Ухвала
від 28.07.2021 по справі 487/7048/20
ЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 487/7048/20

Провадження № 1-кс/487/3925/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.07.2021 м. Миколаїв

Слідчий суддя Заводського районного суду міста Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого Першого слідчого відділу (з дислокацією у місті Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №62019150000000396 від 27.05.2019 за ч. 2 ст. 364 КК України про тимчасовий доступ до речей та документів, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий Першого слідчого відділу (з дислокацією у місті Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_3 за погодженням з прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням, в якому просив надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів для можливості ознайомитись з ними, зробити з них копії, необхідні роздруківки, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: для можливості ознайомитись та зробити копії і роздруківки з автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» з можливістю ознайомитись з картками облікових рахунків ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » або іншими складовими бази, наявних у автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок», які стосуються ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », у якій міститься категорії інформації, що стосуються підтвердження фактичного списання ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » безнадійного податкового боргу у розмірі 138 243, 71 грн. та банківських рахунків ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », відкриті станом на 26.02.2015р.

В обґрунтування клопотання слідчий посилався на те, що у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), розташованої за адресою: АДРЕСА_1 ,знаходиться автоматизована інформаційна система «Податковий блок», ознайомлення з якою має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а дослідження інформації, яка у ній міститься, має важливе доказове значення у ході проведення досудового розслідування, а іншим способом довести обставини кримінального правопорушення, без отримання тимчасового доступу до зазначених речей та документів не можливо.

В судовому засіданні слідчий не був присутнім, надав до суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності.

Відповідно до ст. 163 КПК України, клопотання розглянуто без участі особи у володінні якої знаходяться речі та документи.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 131 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно з ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором (ч. 1 ст. 160 КПК України).

Відповідно до ч. 2 ст. 160 КПК України у клопотанні зазначаються:

1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання;

2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність;

3) речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати;

4) підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

5) значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні;

6) можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю;

7) обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.

Згідно з ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів (ч. 6 ст. 163 КПК України).

Судом встановлено, що слідчими Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Миколаєві, проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62019150000000396 від 27.05.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 02.06.2014 р. до Вознесенської ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївській області надійшла заява ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » про списання безнадійного податкового боргу, разом із додатком: нотаріально засвідченою копією висновку ІНФОРМАЦІЯ_3 про форс-мажорні від 19травня 2014 року № 1217/05-4.

Відповідно до вищезазначеної заяви, підприємство просить прийняти рішення про списання безнадійного податкового боргу ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » із сплати податку на землю та проценти, нараховані на такий борг у сумі95 543, 46 грн., та із сплати орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та проценти, нараховані на такий борг у сумі442 143, 69 грн.

Разом з цим, списання безнадійного податкового боргу здійснюється згідно з вимогами статті 101 Податкового кодексу України. Порядок списання безнадійного податкового боргу платників податків затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 577, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 31.10.2013 за № 1844/24376.

Відповідно до зазначеного Порядку під терміном «безнадійний податковий борг» слід розуміти, зокрема, податковий борг платника податків, що виник унаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин). Такий факт непереборної сили підтверджується: Торгово-промисловою палатою України - про настання обставин непереборної сили чи стихійного лиха на території України.

Згідно з пунктом 3.4 Порядку списанню підлягає податковий борг із фіксованого сільськогосподарського податку, плати за землю за період з дня настання обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) і до закінчення термінів його сплати за календарний рік, у якому такі обставини виникли.

Згідно пункту 4.2. Порядку за результатами розгляду документів, наданих платником податків, керівник (його заступник) органу доходів і зборів за наявності підстав приймає рішення про списання безнадійного податкового боргу, яке оформляється на бланку за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

В подальшому службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_4 за результатами розгляду вказаної заяви прийнято ряд рішень про списання безнадійного податкового боргу за дев`ять місяців 2014 року, а саме: рішення № 20 від 28.08.2014,відповідно до якого списано земельний податок та пеню на нього на суму 44 510, 13 грн., орендної плати за землю та пеню на суму 194 464, 58 грн.; рішення № 21 від 28.08.2014, відповідно до якого списано пеню на земельний податок на суму 1185, 72 грн., пеню на орендну плату за землю на суму 5 170, 29 грн.; рішення № 28 від 17.11.2014, відповідно до якого списано земельний податок на суму 25 002, 13 грн., орендної плати за землю на суму 109 067, 69 грн.

Крім того встановлено, що відповідно до Регламенту Торгово-промислової палати України та регіональними торгово-промисловими палатами,затвердженим Рішенням Президії Торгово-промислової палати України від 18.12.2014 № 44(5), засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), здійснюється по двом окремим процедурам оформлення сертифікатів, які засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) за договірними зобов`язаннями та за податковими зобов`язаннями. Відповідно і сертифікати у обох випадках оформлюються за різними формами.

Відповідно до Регламенту засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональних торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин, затвердженим Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_5 від 18.12.2014 № 44 у сертифікаті про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) щодо податкових обов`язків / обов`язкових платежів вказується інформація про заявника, місце державної реєстрації, ідентифікаційний код, державна податкова інспекція, в якій платник податків зареєстрований, зобов`язання, обставини, докази, на які посилається зацікавлена особа, що унеможливлюють виконання податкових обов`язків / здійснення обов`язкових платежів у встановлений термін, та інші відомості, зокрема, про неможливість здійснення господарської діяльності тощо.

Разом з тим, надалі листом ДФС України від 19.12.2014 № 15846/7/99-99-23-04-17 «Про узгодження з ДФС окремих процедур погашення податкового боргу» встановлено, що відповідно до Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 577 зазначено, що документом підставою для прийняття керівником (заступником керівника) контролюючого органу рішення про списання безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс мажорних обставин), є відповідний сертифікат (висновок) ІНФОРМАЦІЯ_3 , що засвідчує факт настання форс-мажорних обставин у податкових правовідносинах та використовується при списанні безнадійного податкового боргу відповідно до статті 101 Податкового кодексу України.

Між тим, надалі, а саме 26.02.2015 р., за результатами розгляду Головою комісії з реорганізації ІНФОРМАЦІЯ_6 ОСОБА_5 вказаної заяви ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » від 14.06.2014р. прийнято рішення про списання безнадійного податкового боргу ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на суму 138 243, 71 грн. за останні три місяці 2014 р., а саме: жовтень, листопад, грудень. Після чого на підставі даного рішення про списання безнадійного податкового боргу № 7 від 26.02.2015 р. службовою особою ІНФОРМАЦІЯ_4 здійснено фактичне списання даної суми в картках облікових рахунків ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок».

Разом з тим, Головою комісії з реорганізації ІНФОРМАЦІЯ_6 ОСОБА_5 , під час прийняття рішення № 7 від 26.02.2015 р. про списання з ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » безнадійного податкового боргу, не враховано, що висновком ІНФОРМАЦІЯ_3 про форс-мажорні обставини від 19травня 2014 року № 1217/05-4, на підставі якого прийнято рішення про списання безнадійного податкового боргу, не засвідчено факт настання форс-мажорних обставин у податкових правовідносинах. Цим сертифікатом засвідчено факт настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), а саме, несприятливих погодних умов на території Вознесенського району Миколаївської області, а саме морозів у січні-лютому та заморозків 2 і 3 квітня 2014 року.

Таким чином, враховуючи, що підприємством не надано сертифікат ІНФОРМАЦІЯ_3 про засвідчення факту настання форс-мажорних обставин, які не дозволили заявнику виконати податкові зобов`язання, або інші документи, які б підтверджували настання таких обставин, тому законодавчі підстави для визнання податкового боргу безнадійним та його списання, відсутні.

Тобто, Головою комісії з реорганізації ІНФОРМАЦІЯ_6 ОСОБА_5 , в порушення вимог Положення про ІНФОРМАЦІЯ_4 , затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України № 56 від 17.04.2013, Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 577, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 31.10.2013 за № 1844/24376 та листа ДФС України від 19.12.2014 № 15846/7/99-99-23-04-17 «Про узгодження з ДФС окремих процедур погашення податкового боргу», не враховуючи вимоги Регламенту засвідчення ІНФОРМАЦІЯ_7 та регіональних торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин, затвердженого Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_5 від 18.12.2014 № 44, не звертаючи уваги, що висновком ІНФОРМАЦІЯ_3 про форс-мажорні обставини від 19травня 2014 року № 1217/05-4, на підставі якого прийнято рішення про списання безнадійного податкового боргу, не засвідчено факт настання форс-мажорних обставин ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у податкових правовідносинах, а засвідчено факт настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) у договірних зобов`язаннях, а саме, несприятливих погодних умов на території Вознесенського району Миколаївської області, а саме морозів у січні-лютому та заморозків 2 і 3 квітня 2014 року, не пересвідчившись у законності своїх дій, 26.02.2015, являючись відповідно до примітки 1 до ст. 364 КК України, службовою особою, перебуваючи у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_4 , яке розташоване за адресою: АДРЕСА_2 , за результатами розгляду заяви ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » про списання безнадійного податкового боргу, прийняла рішення № 11 про списання з ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », податковий код НОМЕР_2 , безнадійного податкового боргу на суму138 243, 71 грн., в результаті чого з підприємства списано вище зазначений податковий борг, заподіявши таким чином тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Крім цього, посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_4 не забезпечено проведення відповідної перевірки банківських рахунків підприємства щодо встановлення проведення ним розрахункових операцій. Проведення даної перевірки дозволило б податківцям встановити факт надходження грошей на рахунки ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », джерела походження даних грошей, що, в свою чергу, дозволило б встановити можливий факт продажу врожаю, вирощеного на землях, податковий борг за оренду і користування яких здійснювалось списання. Проведеною перевіркою податківці мали можливість встановити понесені підприємством збитки з метою підтвердження чи спростування факту неможливості оплати земельного податку і орендної платні за землю, податковий борг за які здійснювалось списання.

З урахуванням встановлених обставин у кримінальному провадженні, у органу досудового розслідування виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (місцезнаходження: АДРЕСА_1 ), та містяться в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок» з можливістю ознайомитись з картками облікових рахунків ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » або іншими складовими бази автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок», які стосуються ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », та містять категорії інформації, про підтвердження фактичного списання ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » безнадійного податкового боргу у розмірі 138 243, 71 грн. та банківських рахунків ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », відкриті станом на 26.02.2015р. з можливістю ознайомитися з нею, зробити та вилучити копії документів.

Документи, які містяться в автоматизованій інформаційній системі «Податковий блок», мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а дослідження інформації, яка у ній міститься, має важливе доказове значення у ході проведення досудового розслідування, а іншим способом довести обставини кримінального правопорушення, без отримання тимчасового доступу до зазначених речей та документів не можливо.

А за такого, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 131, 159-163 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати старшим слідчим Першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_6 , ОСОБА_3 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та слідчим Першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Миколаєві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Миколаєві, ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (місцезнаходження: АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), а саме: до автоматизованої інформаційної системі «Податковий блок», де містяться картки облікових рахунків ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » або інші складові бази автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок», що стосуються ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », та містять категорії інформації про підтвердження фактичного списання ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » безнадійного податкового боргу у розмірі 138 243, 71 грн. та банківських рахунків ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », відкриті станом на 26.02.2015р., з можливістю ознайомитися, зробити та вилучити копії документів автоматизованої інформаційної системі «Податковий блок».

Ухвала дійсна до 28.08.2021.

Роз`яснити положення частини 1 статті 166 КПК України, згідно яких, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЗаводський районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення28.07.2021
Оприлюднено24.05.2024
Номер документу98629333
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —487/7048/20

Ухвала від 28.07.2021

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 20.05.2021

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 07.04.2021

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 07.04.2021

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

Ухвала від 26.11.2020

Кримінальне

Заводський районний суд м. Миколаєва

Карташева Т. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні