Рішення
від 12.07.2021 по справі 160/5131/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2021 рокуСправа № 160/5131/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Вінницькій області до приватного нотаріуса Джурук Наталі Володимирівни, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпроолія про скасування реєстраційної дії змін до установчих документів юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 06.04.2021 засобами поштового зв`язку до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Вінницькій області до приватного нотаріуса Джурук Наталі Володимирівни про скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.12.2020 № 1002241070016047753 щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни місцезнаходження ТОВ Дніпроолія (код ЄДРПОУ 36726560).

2. Ухвалою суду від 12.04.2021 прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпроолія (код ЄДРПОУ 36726560; вул. Соборна, буд. 15, м. Вінниця, 21050), встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті спору, витребувано докази.

3. Від приватного нотаріуса надійшов лист про неможливість виконання вимог ухвали суду від 12.04.2021 в частині надання витребуваних судом доказів, оскільки він, як суб`єкт державної реєстрації, який провів державну реєстрацію, не наділений повноваженнями із зберігання реєстраційної справи, а протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи для державної реєстрації відповідному суб`єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи відповідно до Закону.

4. Ухвалою суду від 24.05.2021 витребувано докази по справі:

- від Відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Управління у сфері державної реєстрації департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради документи, які стали підставою для вчинення реєстраційних дій 15.12.2020 запис номер 1002241070016047753 щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни місцезнаходження ТОВ Дніпроолія (код ЄДРПОУ 36726560) (заява, протокол, зміни до установчих документів), або їх засвідчені копії;

- від Виконавчого комітету Вінницької міської ради документи, які стали підставою для вчинення реєстраційних дій 15.12.2020 запис номер 1002241070016047753 щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни місцезнаходження ТОВ Дніпроолія (код ЄДРПОУ 36726560) (заява, протокол, зміни до установчих документів), або їх засвідчені копії.

5. 11.06.2021 від Відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців Управління у сфері державної реєстрації департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради надійшло повідомлення про зберіганні реєстраційної справи у Виконавчому комітеті Вінницької міської ради.

6. 11.06.2021 Виконавчим комітетом Вінницької міської ради надані витребувані судом докази.

7. 29.06.2021 до суду повернувся конверт із поштовою кореспонденцією суд (ухвалою про відкриття провадження від 12.04.2021, копією позову з додатками), направленою на адресу Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпроолія (код ЄДРПОУ 36726560), зазначену в державному реєстрі вул. Соборна, буд. 15, м. Вінниця, 21050, з причини повернення за закінченням строку зберігання .

8. Надсилання копії ухвали суду першої інстанції рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу юридичної особи, вказану в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є належним виконанням обов`язків судом першої інстанції щодо направлення копії судового рішення.

9. До повноважень адміністративних судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій.

10. Примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, повернуті органами зв`язку, зокрема, з позначкою за закінченням терміну зберігання , з урахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов`язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення певних процесуальних дій (постанова Верховного Суду від 04.03.2019 у справі № 826/4285/18).

11. Оскільки, ухвала суду про відкриття провадження відповідачеві направлялась рекомендованою кореспонденцією на офіційну юридичну адресу, яку повернуто до суду за закінченням встановленого строку зберігання, тобто з незалежних від суду причин, товариство, вважається таким, що було належно повідомлено про відкриття провадження у справі (постанова Верховного Суду від 16.12.2020 у справі № 120/4080/19-а).

12. Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, у постановах Верховного Суду від 27.02.2020 у справі № 814/1469/17, від 23.06.2020 у справі № 640/740/19.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

13. Позивач звертаючись до суду на підставі 67.2 статті 62 ПК України, вважає протиправним вчинений в державному реєстрі запис про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни місцезнаходження ТОВ Дніпроолія , оскільки проведення внесення змін до установчих документів та державна реєстрація товариства за адресою вул. Соборна, буд. 15, м. Вінниця , вчинена на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження.

14. Оскільки податковою адресою юридичної особи є місцезнаходження такої особи, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (пункт 45.2 статті 45 ПК України), обов`язковим реквізитом податкової декларації є місцезнаходження платника податків (пункт 48.3 статті 48 ПК України), із врахуванням наявності і підприємства податкового боргу у розмірі 1089480938,24 грн, та підтвердженням виходом за новою адресою відсутності платника податків за таким місцезнаходженням, внесенням неправдивих даних щодо місцезнаходження ГУ ДПС у Вінницький області позбавлено можливості виконати свої функції стосовно обліку підприємства, контрольно-перевірочної роботи, так як відомості про фактичну адресу підприємства до контролюючих органів не надавались.

15. Позивач наголосив, що предметом спору є запис від 15.12.2020, яким внесено зміни щодо місцезнаходження юридичної особи, а не запис про виправлення помилок від 15.12.2020.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

16. Відповідач зазначив, що реєстраційну дію чинено на підставі поданих керівником товариства ОСОБА_1 документів, які були прийняті 14.12.2020.

17. Відповідачем, як державним реєстратором, прийнято документи: заяву щодо державної реєстрації юридичної особи форма 2 від 14.12.2020, рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни протокол загальних зборів № 11/12/2020 від 11.12.2020, підпис на якому засвідчено приватним нотаріусом КМНО Яловою Н.О. 11.12.2021 за реєстровим № 5312 бланк НМН 653306, квитанцію про оплату адміністративного збору код 2174-7001-6238-0342 від 14.12.2021.

18. Документи перевірено на наявність підстав для зупинення їх розгляду та на наявність підстав для відмови у державній реєстрації, використано відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, перевірено використання спеціальних бланків нотаріальних документів, та прийнято рішення про проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу щодо ТОВ Дніпроолія .

19. Суб`єкт державної реєстрації не має повноважень вимагати доказів щодо невнесення до установчих документів або інших документів, що подаються до державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до державного реєстру, та не наділений повноваженнями встановлювати достовірність даних, зазначених у документах, а лише зобов`язаний перевірити подані документи на відповідність їх законодавству.

ІV. ПОЯСНЕННЯ ТРЕТЬОЇ ОСОБИ

20. ТОВ Дніпроолія заяв по суті спору не надано.

V. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

21. 11.12.2020 протоколом загальних зборів учасників 11/12/2020 Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпроолія (ідентифікаційний код 36726560), підписаним головою Загальних зборів ОСОБА_1 (частка у статутному капіталі 75%), підпис засвідчено приватним нотаріусом КМНО Яловою Н.О. 11.12.2021 за реєстровим № 5312 бланк НМН 653306, вирішено:

- змінити місцезнаходження товариства та встановити, що новим місцезнаходженням Товариства є: 21050, Україна, Вінницька область, місто Вінниця, вулиця Соборна, будинок 15 ;

- 11.12.2020 звільнити з посади директора ОСОБА_2 за власним бажанням;

- 12.12.2020 призначити на посаду директора ОСОБА_1 ;

- виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , як осіб які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори тощо;

- уповноважити директора товариства на вчинення дій, пов`язаних з державною реєстрацією змін до відомостей про товариство, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а також надати директору товариства право доручити здійснення вищезазначених дій іншим особам шляхом видачі довіреності.

22. 14.12.2021 ОСОБА_1 (заявник) подав приватному нотаріусу Джурук Наталі Володимирівні заяву про проведення в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційної дії Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу , реєстраційний номер заяви 55905846:

- відомості про суб`єкта: Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпроолія , код ЄДРПОУ 36726560, місцезнаходження: місто Дніпро, вулиця Комсомольська, будинок 6, поверх 2, офіс 2;

- перелік змін:

1) зміна фізичних осіб або зміна відомостей про фізичних осіб - платників податків, які мають право вчиняти від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо;

2) зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи;

3) зміна місцезнаходження юридичної особи;

4) зміна інформації для здійснення зв`язку з юридичною особою.

23. Разом із заявою від 14.12.2020 заявником подані: документ про сплату адміністративного збору, рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни.

24. У заяві щодо державної реєстрації юридичної особи за формою 2 заявником зазначено:

- відомості про кінцевого бенефіціарного власника: потребують оновлення;

- відомості про юридичну особу: Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпроолія , код ЄДРПОУ 36726560;

- відомості про кінцевого бенефіціарного власника: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; паспорт НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_3 ; тип бенефіціарного володіння: прямий вирішальний вплив;

- місцезнаходження: Вінницька область, місто Вінниця, вулиця Соборна, будинок 15 ;

- види установчого документа: статут;

- відомості про особу, яка може вчиняти дії від імені юридичної особи: ОСОБА_5 ; ОСОБА_4 ; тип дії: виключення;

- зміна керівника: ОСОБА_1 ;

- інформація для здійснення зв`язку з юридичною особою: номер телефону: НОМЕР_2 , НОМЕР_3 ; ІНФОРМАЦІЯ_2

25. Приватним нотаріусом Джурук Наталею Володимирівною для проведення реєстраційних дій в ЄДР отримано:

- за № 00028911482 від 15.12.2020 повний витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про відсутність актового запису цивільного стану стосовно ОСОБА_1 , за результатами пошуку у Державному реєстрі інформація щодо актового запису про смерть відсутня;

- за № 167394643 від 15.12.2020 інформаційну довідку є Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, згідно із якою бланк серія НОМЕР_4 витрачений 11.12.2020 приватним нотаріусом Яловою Н.О., код витрачання 13 - інші дії.

26. Згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 477422764085 від 19.01.2021, за критерієм пошуку код ЄДРПОУ юридичної особи 36726560, у реєстрі наявні наступні відомості:

- Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпроолія ;

- код ЄДРПОУ 36726560,

- місцезнаходження Україна, 21050, Вінницька область, місто Вінниця, вулиця Соборна, будинок 15;

- інформація про кінцевого бенефіціарного власника: ОСОБА_1 ;

- керівник: ОСОБА_1 .

27. Дані про хронологію реєстраційних дій містять наступні записи:

- державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, 15.12.2020 14:41:26, 1002241070016047753, Зміна інформації для здійснення зв`язку з юридичною особою. Зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи. Зміна місцезнаходження юридичної особи. Зміна фізичних осіб або зміна відомостей про фізичних осіб - платників податків, які мають право вчиняти від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо. Приватний нотаріус Джурук Н.В.;

- виправлення помилок, 15.12.2020 14:46:06, 1002241070016047753, приватний нотаріус Джурук Н.В.

28. Для проведення державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Виправлення помилок подано документи: внесення інформації про КБВ.

29. 21.01.2021 головним державним ревізором-інспектором Вінницького відділу по роботі з податковим боргом управління по роботі з податковим боргом ГУ ДПС у Вінницькій області О. Мазник проведена перевірка знаходження за юридичною адресою ТОВ Дніпроолія , код ЄДРПОУ 36726560, м. Вінниця, вул. Соборна, 15, за результатами якої актом тематичної перевірки щодо знаходження суб`єкта підприємницької діяльності за юридичною (фактичною) адресою від 21.01.2021 встановлено, що дане підприємство за вищевказаною адресою м. Вінниця, вул. Соборна, 15 - не знаходиться. Фактичне місцезнаходження ТОВ Дніпроолія , код ЄДРПОУ 36726560 - не відомо.

30. Акт від 21.01.2021 став підставою для направлення контролюючим органом до ГУ ДФС у Вінницькій області запиту на встановлення місцезнаходження платника податків від 25.01.2021 № 297/02-32-13.

31. 01.02.2021 за № 164/7/02-97-04-02 ГУ ДФС у Вінницькій області на виконання запиту повідомило ГУ ДПС у Вінницькій області про проведення ряду заходів, в ході яких здійснено виїзд за адресою реєстрації ТОВ Дніпроолія , жодних ознак (вивісок, вказівників, зовнішньої реклами та інше), які б вказували на те, що за вказаною адресою знаходиться офіс ТОВ Дніпроолія , не виявлено. Під час відпрацювання не встановлено жодної інформації про місцезнаходження посадових осіб підприємства, в результаті чого не виявилося можливим отримати у них пояснення щодо їх причетності до проведення фінансово-господарської діяльності ТОВ Дніпроолія

VІ. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

32. Відповідно до пункту 67.2 статті 67 ПК України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:

- припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

- скасування державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

- скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

33. Відповідно до частини другої статті 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) державний реєстратор: 1) приймає документи; 1-1) встановлює черговість розгляду поданих документів для державної реєстрації; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 3-3) під час проведення реєстраційних дій у випадках, передбачених цим Законом, обов`язково використовує відомості реєстрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів; 3-2) перевіряє дійсність довіреності, нотаріально посвідченої відповідно до законодавства України, за допомогою Єдиного реєстру довіреностей; 3-3) перевіряє використання спеціальних бланків нотаріальних документів, на яких викладені документи, що подаються для здійснення реєстраційних дій, за допомогою Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України Про виконавче провадження , інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

34. Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, відповідно до статті 25 Закону № 755-IV, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видачу за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

35. Порядок взаємодії у разі неможливості проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням визначений пунктами 3.1, 3.2 Алгоритму взаємодії між підрозділами органів ДПС, що здійснюють (очолюють) документальні та фактичні перевірки, оперативними підрозділами та слідчими підрозділами фінансових розслідувань органів ДФС , затвердженого спільним наказом ДПС України та ДФС України від 23.03.2020 № 146/35 (далі - Алгоритм).

36. Згідно із пунктом 3.1 Алгоритму у разі коли при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки органом ДПС встановлено неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за місцезнаходженням, а також у разі виявлення органом ДПС під час здійснення функцій податкового контролю фактів відсутності платника податків за місцезнаходженням у зв`язку з неможливістю вручення платнику податків або поверненням оператором поштового зв`язку письмового запиту органу ДПС про подання інформації, необхідної для виконання покладених на органи ДПС функцій і завдань, та її документального підтвердження, зазначений орган ДПС протягом 2 робочих днів з дня, наступного за днем виявлення таких фактів, формує запит на встановлення місцезнаходження платника податків (далі - запит) за формою, визначеною у додатку 1 до цього Алгоритму.

37. Запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) органу ДПС, реєструється та направляється до оперативного підрозділу відповідного територіального органу ДФС за основним місцем обліку платника податків.

38. До запиту додаються копія акта про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням, копії наказу про проведення перевірки (у разі їх складання) та інші документи (або їх копії), що підтверджують відсутність платника податків за місцезнаходженням.

39. Пунктом 3.2 Алгоритму визначено, оперативний підрозділ відповідного територіального органу ДФС за основним місцем обліку платника податків опрацьовує запит та у разі встановлення місцезнаходження платника податків не пізніше наступного робочого дня письмово направляє ініціатору запиту інформацію про встановлене місцезнаходження.

40. Якщо внаслідок вжитих працівниками оперативного підрозділу наведеного вище територіального органу ДФС заходів місцезнаходження платника податків не встановлено, такий територіальний орган ДФС за основним місцем обліку платника податків не пізніше 10 календарних днів з дня отримання запиту в обов`язковому порядку письмово повідомляє орган ДПС - ініціатора запиту про проведену роботу з наданням копій отриманих у процесі його виконання матеріалів. У разі необхідності термін виконання запиту може бути продовжений за рішенням керівника відповідного територіального органу ДФС, але не більше ніж до 30 календарних днів з дня отримання запиту, про що письмово повідомляється орган ДПС - ініціатор запиту до закінчення 10-денного терміну.

41. Інформація, що направляється територіальним органом ДФС до органу ДПС за результатами відпрацювання запиту підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) цього органу ДФС та надсилається разом з довідкою про проведення заходів щодо встановлення місцезнаходження платника податків оперативним підрозділом територіального органу ДФС (далі - довідка) за формою, визначеною у додатку 2 до цього Алгоритму. У такій довідці фіксується інформація щодо проведення заходів відповідно до наданих оперативним підрозділам територіальних органів ДФС прав, передбачених чинним законодавством.

VІІ. ОЦІНКА СУДУ

42. Надаючи оцінку доводам сторін, суд виходить із того, що податковий орган у порядку пункту 67.2 статті 67 ПК України, звернувся із позовом до суб`єкта реєстрації - нотаріуса з позовними вимогами про скасування запису від 15.12.2020 № 1002241070016047753 щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни місцезнаходження ТОВ Дніпроолія (код ЄДРПОУ 36726560).

43. Метою звернення до суду контролюючого органу є забезпечення контролю за виконанням податкових обов`язків платниками податків.

44. Законом № 755-IV встановлений порядок дій державного реєстратора, який у розглянутому спорі додержаний, при цьому з матеріалів справи судом не встановлено підстав для зупинення розгляду документів поданих для державної реєстрації та підстав для відмови у державній реєстрації, визначених статтями 27, 28 вказаного Закону.

45. Вищевказаним Законом не передбачено права чи обов`язку державного реєстратора на перевірку фактичного місцезнаходження юридичної особи або її посадових осіб за адресою, яка є новою (зміненою) за результатами проведення реєстраційних дій.

46. Державний реєстратор не встановлює прав і обов`язків для суб`єктів господарювання і не проводить реєстраційні дії від власного імені. Права і обов`язки сторони набувають на підставі рішення власника, а реєстраційні дії проводяться державним реєстратором тільки після прийняття відповідного рішення власника і доданих до нього правовстановлюючих документів.

47. Судом не встановлена наявність судового рішення про скасування протоколу загальних зборів учасників товариства, зокрема, про зміну місцезнаходження.

48. Також матеріалами справи не підтверджено зміну місцезнаходження платника податків на неіснуючу адресу.

49. Позивачем на підтвердження своєї правової позиції не наведено та не доведено існування законодавчо визначених підстав, які б вказували на порушення, допущені державним реєстратором.

50. Позивачем не доведено факт неможливості реалізації визначених законодавством функцій (до яких не віднесено контролю за внесенням до Реєстру достовірних відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи) у зв`язку із зміною місцезнаходження відповідача; сама ж по собі державна реєстрація зміни місцезнаходження юридичної особи, не створює перешкод для здійснення позивачем своїх повноважень.

51. Верховний Суд за наслідками аналізу наведених вище положень ПК України та Закону України № 755-IV неодноразово вказував (зокрема, в постановах від 20.02.2018 у справі № 806/671/15, від 19.02.2019 у справі № 802/77/17-а, від 05.03.2019 у справі № 814/2634/19, від 24.03.2020 у справі № 802/75/17-а, від 22.04.2020 у справі № 812/1300/15, від 02.07.2020 у справі № 807/17/17), що Законом № 755-IV презюмується достовірність зазначених в ЄДР відомостей про юридичну особу. При цьому належним способом податкового контролю у разі відсутності юридичної особи за місцезнаходженням відповідно до вимог статті 67 ПК України є саме звернення контролюючого органу з позовом до суду про припинення такої юридичної особи, а не скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження.

VІІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

52. З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

53. Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

54. У задоволенні адміністративного позову Головного управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 44069150; вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028) до приватного нотаріуса Джурук Наталі Володимирівни ( АДРЕСА_4 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпроолія (код ЄДРПОУ 36726560; вул. Соборна, буд. 15, м. Вінниця, 21050) про скасування реєстраційної дії змін до установчих документів юридичної особи - відмовити повністю.

55. Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 КАС України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 КАС України.

Суддя І.О. Верба

Дата ухвалення рішення12.07.2021
Оприлюднено13.07.2021
Номер документу98239449
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування реєстраційної дії змін до установчих документів юридичної особи

Судовий реєстр по справі —160/5131/21

Ухвала від 15.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 07.12.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 10.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Рішення від 12.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні