Ухвала
від 03.08.2021 по справі 320/3313/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про відмову у задоволені заяви про відстрочення

виконання судового рішення

03 серпня 2021 року Справа №320/3313/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Скребишівського навчально-виховного об`єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Білоцерківської районної державної ради Київської області про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Скребишівського навчально-виховного об`єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Білоцерківської районної державної ради Київської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Білоцерківської районної державної адміністрації, про застосування заходів реагування,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Скребишівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Скребишівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів за адресою: Київська обл., Білоцерківський р-н., с.Скребиші, вул. Шкільна, буд.1,09136, до усунення порушень, зазначених в акті від 14.01.2020 №20.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 14.12.2020, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 08.04.2021, адміністративний позов задоволено повністю.

Застосовано захід реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Скребишівського навчально-виховного об`єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Білоцерківської районної державної ради Київської області, що розташований за адресою: Київська обл., Білоцерківський р-н., с.Скребиші, вул. Шкільна, буд.1, шляхом зобов`язання Скребишівського навчально-виховного об`єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Білоцерківської районної державної ради Київської області зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 21.10.2020 №425.

24.05.2021 на адресу суду від Скребишівського навчально-виховного об`єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Білоцерківської районної державної ради Київської області надійшла заява про відстрочення виконання судового рішення, у якій відповідач просить суд відстрочити виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.12.2020 у справі №320/3313/20 строком на один рік для надання необхідного часу для виконання рішення суду.

За результатами автоматизованого розподілу вказана заява 26.07.2021 була передана для розгляду судді Дудіну С.О.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.07.2021 заяву Скребишівського навчально-виховного об`єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Білоцерківської районної державної ради Київської області про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі призначено до розгляду у судовому засіданні на 03.08.2021 о 11:00 год.

У судове засідання, призначене на 03.08.2021, з`явився представник відповідача.

Позивач та Білоцерківська районна державна адміністрація у судове засідання, призначене на 03.08.2021, не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином та своєчасно.

Розглянувши вказану заяву, суд зазначає таке.

Відповідно до частини п`ятої статті 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.

Згідно з частиною другою статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Частиною першою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно до частини третьої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Згідно з частиною четвертою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (частина п`ята статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України).

З аналізу викладених норм убачається, що нормами КАС України не встановлено вичерпного переліку обставин, за наявності яких суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою сторони відстрочити або розстрочити виконання судового рішення.

Водночас обов`язковою умовою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є доведення заявником факту існування обставин, які істотно ускладнюють виконання рішення та/або роблять його неможливим .

Такий правовий висновок висловлений Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 03.06.2021 у справі № 9901/598/19 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 97451672).

Скребишівське навчально-виховне об`єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Білоцерківської районної державної ради Київської області, обґрунтовуючи необхідність відстрочення виконання судового рішення у даній справі, зазначило, що для усунення порушень, про які вказано в акті перевірки від 21.10.2020 №425 (зокрема, обладнання системою протипожежного захисту будівлі закладу освіти), необхідно виділення коштів з міського бюджету.

Відповідач зазначив, що рішенням Білоцерківської міської ради від 30.08.2018 №2543-55-VII затверджено Білоцерківську міську цільову програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на друге півріччя 2018-2022 роки. У вказаній програмі передбачено розв`язання проблеми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Фінансування програми здійснюється за рахунок коштів міського бюджету.

Згідно з додатком 6 до рішення Білоцерківської міської ради від 29.04.2021 №527-12-VII "Про внесення змін до рішення міської ради від 29 грудня 2020 №85-06-VIII "Про бюджет Білоцерківської міської територіальної громади на 2021 рік" було виділено кошти міського бюджету для забезпечення дотримання вимог правил пожежної безпеки у закладах освіти Білоцерківської міської територіальної громади на загальну суму 13613627,00 грн.

Згідно з додатком 6 до вказаного рішення виділено кошти міського бюджету (420000,00 грн.) для капітального ремонту системи автоматичної пожежної сигналізації Скребишівського навчально-виховного об`єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Білоцерківської районної державної ради Київської області.

Судом встановлено, що рішенням Білоцерківської міської ради Київської області від 29.04.2021 №527-12-VIII внесено зміни у додатки №2,3,6.7,11 до рішень міської ради від 29.12.2020 №85-06-VIII "Про бюджет Білоцерківської міської територіальної громади на 2021 рік", виклавши їх у новій редакції, що додається.

Так, додатком №6 до вказаного рішення передбачено виділення 420000,00 грн. на капітальний ремонт системи автоматичної пожежної сигналізації Скребишівського навчально-виховного об`єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Білоцерківської районної державної ради (Програма захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2018-2021 роки.

Верховний Суд у постанові від 30.01.2020 у справі №819/150/17 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 87297351) зазначив, що при розгляді заяв щодо відстрочення виконання судового рішення необхідно виходити з міркувань доцільності та об`єктивної необхідності надання саме таких строків відтермінування виконання рішення в цілому. Наявність підстав для відтермінування має бути доведена боржником. Строки відтермінування знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду . Надання такого не може створювати занадто або безпідставно привілейовані умови для боржника, натомість повинне базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що відповідачем не додано до матеріалів справи докази наявності обставин, які унеможливлюють виконання рішення у даній справі, враховуючи, що рішення у цій справі відповідача було зобов`язано зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті позапланової перевірки від 21.10.2020 №245.

Отже, виконання рішення у цій справі полягає саме у зупиненні експлуатації об`єкта, а усунення порушень, відображених в акті перевірки, є подією, до настання якої таке зупинення має існувати.

Суд звертає увагу відповідача на те, що лише відсутність достатніх фінансових ресурсів, необхідних для усунення порушень у повному обсязі саме по собі не є підставою для відстрочення виконання рішення, оскільки за умови розцінювання таких обставин як безумовних підстав для відстрочення виконання судового рішення боржникові може бути надана необґрунтована перевага порівняно зі стягувачем, що суперечитиме закріпленому у статті 8 КАС України принципу рівності усіх учасників судового процесу перед законом і судом.

Суд зазначає, що неусунені відповідачем на день звернення із заявою про відстрочення виконання судового рішення порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, про які зазначено в акті перевірки від 21.10.2020 №425, є істотними та несуть ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей.

Отже, відстрочення виконання рішення суду у даній справі призведе до ситуації, за якої вказаний заклад освіти продовжить функціонувати з відповідними не усуненими порушеннями, що, в свою чергу, ставить під загрозу безпеку життя та здоров`я як співробітників, так і відвідувачів такого закладу.

Враховуючи вказане, суд дійшов висновку щодо відсутності підстав для задоволення заяви відповідача про відстрочення виконання судового рішення.

У судовому засіданні 03.08.2021 були проголошені вступна та резолютивна частини ухвали.

Керуючись статтями 243, 246, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Відмовити у задоволенні заяви Скребишівського навчально-виховного об`єднання "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Білоцерківської районної державної ради Київської області про відстрочення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.12.2020 в адміністративній справі №320/3313/20.

2. Копію ухвали суду надіслати (вручити, надати) позивачу (його представнику), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Повний текст ухвали складений та підписаний 04.08.2021.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2021
Оприлюднено06.08.2021
Номер документу98762172
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/3313/20

Ухвала від 18.10.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 27.07.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Постанова від 08.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Рішення від 14.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 27.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 28.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні