Рішення
від 13.07.2021 по справі 380/9832/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2021 року справа №380/9832/20

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Сподарик Н.І.,

за участю секретаря судового засідання Суліковської У.І.,

представника позивача Сєргєєвої О.І., Піско Б.Й.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом громадської організації «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень» до Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області, Добротвірської селищної ради Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Громадська організація «Кам`янко-Бузьке мисливсько-рибальське господарство «Побужани» про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява громадської організації Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень (80400, Львівська область, м. Кам`янка-Бузька, вул. Шевченка,1, код ЄДРПОУ 33465072) до Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області (80415, Львівська область, Кам`янка-Бузький район, Незнанів, вул. Центральна,63; код ЄДРПОУ 04374045) з вимогою: визнати протиправним та скасувати рішення Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області 44 (позачергової) сесії 7 скликання № 4 від 15.05.2020 року Про погодження надання у користування мисливських угідь ГО Побужани , яким громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани (код ЄДРПОУ 43567612) погоджено надання у користування мисливські угіддя, що розташовані на території Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області площею 784 га, терміном на 20 років.

Ухвалою суду від 02.11.2020 вказану позовну заяву було залишено без руху, а позивачу надано строк для усунення недоліків. На виконання вимог зазначеної ухвали суду позивач усунув недоліки позовної заяви.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 №127 Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області (пункт 3) надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років ТМР Крижень Кам`янка-Бузького району зокрема, загальна площа мисливських угідь - 67 780 га, з них 53 006 га - польові, 12 218 га - лісові, 2556 га - водно-болотні. Згідно п.6 рішення Львівської обласної ради №145 користувачам мисливських угідь: ДП Буський лісгосп , ДП Жовківський лісгосп Жовківської районної ради УТМР, Радехівське товариство мисливців та рибалок, а також ТМР Крижень Кам`янко-Бузького району приступити з 01.01.2007 до ведення мисливського господарства на новоприйнятих мисливських угіддях та забезпечити працевлаштування вивільнених працівників ДП Радехівське лісомисливське господарство . На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006, між Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Кам`янка-Бузьким районним товариством мисливців і рибалок ТМР Крижень укладено договір №49 про умови ведення мисливського господарства від 19.11.2010. Позивач звернувся з листом до Незнанівської сільської ради щодо розгляду звернення ТМР Крижень на сесії Незнанівської сільської ради з питання надання у користування мисливських угідь в межах Незнанівської сільської ради терміном на 49 років Кам`янка-Бузькому районному товариству мисливців і рибалок ТМР Крижень . Рішенням Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області 44 (позачергової) сесії скликання №3 від 15.05.2020 Про розгляд листа Кам`янко-Бузького районного товариства мисливців і рибалок ТМР Крижень не погоджено позивачу надання у користування мисливських угідь, що розташовані на території Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області. Згодом позивачу стало відомо, що Незнанівською сільською радою було прийнято рішення про погодження надання в користування мисливських угідь громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани . Позивач вважає, що рішення Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області 44 (позачергової) сесії 7 скликання №4 від 15.05.2020 Про погодження надання у користування мисливських угідь ГО Побужани є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки суперечить статті 19 Конституції України та нормам Закону України Про мисливське господарство та полювання , порушує права Позивача, як діючого користувача мисливських угідь на території Кам`янка-Бузького району Львівської області, а також як такого, що має переважне право на користування такими мисливськими угіддями.

Ухвалою суду від 23.11.2020 відкрито спрощене позовне провадження та призначено судове засідання.

15.12.2020 за вх. №67597 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, позовні вимоги заперечив, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю. Зазначає, що громадська організація Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень звернулось із адміністративним позовом про скасування індивідуального акту прийнятого стосовно громадської організації Кам`янко-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани , тобто індивідуального акту, що вказує про неналежного позивача у справі. Відсутність у заявника прав чи обов`язків у зв`язку із виданням оскаржуваного документу не породжує для останнього права на захист та звернення до суду із адміністративним позовом. Вважає, що відповідачем не проігноровано рішення Львівської обласної ради ІХ сесії V-го демократичного скликання №145 від 05.12.2006, оскільки оскаржуване рішення Незнанівської сільської ради засвідчує лише згоду на оформлення права користування мисливськими угіддями. Також вказує, що загальна територія мисливських угідь Кам`янко-Бузького району становить майже 87 тисяч гектарів. На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006 позивач отримав в користування мисливські угіддя загальною площею 67780 га строком на 15 років. Вказує, що до відповідача із заявою про надання дозволу на використання мисливських угідь майже одночасно звернулись дві громадські організації з проханням надати мисливські угіддя в користування. Вирішуючи питання, відповідачем взято до уваги те, що позивача просив надати в користування мисливські угіддя строком 49 років, а, строк, на який ГО Кам`янка-Бузьке МРГ Побужани просив надати дозвіл на використання земель під мисливські угіддя був більш розумним. Крім цього, існує ряд підстав, які свідчать про недобросовісне користування мисливськими угіддями позивачем. Також зазначає, що позивач не має переважного права на отримання дозволу на використання мисливських угідь безпосередньо від власника (чи користувача) земельних ділянок. З огляду на наведене, вважає, що оскаржуване рішення прийняте в межах повноважень Незнанівської сільської ради.

15.12.2020 за вх.№67617 від представника відповідача надійшло клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - громадську організацію Кам`янко-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани .

15.12.2020 в засіданні суду поставлено на обговорення клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, таке задоволено судом, залучено до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача - громадську організацію Кам`янко-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани .

21.01.2021 за вх. №414ел від представника третьої особи надійшли письмові пояснення щодо суті спору. Проти позову заперечив, просив суд відмовити у задоволенні позову. Зазначив, що рішення №4 Незнанівської сільської ради Кам`янко-Бузького району Львівської області 44 (позачергової) сесії 7 скликання від 15.05.2020 Про погодження надання у користування мисливських угідь ГО Побужани прийняте в межах повноважень відповідача із дотримання положень законодавства України і норм Конституції України.

21.01.2021 за вх. №416ел. від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. В засіданні суду таке задоволено, ухвалено відкласти розгляд справи.

16.02.21 за вх. №10262 від представника позивача надійшло клопотання про заміну відповідача у справі на правонаступника - Добротвірську селищну раду Львівської області (80411, Львівська область, смт. Добротвір, вул. Івана Франка, 20; код ЄДРПОУ 04374128).

22.03.2021 за вх.№3170ел. від представника відповідача надійшли письмові пояснення щодо можливості порушення адвокатської етики представником. Вважає, що оскільки інтереси Незнанівської сільської ради Кам`янко-Бузького району Львівської області та ГО Кам`янко-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани об`єктивно не суперечать одні одним та між клієнтами немає конфлікту, порушень правил адвокатської етики не вбачає.

23.03.2021 за вх. №3259ел. від представника третьої особи надійшли заперечення щодо клопотання про заміну відповідача на правонаступника. Вважає таке клопотання передчасним та таким, що не підлягає задоволенню.

18.05.2021 за вх. №34895 від представника позивача надійшло клопотання про долучення витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Протокольною ухвалою суду від 18.05.2021 залучено до участі у справі в якості співвідповідача - Добротвірську селищну раду Львівської області (80411, Львівська область, смт. Добротвір, вул. І. Франка, 20; код ЄДРПОУ 04374128).

07.06.2021 за вх. №40580 від представника Добротвірської селищної ради Львівської області надійшов відзив на позовну заяву, щодо задоволення позовних вимог заперечує в повному обсязі. Звернув увагу, що на момент написання відзиву між позивачем та Незнанівською сільською радою Кам`янко-Бузького району Львівської області відсутні будь-які договори, які б регулювали умови використання мисливських угідь. Вважає, що позовна заява не містить жодних аргументів і доказів на підтвердження незаконності оскаржуваного рішення.

07.06.2021 за вх. №6878ел. від представника третьої особи надійшла заява про відшкодування витрат на правничу допомогу.

14.06.2021 за вх.№42597 від представника позивача надійшли додаткові пояснення. З доводами відповідачів та третьої особи не погоджується, просить позовну заяву задоволити в повному обсязі. Зазначає, що згідно з ст. 22 Закону України Про мисливське господарство та полювання , позивач є діючим користувачем мисливських угідь та має переважне право на користування цими угіддями як користувач мисливських угідь, що продовжує строк користування. Право користування позивача не припинено. Державні (контролюючі) органи не звертались до суду з позовом до про припинення права користування мисливськими угіддями. Вважає, що відповідачем в оскаржуваному рішенні не враховано переважне право позивача на отримання/продовження права користування мисливськими угіддями як діючого користувача та протиправно надано погодження на користування цими угіддями, які до 2022 року перебувають у користуванні позивача іншому суб`єкту.

15.06.2021 за вх. №7173 від представника відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

13.07.2021 за вх. №8012ел від представника третьої особи надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника.

13.07.2021 за вх. №50066 від представника позивача надійшло клопотання про долучення доказів.

13.07.2021 за вх.№50067 представником позивача надано письмові пояснення. Вказує, що площа мисливських угідь, що перебувають в користуванні ГО Кам`янка-Бузьке районне товариства мисливців і рибалок ТМР Крижень на території колишньої Незнанівської сільської ради Кам`янко-Бузького району Львівської області складає 4167,039 га.

Представники позивача в засіданні суду позовні вимоги підтримали, просили суд позов задоволити повністю.

Представник відповідача 2 проти позову заперечив, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Громадська організація Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень зареєстрована як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код ЄДРПОУ 33465072. Місцезнаходження: Україна, 80400, Львівська область, Кам`янка-Бузький район, м. Кам`янка-Бузька, вул. Шевченка, 1.

Рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 №127 Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області (пункт 3) надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років ТМР Крижень Кам`янка-Бузького району (додаток 3), зокрема, загальна площа мисливських угідь - 67 780 га, з них 53 006 га - польові, 12 218 га - лісові, 2556 га - водно-болотні.

Згідно з п. 6 цього рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006 року - користувачам мисливських угідь: ДП Буський лісгосп , ДП Жовківський лісгосп Жовківської районної ради УТМР, Радехівське товариство мисливців та рибалок, а також ТМР Крижень Кам`янка-Бузького району - приступити з 01.01.2007 до ведення мисливського господарства на новоприйнятих мисливських угіддях та забезпечити працевлаштування вивільнених працівників ДП Радехівське лісомисливське господарство .

На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006, між Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Кам`янка-Бузьким районним товариством мисливців і рибалок ТМР Крижень укладено договір №49 про умови ведення мисливського господарства від 19.11.2010.

Представник позивача 16.06.2020 звернулась з адвокатським запитом до голови Незнанівської сільської ради, в якому просила надати інформацію щодо надання в користування мисливських угідь на території Незнанівської сільської ради Громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани , вказати правові підстави надання в користування угідь, надати копію рішень, протоколів сесій Незнанівської сільської ради щодо надання в користування мисливських угідь Громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани .

Позивач звернувся з листом до Незнанівської сільської ради щодо розгляду звернення громадської організації Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень з питання надання у користування мисливських угідь в межах Незнанівської сільської ради терміном на 49 років.

Рішенням Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області 44 (позачергової) сесії 7 скликання №3 від 15.05.2020 Про розгляд листа Кам`янка-Бузького районного товариства мисливців і рибалок ТМР Крижень не погоджено позивачу надання у користування мисливських угідь, що розташовані на території Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області.

Листом від 06.07.2020 за №194 відповідач повідомив, що 44-ю сесією VII скликання 15.05.2020 в межах повноважень та в інтересах громади було прийнято рішення про погодження надання в користування мисливських угідь громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани . Надано копію рішення №4 від 15.05.2020, прийнятого на 44 позачерговій сесії VII скликання щодо розгляду звернення громадської організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани та звернення місцевих жителів та мисливців району про погодження надання в користування мисливських угідь.

Розглянувши звернення жителів та мисливців району, ГО Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани про погодження надання у користування мисливських угідь на території Незнанівської сільської ради, враховуючи погодження землевласників та землекористувачів, відповідно до Закону України Про мисливське господарство та полювання , Закону України Про тваринний світ , Незнанівською сільською радою Кам`янка-Бузького району Львівської області прийнято рішення №4 від 15.05.2020 Про погодження надання у користування мисливських угідь ГО Побужани .

Вказаним рішенням погоджено громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани надати у користування мисливські угіддя, що розташовані на території Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області площею 784га, терміном на 20 років.

Позивач вважає, що при прийнятті оскаржуваного рішення, Незнанівською сільською радою не взято до уваги рішення Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 №127 Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області , яким позивачу надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років, тобто до кінця 2022 року.

Вважаючи у зв`язку із цим свої права порушеними та такими, що потребують захисту, позивач звернувся до суду з даним позовом.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист, в тому числі, шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Частиною 2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові, економічні та організаційні засади діяльності юридичних і фізичних осіб у галузі мисливського господарства та полювання, забезпечення рівних прав усім користувачам мисливських угідь у взаємовідносинах з органами державної влади щодо ведення мисливського господарства, організації охорони, регулювання чисельності, використання та відтворення тваринного світу визначає Закон України Про мисливське господарство та полювання від 22.02.2000 №1478-III (далі - Закон №1478-III).

Відповідно до статті 1 Закону №1478-III мисливські угіддя - це ділянки суші та водного простору, на яких перебувають мисливські тварини і які можуть бути використані для ведення мисливського господарства.

Відповідно до статті 1 Закону №1478-III користувачі мисливських угідь - спеціалізовані мисливські господарства, інші підприємства, установи та організації, в яких створені спеціалізовані підрозділи для ведення мисливського господарства з наданням в їх користування мисливських угідь.

Статтею 9 Закону України Про мисливське господарство та полювання передбачено, що до повноважень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, Київської і Севастопольської міських рад у галузі мисливського господарства та полювання належить, зокрема, вирішення в установленому порядку питань надання в користування мисливських угідь.

Статтею 10 Закону №1478-III регламентовано повноваження сільських, селищних і міських рад у галузі мисливського господарства та полювання, до яких належить: -організація та здійснення заходів щодо охорони державного мисливського фонду, поліпшення середовища перебування мисливських тварин; - вирішення відповідно до цього Закону питань, що стосуються надання у користування мисливських угідь; - реалізація інших питань у межах своїх повноважень.

Частинами першою - третьою статті 21 Закону №1478-III ведення мисливського господарства здійснюється користувачами мисливських угідь.

Не допускається користування мисливськими тваринами та ведення мисливського господарства без оформлення відповідних документів у встановленому цим Законом порядку.

Умови ведення мисливського господарства визначаються у договорі, який укладається між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, і користувачами мисливських угідь.

Згідно з частиною шостою статті 21 Закону №1478-III відносини між власниками або користувачами земельних ділянок і користувачами мисливських угідь регулюються відповідними договорами.

Згідно з частинами першою, другою статті 22 Закону №1478-III мисливські угіддя для ведення мисливського господарства надаються у користування Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, погодженим з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, а також власниками або користувачами земельних ділянок. Мисливські угіддя надаються у користування на строк не менш як на 15 років.

Частиною четвертою статті 22 Закону №1478-III визначено, що переважне право на користування мисливськими угіддями мають: - власники та постійні користувачі земельних ділянок; - користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями.

Частиною першою статті 23 Закону №1478-III передбачено, що право користування мисливськими угіддями припиняється у разі:

закінчення строку користування;

добровільної відмови від користування;

припинення діяльності юридичних осіб, яким надано у користування мисливські угіддя;

систематичного невиконання обов`язків щодо охорони та відтворення мисливських тварин, зобов`язань, обумовлених договором між користувачем мисливських угідь та власником (користувачем) земельних ділянок або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства;

погіршення якості мисливських угідь з вини їх користувача;

в інших випадках, передбачених законодавством.

Згідно з частинами першою і другою статті 31 Закону України Про мисливське господарство та полювання права користувачів мисливських угідь охороняються законом.

Припинення права використання державного мисливського фонду або права користування мисливськими угіддями може мати місце лише у випадках, передбачених статтею 23 цього Закону.

Як встановлено судом, рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 №127 Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області (пункт 3) надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років ТМР Крижень Кам`янка-Бузького району (додаток 3), зокрема, загальна площа мисливських угідь - 67 780 га, з них 53 006 га - польові, 12 218 га - лісові, 2556 га - водно-болотні. На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006, між Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Кам`янка-Бузьким районним товариством мисливців і рибалок ТМР Крижень укладено договір №49 про умови ведення мисливського господарства від 19.11.2010.

Приймаючи оскаржуване рішення, Незнанівською сільською радою Кам`янка-Бузького району Львівської області не враховано той факт, що угіддя перебувають у користуванні позивача до кінця 2022 року та відповідно не враховано переважне право на користування мисливськими угіддями, що мають власники та постійні користувачі земельних ділянок; користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями, адже таке переважне право є лише у позивача.

Крім цього, суд звертає увагу, що право користування позивача мисливськими угіддями не припинено, докази щодо такого відсутні у матеріалах справи, а тому не таке право користування не може бути надано іншому користувачу.

Таке право користування мисливськими угіддями у позивача дійсне до 2022 року, згідно з Рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006.

Щодо посилань представника відповідача про те, що громадська організація «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень» є неналежним позивачем у справі, такі судом до уваги не беруться, з огляду на те, що оскаржуваним рішенням порушено права позивача як діючого користувача мисливських угідь, право на користування яких у позивача наявне згідно з Рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 скликання №145 від 05.12.2006 Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 №127 Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області , яким позивачу надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років.

На підставі вищенаведеного, оскаржуване рішення Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області 44 (позачергової) сесії 7 скликання № 4 від 15.05.2020 року Про погодження надання у користування мисливських угідь ГО Побужани є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки не ґрунтується на нормах законодавства та суперечить вимогам Закону України Про мисливське господарство та полювання , порушує права позивача, як діючого користувача мисливських угідь на території Кам`янка-Бузького району Львівської області, а також як такого, що має переважне право на користування такими мисливськими угіддями.

Відповідно до ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 ст. 73 КАС України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Вимогами ст. 76 КАС України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно вимог ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідачем як суб`єктом владних повноважень покладений на нього обов`язок доказування правомірності прийнятого оскаржуваного рішення не виконано.

Враховуючи встановлені у справі обставини та наявні у ній матеріали, суд приходить до висновку, що наявні підстав для скасування оскаржуваного рішення.

Відповідно до частин першої, третьої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки судом визнано протиправними рішення Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області, тому сплачений позивачем у розмірі 2102,00 грн. підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань з Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області.

Керуючись ст.ст.14, 72-77, 139, 241-247, 250-251, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов громадської організації «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень» (80400, Львівська область, м. Кам`янка-Бузька, вул. Шевченка,1, код ЄДРПОУ 33465072) до Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області (80415, Львівська область, Кам`янка-Бузький район, с.Незнанів, вул. Центральна,63; код ЄДРПОУ 04374045), Добротвірської селищної ради Львівської області (80411, Львівська область, смт. Добротвір, вул. Івана Франка, 20; код ЄДРОПУ 04374128), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Громадська організація «Кам`янко-Бузьке мисливсько-рибальське господарство «Побужани» (80400, Львівська область, м. Кам`янка-Бузька, вул. Г. Мазепи. 18; код ЄДРПОУ 43567612) про визнання протиправним та скасування рішення задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області 44 (позачергової) сесії 7 скликання № 4 від 15.05.2020 року Про погодження надання у користування мисливських угідь ГО Побужани , яким громадській організації Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство Побужани (код ЄДРПОУ 43567612) погоджено надання у користування мисливські угіддя, що розташовані на території Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області площею 784 га, терміном на 20 років.

Стягнути з Незнанівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області за рахунок її бюджетних асигнувань 2102 (дві тисячі сто дві) грн судового збору на користь Громадської організації Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР Крижень .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 16.07.2021.

Суддя Сподарик Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2021
Оприлюднено19.07.2021
Номер документу98363420
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/9832/20

Постанова від 11.11.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 13.07.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні