Рішення
від 20.07.2021 по справі 120/2818/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

20 липня 2021 р. Справа № 120/2818/21-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку загального позовного провадження матеріали справи за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Вінницькій області до Відділу освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації про зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Вінницькій області до Відділу освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації про зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує, що відповідно до оголошення на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України від 20.01.2021 прийнято рішення щодо припинення юридичної особи - Відділу освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації в результаті її ліквідації.

Страхувальник Відділ освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації перебуває на обліку у Могилів-Подільському відділенні УВД ФССУ у Вінницькій області. Так, у Могилів-Подільському відділенні УВД ФССУ у Вінницькій області знаходиться на обліку дві особові справи потерпілих на виробництві, які отримали травму при виконання трудових обов`язків у Відділі освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації та які на підставі Закону 1105-ХІV отримують щомісячні страхові виплати, а саме: №1925910557 ОСОБА_1 ; № НОМЕР_1 ОСОБА_2 .

Потреба в капіталізації коштів для щомісячних виплат по відшкодуванню шкоди, завданої здоров`ю ОСОБА_1 , згідно Постанови №0211/253/253/1263 "Про призначення потерпілому щомісячної страхової виплати" від 21.04.2020 складає 335 178,54 грн.

Потреба в капіталізації коштів для щомісячних виплат по відшкодуванню шкоди, завданої здоров`ю ОСОБА_2 , згідно Постанови №0211/66/66/1266 "Про призначення потерпілому щомісячної страхової виплат" від 21.04.2020 складає 494 952,05 грн.

Потреба в капіталізації коштів на побутове обслуговування ОСОБА_3 1 згідно Положення про організацію, забезпечення та фінансування необхідних видів догляду за потерпілими внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2011 № 41 складає 302 760,00 грн.

Потреба в капіталізації коштів для придбання ортопедичного взуття згідно постанови правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 25.03.2008 №23 складає 75 317,76 грн.

Могилів-Подільське відділення для визначення періоду, за який розраховувалася капіталізація платежів, використовувало дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, надані Державною службою статистики України. Загальна сума платежів, які підлягають капіталізації для розрахунку з потерпілими у Відділі освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації становить 1 208 208,35 грн.

З огляду на те, що ліквідаційною комісією відповідача не включено грошові вимоги кредитора (капіталізовані платежі) в сумі 1 208 208,35 грн до реєстру вимог кредиторів та проміжний ліквідаційний баланс, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 07.04.2021 відкрито провадження у даній справі та вирішено розгляд здійснювати в порядку загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання у справі. Установлено учасникам справи строк для подання заяв по суті.

У встановлений судом строк Відділом освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації відзиву на позовну заяву не подано, клопотань чи заяв про поновлення або визнання причин пропущення встановленого судом строку для подання відзиву не заявлено.

21.05.2021 на адресу суду від позивача надійшов лист із судовою практикою у подібних правовідносинах.

08.06.2021 на адресу суду від позивача надійшли додаткові докази задля долучення до матерів справи.

Ухвалою від 24.06.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 20.07.2021.

В призначене судове засідання учасники процесу не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомленні належним чином.

Представником позивача подано заяву, в якій останній просив провести судове засідання без його участі в порядку письмового провадження. Окремо зазначено, що позовні вимоги представник підтримує в повному обсязі.

Представником відповідача, в свою чергу, також подано заяву про проведення судового засідання без його участі. Зазначено, що стосовно позовних вимог покладається на розсуд суду.

За наведеного вище, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів, що передбачено статтею 194 КАС України, в силу якої учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Дослідивши обставини справи та надавши їм юридичну оцінку, суд встановив наступне.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Відділ освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації з 20.01.2021 перебуває в стані припинення (запис номер 1001781100017000719), підстава: внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Згідно із виписок з актів огляду МСЕК про результати визначення ступеня втрати професійної працездатності у відсотках, потреби у додаткових видах допомоги ОСОБА_1 та ОСОБА_2 встановлено втрату професійної працездатності у зв`язку з трудовим каліцтвом.

За висновками МСЕК від 05.10.2009 серії ВІН №013263 потерпілому ОСОБА_1 встановлена стійка втрата працездатності 55% та 3 група інвалідності безстроково.

За висновками МСЕК від 18.05.2001 серії МАД №007625 потерпілому ОСОБА_2 встановлена стійка втрата працездатності 50% та 3 група інвалідності безстроково.

У Могилів-Подільському відділенні УВД ФССУ у Вінницькій області знаходиться на обліку дві особові справи потерпілих на виробництві які отримали травму при виконання трудових обов`язків у Відділі освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації та які на підставі Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" отримують щомісячні страхові виплати, а саме: №1925910557 ОСОБА_1 ; № НОМЕР_1 ОСОБА_2 .

21.04.2020 Могилів-Подільським відділенням УВД ФССУ у Вінницькій області прийнято постанову, якою призначено потерпілому ОСОБА_1 номер справи 253, номер випадку 253, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 2507,32 грн. В подальшому постановою від 30.03.2021 призначено перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 2783,13 грн.

21.04.2020 Могилів-Подільським відділенням УВД ФССУ у Вінницькій області прийнято постанову, якою призначено потерпілому ОСОБА_2 номер справи 66, номер випадку 66, перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 2452,20 грн. В подальшому постановами від 04.12.2020 призначено фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, а саме витрати на придбання протезно-ортопедичних виробів в розмірі 300,00 грн та виплати на ортопедичне взуття в розмірі 4557,36 грн, постановою від 30.03.2021 призначено щомісячну страхову виплату в розмірі - 2721,94 грн, постановою від 04.01.2021 призначено витрати на побутове обслуговування в розмірі 1500,00 грн.

Відповідно до розрахунку потреби в капіталізації коштів за відділом освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації станом на 01.02.2021 існує загальна потреба в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілими в розмірі 1 208 208,35 грн, що складається з 335 178,54 грн на потерпілого ОСОБА_1 та 873 029,81 грн на потерпілого ОСОБА_2 Могилів-Подільське відділення УВД ФССУ у Вінницькій області для визначення періоду, за який розраховувалася капіталізація платежів, використовувало дані середньої очікуваної тривалості життя осіб, наданні Державною службою статистики України.

02.02.2021 УВД ФССУ у Вінницькій області направлено голові ліквідаційної комісії Відділу освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації вимогу про сплату капіталізованих платежів, в якій просили визнати таку вимогу та перерахувати в 10-денний строк капіталізовані платежі в сумі 1 208 208,35 грн.

Також, повідомлено, що ненадходження або несвоєчасне надходження коштів до Фонду соціального страхування України перешкоджає своєчасному та повному фінансуванню та наданню соціальних виплат та послуг і реалізації державної політики у сфері загальнообов`язкового державного соціального страхування, чим прямо порушуються інтереси держави, як гаранта надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам Фонду та право громадян, яким відповідно до Конституції України гарантовано право на соціальний захист.

Так, з метою зобов`язання ліквідаційної комісії Відділу освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації включити грошові вимоги кредитора (капіталізовані платежі) в сумі 1 208 208,35 грн до реєстру вимог кредиторів та проміжний ліквідаційний баланс, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я визначає Закон України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 23.09.99 № 1105-XIV (далі Закон № 1105-XIV).

Згідно зі ст. 3 Закону № 1105-XIV, соціальне страхування здійснюється за принципами: 1) законодавчого визначення умов і порядку здійснення соціального страхування; 2) обов`язковості страхування осіб відповідно до видів соціального страхування та можливості добровільності страхування у випадках, передбачених законом; 3) державних гарантій реалізації застрахованими особами своїх прав; 4) обов`язковості фінансування Фондом витрат, пов`язаних із наданням матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг, в обсягах, передбачених цим Законом; 5) формування та використання страхових коштів на засадах солідарності та субсидування; 6) диференціації розміру виплати допомоги залежно від страхового стажу; 7) диференціювання страхового тарифу з урахуванням умов і стану безпеки праці, виробничого травматизму та професійної захворюваності на кожному підприємстві; 8) економічної заінтересованості суб`єктів страхування в поліпшенні умов і безпеки праці; 9) цільового використання коштів соціального страхування; 10) відповідальності роботодавців та Фонду за реалізацію права застрахованої особи на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за цим Законом.

За змістом частин першої та другої статті 4 Закону Закон № 1105-XIV, Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням.

Джерела формування коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків визначені у ст. 11 Закону Закон № 1105-XIV, до яких, зокрема, належать капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, законодавством України передбачено, що підприємства, у разі їх ліквідації, не звільняються від фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків шляхом внесення капіталізованих платежів.

Капіталізація платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством) страхувальника (далі - платежі) для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам здійснюється відповідно до Порядку капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 986 (далі - Порядок № 986).

Згідно з пунктом 2 Порядку № 986, термін "капіталізація платежів" означає визначення суми грошових зобов`язань страхувальника у випадку його ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством), що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам, які належить сплатити до Фонду соціального страхування України для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.

Капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством (пункт 3 Порядку № 986).

За змістом пункту 4 Порядку № 986, капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу таким чином, зокрема, щомісячні страхові виплати втраченого заробітку - з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності.

Пунктами 6-8 Порядку № 986 встановлено, що капіталізація платежів для забезпечення витрат на одноразову допомогу в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого проводиться у розмірах, що встановлюються відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування". Нарахування такої виплати здійснюється на підставі висновку лікувального закладу щодо можливості настання стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого. Капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності. У кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації. Суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.

Таким чином, наведеними нормами законодавства страхувальника зобов`язано проводити капіталізацію страхових виплат у всіх випадках ліквідації, а не тільки у випадку ліквідації внаслідок банкрутства, але й з інших підстав, передбачених законодавством, та не залежно від вини у настанні нещасного випадку на виробництві.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно з ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв`язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Частиною 3 статті 105 Цивільного кодексу України передбачено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Відповідно до ч. 6 ст. 105 Цивільного кодексу України, кожна окрема вимога кредитора, зокрема, щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

Порядок припинення юридичної особи шляхом ліквідації юридичної особи встановлений ст. 111 Цивільного кодексу України.

Частиною 8 статті 111 Цивільного кодексу України визначено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред`явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Відповідно до ч. 9 ст. 111 Цивільного кодексу України, виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу.

Згідно з ч. 1 ст. 112 Цивільного кодексу України, у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у такій черговості: у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом; у другу чергу задовольняються вимоги працівників, пов`язані з трудовими відносинами, вимоги автора про плату за використання результату його інтелектуальної, творчої діяльності; у третю чергу задовольняються вимоги щодо податків, зборів (обов`язкових платежів); у четверту чергу задовольняються всі інші вимоги.

Відповідно до ч. 3 ст. 112 Цивільного кодексу України, у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.

Частиною 2 статті 1205 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Судом встановлено, що відповідно до поданого позивачем розрахунку по капіталізації платежів по Відділу освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації, необхідних для проведення страхових виплат потерпілим на виробництві ОСОБА_1 та ОСОБА_2 станом на 01.02.2021 загальна потреба в капіталізації платежів по вказаному відділу становить 1 208 208,35 грн.

Заперечень щодо правильності обчислення суми капіталізованих платежів відповідач не надав.

На час звернення позивача до суду сума капіталізованих платежів у розмірі 1 208 208,35 грн відповідачем не сплачена, передавальний акт відповідачем не складено і, відповідно, суму заборгованості перед позивачем до нього не включено. Доказів вчинення зазначеного станом на 20.07.2021 відповідачем суду не надано.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

З огляду на те, що обставини, наведені позивачем у позовній заяві, знайшли своє підтвердження в ході судового розгляду справи та не спростовані відповідачем, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення.

Підстави для застосування статті 139 КАС України щодо розподілу судових витрат у суду відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Вінницькій області - задовольнити.

Зобов`язати ліквідаційну комісію Відділу освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації включити грошові вимоги кредитора (капіталізовані платежі) Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Вінницькій області в сумі 1 208 208,35 грн (один мільйон двісті вісім тисяч двісті вісім гривень 35 копійок) до реєстру вимог кредиторів та проміжний ліквідаційний баланс.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Реквізити: Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Вінницькій області (код ЄДРПОУ - 41315197, місцезнаходження: вул. Зодчих, 22, м. Вінниця, 21037); Відділ освіти Могилів-Подільської райдержадміністрації (код ЄДРПОУ - 02141396, місцезнаходження: вул. М. Коцюбинського, буд. 19, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, 24000).

Суддя Дмитришена Руслана Миколаївна

Дата ухвалення рішення20.07.2021
Оприлюднено02.08.2021
Номер документу98672893
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/2818/21-а

Рішення від 20.07.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 24.06.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні