УХВАЛА
02 серпня 2021 року
м. Київ
справа № 826/6274/17
адміністративне провадження № К/9901/26207/21
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Мороз Л.Л.,
суддів: Бучик А.Ю., Стеценка С.Г.,
перевіривши касаційну скаргу Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 08 червня 2021 року у справі за позовом Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 до Міністерство юстиції України реті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія ефективні інвестиції", ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
Приватний нотаріус Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Міністерства юстиції України, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія ефективні інвестиції", ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , про:
- визнання незаконним та скасування висновку Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації Міністерства юстиції України від 10.02.2017 року,
- визнання протиправним та скасування пункту наказу Міністерства юстиції України від 10.02.2017 р. "Про скасування реєстраційних дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань",
- зобов`язання поновити реєстраційні записи у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 20.10.2016 року №13751050032000050 "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", від 25.10.2016 року №13751070033000050 "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що непов`язані зі змінами в установчих документах" і від 01.11.2016 року №137510700034000050 "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що непов`язані зі змінами в установчих документах" та №13751050035000050 "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи" стосовно товариства з обмеженою відповідальністю АГРОЛУГ (код ЄДРПОУ 33123299)
- зобов`язання поновити приватному нотаріусу Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 вересня 2020 року позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовати наказ Міністерства юстиції України від 10.02.2017 р. "Про скасування реєстраційних дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".
Поновлено реєстраційні записи у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 20.10.2016 року №13751050032000050 "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", від 25.10.2016 року №13751070033000050 "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що непов`язані зі змінами в установчих документах" і від 01.11.2016 року №137510700034000050 "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що непов`язані зі змінами в установчих документах" та №13751050035000050 "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи" стосовно товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОЛУГ" (код ЄДРПОУ 33123299).
Поновлено приватному нотаріусу Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
У задоволенні інших позовних вимог відмовлено.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 08 червня 2021 року скасовано рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 вересня 2020 року та прийнято нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погодившись з постановою суду апеляційної інстанції, позивач подала касаційну скаргу, яку зареєстровано у Верховному Суді 19 липня 2021 року.
Колегія суддів перевірила наведені в касаційній скарзі обґрунтування для реалізації права на касаційне оскарження, дослідила додані до неї матеріали і дійшла висновку про наступне.
Відповідно до частини першої статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
За визначенням пункту 20 частини першої статті 4 КАС України адміністративною справою незначної складності (малозначною справою) є адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо, не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.
Відповідно до частини четвертої статті 12 КАС України виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років"; 6) щодо оскарження індивідуальних актів Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства фінансів України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, рішень Кабінету Міністрів України, визначених частиною першою статті 266-1 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 10 частини шостої статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
У даній справі суд першої інстанції, врахувавши вимоги частин третьої та четвертої статті 257 КАС України, розглянув справу за правилами спрощеного позовного провадження. За предметом спору дана справа не належить до тих, які повинні розглядатися виключно за правилами загального позовного провадження.
Згідно з пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження) не підлягають касаційному оскарженню, крім випадків, якщо: а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики; б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи; в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу; г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
У касаційній скарзі заявник посилається на те, що зазначена справа має виняткове значення для неї.
Однак, твердження скаржника про те, що справа становить виняткове значення для нього (підпункт "в" пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України) не підтверджене належними доказами та не обґрунтоване обставинами, які б виділяли вимоги скаржника у цій справі в якусь особливу категорію спорів. Тому таке твердження також не може бути враховане судом касаційної інстанції.
Верховний Суд звертає увагу на те, що можливість відкриття касаційного провадження у малозначних справах залежить виключно від обставин конкретної справи: її значення для формування єдиної правозастосовчої практики; неможливості спростування особою, яка подає касаційну скаргу, обставин, встановлених оскаржуваним судовим рішенням, при розгляді іншої справи; значного суспільного інтересу справи чи її виняткового значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу; помилкового віднесення судом справи до категорії справ незначної складності.
Переглядаючи справу в касаційному порядку, Верховний Суд виконує функцію "суду права", що розглядає справи, які мають найважливіше (принципове) значення для суспільства та держави, та не є "судом фактів".
Зазначене узгоджується з Рекомендаціями № R (95) 5 Комітету Міністрів Ради Європи від 07.02.1995, який рекомендував державам-членам вживати заходи щодо визначення кола питань, які виключаються з права на апеляцію та касацію, щодо попередження будь-яких зловживань системою оскарження. Відповідно до частини "с" статті 7 цієї Рекомендації скарги в суд третьої інстанції повинні подаватися в першу чергу у рамках таких справ, які заслуговують третього судового розгляду, наприклад справи, які будуть розвивати право або які будуть сприяти однаковості тлумачення закону. Їх коло може бути також обмежене скаргами по тих справах, які стосуються питань права, які мають значення для всього суспільства в цілому. Від особи, яка подає скаргу, слід вимагати обґрунтування того, чому її справа буде сприяти досягненню таких цілей.
Зазначене дає підстави вважати, що за поданою касаційною скаргою оскаржено судові рішення, що не підлягають касаційному оскарженню.
Суд зазначає, що посилання у касаційній скарзі на частину четверту статті 328 КАС України, як на підставу касаційного оскарження судових рішень прийнятих у малозначній справі, не виключає застосування положень пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.
На підставі вищенаведеного та з урахуванням того, що оскаржувані судові рішення прийнято у справі незначної складності, а передбачені пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України виняткові обставини для перегляду Верховним Судом цієї справи в касаційному порядку скаржником належним чином не обґрунтовані у касаційній скарзі та не підтверджені відповідними доказами, у відкритті касаційного провадження слід відмовити.
На підставі вищенаведеного та керуючись статтями 12, 257, 328, 333, 359 КАС України,
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за скаргою Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 08 червня 2021 року у справі за позовом Приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу ОСОБА_4 до Міністерство юстиції України реті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія ефективні інвестиції", ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про скасування наказу, зобов`язання вчинити дії.
Надіслати скаржнику копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, є остаточною та не може бути оскаржена.
СуддіЛ.Л. Мороз А.Ю. Бучик С.Г. Стеценко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2021 |
Оприлюднено | 03.08.2021 |
Номер документу | 98710838 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мороз Л.Л.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ганечко Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ганечко Олена Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні