Рішення
від 26.07.2021 по справі 260/2248/20
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

26 липня 2021 року м. Ужгород№ 260/2248/20

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Плеханова З.Б.

при секретарі Грин-Лумей В.Г.

за участю:

позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю "ФЕС ТЕРЕБЛЯ" , представники - Юрченко В.А., Коваленко Д.

відповідача: Головне управління ДФС у Закарпатській області , представник - не з`явився

відповідач: ГУ ДПС в Закарпатській області, представник - Кремер Л.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФЕС ТЕРЕБЛЯ" до Головного управління ДФС у Закарпатській області , ГУ ДПС в Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ФЕС ТЕРЕБЛЯ" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Закарпатській області, Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області, яким просить: 1.Прийняти позовну заяву та відкрити провадження у справі. 2.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 12.03.2020 року №0005575404, що складене ГУ ДФС у Закарпатській області за формою "В4" . 3.Стягнути з відповідачів на користь позивача судові витрати.

Позиції сторін.

Заявлені позовні вимоги аргументує тим, що за результатами проведеної камеральної перевірки даних , задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за грудень 2019 року ТОВ ФЕС ТЕРЕБЛЯ код ЄДРПОУ 41754720 контролюючим органом встановлено , що ТОВ ФЕС Теребля в порушення пп. в н.200.4 ст.200 ПКУ, пп.5 п.4 розд. V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016р. за №159/28289) завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядки 16, 16.1, 17, 19, 20, 20.3, 21 "податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2019 року) на 2 952 852 гривень.

За результатами перевірки контролюючим органом на підставі Акту прийнято податкове повідомлення - рішення від 12.03.2020 року № 0005575404 за формою В4 (надалі за текстом - ППР), згідно якого встановлено завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 2 952 852 грн .У зв`язку із незгодою з податковим повідомленням-рішенням від 12.03.2020 року № 0005575404 за формою, В4 ТОВ ФЕС ТЕРЕБЛЯ було розпочато процедуру адміністративного оскарження та подано скаргу до ДПС України, на яку 28.05.2020 року отримане рішення про відмову у задоволені скарги.

З податковим повідомлення-рішенням від 12.03.2020 року № 0005575404 за формою В4 , згідно якого встановлено завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового), періоду у розмірі 2 952 852 грн., не погоджується, вважає його безпідставним, необґрунтованим та таким, що прийняте всупереч чинному законодавству України.

22 липня 2020 року від Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області надійшов відзив на даний адміністративний позов, відповідно до якого проти задоволення позову заперечив, мотивуючи необґрунтованістю позовних вимог. Зокрема, зазначив, що за результатами проведеної податкової перевірки встановлено, що ТОВ ФЕС Теребля безпідставно задекларувало в рядках 16, 16.3 податкової декларації з ПДВ за квітень 2019 року суму від`ємного значення , що включається до складу податкового кредиту поточного звітного ( податкового) періоду в розмірі 2 952 852 грн., що призвело до завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядки 16, 16.1, 17, 19, 20, 20.3, 21 податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2019 року).

За розглядом акту перевірки від 19.02.2020 №680/04-01/713/41754720 Головне управління ДПС у Закарпатській області прийняло 12.03.2020р. податкове повідомлення-рішення (форми В4 ) №0005575404, яким на підставі п.54.3 ст.54, п.58.1 ст.58, пп. в п.200.4 ст.200 ПКУ зменшено на 2952852 грн. розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. Отже, наведені аргументи ТОВ ФЕС Теребля у позовній заяві не є підставою для скасування оскарженого податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Закарпатській області від 12.03.2020 №0005575404.

22 липня 2020 року від Головного управління ДФС у Закарпатській області надійшов відзив на даний адміністративний позов. Відповідно до якого зазначено, що Головне управління ДФС у Закарпатській області не проводило камеральну перевірку ТОВ ФЕС Теребля та 12.03.2020 року не приймало оскаржуване податкове повідомлення - рішення щодо Позивача. Враховуючи вищевикладене, Головне управління ДФС у Закарпатській області не порушувало жодних прав ТОВ ФЕС Теребля , а позовні вимоги до ГУ у Закарпатській області не підлягають задоволенню.

03 серпня 2020 року від позивача надійшла відповідь на відзив , в якому зазначає, що з твердженнями відповідачів не погоджується, вказує що ТОВ «ФЕС ТЕРЕБЛЯ» правомірно відображено в рядку 16.3 декларації з ПДВ за квітень 2019 року суму від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 2 952 852 грн. З урахуванням вищевикладеного, вважає правові позиції , які викладені у відзиві Відповідача 2 необґрунтованими, та такими що не можуть бути прийняти до уваги. Просить задовольнити позовні вимоги.

В судовому засіданні представники позивача заявлені позовні вимоги підтримали в обсязі з мотивів, наведених в позовній заяві та відповіді на відзив, та просили суд позов задовольнити.

Представник ГУ ДПС в Закарпатській області, проти задоволення позову заперечив, аргументуючи обставинами, зазначеними у поданому до суду відзиві.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що 19.02.2020 року за результатами проведення камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за грудень 2019 року ТОВ ФЕС ТЕРЕБЛЯ код ЄДРПОУ 41754720 було складено Акт №680/04-01/713/41754720 .

Відповідно до висновків Акту встановлено, що ТОВ ФЕС Теребля в порушення пп. в п.200.4 ст.200 ПКУ, пп.5 п.4 розд. V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість (затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016р. №159/28289) завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядки 16, 16.1, 17, 19, 20, 20.3, 21 податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2019 року) на 2 952 852,00 гривень.

У податковій декларації з податку на додану вартість за грудень 2019 року (вхідний №9330940233 від 16.01.2020) ТОВ ФЕС Теребля задекларувало загальну суму податкового зобов`язання (рядок 9 декларації) 195992,00 грн., податковий кредит (рядок 17 декларації) - в сумі 3727089,00 грн. ПДВ ( в тому числі ПДВ з обсягу придбання товарів, послуг та необоротних активів на митній території України - 5144 грн., значення рядка 16.1 податкової декларації з ПДВ за грудень 2019 року, що відповідає значенню рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду - 3 721 945 грн).

ТОВ "ФЕС Теребля" до Додатку 2 Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду податкової декларації з ПДВ за грудень 2019 року включило залишки від`ємного значення звітних періодів: за лютий 2019 року - 244 578 грн., за квітень 2019 року - 3286519 грн. правомірність декларування яких перевірялось контролюючим органом шляхом встановлення джерела виникнення вказаного від`ємного значення.

Так, камеральною перевіркою було встановлено, що з 3286519,00 грн. (звітний період, в якому виникло значення - квітень 2019 року) 2952852,00 грн., ПДВ задекларовано ТОВ "ФЕС Теребля" у податковій декларації з ПДВ за квітень 2019 року у складі від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду у рядку 16.3 збільшено/зменшено залишок від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу ).

ГУ ДФС у Закарпатській області провело документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ФЕС Теребля з питань дотримання достовірності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість по декларації за грудень 2018 року (акт перевірки від 18.03.2019 №238/07-16-12-02/41754720), якою встановлено, що в порушення пунктів 200.1, 200.4 статті 200 ПКУ ТОВ ФЕС Теребля завищено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку, на 2 952 852,41 грн.; підтверджено суму бюджетного відшкодування в розмірі 51 253 227,59 грн. (рядок 20.2.1 податкової декларації) та суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 податкової декларації), яка складає 84216 грн.

За актом перевірки від 18.03.2019 №238/07-16-12-02/41754720 ГУ ДФС у Закарпатській області прийнято податкове повідомлення-рішення форми В1 від 05.04.2019 року №000981202, яким зменшено суму бюджетного відшкодування, декларовану на рахунок платника у банку, на 2 952 852,41 грн. та застосовано 38213,10 грн штрафної санкції.

Враховуючи вищевикладене, перевіркою (акт перевірки від 19.02.2020 №680/04- 01/713/41754720) встановлено, що ТОВ ФЕС Теребля безпідставно задекларувало суму від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду в розмірі 2 952 852 грн., що призвело до завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податковою кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядки 16, 16.1, 17, 19, 20. 20.3,' 21 податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2019 року).

ТОВ ФЕС Теребля зверталося до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Закарпатській області від 05.04.2019 №0000981202.

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 25.11.2020 року у адміністративній справі №260/1330/20 у позовній заяві ТОВ ФЕС Теребля до ГУ ДФС у Закарпатській області, ГУ ДПС у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ГУ ДФС у Закарпатській області від 05.04.2019 №0000981202 відмовлено. Рішення суд набрало законної сили 02.03.2021 р.

Мотиви та норми права застосовані судом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Норми ПК України гарантують право платникам податку на додану вартість на отримання з Державного бюджету України бюджетного відшкодування сплаченого податку у разі настання обставин, визначених ст. 200 ПК України.

Так, зокрема, згідно п. 200.1 ст. 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п. 200.4 ст. 200 ПК України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п. 200.14 ст. 200 ПК України, якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган:

б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;

в) у разі з`ясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

Наслідком встановлення контролюючим органом невідповідності суми бюджетного відшкодування, заявленої платником податку у податковій декларації, є прийняття податкового повідомлення-рішення.

Так, п.п. 2 п. 1 розділу ІІ Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204, контролюючий орган визначає, в тому числі, суму зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, що передбачені Кодексом або іншим законодавством, і складає податкове повідомлення-рішення у випадках, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми бюджетного відшкодування або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, що заявлені у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до п. 2 розділу ІІ Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, у випадках, зазначених у пункті 1 цього розділу, відповідний структурний підрозділ контролюючого органу складає податкове повідомлення-рішення за такими формами:

- В1 - у разі завищення заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, у тому числі якщо заявлені до відшкодування суми податку на додану вартість на момент перевірки відшкодовані платнику податку (додаток 6);

"В4" - у разі зменшення від`ємного значення суми податку на додану вартість (додатки 14, 15);

Порядком №21 не передбачено відображення в рядку 16.3 податкової декларації суми, на яку зменшено бюджетне відшкодування

Як зазначалося вище, ТОВ ФЕС Теребля зверталося до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Закарпатській області від 05.04.2019 №0000981202 в частині зменшення суми бюджетного відшкодування . Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 25.11.2020 року у адміністративній справі №260/1330/20 у позовній заяві ТОВ ФЕС Теребля до ГУ ДФС у Закарпатській області, ГУ ДПС у Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ГУ ДФС у Закарпатській області від 05.04.2019 №0000981202 відмовлено. Рішення суд набрало законної сили 02.03.2021 р.

Таким чином, у справі №260/1330/20 вже надано правову оцінку діям контролюючого органу по складанню акту перевірки Про результати документальної позапланової виїзної перевірки TOB ФЕС ТЕРЕБЛЯ , код ЄДРПОУ 41754720 з питань дотримання достовірності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. по декларації за грудень 2018 року (Акт №238/07-16-12- 02/41754720 від 18.03.2019 року), в якому було зазначено, що в порушення п.200.1, п.200.4 CT. 200 Податкового кодексу України підприємством завищено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку відображеного у рядок 20.2.1 декларації з податку на додану вартість за грудень 2018 року на загальну суму 2 952 852.41 грн. За результатами вказаної перевірки TOB ФЕС ТЕРЕБЛЯ було отримано податкове повідомлення-рішення за формою В1 ГУ ДПС у Закарпатській області від 05.04.2019 року №0000981202/07-16-12-02/41754720 про зменшення суми бюджетного, відшкодування та сплату штрафних (фінансових) санкцій.

Відповідач 1 в Акті від 19.02.2020 року №680/04-01/713/41754720 посилається на висновки Акту перевірки Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ ФЕС ТЕРЕБЛЯ , код ЄДРПОУ 41754720 з питань дотримання достовірності декларування від`ємного значення з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. грн. по декларації за грудень 2018 року (Акт №238/07-16-12- 02/41754720 від 18.03.2019 року), в якому було зазначено, що в порушення п.200.1, п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України підприємством завищено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку відображеного у рядок 20.2.1 декларації з податку на додану вартість за грудень 2018 року на загальну суму 2 952 852.41 грн.

Враховуючи вищезазначене, з урахуванням ч. 4 ст. 78 КАС України, суд вважає відсутніми процесуальні підстави для надання правової оцінки діям відповідача по складанню акту перевірки від 19.02.2020 року №680/04-01/713/41754720 та фіксування в ньому висновків. Також, суд вважає відсутніми підстави для встановлення наявності чи відсутності правомірності та законності винесеного податкового повідомлення - рішення від 12.03.2020 року №0005575404, що складене ГУ ДФС у Закарпатській області за формою "В4" оскільки законність останнього в даній частині доведена судовим рішенням у справі №260/1330/20.

Таким чином, суд вважає, що контролюючим органом правильно обрано форму податкового повідомлення-рішення, яке підлягало складенню за результатами виявлення факту завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядки 16, 16.1, 17, 19, 20, 20.3, 21 податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2019 року)., а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Положеннями ст. 19 Конституції України зобов`язано органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому контролюючий орган не вправі довільно обирати форму податкового повідомлення-рішення, що підлягає складенню у разі виявлення конкретного правопорушення.

З урахуванням вищенаведеного, суд доходить висновку, що відповідач 1 при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову судові витрати з відповідачів не стягуються.

Керуючись 242-246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

1.У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ФЕС ТЕРЕБЛЯ" до Головного управління ДФС у Закарпатській області , ГУ ДПС в Закарпатській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення - відмовити повністю .

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адмінсуду.

СуддяЗ.Б.Плеханова

Повний текст рішення виготовлено та підписано 30 липня 2021 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2021
Оприлюднено02.08.2021
Номер документу98674389
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/2248/20

Ухвала від 13.01.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 21.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 19.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 01.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 01.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 26.07.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 05.07.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 02.07.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 29.04.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні