ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
(про заміну сторони або третьої особи на правонаступника)
13 липня 2021 року м. Житомир справа № 240/12196/19
категорія 109010000
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Токаревої М.С.,
розглянувши у порядку письмового провадження питання про заміну відповідача на його правонаступника в адміністративній справі за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Доманевський" до Управління культури та туризму Житомирської обласної державної адміністрації про визнання протиправною та скасування відмови, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 23 липня 2020 року було задоволено позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Доманевський" (Старий Бульвар,16/1 кв.6 м. Житомир, 10008, код ЄДРПОУ 41228547) до Управління культури та туризму Житомирської обласної державної адміністрації (вул.Мала Бердичівська,25 м.Житомир, 10014, код ЄДРПОУ 02227665) про визнання протиправною та скасування відмови, зобов`язання вчинити дії .
Визнано протиправною та скасувати відмову Управління культури та туризму Житомирської обласної державної адміністрації в погодженні науково-проектної документації "Реставрація пам`ятки архітектури та історії місцевого значення "Особняк Доманевського" на Старому бульварі, 16/1 в м.Житомирі. Охоронний № 8", викладену у листі від 06.08.2019 №1342-1.19/12-19.
Зобов`язано Управління культури та туризму Житомирської обласної державної адміністрації погодити науково-проектну документацію "Реставрація пам`ятки архітектури та історії місцевого значення "Особняк Доманевського" на Старому бульварі, 16/1 в м.Житомирі. Охоронний № 8" з вмотивованим висновком щодо умов реалізації проекту чи виконання певних дій, зазначених у листі від 06.08.2019 № 1342-1.19/12-19, або без такого висновку.
На адресу суду надійшла заява Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Доманевський" про заміну відповідача у справі Управління культури та туризму Житомирської обласної державної адміністрації на його правонаступника Департамент культури, молоді та спорту Житомирської облдержадмніністрації.
Керуючись приписами частини 3 статті 194, частини 9 статті 205, частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути заяву у порядку письмового провадження.
Суд, розглянувши у порядку письмового провадження клопотання про заміну відповідача на правонаступника, зазначає наступне.
За приписами статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Таким чином, процесуальне правонаступництво передбачено не лише у зв`язку зі смертю (оголошенням померлою) фізичної особи та реорганізацією суб`єкта господарювання, а й в інших передбачених законом випадках, у тому числі в разі заміни кредитора або боржника в зобов`язанні. Процесуальне правонаступництво в розумінні статті 52 КАС України допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення.
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Управління культури та туризму Житомирської ОДА ліквідовано відповідно з розпорядженням голови Житомирської ОДА від 26.09.2019 № 337, запис в ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 28.05.2020, номер запису: 13051120034002143.
Разом з тим, було утворено Департамент культури, молоді та спорту Житомирської ОДА шляхом приєднання двох управлінь, зокрема управління культури та туризму Житомирської ОДА до якого перейшли функції управління культури та туризму Житомирської ОДА.
З огляду на викладене, оскільки відповідач вибув, а його правонаступником є управління соціальної політики Департамент культури, молоді та спорту Житомирської ОДА, суд вважає за можливе здійснити процесуальне правонаступництво та замінити вибувшого відповідача - Управління культури та туризму Житомирської ОДА його правонаступником - Департамент культури, молоді та спорту Житомирської ОДА, а як наслідок задовольнити заяву позивача.
Така позиція суду грунтується на правовій позиції Верховного Суду викладеній у постанові від 06.10.2020 у справі №804/958/17.
Керуючись статтями 52, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ухвалив:
Замінити відповідача у справі - Управління культури та туризму Житомирської облдержадміністрації на його правонаступника - Департамент культури, молоді та спорту Житомирської облдержадміністрації ( вул. Мала Бердичівська,25 м. Житомир, 10014, код ЄДРПОУ 43257766) .
Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Ухвала набирає законної сили у порядку встановленому статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Сьомого апеляційного суду за правилами встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України
Суддя М.С. Токарева
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2021 |
Оприлюднено | 16.07.2021 |
Номер документу | 98302220 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Токарева Марія Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні