Ухвала
від 13.07.2021 по справі 915/48/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

УХВАЛА

13 липня 2021 року Справа № 915/48/20

м. Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області, у складі судді Семенчук Н.О., за участю секретаря судового засідання Мавродій Г.В.,

за участю представників:

від позивача (представник позивача) за первісним позовом, представник відповідача за зустрічним позовом - Остапов В.В.,

від відповідача (представник відповідача) за первісним позовом, представник позивача за зустрічним позовом - Сорокопуд І.В.,

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за первісним позовом: Державного підприємства "Адміністрація морських портів України" в особі Чорноморської філії державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (Адміністрація морського порту Чорноморськ), 68001, Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Праці, 6; е-майл адреса: office@іlk.uspa.gov.ua

до відповідача за первісним позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарського підприємства "Нібулон", 54002, м.Миколаїв, вул.Каботажний спуск, 1, е-майл адреса: maіl1@nіbulon.com.ua

про: стягнення 1 277 220,02 грн.

за зустрічним позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарського підприємства "Нібулон", 54002, м.Миколаїв, вул.Каботажний спуск, 1; 54030, м.Миколаїв, вул.Фалєєвська, 9-Б, е-майл адреса: maіl1@nіbulon.com.ua

до відповідача за зустрічним позовом: Державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (04070, м.Київ ,пл.Контрактова, 10А) в особі Чорноморської філії державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (Адміністрація морського порту Чорноморськ), 68001, Одеська область, м.Чорноморськ, вул.Праці, 6, е-майл адреса: office@іlk.uspa.gov.ua

про: стягнення збитків у розмірі 6 336 013,13 грн.

Державне підприємство "Адміністрація морських портів України" в особі Чорноморської філії державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (Адміністрація морського порту Чорноморськ) звернулось до Господарського суду Миколаївської області з позовною заявою № 01/15-01-01-24-59 від 14.01.2020 про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарського підприємства "Нібулон" коштів у сумі 1 277 220,02 грн. з яких: 1 142 074,11 грн. - заборгованість, 115 302,55 грн. - пеня, 10 698,77 грн. - 3% річних, 9 144,59 грн. - інфляційні втрати.

В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив про неналежне виконання відповідачем умов Договору про надання послуг № 32/1-Пп-ІЛФ-19 від 25.07.2019 щодо несвоєчасної сплати послуг за договором.

Товариство з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство "Нібулон" звернулось до Господарського суду Миколаївської області із зустрічною позовною заявою № б/н, без дати, в якій просить суд стягнути з Державного підприємства "Адміністрація морських портів України" в особі Чорноморської філії державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (Адміністрація морського порту Чорноморськ) збитки у розмірі 6 336 013,13 грн. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що при наданні послуг плавкраном "БОГАТИР" по Договору № 32/1-Пп-ІЛФ-19 (№NB-1931-19) від 25.07.2019 виконавець спричинив збитки ТОВ СП "Нібулон", оскільки пошкодив майно, що підлягало монтажу та внаслідок чого виникла необхідність заміни пошкодженого підшипнику і доставки його з заводу-виробника, розташованого в Німеччині. Вказує, що ЧФ ДП АМПУ експлуатувало судно СПК Богатир та вантажопідіймальні пристрої СПК Богатир при операціях з навантаження, вивантаження і переміщення вантажів в серпні 2019 без наявності діючого Свідоцтва про випробування та повний огляд вантажопідіймальних пристроїв, форма 2.9.2 (№2) та повного огляду 1 раз на 12 місяців (форма 2.9.10 Акт періодичного огляду вантажопідіймального пристрою плавучого крану/кранового судна), що заборонено Правилами щодо вантажопідіймальних пристроїв морських суден Регістра судноплавства України та Правилами огляду суден. ДП АМПУ приховало від ТОВ НІБУЛОН відсутність діючих регістрових документів, а також своєчасне проведення оглядів і випробування, чим навмисно ввели другу сторону в оману щодо обставин, які мають істотне значення.

Ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 01.04.2020 прийнято зустрічний позов для спільного розгляду з первісним позовом, вимоги за зустрічним позовом об`єднано в одне провадження з первісним позовом, призначено засідання суду для спільного розгляду.

У судовому засіданні 13.07.2021 представник Державного підприємства "Адміністрація морських портів України" в особі Чорноморської філії державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (Адміністрація морського порту Чорноморськ) надав пояснення, що відповідно до п.2.10.3.5. Правил щодо вантажопідіймальних пристроїв морських суден свідоцтва за формою 2.9.2, 2.9.3 та 1.7.1 видаються перед введенням вантажопідйомних пристроїв в експлуатацію і повними (п`ятирічними ) огляд з випробуванням пробним навантаженням. Термін дії - 5 років. ДП АМПУ раніше зазначало, що свідоцтво про випробування вантажопідіймальних пристроїв за результатами проведення огляду судна в квітні 2019 року та у 2018 році не видавалось. При цьому вказує, що 12.07.2021 регістром була надана ДП АМПУ відповідна засвідчена належним чином копія свідоцтва про випробування суднових вантажопідіймальних пристроїв № 105-2-10335-15, видане 18.10.2015, з огляду на що позивач за первинним позовом вважає, що на момент надання послуг ТОВ СП НІБУЛОН СПК Богатир мав відповідне свідоцтво.

У судовому засіданні 13.07.2021 представник відповідача за первинним позовом заявляє, що подана до суду копія Свідоцтва викликає сумніви у достовірності або є підробленою. Вказує, що відповідно до офіційної відповіді Регістра судноплавства України за вих. №32.1-1086 від 29.07.2020, діюче Свідоцтво про випробування та повний огляд вантажопідіймальних пристроїв, форма 2.9.2 (№2), у судна СПК Богатир у період з 14.08.2019 по 28.08.2019 - відсутнє. Зазначає, що представником ТОВ СП НІБУЛОН було зроблено адвокатський запис до ДП АМПУ (головний офіс): За наявною інформацією у СПК Богатир відсутнє Свідоцтво про випробування та повний огляд вантажопідіймальних пристроїв, форма 2.9.2 (№2); Свідоцтво про випробування та повний огляд замінних та змінних деталей, форма 2.9.4 (№3) , зокрема свідоцтва, які були чинні у 2019 році та під час виконання робіт для ТОВ СП НІБУЛОН (з 14.08.2019 по 28.08.2019) , яким просили надати - інформацію щодо наявності оформлених на судно СПК Богатир Свідоцтва про випробування та повний огляд вантажопідіймальних пристроїв, форма 2.9.2 (№2); Свідоцтво про випробування та повний огляд замінних та змінних деталей, форма 2.9.4 (№3) період дії та чинності яких припадає на 2019 рік. Вказує, що листом № 2757/10-01-01/ Вих від 05.08.2020 ДП АМПУ надало наступну інформацію: Свідоцтво про випробування та повний огляд вантажопідіймальних пристроїв та свідоцтво про випробування та повний огляд замінних та змінних деталей за результатом повного огляду суднових вантажопідіймальних пристроїв Регістром судноплавства України не оформлювались. Відповідач за первинним позовом зазначає, що СПК Богатир на момент проведення робіт не пройшов щорічний огляд b (1 раз на 12 місяців) на поворотний електричний кран (суднові і палубні крани, механізовані стріли, підіймачі і лебідки стріл) - Частина І Регістрової книги (попередній щорічний огляд був проведений 09.07.2018); СПК Богатир на момент проведення робіт не пройшов щорічний огляд b ( 1 раз на 12 місяців) замінних та змінних деталей - Частина ІІ Регістрової книги. Вказує, що відповідно до п.10.4.7 Правил щодо вантажопідіймальних пристроїв морських суден Регістра судноплавства України вантажопідіймальні пристрої не повинні експлуатуватися, а замінні та змінні деталі не повинні використовуватися, якщо вони не пройдуть огляди згідно п.10.4.1 - 10.4.5.

Відповідно до п. 1.1.1 Правил щодо вантажопідіймальних пристроїв морських суден Регістра судноплавства України: Ці Правила щодо вантажопідіймальних пристроїв морських суден, надалі - Правила, поширюються на вантажопідіймальні пристрої, які встановлюють на морських суднах і плавучих спорудах і які призначені для навантаження, вивантаження і переміщення вантажів, що перевозяться на судні, і для переміщення людей, та інші вантажопідіймальні пристрої, які перераховані у 1.3.1. .

Відповідно п. 10.4.7 Правил щодо вантажопідіймальних пристроїв морських суден Регістра судноплавства України вантажопідіймальні пристрої не повинні експлуатуватися, а замінні та змінні деталі не повинні використовуватись, якщо вони не пройдуть огляди згідно п.10.4.1 - 10.4.5.

Відповідно п.10.4.2 Правил суднові і палубні крани, механізовані стріли, підіймачі і лебідки стріл, суднові ліфти і суднові підіймальні платформи повинні піддаватися повному огляду інспектором Регістру не рідше одного разу на 12 міс.

Відповідно п.10.4.1 Правил щодо вантажопідіймальних пристроїв морських суден Регістра судноплавства України: Усі стріли і деталі, постійно закріплені на стрілах, щоглах і палубах (включаючи ланцюгові стропи топенантів), повинні піддаватись щорічному огляду інспектором Регістру не рідше одного разу на 12 міс і повному огляду інспектором Регістру не рідше одного разу на 5 років. Результати оглядів повинні бути зазначені в частині І Регістрової книги суднових вантажопідіймальних пристроїв.

Відповідно п. 10.4.3 щодо вантажопідіймальних пристроїв морських суден Всі замінні і знімні деталі повинні піддаватися повному оглядові інспектором Регістру не рідше одного разу на 12 міс . Результати оглядів повинні бути зазначені в частині II Регістрової книги.

Відповідно Примітки 2 Регістрової книги повні огляди, зазначені в графі 3, повинні включати: (а) первісний; (b) 1 раз на 12 місяців; (с) 1 раз на 5 років; (d) після ремонту / пошкодження; (e) інші повні огляди.

Відповідно п.9.1.3 Правил огляду суден, відповідність суден в експлуатації і їх технічний стан вимогам правил Регістру. Міжнародних конвенцій ІМО, МОП та угод для внутрішніх водних шляхів Європи при здійсненні технічного нагляду в процесі їх експлуатації засвідчуються виданими на судно відповідними документами - свідоцтвами, які оформляються на підставі актів, вказаних в п 9.1.2. Свідоцтва видаються, підтверджуються і поновлюються на терміни і з періодичністю відповідно до положень ПОС і Міжнародних конвенцій.

Відповідно п.4.1.12.8 Правил огляду суден, проведення огляду підтверджується складанням акту за відповідною формою. Акти є підставою для видачі, поновлення, продовження чи підтвердження терміну дії свідоцтв або засвідчують проведення окремих видів оглядів (наприклад позачергових).

Регістрова книга Суднових вантажопідйомних пристроїв судна Богатир , регістровий номер I-030248, номер Регістрової книги 105-2-4121-04. Дата видачі Регістрової книги 21.04.2004.

Відповідно п.2.1 всі вантажопідйомні пристрої та кожний елемент замінних і знімних деталей повинні піддаватися повному огляду компетентною особою не менше одного разу в 12 місяців.

Відповідно п.2.2 Повторне випробування та повний огляд усіх вантажопідйомних пристроїв та кожного елементу замінних і знімних деталей повинні проводитися:

а) після кожної значної зміни або заміни або після ремонту будь-якого навантаженого компоненту; та

в) принаймні один раз на п`ять років - для вантажопідйомних пристроїв у зборі.

Відповідно п.2.4 Повні огляди та випробування, зазначені у п.2.2., повинні заноситися в частини І та II Регістрової книги.

Відповідно Примітки 2 Повні огляди, зазначені в графі 3, повинні включати:

а) первісний;

b) 1 раз на 12 місяців;

с) 1 раз на 5 років;

d) після ремонту /пошкодження;

е) інші повні огляди.

Відповідно записів Регістрової книги повний огляд с (1 раз на 5 років) судно пройшло 21.04.2004 та 12.11.2009, в подальшому щорічно воно проходило огляд b (1 раз на 12 місяців) до 18.06.2013.

В період з 19.06.2013 по 08.07.2018 записи щодо проходження оглядів в Регістровій книзі - відсутні.09.07.2018 зроблено запис про проходження повного огляду b (1 раз на 12 місяців); 19.04.2019 зроблено запис про проходження повного огляду е (інші повні огляди); 28.12.2019 зроблено запис про проходження повного огляду с (1 раз на 5 років), d (після ремонту /пошкодження), е (інші повні огляди).

Частиною ч.4 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи, крім витребування доказів судом у випадку, коли він має сумніви у добросовісному здійсненні учасниками справи їхніх процесуальних прав або виконанні обов`язків щодо доказів.

З урахуванням викладеного, суд вважає за необхідне витребувати у Державного підприємства Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України наступну інформацію та докази в обгрунтування:

- Надати інформацію щодо видачі Регістром судноплавства України на судно СПК Богатир Свідоцтва про випробування та повний огляд вантажопідіймальних пристроїв, форма 2.9.2 (№2); Свідоцтва про випробування та повний огляд замінних та змінних деталей, форма 2.9.4 (№3) період дії та чинність яких припадає на серпень 2019 року та докази в обгрунтування;

- Надати оригінал Свідоцтва про випробування та повний огляд вантажопідйомних пристроїв №105-2-10335-15 від 19.10.2015;

- Надати Акти огляду судна за 2015, 2018 та 2019 роки (п.9.1.2. Правил огляду суден).

Керуючись ч.4 ст. 74, ст.ст. 232 - 235 Господарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Оголосити перерву у судовому засіданні до 04.08.2021 року о 10 год. 00 хв.

2.Державному підприємству Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України ( 04070, м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 10, код ЄДРПОУ 30058275, е-майл адреса: info@shipregister.ua ) в строк до 03.08.2021 надати наступну інформацію та докази в обгрунтування:

- Надати інформацію щодо видачі Регістром судноплавства України на судно СПК Богатир Свідоцтва про випробування та повний огляд вантажопідіймальних пристроїв, форма 2.9.2 (№2); Свідоцтва про випробування та повний огляд замінних та змінних деталей, форма 2.9.4 (№3) період дії та чинність яких припадає на серпень 2019 року та докази в обгрунтування;

- Надати оригінал Свідоцтва про випробування та повний огляд вантажопідйомних пристроїв №105-2-10335-15 від 19.10.2015;

- Надати Акти огляду судна за 2015, 2018 та 2019 роки (п.9.1.2. Правил огляду суден).

3 . Копію ухвали направити на е-майл адреси учасників справи та Державного підприємства Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України .

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст.235 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвала господарського суду оскарженню не підлягає.

Суддя Н.О. Семенчук

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення13.07.2021
Оприлюднено20.07.2021
Номер документу98390738
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/48/20

Ухвала від 07.01.2025

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н. О.

Ухвала від 30.12.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н. О.

Ухвала від 15.02.2022

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н.О.

Ухвала від 12.01.2022

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н.О.

Ухвала від 17.11.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н.О.

Ухвала від 04.11.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н.О.

Ухвала від 13.10.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н.О.

Ухвала від 04.08.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н.О.

Ухвала від 13.07.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н.О.

Ухвала від 05.04.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Семенчук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні