КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 липня 2021 року № 320/11916/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгпостач" до Начальника відділу з контролю за благоустроєм міста Відділу з контролю за благоустроєм міста виконавчого комітету Бориспільської міської ради Хамракулова Рустама Рахим`яновича про визнання протиправним та скасування припису,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю " Торгпостач" з позовом до Начальника відділу з контролю за благоустроєм міста Відділу з контролю за благоустроєм міста виконавчого комітету Бориспільської міської ради Хамракулова Рустама Рахим`яновича, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати припис начальника відділу з контролю за благоустроєм міста Відділу з контролю за благоустроєм міста виконавчого комітету Бориспільської міської ради Хамракулова Рустама Рахим`яновича від 10.11.2020 №02-04/101120- 01.
В обгрунтування такої вимоги зазначив, що 10 листопада 2020 року відповідачем був складений припис № 02-04/101120-01, яким було зобов`язано Позігвача, в термін до 3-х днів, надати вільний доступ по вул. Калмикова, 37 або надати відповідачу документи на встановлення воріт. В разі невиконання вимог припису будуть вжиті заходи згідно чинного законодавства України. Припис вручено через уповноважену особу позивача Карунського С.М.
Позивач зазначає, що на підставі договору купівлі-продажу від 15.12.2014 року набув у власність комплекс будівель загальною площею 3016 (кв.м) (літера А - будівля контори (цегла), загальною площею 121,7 кв.м., Б - контора, пилорама (гіпсоблок, цегла), загальною площею 689,8 кв.м, П/Б - підвал, В - фруктосховище, цех, склад (гіпсоблок, цегла), загальною площею 414,2 кв.м, Г - склади неопалюючі (43/50ч) (цегла) загальною площею 408,8 кв.м., А будинок охорони (цегла), загальною площею 14,7 кв.м., Н нежитлова будівля (гіпсоблок) загальною площею 93,0 кв.м., Ш - нежитлова будівля (мет.профіль), загальною площею 1264,8 кв.м., О - вбиральня, Ф - навіс, Тр трансформатор ТМ 250, І вимощення, загальною площею 3332,7 кв.м., №1, №3, №4 - ворота, №2, №5 - огорожа II - каналізаційні колодязі (залізобетонні кільця 13 штук)) за адресою: Київська область, місто Бориспіль, вулиця Калмикова Михайла, будинок 37, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2150964932105.
На думку позивача, комплекс будівель який перебуває у його приватній власності не відноситься до об`єктів благоустрою населених пунктів, тому припис від 10.11.2020 № 02-04/101120- 01 є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.12.2020 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
Відповідач позов не визнав, у письмовому відзиві просить суд відмовити в задоволенні заявлених вимог та зазначає, що твердження позивача є безпідставними, а оскаржуваний припис є законним, оскільки прийнятий відповідно до норм чинного законодавства, відповідно не підлягає скасуванню.
Протокольною ухвалою суду від 23.06.2021 вирішено подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є , справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Вжитий у цій процесуальній нормі термін суб`єкт владних повноважень означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадову чи службову особу, іншого суб`єкта при здійсненні ними публічно-владних "правлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (пункт 7 частини першої статті 4 КАС України).
Відповідно до ст. 5 ЗУ Про благоустрій населених пунктів управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.
Відповідно до ст. 20 ЗУ Про благоустрій населених пунктів організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.
Підпунктом 5 п. 2 ст. 10 Закону визначено повноваження сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів, а саме здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.
Рішенням Бориспільської міської ради Київської області від 28.01.20 № 5304-68- VII затверджено Положення про управління містобудування та архітектури Бориспільської міської ради (далі - Положення).
Згідно п. 3.40 Положення саме до функцій управління належить вжиття заходів щодо очищення території міста від безхазяйного майна, самовільно розміщених об`єктів, покинутих будівельних матеріалів і конструкцій, транспортних засобів, механізмів, МАФ тощо.
Відповідно до п. 6.2.5 Положення та п. 1.1 Положення про відділ контролю за благоустроєм міста управління містобудування та архітектури Бориспільської міської ради відділ з контролю за благоустроєм є структурним підрозділом управління містобудування та архітектури Бориспільської міської ради.
Згідно п. 1.2 Положення про відділ контролю за благоустроєм міста управління містобудування та архітектури Бориспільської міської ради відділ не є юридичною особою.
При цьому, згідно п. 3.1 Положення про відділ контролю за благоустроєм міста управління містобудування та архітектури Бориспільської міської ради, саме відділ має право складати приписи і протоколи про адміністративні правопорушення.
Аналіз наведених норм права свідчить про те, що при виконанні покладених на них повноважень (складенні припису) посадові особи управління містобудування та архітектури Бориспільської міської ради діють не як самостійний суб`єкт владних повноважень, а від імені виконавчого органу місцевої влади. Отже, такі посадові особи не можуть виступати самостійним відповідачем у таких справах, оскільки належним відповідачем є саме відповідний орган.
Визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. Натомість, встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову - обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи. При цьому обов`язком суду є встановлення належності відповідачів та їх заміна у разі необхідності.
З цього слідує, що суд за результатами розгляду справи відмовляє в позові до неналежного відповідача та приймає рішення по суті заявлених вимог щодо належного відповідача.
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду виклав подібну позицію у подібних правовідносинах у постанові від 26 грудня 2019 року по справі № 724/716/16-а.
Відповідно до ст. 20 ЗУ Про благоустрій населених пунктів організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).
Підпунктом 5 п. 2 ст. 10 Закону визначено повноваження сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів, а саме здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.
Відповідно до Положення про Управління містобудування та архітектури п.6.2.4 Відділ з контролю за благоустроєм - є структурним підрозділом цього Управління. Рішенням міської ради від 29 березня 2016 року № 470-7-VII затверджено Правила Благоустрою території міста Борисполя у новій редакції. Жодного посилання на обов`язковість видачі іншого документа, крім припису (акти, протоколи) Законом про Благоустрій населених пунктів не передбачено.
Відповідно до ч. 1, ч. 3 ст. 34, п. 2 ч. 1 ст. 10, ч. 1 ст. 40 Закону України Про благоустрій населених пунктів правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
29 березня 2016 року Рішенням Бориспільської міської ради № 470-7-УІІ затверджено Правила благоустрою території міста Борисполя.
Відповідно до підпункту 6 п.7.2. Правил до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів притягаються особи, винні у самовільному зайнятті території (частини території) об`єкта благоустрою міста.
Пунктом 7.4 Правил визначено, що допущення порушень не позбавляє винну особу від обов`язку припинення порушення та вчинення дій по відновленню благоустрою. У разі порушення Правил благоустрою особи, винні у їх порушенні, зобов`язані вчинити всі необхідні дії для усунення наслідків такого порушення. Усунення наслідків порушення здійснюється негайно.
Єдиною підставою для проведення робіт з встановлення малих архітектурних форм та тимчасових споруд є дозвіл (ордер) на право тимчасового порушення благоустрою та його відновлення у зв`язку з виконанням відповідних робіт, який видається за наявності дозволу на розміщення тимчасових споруд, виданого Відділом з благоустрою м. Борисполя управління містобудування та архітектури.
Згідно п. 9 ч. 1 ст. 21 ЗУ Про благоустрій населених пунктів елементами (частинами) об`єктів благоустрою є малі архітектурні форми.
Відповідно до абз. 10 ч. 2 ст. 21 ЗУ Про благоустрій населених пунктів до малих архітектурних форм належать огорожі, ворота, ґрати.
Судом встановлено, що 10 листопада 2020 року в результаті перевірки порушення ЗУ Про благоустрій населених пунктів та Правил благоустрою території міста Бориспіль відділом з контролю за благоустроєм міста Бориспіль було складено припис № 101120-01 на ТОВ Торгпостач по вул. Михайла Калмикова, 37 у м. Бориспіль.
Відповідно до припису позивачу було запропоновано надати вільний доступ по вул. Михайла Калмикова, 37 у м. Бориспіль, або надати документи на право встановлення воріт. Для розміщення воріт необхідно: розпорядження Бориспільської міської ради; договір оренди земельної ділянки; висновок: СЕС; Головного управління екологічної безпеки; Головного управління МНС.
Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення) зобов`язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).
Оскільки ворота були розміщені на землях комунальної власності без дозвільних документів, 19 листопада 2020 року ТОВ Торгпостач було повідомлено про демонтаж воріт, проведення якого було призначено та відбулося 24 листопада 2020 року.
Пунктом 3.1.6. Правил благоустрою території міста Борисполя визначено, що на території об`єкта благоустрою відповідно до затвердженої містобудівної документації можуть бути розташовані будівлі та споруди торгового, соціально-культурного, спортивного та іншого призначення за умови отримання всіх необхідних узгоджень відповідно до чинного законодавства. Власники цих будівель та споруд зобов`язані забезпечити належне утримання наданої їм у встановленому порядку земельної ділянки, а також можуть на умовах договору, укладеного з балансоутримувачем, забезпечувати належне утримання іншої закріпленої за ними території (прилеглої території) та/або брати пайову участь в утриманні об`єкта благоустрою.
18.12.2020 власників суміжних з ТОВ Торгпостач земельних ділянок: ТОВ Купава Укрторг , СП Дабл-Ч , ФОП ОСОБА_1 було повідомлено про, те що 29.12.2020 о 10 год. 00 хв. ТОВ ПІК НОВА ЗЕМЛЯ буде виконувати роботи з виготовлення топографічної зйомки з визначенням меж в натуру у масштабі 1:1000 земельних ділянок кадастровими номерами 3210500000:04:003:0012 та 3210500000:04:003:0008 за адресою: АДРЕСА_1 .
22.12.2020 через Нову Пошту відділення № 2 у м. Бориспіль про проведення вище зазначених робіт було повідомлено керівника ТОВ Торгпостач ОСОБА_2 . Отримувач забрав відправлення 23.12.2020 о 14 год 10 хв.
29.12.2020 було проведено роботи з визначенням меж земельних ділянок та складено акти прийомки-передачі межових знаків на зберігання на земельні ділянки з кадастровими номерами 3210500000:04:003:0012 та 3210500000:04:003:0008 за адресою: АДРЕСА_1 та абриси до них. Акти складено в присутності представників ТОВ Купава Укрторг , СП Дабл-Ч , ФОП ОСОБА_1 , головного спеціалісту відділу землекористування виконавчого комітету Бориспільської міської ради Логачової О.Є., головного спеціаліста з юридичного забезпечення відділу містобудівного кадастру управління містобудування та архітектури Бориспільської міської ради Кошмана В.О., представники ТОВ Торгпостач не з`явилися.
В процесі проведення робіт відповідно до абрисів підтверджено факт, що демонтовані ворота були встановлені незаконно на землях загального користування.
Відповідно до частин першої-другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Водночас позивач не називає будь-якої ознаки протиправності безпосередньо оскаржуваного припису, що нівелює і правомірність заявлених позовних вимог.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що в задоволенні позовних вимоги слід відмовити.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
В задоволенні адміністративного позову, - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Терлецька О.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2021 |
Оприлюднено | 03.08.2021 |
Номер документу | 98707119 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Терлецька О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні