Постанова
від 09.06.2010 по справі 2а-1401/10/1670
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1401/10/1670

Полтавський окружний адм іністративний суд в складі:

Головуючого судді - Клочк а К.І.,

при секретарі - Пехоті М.О.,

за участю:

представника позивача - Фищук В.В.,

представника відповідача - Матляк О.М.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Приватног о підприємства «Черняхівськ е» про стягнення адміністра тивно-господарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

08 квітня 2010 року Полтав ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів (надалі - позивач) зверн увся до Полтавського окружно го адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Че рняхівське» (надалі - відпові дач) про стягнення адміністр ативно-господарських санкці й у розмірі 8 965,52 грн та пені у ро змірі 963.02 грн, посилаючись на т е, що в порушення вимог статей 19, 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» від 21.03.1991 №875-ХІ І (надалі - Закон №875-ХІІ), у 2008 ро ці відповідачем не забезпече но працевлаштування одного і нваліда.

Представник позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримав та просив їх за довольнити.

Представник відповідача п роти задоволення позовних ви мог заперечував, просив суд в ідмовити в їх задоволенні по силаючись на те, що відповідн о до положень Закону №875-ХІІ об ов' язок працевлаштування і нвалідів покладено на Держав ну службу зайнятості, яка зді йснює пошук підходящої робот и відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда квал іфікації та знань, з урахуван ням його побажань.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и матеріали справи, суд встан овив наступне.

Частиною першою статті 19 З акону №875-ХІІ передбачено, що д ля підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій, громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, які використову ють найману працю, установлю ється норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів у розмірі чотирьох відсо тків середньооблікової чисе льності штатних працівників облікового складу за рік, а як що працює від 8 до 25 осіб, у кіль кості одного робочого місця.

Відповідно до частини друг ої статті 19 Закону №875-ХІІ, підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, установи, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, самос тійно розраховують кількіст ь робочих місць для працевла штування інвалідів відповід но до нормативу, встановлено го частиною першою цієї ж ста тті, і забезпечують працевла штування інвалідів.

На виконання зазначеної но рми в поданому Звіті відпові дач самостійно обрахував нор матив робочих місць для прац евлаштування інвалідів та за значив у кількості 1 такого ро бочого місця. Разом з тим, згід но цього ж Звіту, на підприємс тві у 2008 році особи, яким відпов ідно до чинного законодавств а встановлена інвалідність, не працювали.

За недотримання норматив у робочих місць по кількості працюючих інвалідів відпові дачем у звіті самостійно виз начено суму штрафних санкції у розмірі 8 965,52 грн.

Відповідно до статті 20 Зак ону №875-ХІІ підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. У відп овідності до частини другої статті зазначеного Закону п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій тягне за собою нарах ування пені. Пеня обчислюєть ся виходячи з 120 відсотків річ них облікової ставки Націона льного банку України, що діял а на момент сплати, нарахован ої на повну суму недоїмки за в есь її строк.

Прострочення терміну опла ти адміністративно-господар ських санкцій відповідачем с кладає 358 днів (з 16.04.2009 по 08.04.2010), у зв' язку з чим відповідачу нарах овано пеню у розмірі 963,02 грн.

Крім того, відповідно до лис та Чутівського районного цен тру зайнятості №306 від 15.04.2010, прот ягом 2008 року відповідачем под ано 7 звітів про наявність вак ансій форми №3-ПН, але в жодном у з них не надавалась переваг а у працевлаштуванні інвалід ів, тобто, графа 15 (наявність ві льних робочих місць для інва лідів) зазначеного звіту від повідачем не заповнювалась.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни «Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення»№420 від 19.12.2005, затв ерджено форму звітності №3-ПН «Звіт про наявність вакансі й», яка подається підприємст вами, установами й організац іями, їх структурними підроз ділами та філіями незалежно від форми власності та госпо дарювання за наявності вільн их робочих місць (вакансій) це нтрам зайнятості за місцем ї х реєстрації як платника стр ахових внесків за наявності вакансій.

Відповідно до розділу 3 Інст рукції щодо заповнення форми звітності №3-ПН "Звіт про наяв ність вакансій", затверджено ї Наказом Міністерства праці та соціальної політики Укра їни «Про затвердження форм з вітності та інструкцій щодо їх заповнення»№420 від 19.12.2005, у гра фі 15 наводяться дані про можли вість працевлаштування на ві льне робоче місце (вакантну п осаду) особи, що належить до ок ремої категорії громадян, як і потребують соціального зах исту і не здатні на рівних умо вах конкурувати на ринку пра ці, у рахунок річної броні, уст ановленої місцевими державн ими адміністраціями, виконав чими органами відповідних ра д за поданням центрів зайнят ості, відповідно до статті 5 За кону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 №803-ХІІ, із зм інами та доповненнями, а тако ж інвалідів, пенсіонерів, сту дентів та інших.

Таким чином, відповідач не в живав заходів щодо працевлаш тування інвалідів.

Оскільки вказані суми так і не були сплачені відповідач ем, то відповідно до частини п ' ятої статті 20 Закону №875-ХІІ д ані суми можуть бути стягнут і в примусовому порядку за ві дповідним рішенням суду.

Враховуючи вищевикладен е, суд вважає позовні вимоги о бґрунтованими та такими, що п ідлягають задоволенню.

Зважаючи на вищевикладен е, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 159 -163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Приватно го підприємства "Черняхівськ е" про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені - задовольнити.

Стягнути з Приватного підп риємства "Черняхівське" (с. Чер няківка, Чутівський район, По лтавська область) на користь Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції у р озмірі 8 965 (восьми тисяч дев' я тисот шестидесяти п' яти) гр ивень 52 (п' ятдесяти двох) коп ійок.

Стягнути з Приватного підп риємства "Черняхівське" (с. Чер няківка, Чутівський район, По лтавська область) на користь Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів пеню у розмір і 963 (дев' ятисот шестидесяти трьох) гривень 02 (двох) копійок .

Постанова, відповідно до ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, на бирає законної сили після за кінчення строку подання заяв и про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подан о. Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений Коде ксом адміністративного судо чинства, постанова набирає з аконної сили після закінченн я цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове р ішення, якщо його не скасован о, набирає законної сили післ я закінчення апеляційного ро згляду справи.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний термін з дня складання постанови в п овному обсязі та подачі апел яційної скарги у 20-денний терм ін після подачі заяви про апе ляційне оскарження в порядку , визначеному статтею 186 Кодек су адміністративного судоч инства України.

Повний текст постанови ви готовлено 14 червня 2010 року.

Суддя К.І. Клоч ко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2010
Оприлюднено04.09.2010
Номер документу9868037
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1401/10/1670

Ухвала від 16.02.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 28.02.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні