Справа № 420/12407/21
УХВАЛА
21 липня 2021 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Глуханчук О.В.,
розглянувши матеріали:
за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю Дунай навалко (68600, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Димитрова, 25)
до Одеської митниці Держмитслужби (65062, м. Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21-А)
про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості товарів та картки відмови,
ВСТАНОВИВ:
16 липня 2021 року до суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Дунай навалко до Одеської митниці Держмитслужби, у якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення про коригування митної вартості товарів № UA500000/2020/000009/2 від 27 липня 2020 року;
- визнати протиправною та скасувати картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500360/2020/00001;
- стягнути з відповідача на користь позивача сплачений судовий збір.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 КАС України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Вимоги до форми та змісту позовної заяви визначені статтею 160 КАС України.
Відповідно до ч. 1 цієї статті, у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.
Частиною п`ятою статті 160 КАС України встановлені вимоги до змісту позовної заяви.
Так, згідно з п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України, в позовній заяві зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Проте, на виконання вимог ч. 5 ст. 160 КАС України у позовній заяві позивачем не зазначено:
- ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України власний, а також відповідача - Одеської митниці Держмитслужби.
Також у позовній заяві не зазначені номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти позивача - ТОВ Дунай навалко .
Відповідно до п. 11 ч. 5 ст. 160 КАС України, в позовній заяві зазначається власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Натомість, у позовній заяві відсутнє власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав, що свідчить про не виконання приписів п. 11 ч. 5 ст. 160 КАС України.
Згідно з ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Разом із позовом позивач надав до суду платіжне доручення № 77 від 04 червня 2021 року про сплату судового збору у розмірі 2270, 00 грн.
Однак, дослідивши зміст позовних вимог, судом встановлено, що позивачем сплачено судовий збір не у повному обсязі за ставками встановленими Законом України «Про судовий збір» .
Частиною другою статті 132 КАС України визначено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України «Про судовий збір» .
Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону України «Про судовий збір» , судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» , за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою, встановлена ставка судового збору у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
За подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, встановлена ставка судового збору у розмірі 1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
З аналізу наведених положень Закону України «Про судовий збір» вбачається, що майновими є вимоги, для яких визначено ціну позову. Відповідно до позовних заяв немайнового характеру необхідно відносити вимоги, які не підлягають вартісній оцінці.
Звернені до суду вимоги позивача про визнання протиправною та скасування картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення є немайновими.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» від 15.12.2020 № 1082-IХ, з 01 січня 2021 року встановлено прожитковий мінімум працездатних осіб на місяць у розмірі 2270, 00 гривень.
Отже, судовий збір за вищевказану позовну вимогу немайнового характеру складає 2270, 00 грн.
Натомість, позовні вимоги про скасування рішення про коригування митної вартості товарів є майновими.
Рішенням про коригування митної вартості митний орган визначає митну вартість за якою необхідно здійснити митне оформлення товару, що тягне за собою необхідність сплати податку на додану вартість, акцизний збір та/або інші митні платежі у збільшеному розмірі. Відповідно, рішення про коригування митної вартості впливає на майновий стан декларанта, а відтак, позовна вимога щодо оскарження цього рішення за своїм змістом є вимогою майнового характеру.
Таким чином, заявлені до суду вимоги про скасування рішення про коригування митної вартості товарів № UA500000/2020/000009/2 від 27 липня 2020 року, безпосереднім наслідком якого є зміна складу майна позивача, є майновими.
Вищевикладена правова позиція відповідає висновку Верховного Суду в ухвалах від 09 серпня 2018 року у справі №815/5823/17, від 17 липня 2019 року у справі №0240/2500/18-а, від 17 липня 2019 року у справі №0340/1657/18, від 23 серпня 2019 року у справі №815/2564/18.
Водночас, при визначенні ціни позову суд враховує, що базою для розрахунку суми судового збору є різниця між митними платежами, що підлягали сплаті згідно з митною вартістю, розрахованою декларантом, та митною вартістю, розрахованою контролюючим органом у відповідному рішенні, а не безпосередньо різниця між заявленою та скоригованою митною вартістю товару.
Так, Верховний суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 22 січня 2020 року по справі №480/966/19 зазначив, що саме по собі збільшення митної вартості товарів у порівнянні із заявленими декларантом відомостями, не впливає на майновий стан позивача, оскільки саме пропорційне збільшення митних платежів, які необхідно сплатити за випуск товарів у вільний обіг може негативно вплинути на майновий стан декларанта у вигляді додатково сплаченого мита та податку на додану вартість.
Тобто, з викладеного вбачається, що ціною позову у зазначеній категорії справ є грошовий вираз майнових вимог позивача, що є різницею митних платежів, що підлягали сплаті згідно з митною вартістю, розрахованою декларантом, та митною вартістю, розрахованою митним органом у рішенні про коригування митної вартості товарів.
Із рішення про коригування митної вартості товарів № UA500000/2020/000009/2 від 27 липня 2020 року вбачається: митна вартість товару за кодом 9403208000 заявлена позивачем у розмірі 15000, 00 доларів США, що еквівалентно 418168,50 грн. за курсом валюти 28, 8779 грн. за 1 долар США; однак ця митна вартість скоригована відповідачем до 82597,80 доларів США, що еквівалентно 2302826,66 грн. (курс валют, що застосовувався митним органом: 27,88 грн.).
З урахуванням викладеного, нарахування ввізного мита здійснено декларантом таким чином: 020 - 0 %, 028 - 20 %, що складає 83633, 70 грн. (418168,50х20/100=83633,70).
Сума митних платежів, обчислена згідно з митною вартістю товарів, визначеною митним органом, складає 460 565,33 грн., яка розраховується наступним чином: 020 - 0 %, 028 - 20 %, що складає 460 565, 33 (2302826,66х20/100).
Отже, ціна позову складає 376 931,63 грн., яка визначена як різниця між сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів визначеною митним органом, - 460 565, 33 грн., та сумою митних платежів, обчисленою згідно з митною вартістю товарів визначеною декларантом, - 83633, 70 грн. (460565,33-83633,70=376 931,63).
Відповідно до п. 3 ч. 5 ст. 160 КАС України, у позовній заяві зазначається ціна позову.
Всупереч вказаній нормі, позивачем у позові не зазначено ціну позову.
Враховуючи, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру для юридичних осіб встановлена ставка судового збору у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, судовий збір за звернення до суду з вимогою про оскарження рішення про коригування митної вартості товарів № UA500000/2020/000009/2 від 27 липня 2020 року; складає 5653,97 грн. (376931,63х1,5%).
Разом за подання до суду цієї позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір складає 7923, 97 грн. (5653,97+2270,00).
Таким чином, враховуючи вже сплачений позивачем судовий збір у розмірі 2270, 00 грн., у разі, якщо після виправлення недоліків позовної заяви не зміниться кількість та характер позовних вимог, відповідачу необхідно надати до суду документ про сплату (доплату) судового збору на суму у розмірі 5653,97 грн.
Згідно вимог ч. 2 ст. 9 Закону України «Про судовий збір» , суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.
Відповідно до ч.1 ст.169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити) (ч. 2 ст. 169 КАС України).
На підставі викладеного, суд вважає, що адміністративний позов підлягає залишенню без руху та роз`яснює позивачу, що виявлені недоліки мають бути усунуті шляхом:
1) зазначення у позовній заяві відомостей, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України, а саме ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України позивача та відповідача; номерів засобів зв`язку, офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти позивача - ТОВ Дунай навалко ;
2) зазначення у позовній заяві відомостей, передбачених п. 11 ч. 5 ст. 160 КАС України, а саме: власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав;
3) надання доказів, які б підтверджували ціну позову у справі, а саме: показники щодо розміру митних платежів, що підлягали сплаті згідно з митною вартістю, розрахованою декларантом, та показники щодо розміру митних платежів, які позивачу нараховані у зв`язку з коригуванням митної вартості товарів, для визначення суми різниці до якої застосовується ставка судового збору, якщо позивач не погодиться з розрахунком суду (на виконання п. 3 ч. 5 ст. 160 КАС України);
4) або надання оригіналу документу про сплату (доплату) судового збору у розмірі, визначеному відповідно до порядку наведеному у цій ухвалі, а саме 5653, 97 грн.
Платiжні реквiзити для перерахування судового збору (станом на 01.01.2021 року): 22030101 Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050); Отримувач коштів: ГУК в ОД.обл./Київський р-н/22030101; Рахунок отримувача: UA468999980313171206084015756; Код отримувача: 37607526; Банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.); Відомча ознака: « 84» Окружні адміністративні суди.
Керуючись ст.ст. 132, 160, 161, 169, 248, 256, 293 КАС України,
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Дунай навалко до Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості товарів та картки відмови - залишити без руху.
Надати позивачу для усунення недоліків позовної заяви 10-денний строк з дня отримання копії ухвали.
Роз`яснити позивачу, що у разі невиконання ухвали суду у зазначений строк позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу з усіма доданими до неї документами.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала оскарженню окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя О.В. Глуханчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2021 |
Оприлюднено | 23.07.2021 |
Номер документу | 98459717 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Глуханчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні