Постанова
від 28.05.2010 по справі 2а-11453/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 травня 2010 року < Час п роголошення > № 2а-11453/09/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі:

судді: Пі соцької О.В.

за участю:

секретаря

судового засіданні К узьменкової С.П.,

у відсутності представн иків сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті К иєві справу

за позовною заявою управління Пенсійного ф онду України в Святошинськом у районі міста Києва

до товариства з обмеженою ві дповідальністю «ТСМ-Україна »

про стягнення заборгованості у розмірі 3817грн. 44коп.,

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійног о фонду України в Святошинсь кому районі міста Києва (далі - управління ПФ, позивач) зве рнулось до Окружного адмініс тративного суду міста Києва з позовною заявою до товарис тва з обмеженою відповідальн істю «ТСМ-Україна»(далі - ТО В «ТСМ-Україна», відповідач), в якій просило стягнути суму заборгованості (недоїмки) по сплаті страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування у р озмірі 3817грн. 44коп.

У попередньому судовому за сіданні представник позивач а позовні вимоги підтримав т а просив їх задовольнити. Про те, у судове засідання позива ч явку свого представника не забезпечив та просив справу розглядати у його відсутнос ті.

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, тоді як про час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином. У зв' язку з неприбуттям пред ставників відповідача та нен аданням витребуваних доказі в розгляд справи відкладався , повістки направлялися відп овідачу за адресою, внесеною відповідачем до Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців. Відповідно до змісту ч. 2 с т. 17, ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців»з урахуванням вим ог ч. 8 ст. 35 Кодексу адміністра тивного судочинства України така адреса вважається дост овірною, а повістка, направле на за нею, врученою юридичній особі.

Відповідно до статті 128 Коде ксу адміністративного судоч инства України справа вирішу ється на підставі наявних в н ій доказів.

Згідно з частиною 3 статті 160 Кодексу адміністративного с удочинства України 28 травня 2010 року у відкритому судовом у засіданні проголошено всту пну та резолютивну частини п останови про задоволення поз овних вимог.

Ознайомившись з матеріала ми справи та поданими докуме нтами, всебічно і повно з' яс увавши всі фактичні обставин и, на яких ґрунтуються позовн і вимоги, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору, суд дійшо в наступних висновків.

Згідно зі статтею 67 Констит уції України кожен зобов' яз аний сплачувати податки і зб ори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Правовідносини, що виникаю ть між суб' єктами системи з агальнообов' язкового держ авного пенсійного страхуван ня, коло осіб, які підлягають д ержавному пенсійному страху ванню, платники страхових вн есків, їх права та обов' язки , порядок нарахування, обчисл ення та сплати страхових вне сків, стягнення заборгованос ті за цими внесками, умови наб уття права та порядок визнач ення розмірів пенсійних випл ат регулюються Законом Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння»від 09 липня 2003 року №1058-IV (дал і - Закон №1058-IV).

Відповідно до частини 1 стат ті 14 Закону №1058-IV роботодавці: пі дприємства, установи і орган ізації, створені відповідно до законодавства України, не залежно від форми власності, виду діяльності та господар ювання, об' єднання громадян , профспілки, політичні парті ї (у тому числі філії, представ ництва, відділення та інші ві докремлені підрозділи зазна чених підприємств, установ, о рганізацій, об' єднань грома дян, профспілок, політичних п артій, які мають окремий бала нс і самостійно ведуть розра хунки із застрахованими особ ами), фізичні особи - суб' єк ти підприємницької діяльнос ті та інші особи (включаючи юр идичних та фізичних осіб - с уб' єктів підприємницької д іяльності, які обрали особли вий спосіб оподаткування (фі ксований податок, єдиний под аток, фіксований сільськогос подарський податок, придбали спеціальний торговий патент ), які використовують працю фі зичних осіб на умовах трудов ого договору (контракту) або н а інших умовах, передбачених законодавством, або за догов орами цивільно-правового хар актеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього За кону, є страхувальниками від повідно до положень цього За кону.

Частиною 1 статті 15 Закону №10 58-IV передбачено, що страхуваль ники, зазначені в статті 14 цьо го Закону є платниками страх ових внесків до солідарної с истеми, а частиною 1 статті 19 ць ого Закону визначено, що для р оботодавця страхові внески д о солідарної системи нарахов уються на суми фактичних вит рат на оплату праці (грошовог о забезпечення) працівників, що включають витрати на випл ату основної і додаткової за робітної плати та інших заох очувальних та компенсаційни х виплат, у тому числі в натура льній формі, які визначаютьс я згідно з нормативно-правов ими актами, прийнятими відпо відно до Закону України «Про оплату праці», виплату винаг ород фізичним особам за вико нання робіт (послуг) за угодам и цивільно-правового характе ру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати п ерших п' яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійс нюється за рахунок коштів ро ботодавця, та допомоги по тим часовій непрацездатності.

З урахуванням викладеного , відповідно до положень Зако ну №1058-IV ТОВ «ТСМ-Україна»є пла тником страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування, не се обов' язки з нарахування, обчислення і сплати страхов их внесків в установлені стр оки та в повному обсязі.

Відповідно до частини 6 ста тті 20 Закону №1058-IV страхувальни ки зобов' язані сплачувати с трахові внески, нараховані з а відповідний базовий звітни й період, не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня закі нчення цього періоду. Для стр ахувальників, зазначених у ч астині 1 статті 14 цього Закону , базовим звітним періодом є к алендарний місяць.

Відповідно до статті 106 Зако ну №1058-IV у разі виявлення своєч асно не сплачених сум страхо вих внесків страхувальники з обов'язані самостійно обчисл ити ці внески і сплатити їх з н арахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією ст аттею. Суми страхових внескі в своєчасно не нараховані та /або не сплачені страхувальн иками у строки, визначені ста ттею 20 цього Закону, вважаютьс я простроченою заборгованіс тю із сплати страхових внеск ів і стягуються з нарахуванн ям пені та застосуванням фін ансових санкцій.

Відповідно до частини 3 стат ті 106 Закону №1058-IV територіальні органи Пенсійного фонду за ф ормою і у строки, визначені пр авлінням Пенсійного фонду, н адсилають страхувальникам, я кі мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату н едоїмки є виконавчим докумен том. Протягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки страхув альник зобов' язаний сплати ти суму недоїмки та фінансов их санкцій.

Страхувальник у разі незго ди з розрахунком суми недоїм ки, зазначеної у вимозі про сп лату недоїмки, узгоджує її з о рганами Пенсійного фонду в п орядку, встановленому правлі нням Пенсійного фонду, а у вип адку неузгодження вимоги з о рганами Пенсійного фонду - ма є право на оскарження вимоги в судовому порядку. Про оскар ження вимоги територіальног о органу Пенсійного фонду пр о сплату недоїмки до виконав чої дирекції Пенсійного фонд у або в судовому порядку стра хувальник зобов' язаний пис ьмово повідомити відповідни й територіальний орган Пенсі йного фонду протягом трьох р обочих днів з дня звернення д о виконавчої дирекції Пенсій ного фонду чи суду. Узгодженн я вимоги територіального орг ану Пенсійного фонду про спл ату недоїмки здійснюється на підставі заяви страхувальни ка, яка розглядається терито ріальним органом Пенсійного фонду протягом трьох робочи х днів після її отримання, та п оданих страхувальником доку ментів, що свідчать про непра вильність обчислення сум нед оїмки, зазначених у вимозі. У р азі узгодження страхувальни ком вимоги про сплату недоїм ки з територіальним органом Пенсійного фонду цей орган з обов' язаний у строк, визнач ений для розгляду заяви стра хувальника про узгодження ви моги, надіслати йому узгодже ну вимогу про сплату недоїмк и, а страхувальник зобов' яз аний сплатити узгоджену суму недоїмки протягом десяти ро бочих днів після отримання у згодженої вимоги. У разі якщо страхувальник, який одержав вимогу територіального орга ну Пенсійного фонду про спла ту недоїмки і протягом десят и робочих днів після її отрим ання не сплатив зазначену у в имозі суму недоїмки разом з з астосованою до нього фінансо вою санкцією, включеної до ви моги, або не узгодив вимогу з в ідповідним органом Пенсійно го фонду, або не оскаржив вимо гу в судовому порядку, а також у разі якщо страхувальник уз годив вимогу, але не сплатив у згоджену суму недоїмки протя гом десяти робочих днів післ я отримання узгодженої вимог и, відповідний орган Пенсійн ого фонду звертається в уста новленому законом порядку і подає вимогу про сплату недо їмки до відповідного підрозд ілу державної виконавчої слу жби. У зазначених випадках ор ган Пенсійного фонду також м ає право звернутися до суду ч и господарського суду з позо вом про стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсі йного фонду з позовом про стя гнення недоїмки до господарс ького суду передбачені закон одавством заходи досудового врегулювання спорів не заст осовуються.

Визначення управлінь Пенс ійного фонду України в район ах, містах, районах у містах як органів державної влади, що з дійснюють владні управлінсь кі функції, випливає з Положе ння про управління Пенсійног о Фонду України в районах, міс тах і районах у містах, затвер дженого постановою Правлінн я Пенсійного фонду України в ід 30 квітня 2002 року №8-2.

Відповідно до покладених н а нього завдань управління к онтролює надходження страхо вих внесків та інших платежі в до фонду від підприємств, ус танов, організацій та громад ян, збирає у встановленому по рядку відповідну звітність, проводить планові та позапла нові перевірки фінансово-бух галтерських документів, звіт ів та інших документів щодо п равильності обчислення та сп лати страхових внесків, ціль ового використання коштів фо нду в організаціях, що здійсн юють виплату і доставку пенс ій.

Територіальним органам Пе нсійного фонду України, згід но з положеннями статті 106 Зак ону №1058-IV, надано право приймат и рішення про сплату недоїмк и по страховим внескам.

Судом встановлено, що відпо відно до наявних в матеріала х справи вимоги про сплату бо ргу від 06 липня 2009 року №Ю.546, дани х картки особового рахунку Т ОВ «ТСМ-Україна»та розрахунк ів суми страхових внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування заб оргованість по сплаті страхо вих внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування (недоїмка) складає 381 7грн. 44коп.

В матеріалах справи містят ься докази направлення та от римання відповідачем вимоги про сплату боргу від 06 липня 200 9 року №Ю.546.

Крім того, управлінням ПФ на дано довідку від 27 травня 2010 ро ку, що станом на 27 травн я 2010 року заборгованість ТОВ « ТСМ-України»не погашена.

Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.

Таким чином, з урахуванням т ого, що відповідачем до управ ління ПФ суму страхових внес ків у розмірі 3817грн. 44коп. у вста новлені законодавством стро ки не сплачено (що підтверджу є картка особового рахунку с трахувальника) доказів погаш ення зазначеної заборговано сті не надано, суд приходить д о висновку про обґрунтованіс ть позовних вимог та вважає ї х такими, що підлягають задов оленню у повному обсязі.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) згідно з ч астиною 4 статті 94 Кодексу адм іністративного судочинства України стягненню з відпові дача не підлягають.

Керуючись статтями 7, 9, 69-71, 94, 158-1 63, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України Окружн ий адміністративний суд міст а Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позов управління Пенс ійного фонду України в Свято шинському районі міста Києва задовольнити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «ТС М-Україна» (03164 м. Київ, вул. Г.Нау мова, 23-Б, код за ЄДРПОУ 32734617) на ко ристь управління Пенсійного фонду України в Святошинськ ому районі міста Києва (03148 м. Ки їв, вул. Корольова, 5-А, р/р 256053122612 в Г оловному управлінні Ощадбан ку по м. Києву та Київській обл асті, МФО 322669, код ЄДРПОУ 22869431) забо ргованість (недоїмку) по внес ках на загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня у розмірі 3817грн. 44коп. (три тис ячі вісімсот сімнадцять грив ень 44коп.).

Постанова набирає законно ї сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя О.В. Пісоцька

Дата ухвалення рішення28.05.2010
Оприлюднено06.09.2010
Номер документу9868548
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11453/09/2670

Ухвала від 26.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 06.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 16.05.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 29.09.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Постанова від 28.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні