ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 червня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1401/10/1670
Полтавський окружний адм іністративний суд в складі:
Головуючого судді - Клочк а К.І.,
при секретарі - Пехоті М.О.,
за участю:
представника позивача - Фищук В.В.,
представника відповідача - Матляк О.М.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Приватног о підприємства «Черняхівськ е» про стягнення адміністра тивно-господарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
08 квітня 2010 року Полтав ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів (надалі - позивач) зверн увся до Полтавського окружно го адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Че рняхівське» (надалі - відпові дач) про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й у розмірі 8 965,52 грн та пені у ро змірі 963.02 грн, посилаючись на т е, що в порушення вимог статей 19, 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» від 21.03.1991 №875-ХІ І (надалі - Закон №875-ХІІ), у 2008 ро ці відповідачем не забезпече но працевлаштування одного і нваліда.
Представник позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримав та просив їх за довольнити.
Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував, просив суд в ідмовити в їх задоволенні по силаючись на те, що відповідн о до положень Закону №875-ХІІ об ов' язок працевлаштування і нвалідів покладено на Держав ну службу зайнятості, яка зді йснює пошук підходящої робот и відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда квал іфікації та знань, з урахуван ням його побажань.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и матеріали справи, суд встан овив наступне.
Частиною першою статті 19 З акону №875-ХІІ передбачено, що д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій, громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використову ють найману працю, установлю ється норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі чотирьох відсо тків середньооблікової чисе льності штатних працівників облікового складу за рік, а як що працює від 8 до 25 осіб, у кіль кості одного робочого місця.
Відповідно до частини друг ої статті 19 Закону №875-ХІІ, підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, установи, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, самос тійно розраховують кількіст ь робочих місць для працевла штування інвалідів відповід но до нормативу, встановлено го частиною першою цієї ж ста тті, і забезпечують працевла штування інвалідів.
На виконання зазначеної но рми в поданому Звіті відпові дач самостійно обрахував нор матив робочих місць для прац евлаштування інвалідів та за значив у кількості 1 такого ро бочого місця. Разом з тим, згід но цього ж Звіту, на підприємс тві у 2008 році особи, яким відпов ідно до чинного законодавств а встановлена інвалідність, не працювали.
За недотримання норматив у робочих місць по кількості працюючих інвалідів відпові дачем у звіті самостійно виз начено суму штрафних санкції у розмірі 8 965,52 грн.
Відповідно до статті 20 Зак ону №875-ХІІ підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. У відп овідності до частини другої статті зазначеного Закону п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій тягне за собою нарах ування пені. Пеня обчислюєть ся виходячи з 120 відсотків річ них облікової ставки Націона льного банку України, що діял а на момент сплати, нарахован ої на повну суму недоїмки за в есь її строк.
Прострочення терміну опла ти адміністративно-господар ських санкцій відповідачем с кладає 358 днів (з 16.04.2009 по 08.04.2010), у зв' язку з чим відповідачу нарах овано пеню у розмірі 963,02 грн.
Крім того, відповідно до лис та Чутівського районного цен тру зайнятості №306 від 15.04.2010, прот ягом 2008 року відповідачем под ано 7 звітів про наявність вак ансій форми №3-ПН, але в жодном у з них не надавалась переваг а у працевлаштуванні інвалід ів, тобто, графа 15 (наявність ві льних робочих місць для інва лідів) зазначеного звіту від повідачем не заповнювалась.
Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни «Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення»№420 від 19.12.2005, затв ерджено форму звітності №3-ПН «Звіт про наявність вакансі й», яка подається підприємст вами, установами й організац іями, їх структурними підроз ділами та філіями незалежно від форми власності та госпо дарювання за наявності вільн их робочих місць (вакансій) це нтрам зайнятості за місцем ї х реєстрації як платника стр ахових внесків за наявності вакансій.
Відповідно до розділу 3 Інст рукції щодо заповнення форми звітності №3-ПН "Звіт про наяв ність вакансій", затверджено ї Наказом Міністерства праці та соціальної політики Укра їни «Про затвердження форм з вітності та інструкцій щодо їх заповнення»№420 від 19.12.2005, у гра фі 15 наводяться дані про можли вість працевлаштування на ві льне робоче місце (вакантну п осаду) особи, що належить до ок ремої категорії громадян, як і потребують соціального зах исту і не здатні на рівних умо вах конкурувати на ринку пра ці, у рахунок річної броні, уст ановленої місцевими державн ими адміністраціями, виконав чими органами відповідних ра д за поданням центрів зайнят ості, відповідно до статті 5 За кону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 №803-ХІІ, із зм інами та доповненнями, а тако ж інвалідів, пенсіонерів, сту дентів та інших.
Таким чином, відповідач не в живав заходів щодо працевлаш тування інвалідів.
Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини п ' ятої статті 20 Закону №875-ХІІ д ані суми можуть бути стягнут і в примусовому порядку за ві дповідним рішенням суду.
Враховуючи вищевикладен е, суд вважає позовні вимоги о бґрунтованими та такими, що п ідлягають задоволенню.
Зважаючи на вищевикладен е, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 159 -163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Приватно го підприємства "Черняхівськ е" про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені - задовольнити.
Стягнути з Приватного підп риємства "Черняхівське" (с. Чер няківка, Чутівський район, По лтавська область) на користь Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції у р озмірі 8 965 (восьми тисяч дев' я тисот шестидесяти п' яти) гр ивень 52 (п' ятдесяти двох) коп ійок.
Стягнути з Приватного підп риємства "Черняхівське" (с. Чер няківка, Чутівський район, По лтавська область) на користь Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів пеню у розмір і 963 (дев' ятисот шестидесяти трьох) гривень 02 (двох) копійок .
Постанова, відповідно до ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о. Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений Коде ксом адміністративного судо чинства, постанова набирає з аконної сили після закінченн я цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове р ішення, якщо його не скасован о, набирає законної сили післ я закінчення апеляційного ро згляду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний термін з дня складання постанови в п овному обсязі та подачі апел яційної скарги у 20-денний терм ін після подачі заяви про апе ляційне оскарження в порядку , визначеному статтею 186 Кодек су адміністративного судоч инства України.
Повний текст постанови ви готовлено 14 червня 2010 року.
Суддя К.І. Клоч ко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2010 |
Оприлюднено | 04.09.2010 |
Номер документу | 9868037 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
К.І. Клочко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні