КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про встановлення строку для подання звіту
19 липня 2021 року 320/6336/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Балаклицького А.І., розглянувши в м. Києві в порядку письмового провадження заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Апекс Корн" про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Апекс Корн" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
У провадженні Київського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Апекс Корн" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 26.10.2020 адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 28.11.2019 №1340478/41971933 про відмову у реєстрації в ЄРПН податкової накладної №1 від 08.11.2019 на суму 213552,41 грн., виписаної ТОВ "Апекс Корн" за результатами господарської операції з ФГ "Діана".
Зобов`язано Державну податкову службу України здійснити в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію податкової накладної №1 від 08.11.2019, виписаної постачальником ТОВ "Апекс Корн" покупцю ФГ "Діана" на суму 213552,41 грн., в т.ч. ПДВ - 35587,07 грн., днем її фактичного подання до реєстрації - 19.11.2019.
Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Апекс Корн" (код ЄДРПОУ 41971933) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377) судовий збір у розмірі 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн. 00 коп.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18.12.2020 виправлено описку в даті постановлення рішення Київського окружного адміністративного суду від 26.10.2020 в адміністративній справі №320/6336/20, а саме вважати правильною дату постановлення рішення "26 жовтня 2020 року" замість "25 жовтня 2020 року".
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.04.2021 апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Київській області повернуто особі, яка її подала.
Відтак, з урахуванням положень статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення Київського окружного адміністративного суду від 26.10.2020 у справі №320/6336/20 набрало законної сили 14.04.2021, а тому підлягає виконанню.
21 квітня 2021 року на адресу суду від Товариства з обмеженою відповідальністю "Апекс Корн" надійшла заява, в якій позивач просить суд встановити судовий контроль щодо виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 26.10.2020 №320/6336/20 в порядку статті 282 Кодексу адміністративного судочинства України.
19 липня 2021 року вказана заява передана на розгляд судді Балаклицькому А.І., що підтверджується актом від 19.07.2021, складеним відділом ВДЗК (канцелярія).
Розглянувши заяву про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в даній адміністративній справі, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 129-1 Конституції України, судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Частинами 2 та 3 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Статтею 370 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Рішенням Європейського суду з прав людини від 19.03.1997 у справі "Горнсбі проти Греції" суд підкреслив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як невід`ємна частина судового розгляду. Здійснення права на звернення до суду з позовом стосовно його прав та обов`язків цивільного характеру було б ілюзорним, якби внутрішня правова система допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося б на шкоду однієї зі сторін.
Інститут судового контролю полягає у здійсненні судом саме контролюючої функції по відношенню до суб`єкта владних повноважень з дотримання ним принципу обов`язковості судового рішення.
Порядок судового контролю у рамках адміністративного судочинства визначений статтею 382 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно положень частини 1 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Частиною 2 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У Рішенні від 30.06.2009 №16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абзац перший підпункту 3.2 пункту 3, абзац другий пункту 4 мотивувальної частини).
Європейський Суд з прав людини у рішенні від 07.05.2002 у справі "Бурдов проти Росії" визначив, що у контексті статті 6 Конвенції виконання судового рішення, прийнятого будь-яким судом, має розглядатися як складова "судового розгляду".
З огляду на викладене встановлення судом контролю за виконанням судового рішення є заходом для забезпечення конституційного права громадянина (юридичної особи) на судовий захист.
З пояснень позивача, зазначених у заяві про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в даній адміністративній справі вбачається, що на момент подання заяви рішення суду від 26.10.2020 у справі №320/6336/20 відповідачами не виконано.
Враховуючи вищенаведені обставини у їх сукупності, суд дійшов висновку, що з метою відновлення порушених прав позивача, на виконання завдань адміністративного судочинства, визначених частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, необхідно встановити судовий контроль за виконанням судового рішення в цій справі та зобов`язати відповідачів у п`ятнадцятиденний термін з дня отримання копії даної ухвали подати до суду звіт про його виконання.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Апекс Корн" про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі №320/6336/20 - задовольнити.
2. Встановити Державній податковій службі України та Головному управлінню ДПС у Київській області строк для подання звіту про виконання рішення суду в адміністративній справі №320/6336/20.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України та Головне управління ДПС у Київській області надати Київському окружному адміністративному суду звіт про виконання рішення суду в адміністративній справі №320/6336/20 у п`ятнадцятиденний термін з дня отримання копії даної ухвали.
4. Копію ухвали надіслати (видати) учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення (підписання) ухвали.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Балаклицький А. І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2021 |
Оприлюднено | 21.07.2021 |
Номер документу | 98396694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А. І.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні