міську організацію ветеранів (керівник Рогаль Л.І. , місцезнаходження: АДРЕСА_1 ), якає відокремленим підрозділом Організації ветеранів України.
Листом голови Хмельницької обласної Ради організації ветеранів України від 16.05.1994 р. № 73 підтверджено, що Кам`янець-Подільська міська організація ветеранів є складовою частиною обласної організації та керується статутом Організації ветеранів України.
Відповідно до абзацу 9 ч. 8 розділу ІУ Статуту Організації ветеранів України, затвердженого УІІ З`їздом Організації ветеранів України 23.03.2016 р. та зареєстрованого Міністерством юстиції України 21.09.2016 р., міська організація ветеранів у своїй діяльності керується статутом Організації ветеранів України (лист начальника Головного управління юстиції у Хмельницькій області № 1477-2017/3-16-180/1602-2017 від 02.06.2017 р).
Відповідно до Статуту організації основна мета діяльності об`єднання - всебічний захист законних соціальних, економічних, вікових та інших інтересів своїх членів.
Громадська організація зареєстрована відповідно до ст. 15 Закону України Про об`єднання громадян .
Відповідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 29.12.2008 року зареєстровано Кам`янець-Подільське міське відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів. (Керівник - Гусляков Л.М.)
Кам`янець-Подільське міське відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів є відокремленим підрозділом ГО Всеукраїнське об`єднання ветеранів, який має статус юридичної особи, діє на підставі Статуту ГО Всеукраїнське об`єднання ветеранів.
18.11.2015 року ОСОБА_1 звернувся з листом до міського голови з вимогою виділити приміщення для МВ ВОВ у приміщенні міськради і надати фінансову допомогу.
Листом № 1/02-06-5489 від 01.12.2015 р. міський голова надав інформацію, що в приміщенні адмінбудинку міської ради ( АДРЕСА_1 ) вільних приміщень немає. На підставі ст. 92 п. 3 Бюджетного кодексу України з місцевих бюджетів надається фінансова підтримка та кредитування ветеранським організаціям. Рішенням Кам`янець-Подільської міської ради від 29.05.2013 р. № 23 затверджено міську комплексну програму Турбота на 2012-2016 роки у новій редакції. Відповідно до цієї програми передбачено надавати фінансову підтримку на виконання статутних повноважень ветеранських організацій та фінансово забезпечувати реалізацію проектів громадських організацій (відповідно до Положення). Проте на сьогоднішній день коштів на дані цілі уже немає. У наступному бюджетному році фінансова допомога ветеранським організаціям можлива буде при наявності фінансового ресурсу та подачі відповідних установчих документів такими організаціями.
Відповідно інформації виконавчого комітету Кам`янець-Подільської міської ради № 7/02-25-1605 від 31.03.2017 р. станом на 30.03.2017 р. в адміністративній будівлі по АДРЕСА_1 вільних приміщень не має.
Відповідно до довідки Департаменту економіки та розвитку інфраструктури міста № 07-06/360 від 30.03.2017 р. станом на 30.03.2017 р. в адміністративній будівлі по АДРЕСА_3 вільних приміщень немає.
Відповідно до інформації виконавчого комітету Кам`янець-Подільської міської ради №1/02-06-1859 від 09.04.2021 р. в адміністративному будинку за адресою АДРЕСА_1 вільні нежитлові приміщення, які могли б використовуватися для розміщення громадської організації, на сьогоднішній день відсутні. Разом з тим, пропонуються приміщення за адресою АДРЕСА_2 .
Відповідно до інформації виконавчого комітету Кам`янець-Подільської міської ради №7/02-06-1682 від 01.04.2021 р. в адміністративному будинку за адресою АДРЕСА_1 вільні нежитлові приміщення, які могли б використовуватися для розміщення громадської організації, на сьогоднішній день відсутні.
Відповідно до ч.1 ст. 23 Закону України Про громадські об`єднання , громадські об`єднання зі статусом юридичної особи мають право на фінансову підтримку за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів відповідно до закону.
Фінансування громадських організацій з державного та місцевих бюджетів має розгалужене регулювання на рівні підзаконних нормативно-правових актів. На рівні закону питання фінансування громадських організацій не врегульоване.
Згідно з частиною другою статті 20 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, Рада міністрів Автономної Республіки Крим у межах своєї компетенції надають ветеранським організаціям фінансову підтримку, кредити з коштів відповідних бюджетів, а також безплатно надають будинки, приміщення, обладнання та інше майно, необхідне для здійснення їх статутних завдань. Ветеранські організації звільняються від плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) в межах середніх норм споживання (надання), телефоном у приміщеннях та будинках, які вони займають.
Вказана норма передбачає право отримання ветеранськими організаціями фінансової підтримки, кредитів з коштів відповідних бюджетів, що надаються органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування у межах їх компетенції.
Громадські організації можуть отримати фінансування з державного бюджету, взявши участь у конкурсі, які проводять Міністерство молоді та спорту, Міністерство у справах ветеранів, Міністерство соціальної політики або/і отримати кошти з місцевих бюджетів через обласні/районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування.
Конкурсна процедура закріплена у Постанові КМУ від 12 жовтня 2011 року № 1049 Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проєктів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка .
На час звернення ОСОБА_1 до міського голови із заявою про фінансування громадської організації від 18.11.2015 р., механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті, визначався Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських об`єднань ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам`ятників та з відзначення святкових, пам`ятних та історичних дат, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №176 від 07.03.2012 року (далі - Постанова № 176).
Цією Постановою визначався певний конкурсний порядок отримання бюджетних коштів, який здійснювався на підставі поданих організаціями заяв встановленої форми з урахуванням визначених порядком критеріїв.
П.2, 3 Порядку визначено, що для отримання бюджетних коштів громадські об`єднання подають Державна служба у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції до 30 березня року, що передує періоду, в якому надається фінансова підтримка, заяву за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
До заяви додаються: копія статуту (положення) громадського об`єднання, засвідчена нотаріально (подається одноразово під час отримання бюджетних коштів вперше, якщо до зазначеного статуту (положення) не вносилися зміни); анкета громадського об`єднання за формою, затвердженою Мінсоцполітики; копія свідоцтва про реєстрацію громадського об`єднання, засвідчена нотаріально (подається одноразово під час отримання бюджетних коштів вперше, якщо до зазначеного свідоцтва та статуту (положення) громадського об`єднання не вносилися зміни); копії документів про легалізацію осередків громадського об`єднання; копії свідоцтв про реєстрацію громадських об`єднань, які є членами спілок;
копія довідки про взяття на облік платника податків; копія протоколу засідання центрального статутного органу громадського об`єднання про склад керівництва;
копія звіту про діяльність громадського об`єднання за формою державного статистичного спостереження № 1 - громадське об`єднання (річна) "Звіт про діяльність громадського об`єднання"; календарний план та анкета заходу (програми), форми яких затверджуються Мінсоцполітики; розрахунки та обґрунтування за напрямами використання бюджетних коштів у розрізі напрямів, визначених пунктом 6 цього Порядку; інформація про обсяги фінансування місцевих (обласних) осередків громадських об`єднань, що претендують на отримання фінансової підтримки у відповідному бюджетному році, за рахунок місцевих бюджетів, а також напрями використання коштів місцевих бюджетів.
Громадські об`єднання, які отримали бюджетні кошти у минулому році, подають також копію звіту про їх використання.
Зазначені у цьому пункті документи (крім копій статуту (положення) громадського об`єднання та свідоцтва про її реєстрацію) засвідчуються підписом керівника, скріпленим печаткою громадського об`єднання.
Служба має право розглядати подані після 30 березня року, що передує періоду, в якому надається фінансова підтримка, заяви громадських об`єднань ветеранів та учасників антитерористичної операції, утворених після закінчення зазначеного строку.
На сьогодні механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті, визначається Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських об`єднань ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам`ятників та з відзначення святкових, пам`ятних та історичних дат, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2018 N156.
Надання коштів з місцевих бюджетів відбувається місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Процедура надання фінансування може бути як конкурсна або без конкурсу .
Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні на виконання законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про соціальні послуги , Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії , Про реабілітацію інвалідів в Україні , Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні , Про державну допомогу сім`ям з дітьми , Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам , Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію та інвалідам , Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , Про реабілітацію жертв політичних репресій в Україні , Про жертви нацистських переслідувань , Про соціальний захист дітей війни , Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей , Указів Президента України Про затвердження Стратегії подолання бідності та Про заходи щодо розв`язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями , Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних та неповних сімей , рішенням Кам`янець-Подільської міської ради №23 від 29.05.2013 року затверджено міську комплексну програму Турбота на 2012 - 2016 роки.
Рішенням 23 сесії міської ради від 20.12.2016 р. № 24/23 затверджено комплексну програму соціального захисту міста Кам`янець-Подільського на 2017-2021 рр. із внесеними змінами.
Виконавцем програми Турбота визначено Департамент соціального захисту населення, департамент житлово-комунального господарства, Департамент містобудування та архітектури, виконавчий комітет.
На час звернення ОСОБА_1 з заявою про надання фінансування громадській організації порядок надання такого фінансування Департаментом соціального захисту населення Кам`янець-Подільської міської ради не затверджувався.
Так, для одержання фінансування, Кам`янець-Подільська міська організація ветеранів України зверталась до Департаменту соціального захисту населення Кам`янець-Подільської міської ради з заявою, в якій просила передбачити в бюджеті на наступний рік кошти для вирішення соціальних і організаційних проблем, надання грошової допомоги працівникам виконавчого апарату ради( заяви № 100 від 13.10.2014 р, № 149 від 28.10.15 р). До заяви надавався план використання бюджетних коштів з відповідними розрахунками, помісячний план використання бюджетних коштів, план заходів та кошториси витрат.
Для фінансування статутних повноважень між Кам`янець-Подільською міською організацією ветеранів в особі голови Рогаля Л.І. та Департаментом соціального захисту населення Кам`янець-Подільської міської ради укладався договір про фінансування статутних повноважень.
Наказ № 02-н від 05.01.2017 р. Департаментом соціального захисту населення Кам`янець-Подільської міської ради затверджений порядок надання та фінансування заходів відповідно до комплексної програми соціального захисту міста Кам`янець-Подільського Турбота .
Відповідно п. 3 зазначеного Порядку для отримання фінансової допомоги громадські організації подають до Департаменту соціального захисту населення наступні документи: лист громадської організації з проханням виділити кошти на проведення заходів, план використання бюджетних коштів з відповідними розрахунками, копію статуту, копію свідоцтва про державну реєстрацію громадської організації.
Відділ фінансів та бухгалтерського обліку, з врахуванням пропозицій громадських організацій, розраховує потребу в коштах та подає фінансовому управлінню при формуванні міського бюджету.
Розподіл коштів громадським організаціям проводиться пропорційно до потреби в межах доведеного обсягу видатків, передбачених на дані цілі.
П.4 зазначеного Порядку передбачено, що використання коштів місцевого бюджету проводиться на підставі плану використання бюджетних коштів з відповідними розрахунками.
Кошти перераховуються на розрахункові рахунки громадських організацій відповідно до затвердженого плану використання бюджетних коштів.
Одержувачі коштів зобов`язані вести бухгалтерський облік отриманих та використаних коштів міського бюджету та подавати бухгалтерську звітність в установлені терміни до відповідних установ та Департаменту соціального захисту населення.
Позивачем не надано доказів подання документів до Департаменту соціального захисту населення Кам`янець-Подільської міської ради для отримання фінансової допомоги.
За відсутності доказів звернення громадської організації за отриманням фінансової допомоги, позовні вимоги щодо протиправності бездіяльності Кам`янець-Поділської міської ради у зв`язку з ненаданням фінансової допомоги та повернення боргу з 2015-2018 рр є необґрунтованими.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про необгрунтованість позовних вимог ОСОБА_1 про протиправну бездіяльність Камянець-Подільської міської ради у не наданні Кам`янець-Подільському міському відділенню Всеукраїнського об`єднання ветеранів фінансової підтримки, кредитів з коштів бюджету, а також ненадання безоплатно приміщення, обладнання та іншого майна, необхідного для здійснення статутних завдань.
Рішенням Кам`янець-Подільської міської ради №9/2 від 25.11.2015 р. за поданням міського голови № 1/02-05-5992 від 23.11.2015 р. затверджений склад виконавчого комітету Кам`янець-Подільської міської ради УІІ скликання. За № 12 до складу виконавчого комітету введений Рогаль Л.І .
Відповідно ст. 51 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.
2. Кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - за пропозицією голови відповідної ради.
3. Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб. Міська рада утворює у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури.
4. До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради входять також за посадою секретар відповідної ради, староста (старости).
5. Очолює виконавчий комітет сільської, селищної, міської ради відповідно сільський, селищний, міський голова, районної у місті ради - голова відповідної ради. У виконавчому комітеті сільської ради функції секретаря виконавчого комітету за рішенням ради може здійснювати секретар відповідної ради.
6. Особи, які входять до складу виконавчого комітету, крім тих, хто працює у виконавчих органах ради на постійній основі, на час засідань виконавчого комітету, а також для здійснення повноважень в інших випадках звільняються від виконання виробничих або службових обов`язків з відшкодуванням їм середнього заробітку за основним місцем роботи та інших витрат, пов`язаних з виконанням обов`язків члена виконавчого комітету, за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету.
7. На осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють у ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені цим Законом для сільського, селищного, міського голови.
8. Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила, а з питань здійснення ним повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.
9. До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради не можуть входити депутати відповідної ради, крім секретаря ради.
Відповідно ст. 20 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, служба в органах місцевого самоврядування припиняється на підставі і в порядку, визначених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", цим та іншими законами України, а також у разі:порушення посадовою особою місцевого самоврядування Присяги, передбаченої статтею 11 цього Закону;порушення умов реалізації права на службу в органах місцевого самоврядування (стаття 5 цього Закону);виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають перебуванню на службі, чи недотримання вимог, пов`язаних із проходженням служби в органах місцевого самоврядування (стаття 12 цього Закону);досягнення посадовою особою місцевого самоврядування граничного віку перебування на службі в органах місцевого самоврядування (стаття 18 цього Закону).
Оскільки затвердження кількісного та персонального складу виконавчого комітету належить до дискреційних повноважень відповідної ради, позивачем не зазначається і не підтверджено належними доказами наявність підстав для припинення служби в органах місцевого самоврядування, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 про виведення з членів виконавчого комітету Кам`янець-Подільської міської ради та комісій міської ради Рогаля Л.І. є необґрунтованими.
В судовому засіданні свідки ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , показали, що Кам`янець-Подільська міська організація ветеранів є прокомуністичною, діяльність організації направлена проти незалежності України, в члени організації зараховані пенсіонери м. Кам`янця-Подільського, які включені без їх заяви та згоди.
В судовому засіданні свідки ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 суду показали, що Кам`янець-Подільська міська організація ветеранів створена для захисту прав та інтересів ветеранів та учасників війни, об`єднує значну кількість людей похилого віку міста Кам`янця-Подільського, спільно відзначає пам`ятні дати, вітає з днем народження ветеранів, надає матеріальну допомогу найбільш незахищеним, хворим членам громадської організації та літнім жителям міста, що опинилися в скрутній життєвій ситуації.
Відповідно ст. 25 Закону України Про громадські організації Припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об`єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об`єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.
2. Припинення діяльності громадського об`єднання відбувається в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".
Згідно ст. 28 Закону України Про громадські об`єднання громадське об`єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об`єднанням вимог ст. ст. 36, 37 Конституції України, ст. 4 цього Закону. Заборона громадського об`єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". Справа про заборону громадського об`єднання розглядається у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
Оскліьки позивач не належить до кола осіб, визначених законом, які можуть звертатись з таким позовом, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 про заборону громадської організації є безпідставними.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Цивільного кодексу України особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. Моральна шкода полягає, зокрема, у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв`язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім`ї чи близьких родичів (п. 2 ч. 2 ст. 23 ЦК України); приниженні честі, гідності, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи (п. 4 ч. 2 ст. 23 ЦК України).
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема, прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Загальні підходи до відшкодування моральної шкоди, завданої органом державної влади, були сформульовані Верховним Судом у постанові від 10.04.2019 у справі №464/3789/17. Зокрема, Суд дійшов висновку, що адекватне відшкодування шкоди, зокрема й моральної, за порушення прав людини є одним із ефективних засобів юридичного захисту .
Моральна шкода полягає у стражданні або приниженні, яких людина зазнала внаслідок протиправних дій. Страждання і приниження - емоції людини, змістом яких є біль, мука, тривога, страх, занепокоєння, стрес, розчарування, відчуття несправедливості, тривала невизначеність, інші негативні переживання . Порушення прав людини чи погане поводження із нею з боку суб`єктів владних повноважень завжди викликають негативні емоції. Проте, не всі негативні емоції досягають рівня страждання або приниження, які заподіюють моральну шкоду. Оцінка цього рівня залежить від усіх обставин справи, які свідчать про мотиви протиправних дій, їх інтенсивність, тривалість, повторюваність, фізичні або психологічні наслідки та, у деяких випадках, стать, вік та стан здоров`я потерпілого.
У практиці Європейського Суду з прав людини порушення державою прав людини, що завдають психологічних страждань, розчарувань та незручностей зокрема через порушення принципу належного врядування, кваліфікуються як такі, що завдають моральної шкоди .
Таким чином, психологічне напруження, розчарування та незручності, що виникли внаслідок порушення органом держави чи місцевого самоврядування прав людини, навіть якщо вони не потягли вагомих наслідків у вигляді погіршення здоров`я, можуть свідчить про заподіяння їй моральної шкоди.
Виходячи із загальних засад доказування, у справах про відшкодування моральної шкоди, завданої органами державної влади та органами місцевого самоврядування, позивач повинен довести, які саме дії (рішення, бездіяльність) спричинили страждання чи приниження, яку саме шкоду вони заподіяли і який її розмір.
Вимоги про відшкодування моральної шкоди у сумі 100 000 гривень позивач пов`язує з відмовою задовольнити його заяву від 18.11.2015 за якою міським головою була надана відповідь про відсутність на час звернення позивача фінансування для громадської організації.
Під час розгляду справи встановлено, що відсутність фінансування Кам`янець-Подільського міського відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів пов`язано з бездіяльністю самого керівника цієї громадської організації.
Відтак, у суду не має підстав для висновку про те, що моральну шкоду ОСОБА_1 заподіяно.
Згідно ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи зібрані у справі докази суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позову ОСОБА_4 в повному обсязі.
Керуючись ст. 2, 5, 6, 86, 160, 161, 288 КАС України, ст. 26, 51 Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , ст. 20 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", постановою Кабінету Міністрів України №156 від 14 лютого 2018 року "Деякі питання надання фінансової підтримки громадським об`єднанням ветеранів", постановою Кабінету Міністрів України №176 від 07.03.2012 року "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських об`єднань ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам`ятників та з відзначення святкових, пам`ятних та історичних дат", Постановою Кабінету Міністрів України № 1049 від 12 жовтня 2011 року "Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка",-
У Х В А Л И В :
ОСОБА_1 у задоволені позову до Кам`янець-Подільської міської ради, виконавчого комітету Кам`янець-Подільської міської ради, третя особа стороні позивача, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору Кам`янець-Подільське міське відділення Всеукраїнського об`єднання ветеранів, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача Кам`янець-Подільська міська організація ветеранів про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Судові витрати між сторонами не розподіляються.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст судового рішення складено 18 червня 2021 року.
Суддя Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Швець О.Д.
Суд | Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2021 |
Оприлюднено | 13.07.2021 |
Номер документу | 98227007 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Швець О. Д.
Адміністративне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Швець О. Д.
Адміністративне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Швець О. Д.
Адміністративне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Швець О. Д.
Адміністративне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Швець О. Д.
Адміністративне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Швець О. Д.
Адміністративне
Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Швець О. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні