ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 липня 2021 року справа №200/2117/21-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г., розглянув у письмовому провадженні апеляційну скаргу представника позивача - Гуревича Родіона Геннадійовича на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 6 травня 2021 року у справі № 200/2117/21-а (головуючий І інстанції Черникова А.О., повний текст складений у м. Слов`янську Донецької області) за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради про визнання протиправними дії, стягнення заборгованості та відшкодування моральної шкоди,-
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради (далі - УПСЗН, відповідач) про визнання протиправними дій щодо невиплати заборгованості з допомоги по догляду за дитиною за період з 11 вересня 2012 року по 15 жовтня 2013 року; стягнення заборгованості з допомоги по догляду за дитиною за вказаний період, що з урахуванням фактично виплачених сум складає 7252,93 грн.; стягнення моральної шкоди в сумі 10000 грн.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 06.05.2021 року у задоволенні позову відмовлено (а.с. 87-91).
Представник позивача не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти нове, яким задовольнити позов. Вважає посилання суду на те, що позивач не довів отримання грошових коштів, гарантованих державою, не відповідає ч. 2 ст. 77 КАС України.
Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просив відмовити у її задоволенні.
Сторони в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Відповідно до ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи апеляційної скарги, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.
Позивач є внутрішньо переміщеною особою.
04.02.2020 року виконавчою службою відкрито виконавче провадження з виконання виконавчого листа № 253/9539/13-а, виданого 07.07.2016 року Центрально-Міським районним судом м. Горлівки про зобов`язання Центрально-Міського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради здійснити нарахування та виплату за рахунок коштів державного бюджету на користь ОСОБА_1 допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років з 11.09.2012 року по 15.10.2013 року, з урахуванням фактично виплачених су (а.с. 19).
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 09 червня 2020 року у справі № 253/9539/13-а про заміну сторони виконавчого провадження, апеляційною інстанцією замінена сторона виконавчого провадження № 61134917 з Центрально-Міського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради (код за ЄДРПОУ 25953630, Донецька область, м. Горлівка, вулиця Рудакова, буд. 33) на Управління соціального захисту населення Бахмутської міської ради (код за ЄДРПОУ 25953178, Донецька область, м. Бахмут, вулиця Б. Горбатова, буд. 57) (а.с. 14-18).
Рішенням відповідача від 2 вересня 2020 року, на виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 9 червня 2020 року у справі № 253/9539/13-а, позивачу призначено допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років: з 11 вересня 2012 року по 30 вересня 2012 року у розмірі 917,00 грн., з 1 жовтня 2012 року по 30 листопада 2012 року у розмірі 930,00 грн. щомісячно, з 1 грудня 2012 року по 31 грудня 2012 року у розмірі 961,00 грн., з 1 січня 2013 року по 15 жовтня 2013 року у розмірі 972,00 грн. щомісячно. Виплату допомоги здійснити з урахуванням фактично виплачених сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у Центрально-міському управлінні праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради (а. с. 23).
Супровідним листом Центрально-міського управління праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради від 19 листопада 2014 року № 408/30.09 у зв`язку зі зміною місця реєстрації (проживання) ОСОБА_1 до управління праці та соціального захисту населення Красноармійської міської ради надіслано особову справу отримувача допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного (а. с. 49).
1 грудня 2020 року позивач звернулась із заявою до відповідача, в якій просила надати детальний розрахунок виплачених грошових сум на підставі постанови Центрально-Міського районного суду м. Горлівки Донецької області від 15 жовтня 2013 року у справі № 253/9539/13-а (а. с. 50).
Листом відповідача від 9 грудня 2020 року № С-345 позивачу повідомлено, що загальний розмір допомоги призначеної в розмірі прожиткового мінімуму для дитини віком до 6 років за період з 11 вересня 2012 року по 15 жовтня 2013 року склав 12650,65 грн. відповідно до електронної особової справи отримувача державної допомоги, з яких 7252,93 грн. виплачено раніше Центрально-Міським УПСЗН м. Горлівки, призначена допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі 5397,72 грн. перерахована до АТ Державний ощадний банк України 7 вересня 2020 року (а. с. 52-53).
Згідно ч. 1 статті 1 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб від 20.10.2014 року № 1706-VII (далі Закон № 1706) внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв`язання проблем, пов`язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам (ч. 2 ст. 7 Закону № 1706).
Згідно ч. 1 статті 1 Закону України Про державну допомогу сім`ям з дітьми від 21.11.1992 року № 2811-ХІІ (надалі - Закон № 2811-ХІІ) громадяни України, в сім`ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.
За п. 2 ч. 1 статті 3 Закону №2811-ХІІ відповідно до цього Закону призначається державна допомога при народженні дитини.
Умови призначення і виплати видів державної допомоги сім`ям з дітьми, передбачених Законом України Про державну допомогу сім`ям з дітьми , визначає Порядок призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751 (далі - Порядок).
Умови призначення і виплати допомоги при народженні дитини визначено пунктами 10-16 Порядку.
Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, затвердженим постановою КМУ від 08.06.2016 року № 365, визначає механізм призначення (відновлення) внутрішньо переміщеним особам виплати довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, субсидій та пільг (далі - соціальні виплати) за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно п. 9.1 Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.09.2006 року № 345 (далі - Інструкція № 345), у разі переїзду отримувача соціальної допомоги в іншу місцевість виплата допомоги за старим місцем проживання (реєстрації) припиняється. За новим місцем проживання (реєстрації) допомога призначається (подовжується її виплата) на підставі заяви та документів, визначених у відповідних нормативно-правових актах.
За змістом п. 9.3 Інструкції № 345 заява про припинення виплати (зняття з обліку) або продовження виплати допомоги за новим місцем проживання (реєстрації) отримувача допомоги (прийняття на облік) подається особисто особою, яка претендує на отримання допомоги. Заява реєструється в Журналі реєстрації приймання заяв та документів для зняття з обліку (додаток 13) координатором (спеціалістом) з прийому громадян. На підставі поданої заяви про продовження виплати допомоги (крім житлових субсидій) за новим місцем проживання (реєстрації) Управлінням формується Запит особової справи отримувача допомоги (додаток 14) до Управління за попереднім місцем її отримання, який направляється поштою або видається особисто отримувачу допомоги (якщо це зазначено у заяві) для передачі зазначеному Управлінню.
У разі отримання запиту особової справи отримувача допомоги Управління зобов`язане не пізніше ніж протягом трьох робочих днів припинити виплату соціальної допомоги та направити особову справу за місцем вимоги разом із Супровідним листом до особової справи отримувача допомоги (додаток 15). До справи додається Довідка-атестат (додаток 16) та довідка про призначені та виплачені протягом останніх 6-ти місяців соціальні допомоги. На обкладинці особової справи робиться відповідна помітка, яка скріплюється печаткою (за наявності) та підписом начальника Управління.
За неможливості протягом місяця одержати Довідку-атестат з управлінь, що залишаються в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, з метою захисту права громадян України на одержання призначеної згідно з чинним законодавством державної допомоги, неотримані суми допомоги одержувачам виплачуються за минулий період на підставі інформації про стан фінансування та виплати, що оприлюднюється на офіційному сайті Міністерства соціальної політики України.
Одночасно з паперовою особовою справою та супровідним листом Управління, в якому раніше виплачувалася соціальна допомога, передає електронний документ з урахуванням вимог законодавства з питань документування управлінської діяльності та інформаційними системами Мінсоцполітики з дотриманням вимог законів Про електронні документи та електронний документообіг і Про електронні довірчі послуги , до Управління, в якому буде виплачуватися соціальна допомога.
У разі неможливості отримати особову справу та Довідку-атестат з управлінь, що розташовані на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населених пунктах, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, допомога продовжується (призначається) за фактичним місцем проживання її отримувачу на підставі електронного особового рахунку, отриманого від інформаційної системи Мінсоцполітики відповідно до законодавства. До законодавчого врегулювання цього питання, неотримані суми соціальної допомоги, призначеної згідно з чинним законодавством, таким одержувачам виплачуються за минулий період, на підставі інформації про стан фінансування та виплати, що оприлюднюється на офіційному сайті Міністерства соціальної політики України.
З урахуванням роз`яснення, зазначеного в листі Міністерства соціальної політики України від 3 вересня 2014 року №9961/0/14-14/5, у зв`язку з неможливістю отримати паперову особову справу позивача та довідку-атестат з управління, що розташовано на тимчасово окупованій території, де органи державної влади не здійснюють свої повноваження, для оперативного прийняття рішення щодо продовження виплати допомоги за тимчасовим місцем проживання позивача, відповідач надіслав запит на отримання електронної справи одержувача допомоги до державного підприємства Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики (а.с. 51) .
Як встановлено вище, рішенням відповідача від 2 вересня 2020 року, на виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 9 червня 2020 року у справі № 253/9539/13-а, позивачу призначено допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років: з 11 вересня 2012 року по 30 вересня 2012 року у розмірі 917,00 грн., з 1 жовтня 2012 року по 30 листопада 2012 року у розмірі 930,00 грн. щомісячно, з 1 грудня 2012 року по 31 грудня 2012 року у розмірі 961,00 грн., з 1 січня 2013 року по 15 жовтня 2013 року у розмірі 972,00 грн. щомісячно. Виплату допомоги здійснити з урахуванням фактично виплачених сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку у Центрально-міському управлінні праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради (а. с. 23).
У зв`язку з відсутністю особової справи позивача та відповідної довідки-атестату про виплати даної соціальної допомоги позивачу, відповідачем здійснений розрахунок на підставі електронної справи одержувача допомоги.
На підтвердження раніше виплаченої допомоги Центрально-Міським УПСЗН м. Горлівки, позивачем надані копії скриншоту електронного особового рахунку отримувача допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку ОСОБА_1 за спірний період з вересня 2012 року по жовтень 2013 року.
З копії електронного особового рахунку № НОМЕР_1 ОСОБА_1 вбачається, що виплати за період з вересня 2012 року по грудень 2012 року позивачу у вересні 2012 року визначена сума у розмірі 722,99 грн. за кодом 595 (доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів), у жовтні 2012 року визначена сума у розмірі 738,99 грн. за кодом 595 (доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів), у грудні 2012 року визначена сума у розмірі 754,99 грн. за кодом 595 (доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів).
З копії електронного особового рахунку № НОМЕР_1 ОСОБА_1 вбачається, що у:
- січні 2013 року в графі відомості про нарахування зазначена сума - 897,99 грн., за кодом 585 у сумі 130,00 грн. (допомоги по догляду за дитиною) та кодом 595 у сумі 767,99 грн. (доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів) (а. с. 83-84);
- лютому 2013 року в графі відомості про нарахування зазначена сума - 897,99 грн., за кодом 585 у сумі 130,00 грн. (допомоги по догляду за дитиною) та кодом 595 у сумі 767,99 грн. (доплата доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів) (а. с. 81-82);
- березні 2013 року в графі відомості про нарахування зазначена за кодом 585 у сумі 130,00 грн. (допомоги по догляду за дитиною) та кодом 595 у сумі 94,44 грн. (доплата доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів) (а. с. 79-80);
- квітні 2013 року в графі відомості про нарахування зазначена за кодом 585 у сумі 130,00 грн. (допомоги по догляду за дитиною) та кодом 595 у сумі 94,44 грн. (доплата доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів) (а. с. 77-78);
- травні 2013 року в графі відомості про нарахування зазначена сума 224,44 грн., за кодом 585 у сумі 130,00 грн. (допомоги по догляду за дитиною) та кодом 595 у сумі 94,44 грн. (доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів) (а. с. 75-76).
- червні 2013 року в графі відомості про нарахування зазначена сума 224,44 грн., за кодом 585 у сумі 130,00 грн. (допомоги по догляду за дитиною) та кодом 595 у сумі 94,44 грн. (доплата доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів) (а. с. 73-74);
- липні 2013 року в графі відомості про нарахування зазначена сума 224,44 грн., за кодом 585 у сумі 130,00 грн. (допомоги по догляду за дитиною) та кодом 595 у сумі 94,44 грн. (доплата доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів) (а. с. 71-72);
- у серпні 2013 року в графі відомості про нарахування зазначена сума 224,44 грн., за кодом 585 у сумі 130,00 грн. (допомоги по догляду за дитиною) та кодом 595 у сумі 94,44 грн. (доплата доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів) (а. с. 69-70);
- вересні 2012 року у графі відомості про нарахування зазначена сума 130 грн. за кодом виплати 585, та з архівної виписки у сумі 722,99 грн. (допомоги по догляду за дитиною до трьох років) (а. с. 63-64);
- жовтні 2013 року у графі відомості про нарахування зазначена сума - 1108,22 грн., з кодом виплати 585 у сумі 130 грн. (допомоги по догляду за дитиною до трьох років) та з кодом виплати 595 у сумі 489,11 грн. (доплата допомоги по догляду за дитиною до 3-х років, з урахуванням доходів) (а. с. 65-66).
Відповідач посилається на те, що позивач отримувала допомогу по вагітності та пологам, допомогу при народженні дитини допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з урахуванням доходів позивача, а тому вважає, що позивач намагається ввести в оману суд, надаючи невірну інформацію стосовно того, що вона не отримувала державну допомогу до досягнення дитиною 3-х річного віку з урахуванням доходів в Центрально-Міському управлінні праці та соціального захисту населення Горлівської міської ради (а. с. 46).
Позивач в цій справі не оспорює суму нарахованої відповідачем доплати з допомоги по догляду за дитиною за період з 11 вересня 2012 року по 15 жовтня 2013 року, з урахуванням фактично виплачених сум у розмірі 7252,93 грн., а претендує на її виплату.
Колегія суддів зазначає, що відповідачем надано належні, достовірні та достатні докази виплати позивачу спірної суми, позивачем не надані докази щодо неотримання виплат по догляду за дитиною за спірний період.
Згідно ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
За змістом статті 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що відповідачем надано обґрунтовані доводи виплати допомоги позивачу за спірний період.
На підставі викладеного, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції про відмову у задоволенні позову.
Отже, спір за суттю вимог судом першої інстанції вирішений правильно, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду.
Керуючись ст. ст. 250, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу представника позивача - Гуревича Родіона Геннадійовича - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 6 травня 2021 року у справі № 200/2117/21-а за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Бахмутської міської ради про визнання протиправними дії, стягнення заборгованості та відшкодування моральної шкоди - залишити без змін.
Повний текст постанови складений 28 липня 2021 року.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий І.В. Геращенко
Судді: А.А. Блохін
Т.Г. Гаврищук
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2021 |
Оприлюднено | 30.07.2021 |
Номер документу | 98611793 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні