Постанова
від 14.07.2021 по справі 540/2083/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 липня 2021 р.м.ОдесаСправа № 540/2083/20 Головуючий в 1 інстанції: Кисильова О.Й.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача - Федусика А.Г.,

суддів: Бойка А.В. та Шевчук О.А.,

при секретарі - Пальоній І.М.,

за участю: представника апелянта - Оперчук Олени Олегівни та представника позивача - Загорулько Євгена Анатолійовича,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Одесі апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в Херсонській області, АР Крим та місті Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2020 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ХЛЗ до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби в Херсонській області, АР Крим та місті Севастополі, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

У серпні 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю ХЛЗ (далі ТОВ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (далі ДПС), Головного управління Державної податкової служби в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі (далі ГУДПС), в якому, з урахуванням заяви про часткову зміну позовних вимог, просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУДПС: від 02 червня 2020 №1601206/38697982, від 02 червня 2020 №1601207/38697982, від 02 червня 2020 №1601208/38697982, від 24 червня 2020 №1665605/38697982, від 02 червня 2020 №1601205/38697982, від 02 червня 2020 №1601204/38697982, від 26 червня 2020 №1674968/38697982, від 08 липня 2020 №1711221/38697982, від 01 липня 2020 №1684111/38697982, від 01 липня 2020 №1684121/38697982, від 03 липня 2020 №1693995/38697982, від 03 липня 2020 №1693994/38697982 від 03 липня 2020 №1693993/38697982, від 03 липня 2020 №1693991/38697982, від 03 липня 2020 №1693986/38697982, від 03 липня 2020 №1693989/38697982, від 03 липня 2020 №1693992/38697982, від 03 липня 2020 №1693990/38697982, від 03 липня 2020 №1693988/38697982, від 03 липня 2020 №1693987/38697982 про відмову у реєстрації податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУДПС від 12 червня 2020 №68615 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку;

- зобов`язати ДПС зареєструвати податкові накладні №1 від 04 травня 2020, №12 від 13 травня 2020, №6 від 14 травня 2020, №18 від 15 травня 2020, №16 від 18 травня 2020, №20 від 18 травня 2020, №17 від 20 травня 2020, №31 від 22 травня 2020, №32 від 22 травня 2020, №33 від 25 травня 2020, №34 від 26 травня 2020, №35 від 26 травня 2020, №36 від 26 травня 2020, №37 від 26 травня 2020, №38 від 26 травня 2020, №39 від 26 травня 2020, №40 від 26 травня 2020, №41 від 26 травня 2020, №42 від 26 травня 2020, №43 від 26 травня 2020.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2020 року позов задоволено.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, ГУДПС подало апеляційну скаргу, в якій зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв`язку з чим апелянт просив його скасувати та ухвалити нове про відмову у задоволенні позову повністю.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено, що 14 травня 2020 між ТОВ (Виконавець) та ТОВ "ПКФ "Енерготехсервіс" (Замовник) укладений договір поставки №1, відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання поставити Замовнику виливки згідно із заявками Замовника і у взаємоузгоджені терміни.

14 травня 2020 позивачем складена податкова накладна №6 на загальну суму 240000 грн., у тому числі ПДВ - 40000 грн., яка 27 травня 2020 засобами електронного зв`язку направлена до ДПС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції від 28 травня 2020 документ прийнятий, реєстрація зупинена - коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7325, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D"=315.6022%, "Р"=14143.

29 травня 2020 позивач направив на адресу контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації вказаної податкової накладної, що підтверджено квитанцією №2 від 29 травня 2020.

02 червня 2020 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте рішення №1601207/38697982 про відмову у реєстрації податкової накладної від 14 травня 2020 №6 з наступних підстав: ненадання платником податку копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податків для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

18 травня 2020 між ТОВ (Виконавець) та ТОВ "УМТК" (Замовник) укладений договір поставки №6, відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання поставити Замовникові виливки з сірого чавуну, згідно із заявками Замовника і у взаємоузгоджені терміни, виданих виконавцеві не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку місяця.

18 травня 2020 ТОВ складена податкова накладна №16 на загальну суму 95149,99 грн., у тому числі ПДВ - 15858,33 грн., яка 27 травня 2020 засобами електронного зв`язку направлена до ДПС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції від 28 травня 2020 документ прийнятий, реєстрація зупинена - коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7325, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D"=315.6022%, "Р"=14143.

23 червня 2020 позивач направив на адресу контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації вказаної податкової накладної, що підтверджено квитанцією №2 від 23 червня 2020.

24 червня 2020 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №1665605/38697982 про відмову у реєстрації податкової накладної від 18 травня 2020 № 16, підстави: ненадання платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податків для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

18 травня 2020 між ТОВ (Виконавець) та ТОВ "Виробнича фірма "Сфера" (Замовник) укладений договір поставки №4, відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання поставити замовникові виливки з сірого чавуну, згідно із заявками замовника і у взаємоузгоджені терміни, виданих виконавцеві не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку місяця.

18 травня 2020 ТОВ складена податкова накладна №20 на загальну суму 202126,32 грн., у тому числі ПДВ - 33687,72 грн., яка 01 червня 2020 засобами електронного зв`язку направлена до ДПС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції від 01 червня 2020 документ прийнятий, реєстрація зупинена - коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7325, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D"=315.6022%, "Р"=14143.

25 червня 2020 позивач направив на адресу контролюючого органу пояснення з відповідними первинним документами щодо наявності підстав реєстрації вказаної податкової накладної, що підтверджено квитанцією №2 від 25 червня 2020.

26 червня 2020 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №1674968/38697982 про відмову у реєстрації податкової накладної від 18 травня 2020 № 20, підстави: ненадання платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

04 травня 2020 між ТОВ (Виконавець) та ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" (Замовник) укладений договір поставки №1, відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання поставити Замовникові виливки з сірого чавуну, згідно із заявками Замовника і у взаємоузгоджені терміни.

На виконання вимог Податкового кодексу України ТОВ складені податкові накладні від 04 травня 2020 №1 на суму 96168 грн., у тому числі ПДВ - 16028 грн.; від 13 травня 2020 №20 на суму 62377,92 грн., в тому числі ПДВ - 10396,32 грн.; від 20 травня 2020 №17 на суму 148747,80 грн., у тому числі ПДВ - 24791,30 грн.; від 15 травня 2020 №18 на суму 80662,08 грн., у тому числі ПДВ - 13443,68 грн.; від 22 травня 2020 №31 на суму 27098,50 грн., у тому числі ПДВ - 4516,42 грн.; від 22 травня 2020 №32 на суму 30096 грн., у тому числі ПДВ - 5016 грн.; від 25 травня 2020 №33 на суму 23982,73 грн., у тому числі ПДВ - 3997,12 грн.; від 26 травня 2020 №34 на суму 31738,74 грн., у тому числі ПДВ - 5289,79 грн.; від 26 травня 2020 №35 на суму 35079,66 грн., у тому числі ПДВ - 5846,61 грн.; від 26 травня 2020 №36 на суму 33075,11 грн., у тому числі ПДВ - 5512,52 грн.; від 26 травня 2020 №37 на суму 26727,36 грн., у тому числі ПДВ - 4454,56 грн.; від 26 травня 2020 №38 на суму 36750,12 грн., у тому числі ПДВ - 6125,02 грн.; від 26 травня 2020 №39 на суму 31070,56 грн., у тому числі ПДВ - 5178,43 грн.; від 26 травня 2020 №40 на суму 33075,11 грн., у тому числі ПДВ - 5512,52 грн.; від 26 травня 2020 №41 на суму 32406,92 грн., у тому числі ПДВ - 5401,15 грн.; від 26 травня 2020 №42 на суму 37752,40 грн., у тому числі ПДВ - 6292,07 грн.; від 26 травня 2020 №43 на суму 36416,03 грн., у тому числі ПДВ - 6069,34 грн.

Вказані податкові накладні направлені засобами електронного зв`язку до ДПС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанцій вказані податкові накладні від 04 травня 2020 №1, від 13 травня 2020 №12, від 20 травня 2020 №17, від 15 травня 2020 №18, від 22 травня 2020 №31, №32, від 25 травня 2020 №33, від 26 травня 2020 №34, №35, №38, №39, №40 прийняті, реєстрація зупинена - коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7325, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D"=315.6022%, "Р"=14143.

Податкові накладні від 26 травня 2020 №36, №37, №41, №42, №43 прийняті, реєстрація зупинена - платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РН в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податків. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Позивач направив на адресу контролюючого органу пояснення з відповідними первинними документами щодо наявності підстав реєстрації податкових накладних, що підтверджується квитанціями №2.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті рішення від 02 червня 2020 №1601206/38697982, від 02 червня 2020 №1601208/38697982, від 02 червня 2020 №1601205/38697982, від 02 червня 2020 № 1601204/38697982, від 08 липня 2020 №1711221/38697982, від 01 липня 2020 №1684111/38697982, від 01 липня 2020 №1684121/38697982, від 03 липня 2020 №1693995/38697982, від 03 липня 2020 №1693994/38697982 від 03 липня 2020 № 1693993/38697982, від 03 липня 2020 № 1693991/38697982, від 03 липня 2020 № 1693986/38697982, від 03 липня 2020 № 1693989/38697982, від 03 липня 2020 №1693992/38697982, від 03 липня 2020 № 1693990/38697982, від 03 липня 2020 №1693988/38697982, від 03 липня 2020 № 1693987/38697982 про відмову у реєстрації податкових накладних від 04 травня 2020 №1, від 13 травня 2020 №12, від 20 травня 2020 №17, від 15 травня 2020 №18, від 22 травня 2020 №31, №32, від 25 травня 2020 №33, від 26 травня 2020 №№34-43, підстави: ненадання платником податку копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податків для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Крім того, 12 червня 2020 ГУДПС прийняв рішення №68615 про відповідність платника податку на додану вартість - ТОВ критеріям ризиковості платника податку.

Винесення вказаних рішень і стало підставою для звернення з даним позовом до суду.

Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що ТОВ по зупиненим податковим накладним надано контролюючому органу пояснення та документи первинного бухгалтерського обліку на підтвердження здійснення господарських операцій, за результатом яких складено податкові накладні, що не спростовано відповідачами та підтверджується матеріалами справи, водночас, зауважень до поданих ТОВ документів відповідачами не зазначено.

Також суд зазначив, що оскаржуваними рішеннями комісії ГУДПС відмовлено у реєстрації податкових накладних, а підставою для цих рішень зазначено: неподання платником податку копій документів, при цьому рішення не містить підкреслень тих документів, які позивачем не надані, що свідчить про те, що при прийнятті спірних рішень комісія ГУДПС повинна була встановити конкретний перелік документів, яких не надав платник податків. У іншому випадку, виникає фактична невизначеність, що є неприпустимим у розумінні ПК України.

Крім того, суд зазначив, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних є необґрунтованими, з їх змісту не вбачаються дійсні та об`єктивні підстави для відмови у реєстрації податкових накладних, що підтверджували б відсутність у платника податків права на відображення у податковому обліку з ПДВ заявлених операцій, а отже й підтверджували б правомірність відмови в такій реєстрації. Наявність таких обставин судом з матеріалів справи також не встановлено.

Колегія суддів погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції і вважає їх такими, що відповідають вимогам статей 2, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 78 КАС України з огляду на таке.

Відповідно до ст.201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Так, постановою КМУ від 11 грудня 2019 року №1165 було затверджено порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, п.1 якого передбачено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п.10 Порядку).

Крім того, вказаним порядком затверджено Критерії ризиковості здійснення операції, одним з яких передбачено наступний критерій (1): Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС .

Також, наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 року №520 було затверджено "Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", п.1-5 якого передбачено, що цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (п.5).

Крім того, пунктом 11 вказаного порядку передбачено підстави прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Так, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для зупинення реєстрації спірних накладних (крім податкових накладних від 26 травня 2020 року №36, 37, 41, 42, 43) є та обставина, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 7325, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D"=315.6022%, "Р"=14143.

Разом з тим, зупиняючи реєстрацію вказаних податкових накладних, податковим органом не враховано та не надано оцінку тій обставині, що позивач провадить діяльність з: 24.51 Лиття чавуну (основний); 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; 24.54 Лиття інших кольорових металів; 24.53 Лиття легких кольорових металів; 24.52 Лиття сталі, що є суттєвою обставиною при вирішенні питання щодо зупинення реєстрації ПН за п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

При цьому, підставою для прийняття рішень про відмову реєстрації ПН стало не надання платником податків документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі розрахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити), розрахуноквих документів, та/або банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Колегія суддів, з урахуванням матеріалів справи, не може погодитись з висновками податкового органу щодо ненадання позивачем документів в обсязі, необхідному для підтвердження реальності здійсненої господарської операції та, як наслідок, реєстрації відповідних ПН, з огляду на таке.

Положеннями ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні передбачено, що первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Відповідно до ст.4 вказаного бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються, зокрема, на принципах повного висвітлення - фінансова звітність повинна містити всю інформацію про фактичні та потенційні наслідки господарських операцій та подій, здатних вплинути на рішення, що приймаються на її основі; превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.

Відповідно до ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити:

- назву документа (форми);

- дату складання;

- назву підприємства, від імені якого складено документ;

- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Так, з матеріалів справи вбачається, що 14 травня 2020 між ТОВ (Виконавець) та ТОВ "ПКФ "Енерготехсервіс" (Замовник) укладений договір поставки №1, відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання поставити Замовнику виливки, згідно із заявками Замовника і у взаємоузгоджені терміни.

Поставка виливок здійснюється на умовах 50 % передплати від суми заявки на протязі 15 календарних днів після надходження грошових коштів на розрахунковий рахунок виконавця (п.4.1 договору).

14 травня 2020 на виконання умов договору між сторонами складений рахунок-фактура №СФ-0000011, відповідно до якого сума становить 422400 грн., у тому числі ПДВ 70400 грн.

14 травня 2020 ТОВ "ПКФ "Енерготехсервіс" перераховано передоплату за виливки в сумі 240000 грн., у тому числі ПДВ 40000 грн.

14 травня 2020 позивачем складена податкова накладна № 6 на загальну суму 240000 грн., у тому числі ПДВ - 40000 грн., яка 27 травня 2020 засобами електронного зв`язку направлена до ДПС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

18 травня 2020 між ТОВ (Виконавець) та ТОВ "УМТК" (Замовник) укладений договір поставки №6, відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання поставити Замовникові виливки з сірого чавуну, згідно із заявками Замовника і у взаємоузгоджені терміни, виданих виконавцеві не пізніше, ніж за 10 календарних днів до початку місяця.

Поставка виливок здійснюється на умовах 100 % передплати від суми заявки на протязі 15 календарних днів після надходження грошових коштів на розрахунковий рахунок виконавця (п.4.1 договору).

18 травня 2020 позивачем виписаний рахунок-фактура №СФ-0000017 на суму 95149,99 грн., в тому числі ПДВ 15858,33 грн., та складена видаткова накладна № РН-0000010.

18 травня 2020 ТОВ складена податкова накладна №16 на загальну суму 95149,99 грн., у тому числі ПДВ - 15858,33 грн., яка 27 травня 2020 засобами електронного зв`язку направлена до ДПС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

18 травня 2020 між ТОВ (Виконавець) та ТОВ "Виробнича фірма "Сфера" (Замовник) укладений договір поставки №4, відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання поставити замовникові виливки з сірого чавуну, згідно із заявками замовника і у взаємоузгоджені терміни, виданих виконавцеві не пізніше, ніж за 10 календарних днів до початку місяця.

Поставка виливок здійснюється на умовах 100 % передплати від суми заявки на протязі 15 календарних днів після надходження грошових коштів на розрахунковий рахунок виконавця (п. 4.1 договору).

18 травня 2020 позивачем виписаний рахунок-фактура №СФ-0000023 на суму 202126,32 грн., в тому числі ПДВ 33687,72 грн., та складена видаткова накладна № РН-0000013.

18 травня 2020 ТОВ складена податкова накладна №20 на загальну суму 202126,32 грн., у тому числі ПДВ - 33687,72 грн., яка 01 червня 2020 засобами електронного зв`язку направлена до ДПС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

04 травня 2020 між ТОВ (Виконавець) та ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" (Замовник) укладений договір поставки №1, відповідно до якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання поставити Замовникові виливки з сірого чавуну, згідно із заявками Замовника і у взаємоузгоджені терміни.

Поставка виливок здійснюється на умовах 50 % передплати від суми заявки на протязі 15 календарних днів після надходження грошових коштів на розрахунковий рахунок виконавця (п.4.1 договору).

21 травня 2020 позивачем виписаний рахунок-фактура №СФ-0000026 на суму 1060091,77 грн., у тому числі ПДВ - 176681,96 грн.

На виконання умов договору ТОВ виписані видаткові накладні: від 04 травня 2020 № РН-0000001 на суму 96168 грн., у тому числі ПДВ - 16028 грн.; від 13 травня 2020 №РН-0000002 на суму 62377,92 грн., в тому числі ПДВ - 10396,32 грн.; від 20 травня 2020 №РН-0000012 на суму 148747,80 грн., у тому числі ПДВ - 24791,30 грн.; від 15 травня 2020 №РН-0000011 на суму 80662,08 грн., у тому числі ПДВ - 13443,68 грн.; від 22 травня 2020 № РН-0000018 на суму 27098,50 грн., у тому числі ПДВ - 4516,42 грн.; від 22 травня 2020 № РН-0000019 на суму 30096 грн., у тому числі ПДВ - 5016 грн.; від 25 травня 2020 № РН-0000020 на суму 23982,73 грн., у тому числі ПДВ - 3997,12 грн.; від 26 травня 2020 № РН-0000021 на суму 31738,74 грн., у тому числі ПДВ - 5289,79 грн.; від 26 травня 2020 № РН-0000022 на суму 35079,66 грн., у тому числі ПДВ - 5846,61 грн.; від 26 травня 2020 № РН-0000023 на суму 33075,11 грн., у тому числі ПДВ - 5512,52 грн.; від 26 травня 2020 № РН-0000024 на суму 26727,36 грн., у тому числі ПДВ - 4454,56 грн.; від 26 травня 2020 № РН-0000025 на суму 36750,12 грн., у тому числі ПДВ - 6125,02 грн.; від 26 травня 2020 № РН-0000026 на суму 31070,56 грн., у тому числі ПДВ - 5178,43 грн.; від 26 травня 2020 № РН-0000027 на суму 33075,11 грн., у тому числі ПДВ - 5512,52 грн.; від 26 травня 2020 № РН-0000028 на суму 32406,92 грн., у тому числі ПДВ - 5401,15 грн.; від 26 травня 2020 № РН-0000029 на суму 37752,40 грн., у тому числі ПДВ - 6292,07 грн.; від 26 травня 2020 № РН-0000030 на суму 36416,03 грн., у тому числі ПДВ - 6069,34 грн.

На виконання вимог Податкового кодексу України ТОВ складені податкові накладні від 04 травня 2020 № 1 на суму 96168 грн., у тому числі ПДВ - 16028 грн.; від 13 травня 2020 № 20 на суму 62377,92 грн., в тому числі ПДВ - 10396,32 грн.; від 20 травня 2020 №17 на суму 148747,80 грн., у тому числі ПДВ - 24791,30 грн.; від 15 травня 2020 № 18 на суму 80662,08 грн., у тому числі ПДВ - 13443,68 грн.; від 22 травня 2020 № 31 на суму 27098,50 грн., у тому числі ПДВ - 4516,42 грн.; від 22 травня 2020 № 32 на суму 30096 грн., у тому числі ПДВ - 5016 грн.; від 25 травня 2020 № 33 на суму 23982,73 грн., у тому числі ПДВ - 3997,12 грн.; від 26 травня 2020 № 34 на суму 31738,74 грн., у тому числі ПДВ - 5289,79 грн.; від 26 травня 2020 № 35 на суму 35079,66 грн., у тому числі ПДВ - 5846,61 грн.; від 26 травня 2020 № 36 на суму 33075,11 грн., у тому числі ПДВ - 5512,52 грн.; від 26 травня 2020 № 37 на суму 26727,36 грн., у тому числі ПДВ - 4454,56 грн.; від 26 травня 2020 № 38 на суму 36750,12 грн., у тому числі ПДВ - 6125,02 грн.; від 26 травня 2020 № 39 на суму 31070,56 грн., у тому числі ПДВ - 5178,43 грн.; від 26 травня 2020 № 40 на суму 33075,11 грн., у тому числі ПДВ - 5512,52 грн.; від 26 травня 2020 № 41 на суму 32406,92 грн., у тому числі ПДВ - 5401,15 грн.; від 26 травня 2020 № 42 на суму 37752,40 грн., у тому числі ПДВ - 6292,07 грн.; від 26 травня 2020 № 43 на суму 36416,03 грн., у тому числі ПДВ - 6069,34 грн.

Таким чином, враховуючи все вищезазначене у сукупності, колегія суддів приходить до висновку, що подана позивачем первинна документація відповідає вимогам закону за формою, змістом та обсягом, а тому податковий орган не мав правових підстав для відмови в реєстрації вказаних податкових накладних на підставі відповідності п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Стосовно зупинення реєстрації податкових накладних від 26 травня 2020 №№36, 37, 41, 42, 43 в зв`язку з відповідністю ТОВ п.8 Критеріїв ризиковості платників податку, колегія суддів зазначає, що відповідачем на засіданні комісії ГУ ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, створеної відповідно до наказу ГУДПС від 16 грудня 2019 року №530, яке відбулось 12 червня 2020 року, віднесено ТОВ до Журналу ризикових платників та прийнято рішення №68615 про відповідність ТОВ п.8 Критеріїв ризиковості платника податків.

Так, Порядком з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою КМУ від 11 грудня 2019 року №1165, було затверджено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку), одним з яких передбачено наступний критерій (8): у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування .

Згідно з п.6. Порядку у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається, що 12 червня 2020 року комісією ДПС з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №68615.

В даному рішенні зазначено: підстава (зазначається відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та, у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація): п.8 Критеріїв ризиковості платника податку: наявна податкова інформація, яка отримана з інформаційних баз даних ДПСУ під час виконання функцій контролю. За даними ЄРПН встановлено придбання товарів наступної номенклатури: олива моторна (код УКТЗЕД 2710), рідина анти-замерзаюча (код УКТЗЕД 3820), паливо дизельне (код УКТЗЕД 2710), фракція газойлево-гудронова легка (код УКТЗЕД 2710), грунт, диск, наконечник, тощо; реалізація товарів наступної номенклатури: виливка чавунна (код УКТЗЕД 7325), протектор (код УКТЗЕД 7907). За даними ЄРПН та податкової звітності не можливо встановити походження сировини для виробництва виливок чавунних. Не встановлено достатнього обсягу виробничих та трудових ресурсів для здійснення діяльності.

Разом з тим, ні у вказаному рішенні, ні пізніше податковим органом належним чином не пояснено, яким саме чином придбання оливи моторної (код УКТЗЕД 2710), рідини анти-замерзаючої (код УКТЗЕД 3820), палива дизельного (код УКТЗЕД 2710), фракції газойлево-гудронової легкої (код УКТЗЕД 2710), грунту, диску, наконечника та реалізації товарів наступної номенклатури: виливки чавунної (код УКТЗЕД 7325), протектора (код УКТЗЕД 7907) може свідчити про ризиковість платника податку, тим більше з урахуванням того, що вказані придбані товари можуть бути використані у власній діяльності позивача.

Крім того, стосовно посилань відповідача, з приводу того, що за даними ЄРПН та податкової звітності не можливо встановити походження сировини для виробництва виливок чавунних; не встановлено достатнього обсягу виробничих та трудових ресурсів для здійснення діяльності, колегія суддів зазначає, що ТОВ до суду надано договір від 04 травня 2020 року №1, відповідно до якого ФОП ОСОБА_1 , що є платником єдиного податку 3-ї групи (Продавець) приймає на себе зобов`язання поставити, а ТОВ (Покупець) прийняти і сплатити за матеріали для ливарного виробництва, а саме: донце чавунне для переробки.

Асортимент, кількість і ціна товару узгоджується заздалегідь письмово, шляхом подачі заявки факсом або в усній формі по телефону і супроводжується випискою рахунка продавцем (п.1.2 договору).

На виконання умов договору ФОП ОСОБА_1 виписаний рахунок-фактура від 18 травня 2020 № СФ-0000013, відповідно до якого поставлено 24,800 т донця чавунного для переробки за ціною 3720 грн.; видаткову накладну від 18 травня 2020 № РН-0000021; рахунок-фактуру від 04 травня 2020 № СФ-0000011, відповідно до якого поставлено 24,500 т донця чавунного для переробки за ціною 3675 грн.; видаткову накладну від 04 травня 2020 № РН-0000019; рахунок-фактуру від 11 травня 2020 № СФ-0000012, відповідно до якого поставлено 25 т донця чавунного для переробки за ціною 3750 грн.; видаткову накладну від 11 травня 2020 № РН-0000020.

Також, на підтвердження наявності достатніх виробничих та трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності позивачем надано до суду наступні документи:

- договір суборенди від 24 квітня 2020 №2404-1, за умовами якого ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" (орендар) передає, а ТОВ (суборендар) приймає в тимчасове володіння та користування нерухоме майно, визначене у додатку №1 до договору. Майно, що є предметом договору, знаходиться в користуванні орендаря у відповідності до договору оренди №1049 від 22 травня 2008 та договору оренди №1068 від 25 лютого 2013 між орендарем і ВАТ "Херсонський бавовняний комбінат" (орендодавець);

- додаток до договору від 24 квітня 2020 № 2404-1, за яким в суборенду передається: вбудоване приміщення загальною площею 2159,1 м2 та відкритий майданчик загальною площею 2624.25 м2, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 ; будівля ЦРМ літ. "ЗН-1" з прибудовами літ. "ЗН1-2", "ЗН1-1", "ЗН-2", "ЗН2-1", "ЗН4-1", "ЗН7-1" та навісами літ."ЗН9-1", які знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 металева будівля (ЦРМ) літ. "2Ф-1" з навісами, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 ангар металевий літ. "ЗП-1", які знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 ;

-договір оренди обладнання від 24 квітня 2020 №2404-2, відповідно до якого ТОВ "ТПК "Херсонський ливарний завод" (орендодавець) передає, а ТОВ (орендар) приймає в строкове платне користування обладнання. Вартість майна, що орендується 3977539,49 грн. (п.1.2.3 договору);

- додаток №1 до договору від 24 квітня 2020 №2404-2;

- акт приймання-передачі обладнання від 04 травня 2020, згідно договору оренди обладнання № 2404-2 від 24 квітня 2020 року.

Слід зазначити, що податковим органом не було надано належним та ґрунтовних заперечнь з приводу данної документації.

Отже, з огляду на наведене колегія суддів вважає, що позовні вимоги про скасування рішень та зобов`язання зареєструвати ПН за датою їх подання є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Таким чином, на підставі встановлених в ході судового розгляду обставин, суд першої інстанції правильно дійшов висновку щодо спірних правовідносин.

Доводи апеляційної скарги, яким була дана оцінка в мотивувальній частині рішення, ґрунтуються на суб`єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

З огляду на залишення рішення суду першої інстанції без змін відповідно до приписів статті 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Крім того, під час судового засідання представником апелянта було заявлено клопотання про заміну строни правонаступником, яке, на думку суду, підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Так, відповідно до ст.52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року №893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" (далі Постанова №893) вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.

Відповідно до абз.3 п.2 Постанова №893 права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються переходять до Державної податкової служби та її територіальних органів у межах, визначених положенням про ДПС та її територіальні органи.

Наказом ДПС України від 30 вересня 2020 року №529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, до якого, зокрема, включено Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Наказом ДПС України від 24 грудня 2020 року №755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій" розпочато з 01 січня 2021 року здійснення територіальними органами ДПС України, утвореними як її відокремлені підрозділи, повноважень і функцій територіальних органів ДПС України, що ліквідуються відповідно до п.1 Постанови №893.

Наказом Державної податкової служби України від 12 листопада 2020 року №643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС" затверджено Положення про Головне управління ДПС у Херсонській області Автономній Республіці Крим та м.Севастополі.

Відповідно до Положення Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м, Севастополі є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

Таким чином, ГУДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (код ЄДРПОУ ВП 43995495) є правонаступником майна, прав та обов`язків ГУДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (код ЄДРПОУ 43143201), що свідчить про наявність підстав для задоволення вищевказаного клопотання апелянта.

Керуючись статями 52, 308, 309, 315, 321, 322, 325 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби в Херсонській області, АР Крим та місті Севастополі - залишити без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2020 року - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів у випадках, передбачених підпунктами а), б), в), г) пункту 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Повний текст судового рішення виготовлений 16 липня 2021 року.

Головуючий суддя Федусик А.Г. Судді Бойко А.В. Шевчук О.А.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2021
Оприлюднено18.07.2021
Номер документу98366669
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2083/20

Ухвала від 27.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 26.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Постанова від 16.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Постанова від 14.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 13.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 18.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні