УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
02 серпня 2021 р. Справа № 120/8359/21-а
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Сало Павло Ігорович, перевіривши матеріали:
за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) та ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_2 ), від імені та в інтересах яких діє адвокат Тиховський Микола Олегович (свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю серії ВН № 000682 від 05.06.2020, адреса для листування: АДРЕСА_3 ),
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
27.07.2021 до суду надійшла позовна заява за підписом адвоката Тиховського М.О., подана від імені та в інтересах позивачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області (далі - Стрижавська селищна рада) про:
- визнання протиправним та скасування рішення 17 сесії 8 скликання Стрижавської селищної ради № 3 від 19.07.2021 про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення у власність позивачам земельних ділянок для ведення особисто селянського господарства, площею 2,00 га кожна, які розташовані на території Стрижавської територіальної громади за межами населеного пункту;
- зобов`язання відповідача затвердити розроблений проект землеустрою та передати у власність позивачів земельні ділянки для ведення особисто селянського господарства, площею 2,00 га кожна, які розташовані на території Стрижавської територіальної громади за межами населеного пункту;
- визнання протиправним та скасування рішення 16 сесії 8 скликання Стрижавської селищної ради № 16 від 14.07.2021 в частині включення земельних ділянок з кадастровими номерами 0522486000:01:000:0472 та 0522486000:01:000:0448 з переліку вільних земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної форми власності Стрижавської територіальної громади, права оренди на які виставляються на земельні торги.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області № 2-10543/15-20 від 14.05.2020 позивачам надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення на території Пеньківської сільської ради Літинського району Вінницької області, орієнтовною площею по 2,00 га кожному, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.
На підставі вказаного наказу на замовлення позивачів фізична особа-підприємець ОСОБА_3 розробила відповідний проект землеустрою.
27.05.2021 набув чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин" від 28.04.2021 № 1423-IX, в силу якого Головні управління Держгеокадастру перестали бути розпорядниками земель державної власності сільськогосподарського призначення, розташованих за межами населених пунктів, і такі землі перейшли у комунальну власність відповідних територіальних громад.
Відтак, з метою завершення розпочатої процедури безоплатної приватизації вищезазначених земельних ділянок з кадастровими номерами 0522486000:01:000:0472 та 0522486000:01:000:0448, у червні 2021 року позивачі звернулись до Стрижавської селищної ради з клопотаннями про затвердження проекту землеустрою та передачу цих земельних ділянок у їх приватну власність.
Рішенням № 3 від 19.07.2021 відповідач надав позивачам відмову у затвердженні проекту землеустрою, посилаючись на те, що земельні ділянки знаходяться в прибережній захисній смузі, а у документації відсутні відомості про встановлення відповідних обмежень на земельні ділянки, що свідчить про невідповідність документації із землеустрою вимогам чинного законодавства.
Окрім того, позивачам стало відомо, що 14.07.2021 Стрижавська селищна рада прийняла рішення № 16, яким, зокрема, включила бажані для них земельні ділянки з кадастровими номерами 0522486000:01:000:0472 та 0522486000:01:000:0448 до переліку вільних земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної форми власності Стрижавської територіальної громади, права оренди на які виставляються на земельні торги.
Позивачі вважають оскаржувані рішення відповідача незаконними, протиправними і такими, що підлягають скасуванню, а тому звертаються до суду з цим позовом.
Одночасно з пред`явленням позовної заяви представник позивачів, адвокат Тиховський М.О., заявив клопотання про забезпечення позову шляхом заборони відповідачу вчиняти будь-які дії щодо спірних земельних ділянок з кадастровими номерами 0522486000:01:000:0472 та 0522486000:01:000:0448.
Ухвалою суду від 29.07.2021 у задоволені вказаного клопотання відмовлено.
Позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 КАС України, підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду та подана з дотримання строку звернення до адміністративного суду. Судовий збір сплачений позивачами у передбачених законом порядку і розмірі. Підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження в адміністративній справі не встановлено.
Відтак позовну заяву належить прийняти до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.
Визначаючись щодо того, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, суд враховує положення ч. 2 ст. 257 КАС України, згідно з якими за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі (ч. 1 ст. 260 КАС України).
Відповідно до ч. 3 ст. 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
З огляду на викладене та беручи до уваги те, що за характером спірних правовідносин, предметом доказування і складом учасників ця справа має ознаки адміністративної справи незначної складності та не потребує заслуховування усних пояснень сторін для прийняття законного і обґрунтованого рішення, суд доходить висновку про можливість її розгляду та вирішення в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Крім того, представник позивачів просить суд витребувати у відповідача належним чином засвідчені копії всіх письмових доказів, які стали підставою для прийняття оскаржуваних рішень відповідача.
Вирішуючи вказане клопотання, суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
В силу вимог ч. 3 ст. 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 80 КАС України учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. У клопотанні про витребування доказів повинно бути зазначено: 1) який доказ витребовується; 2) обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати; 3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; 4) заходи, яких особа, що подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу.
Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи суд постановляє ухвалу (ч. 3 ст. 80 КАС України).
З огляду на вищезазначені норми та беручи до уваги, що докази, про витребування яких просить представник позивачів, дійсно мають значення для правильного вирішення справи та стосуються предмета доказування, суд доходить висновку про необхідність їх витребування у відповідача.
При цьому суд зауважує, що витребувані документи мають бути належної якості, доступними для читання та оцінки інформації, яка на них міститься.
Керуючись ст.ст. 12, 32, 72, 77, 80, 171, 256, 257, 260, 262, 294 КАС України, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
2. Розгляд справи здійснювати суддею одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
3. Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до вимог ч. 2 ст. 262 КАС України розгляд справи по суті розпочнеться через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, а в силу положень статті 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
4. Встановити відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву в порядку, визначеному ст. 162 КАС України. Подання відзиву є правом відповідача, однак неподання без поважних причин відзиву суб`єктом владних повноважень може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
5. Встановити позивачам 3-денний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив в порядку, визначеному ст. 163 КАС України.
6. Встановити відповідачу 3-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку, визначеному ст. 164 КАС України.
7. Клопотання представника позивачів про витребування доказів задовольнити.
8. Витребувати зі Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області та зобов`язати її у 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надати суду належним чином засвідчені копії усіх документів, що стали підставою для прийняття оскаржуваних рішень від 14.07.2021 та 19.07.2021, зокрема:
- копії рішення 17 сесії 8 скликання Стрижавської селищної ради № 3 від 19.07.2021 "Про відмову у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність гр. ОСОБА_2 та гр. ОСОБА_1 для ведення особисто селянського господарства" та усі інші документи, що пов`язані з його прийняттям (протокол засідання відповідної комісії з розгляду поданого клопотання, протокол сесії ради за 19.07.2021 тощо);
- копії рішення 16 сесії 8 скликання Стрижавської селищної ради № 16 від 14.07.2021 в частині включення земельних ділянок з кадастровими номерами 0522486000:01:000:0472 та 0522486000:01:000:0448 з переліку вільних земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної форми власності Стрижавської територіальної громади, права оренди на які виставляються на земельні торги, та усі інші документи, що пов`язані з його прийняттям (протокол засідання відповідної комісії з розгляду поданого клопотання, протокол сесії ради за 14.07.2021 тощо);
- усі інші письмові докази, що стали підставою для прийняття оскаржуваних рішень 17 сесії 8 скликання Стрижавської селищної ради № 3 від 19.07.2021 та 16 сесії 8 скликання Стрижавської селищної ради № 16 від 14.07.2021 в частині 235 та доводять їх правомірність (якщо відповідач заперечує позов).
9. Роз`яснити Стрижавській селищній раді Вінницького району Вінницької області, що згідно з ч. 7, 8 ст. 80 КАС України особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення судової ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
10. Інформацію по справі сторони можуть отримати на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
11. Копію ухвали суду надіслати учасникам справи, а відповідачу також копію позовної заяви з доданими до неї документами.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Суддя Сало Павло Ігорович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2021 |
Оприлюднено | 03.08.2021 |
Номер документу | 98705569 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сало Павло Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні