Рішення
від 04.08.2021 по справі 420/11822/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/11822/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2021 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Гур`євої К.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за позовом Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації до Південного офісу Держаудитслужби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» про визнання протиправним та скасування висновку, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд визнати протиправним та скасувати висновок Південного офісу Держаудитслужби від 05 жовтня 2020 року, стосовно проведення відкритих торгів UA-2020-06-30-000659-а, предмет закупівлі «Запровадження та обслуговування функціонування регіональної системи моніторингу атмосферного повітря (у тому числі придбання обладнання стаціонарних постів спостереження тощо)» .

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що моніторинг процедур державних закупівель може здійснюватись на всіх етапах закупівлі, але моніторинг направлений на виправлення процедурних помилок та надання можливості замовнику усунути порушення, які були виявлені під час моніторингу. При виявленні порушень на етапі виконання умов договору застосовуються заходи впливу передбачені ЗУ Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні . При цьому, вимога пр. розірвання є безпідставною, оскільки зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено законом або договором. Крім того, одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено законом або договором. Також, враховуючи, що специфіка закупівлі передбачає роботи та послуги по запровадженню та обслуговуванню функціонування регіональної системи регіональної системи моніторингу атмосферного повітря на території замовника, замовник обґрунтовано вимагав інформацію що підтверджує наявність саме технічної можливості виконати зазначений вид закупівлі (обладнання, техніка та автотранспорт). Копії договорів оренди офісного приміщення учасника не являлися необхідною умовою для прийняття рішення замовником про відповідність учасника вимогам тендерної документації, а їх не надання не становило жодних ризиків в частині виконання державного замовлення. При цьому, тендерний комітет розглянув найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію та визначив переможця процедури закупівлі 20.07.2020 року, до реєстрації наказу Про затвердження Переліку формальних помилок .

Представником Південного офісу Держаудитслужби до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача вказує, що в тендерній документації (ТД) замовник сам визначився з вимогами, проте всупереч ТД учасником ТОВ «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» не надав копію договору оренди приміщення та копію свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ. Також, не надано відповідного листа-гарантії. Крім того, роз`яснення ресурсу Прозорро не може мати правове застосування, оскільки будь-який нормативно-правовий акт, який його уповноважує надавати роз`яснення щодо законодавства з питань закупівлі відсутній.

Представником позивача до суду надано відповідь на відзив, в якій представник позивача вказує, що враховуючи, що специфіка закупівлі передбачає роботи та послуги по запровадженню та обслуговуванню функціонування регіональної системи регіональної системи моніторингу атмосферного повітря на території замовника, замовник обґрунтовано вимагав інформацію що підтверджує наявність саме технічної можливості виконати зазначений вид закупівлі (обладнання, техніка та автотранспорт). При цьому, в наданих ТОВ «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» документах вбачалась інформації щодо того, що підприємство є платником ПДВ, а тому ненадання копії свідоцтва є формальною помилкою. Також, в довідками у складі тендерної документації ТОВ «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» підтвердило відсутність його в державних реєстрах осіб, які вчинили корупційні, шахрайські, анти конкурентні узгоджені дії, що в подальшому підтверджено довідкою МВС після визначення переможця, та підтверджує дотримання учасником вимог чинного законодавства України.

Представником третьої особи товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» до суду надано письмові пояснення, в яких представник третьої особи вказує, що підтримує в повному обсязі позицію позивача.

Ухвалою суду від 16 листопада 2020 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

15 січня 2021 року прийнято ухвалу про розгляд справи в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 23 лютого 2021 року, занесеною до протоколу судового засідання, продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.

Ухвалою суду від 07 квітня 2021 року зупинено провадження по справі.

Ухвалою суду від 24 червня 2021 року, занесеною до протоколу судового засідання, поновлено провадження по справі.

Ухвалою суду від 24 червня 2021 року, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

30 червня 2020 року протоколом засідання тендерного комітету Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації № 16 затверджено тендерну документацію для проведення відкритих торгів на закупівлю Запровадження та обслуговування функціонування регіональної системи моніторингу атмосферного повітря (у тому числі придбання обладнання стаціонарних постів спостереження тощо) (код за ДК 021:2015:90710000-7 - Екологічний менеджмент) (а.с. 20-52, 210- 243 т. 1).

30 червня 2020 року Департаментом екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації в системі електронних закупівель ProZorro оголошено про проведення відкритих торгів UA-2020-06-30-000659-a - Запровадження та обслуговування функціонування регіональної системи моніторингу атмосферного повітря (у тому числі придбання обладнання стаціонарних постів спостереження тощо) , ДК 021:2015:90710000-7: Екологічний менеджмент (а.с. 92-93 т. 2).

У відкритих торгах прийняли участь - товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» та товариство з обмеженою відповідальністю ЕНВІ КОМПАНІ (а.с. 94 т. 2).

20 липня 2020 року протоколом засідання тендерного комітету Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації № 21 визначено учасника ТОВ «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» переможцем процедури закупівлі по лоту Запровадження та обслуговування функціонування регіональної системи моніторингу атмосферного повітря (у тому числі придбання обладнання стаціонарних постів спостереження тощо) , ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-30-000659-а, замовник - Департамент екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації; прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ТОВ «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» , код 39316453 (а.с. 76-78 т. 1).

20 липня 2020 року в системі електронних закупівель ProZorro оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» (а.с. 95-96 т. 2).

06 серпня 2020 року між Департаментом екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації та ТОВ «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» укладено договір про закупівлю послуг № 12 (а.с. 79-97 т. 1).

25 вересня 2020 року Південним офісом Держаудитслужби видано наказ № 326, яким наказано почати моніторинг процедур закупівель, зокрема відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021:2015:90710000-7 - Екологічний менеджмент, які проводяться Департаментом екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації (оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2020-06-30-000659-а) (а.с. 203-206 т. 1).

28 вересня 2020 року Південним офісом Держаудитслужби направлено до Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації запит про надання інформації, на який 02.10.2020 року надано пояснення (а.с. 74-75 т. 2).

05 жовтня 2020 року Південним офісом Держаудитслужби складено висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2020-06-30-000659-a (а.с. 18-19 т. 1).

22 грудня 2020 року в системі електронних закупівель ProZorro оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю (а.с. 9-11 т. 2).

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні регламентовано Законом України від 26.01.1993 № 2939-XII Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні .

Згідно ч. 1, 2 ст. 2 ЗУ Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Відповідно до ст. 5 ЗУ Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України. Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель. Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад визначає Закон України Про публічні закупівлі (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно ст. 7 ЗУ Про публічні закупівлі уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом.

Відповідно до ст. 7-1 ЗУ Про публічні закупівлі моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладання договору про закупівлю та його виконання. Моніторинг закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.Рішення про початок моніторингу закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник за наявності однієї або декількох із таких підстав: 1) дані автоматичних індикаторів ризиків; 2) інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель; 5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону. Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, можуть використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю; дані органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, замовників та учасників процедур закупівель, що можуть бути отримані органами державного фінансового контролю у порядку, встановленому законом.

Рішення про початок моніторингу закупівлі оприлюднюється протягом двох робочих днів з дня його прийняття в електронній системі закупівель органом державного фінансового контролю із зазначенням унікального номера оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір та дати його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу, а також опису підстав для здійснення моніторингу закупівлі. Рішення про початок моніторингу закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених цим Законом. Строк здійснення моніторингу закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з дати оприлюднення рішення про початок моніторингу закупівлі в електронній системі закупівель. Протягом строку проведення моніторингу закупівлі орган державного фінансового контролю має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, повинен надати відповідні пояснення через електронну систему закупівель. Замовник у межах строку здійснення моніторингу закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.

За результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. У висновку обов`язково зазначаються:1) найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг закупівлі, його ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, місцезнаходження; 2) найменування предмета закупівлі та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю необхідною для більш детального опису результатів моніторингу закупівлі. Якщо за результатами моніторингу закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку. Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника, уповноважена особа замовником не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. У разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.

Як вбачається, з висновку Південного офісу Держаудитслужби від 05 жовтня 2020 року про результати моніторингу закупівлі № UA-2020-06-30-000659-a предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України Про публічні закупівлі (далі - Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (далі - ТД), затверджену рішенням тендерного комітету від 30.06.2020, тендерну пропозицію ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік , повідомлення про намір укласти договір від 20.07.2020, пояснення Замовника на запит Південного офісу Держаудитслужби, отримане 02.10.2020 через електронну систему закупівель, договір про закупівлю послуг від 06.08.2020 № 12. За результатами розгляду Замовником тендерної пропозиції ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік встановлено його відповідність умовам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям, внаслідок чого прийнято рішення про намір укласти договір від 20.07.2020 та укладено договір. За результатами аналізу тендерної пропозиції ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік встановлено наступне. Відповідно до вимог Додатку 4 Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази до ТД Замовник установив наступну вимогу: у випадку, якщо учасник користуватиметься залученим (орендованим) обладнанням та матеріально-технічною базою, учасник до зазначеної довідки повинен додати копії договорів оренди. ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік надано довідку від 14.07.2020 № НВПНК0057/2020, яка містить інформацію щодо наявності орендованої матеріально-технічної бази (приміщення за адресою: 04107, м. Київ, вул. Половецька, 3/42). Проте, ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік у складі тендерної пропозиції не надано копії договорів оренди приміщення, чим не дотримано вимогу Додатку 4 до ТД. Відповідно до розділу І Додатку 2 Перелік додаткових документів, що має надати учасник до ТД Замовник установив вимогу щодо надання учасником копії свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ (для платників, які зареєстровані до 01.01.2014), або витяг з реєстру платників податку на додану вартість (копія). Для не платників податку на додану вартість - оригінал листа учасника про відсутність реєстрації платника податку на додану вартість з зазначенням статусу платника податків (копія відповідного документу, щодо статусу). Отже на порушення зазначеної вимоги ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік у складі тендерної пропозиції не надано вищезазначених документів. Відповідно до вимог Додатку 4 Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази до ТД Замовник установив наступну вимогу: учасники у своїй діяльності повинні дотримуватись норм чинного законодавства України, зокрема: Закону України Про санкції від 14.08.2014р. № 1644- VII; Закону України Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення від 14.10.2014р. № 1702-VII; Указу Президента України від 15 травня 2017 року № 133/2017; рішення РНБО України від 28 квітня 2017 року (введеного в дію Указом Президента України від 15 травня 2017 року № 133/2017); Рішення РНБО України від 02 травня 2018 року (введене в дію Указом Президента України від 14 травня 2018 року № 126/2018); Рішення РНБО України від 19 березня 2019 року (введене в дію Указом Президента України від 19 березня 2019 року № 82/2019; Постанови Кабінету Міністрів від 07.11.2014р. №595 Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, а також інших платежів з рахунків, відкритих в органах Казначейства ; Постанови Кабінету Міністрів від 16.12.2015р. №1035 Про обмеження поставок окремих товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованої території на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію ; Постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015р. №1147 Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації в редакції від 20.12.2018 року згідно Постанови КМУ №1089 від 18.12.2018. Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції листгарантію стосовно дотримання у своїй діяльності положень вище наведених нормативно-правових актів. Проте, на порушення зазначеної вимоги ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік у складі тендерної пропозиції не надано лист-гарантію стосовно дотримання у своїй діяльності положень вище наведених нормативноправових актів. У межах проведення моніторингу Замовнику з даних питань було надано запит на пояснення від 28.09.2020. Однак, надані пояснення Замовника на запит Південного офісу Держаудитслужби від 02.10.2020 не обґрунтовують рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік . Пояснення з даного питання Замовником, всупереч вимогам частини п`ятої статті 8 Закону, оприлюднено через електронну систему закупівель 02.10.2020 (на четвертий робочий день), чим не дотримано вимоги зазначеної норми Закону. Таким чином, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік , як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 та встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасників відповідно до законодавства.

За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами моніторингу закупівлі установлено порушення частини п`ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не установлено.

Як зазначеноу висновку, що з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні , Південний офіс Держаудитслужби зобов`язав здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.

Згідно ст. 1 ЗУ Про публічні закупівлі тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.

Відповідно до ст. 22 ЗУ Про публічні закупівлі тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу. Тендерна документація повинна містити: 1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов`язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; 4) кількість товару та місце його поставки; 5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 7) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов; 8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота); 9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ); 10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій; 11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції; 12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 16) прізвище, ім`я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками; 17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Згідно ст. 29 ЗУ Про публічні закупівлі оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично. У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини третьої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом. Критеріями оцінки є: 1) ціна; або 2) вартість життєвого циклу; або 3) ціна/вартість життєвого циклу разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов`язані із предметом закупівлі. Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. У разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій. Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію; 2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель; 3) перелік тендерних пропозицій; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників; 5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону); 6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону. Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п`ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій. Протокол розгляду тендерних пропозицій може містити іншу інформацію.

Відповідно до ст. 31 ЗУ Про публічні закупівлі замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з чатсиною п`ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону; 2) тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.

З матеріалів справи вбачається, що 20 липня 2020 року протоколом засідання тендерного комітету Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації № 21 визначено учасника ТОВ «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» переможцем процедури закупівлі по лоту Запровадження та обслуговування функціонування регіональної системи моніторингу атмосферного повітря (у тому числі придбання обладнання стаціонарних постів спостереження тощо) , ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-30-000659-а, замовник - Департамент екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації; прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ТОВ «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» , код 39316453 (а.с. 76-78 т. 1).

Згідно умов тендерної документації від 30.06.2020 року № 16 при визначенні кваліфікаційних критеріїв у ТД Замовник керується переліком кваліфікаційних критеріїв, зазначених у статті 16 Закону. Замовником зазначаються кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасника встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством (інформація про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно з вимогами ст. 16 Закону, інформація про відсутність підстав для відмови Учаснику в участі у процедурі закупівлі, відповідно з вимогами ст. 17 Закону (Додаток 2 до ТД). При здійсненні закупівлі робіт або послуг Учасник може для підтвердження своєї відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям таким як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, залучити потужності інших суб`єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. У разі участі об`єднання учасників, підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об`єднаних показників кожного учасника такого об`єднання на підставі наданої об`єднанням інформації. Тендерна пропозиція, яка відповідає кваліфікаційним критеріям, та за відсутності інших, передбачених Законом, підстав для їх відхилення, допускається до оцінки. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 Закону в разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Наявність підстав для відмови в участі у торгах, визначених у пунктах 2,3,8,9 частини першої статті 17 Закону перевіряється замовником у єдиних державних реєстрах. Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб`єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов`язався сплатити відповідні зобов`язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі. У разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб`єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону, замовник перевіряє таких суб`єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону.

При цьому, згідно розділу V тендерної документації від 30.06.2020 року єдиним критерієм оцінки для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції є ціна тендерної пропозиції учасника.

Відповідно до примітки додатку № 4 до тендерної документації від 30.06.2020 року довідка про наявність обладання та матеріально-технічної бази повинна містити, зокрема, якщо учасник користуватиметься залученим (орендованим) обладнанням та матеріально-технічною базою, то учасник до зазначеної довідки повинен додати копії договорів оренди.

Згідно додатку 2 до тендерної документації від 30.06.2020 року учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям повинен надати, зокрема, довідку на бланку учасника процедури закупівлі (далі - Учасник) (у разі наявності бланку) в довільній формі про наявність у нього обладнання та матеріально-технічної бази, за підписом уповноваженої посадової особи, в якій повинна міститись інформація про наявність у Учасника робочих приміщень та обов`язкового обладнання, необхідного для виконання договору, а саме: мультиметрів, осцилографів, паяльної станції, транспортних засобів тощо, за формою наведеною у Додатку 4 до ТД. В довідці необхідно зокрема обов`язково зазначити наступну інформацію: найменування обладнання; власника обладнання; кількість та рік випуску обладнання. У тому випадку, якщо обладнання Учасника орендується, мають бути надані копії договорів оренди, які чинні на термін виконання договірних умов, або гарантійні листи від орендодавців з тим, що протягом строку виконання робіт орендодавець погоджується надавати в оренду обладнання.

Тобто, додатком 2 тендерної документації від 30.06.2020 року визначено вимогу надання копій договорів оренди, у випадку оренди безпосередньо обладнання, необхідного для виконання договору.

Згідно довідки, наданої довідки про наявність обладання та матеріально-технічної бази ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік планує використовувати власне обладнання, а тому з урахуванням додатку 2 до тендерної документації від 30.06.2020 року відсутні підстави для надання договорів оренди (а.с. 64-65 т. 1).

В той же час, в довідці зазначено, що ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік орендує приміщення за адресою: м. Київ, вул. Половецька, 3/42, проте до довідки не додано копії договорів оренди приміщення.

Разом з тим, вимога щодо надання до довідки копії договорів оренди визначена визначена не безпосередньо в самій тендерній документації чи в переліку документів, що вимагають для підтвердження кваліфікаційних критерії та інших вимог, необхідних для оцінки ТД (додаток 2), а в додатку 4, яким наведено форму довідки, зокрема в примітці до форми довідки. Проте, примітка носить інформаційний характер, та не містить умов тендерної документації при визначенні кваліфікаційних критеріїв.

Тобто, ненадання копії договору оренди приміщення, за умови використання власного обладнання, необхідного для виконання договору, не свідчить про недотримання ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік вимог тендерної документації.

При цьому, суд вважає обгрунтованими доводи представника позивача, що не надання копії договорів оренди офісного приміщення не становило жодних ризиків в частині виконання державного замовлення

Крім того, ненадання ТОВ Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік у складі тендерної пропозиції копії свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ та листа-гарантії стосовно дотримання у своїй діяльності положень наведених у ТД нормативно-правових актів, оскільки їх не надання не пов`язано із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції.

Визначені у висновку Південного офісу Держаудитслужби невідповідності тендерних пропозицій учасника вимогам тендерної документації не мали жодного впливу на результати закупівлі, який визначений за умовою найбільш вигідної ціни.

Також, вирішуючи даний спір, суд виходить з принципу пропорційності, як одного з елементів верховенства права, та враховує співмірність між виявленим порушенням та засобами його усунення, визначеними відповідачем.

З висновку Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі № UA-2020-06-30-000659-a від 05 жовтня 2020 року вбачається, що Південний офіс Держаудитслужби зобов`язав Департамент екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.

Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Згідно пп. 3 п. 3 вказаного Положення основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим в разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів).

Статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.

Разом з тим, ані Законом, ані іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.

Крім того, відповідно до ст. 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.

При цьому, виконання висновку Південного офісу Держаудитслужби призведе до порушення прав та інтересів третьої особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» та матиме негативні наслідки для репутації позивача, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 21 січня 2021 року по справі № 120/1297/20-а (№ К/9901/26872/20).

За таких обставин, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що висновок Південного офісу Держаудитслужби від 05 жовтня 2020 року, стосовно проведення відкритих торгів UA-2020-06-30-000659-а, предмет закупівлі «Запровадження та обслуговування функціонування регіональної системи моніторингу атмосферного повітря (у тому числі придбання обладнання стаціонарних постів спостереження тощо)» , прийнято необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мали значення для його прийняття.

Крім того, в матеріалах справи наявна копія акту перевірки закупівель Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації протягом усього періоду проведення закупівель від 14.05.2021 року № 05-13/15, складеного Південним офісом Держаудитслужби, згідно якого станом на 18.12.2020 року зобов`язання сторін за договором про закупівлю послуг від 06.08.2020 № 12 виконані у повному обсязі. При цьому, в акті перевірки від 14.05.2021 року № 05-13/15 порушень щодо проведення Департаментом екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації відкритих торгів UA-2020-06-30-000659-а, предмет закупівлі «Запровадження та обслуговування функціонування регіональної системи моніторингу атмосферного повітря (у тому числі придбання обладнання стаціонарних постів спостереження тощо)» , не зазначено.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих доказів, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, з Південного офісу Держаудитслужби за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації слід стягнути сплачений судовий збір у розмірі 2102,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 38721915, адреса місцезнаходження: 65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83) до Південного офісу Держаудитслужби (код ЄДРПОУ 40477150, адреса місцезнаходження: 65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробниче підприємство Новус Кібернетік» (код ЄДРПОУ 39316453, адреса місцезнаходження: 04107, м. Київ, вул. Половецька, 3/42) про визнання протиправним та скасування висновку, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати висновок Південного офісу Держаудитслужби від 05 жовтня 2020 року, стосовно проведення відкритих торгів UA-2020-06-30-000659-а, предмет закупівлі «Запровадження та обслуговування функціонування регіональної системи моніторингу атмосферного повітря (у тому числі придбання обладнання стаціонарних постів спостереження тощо)» .

Стягнути з Південного офісу Держаудитслужби (код ЄДРПОУ 40477150, адреса місцезнаходження: 65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 38721915, адреса місцезнаходження: 65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83) судовий збір у розмірі 2102,00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 копійок).

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Повний текст ухвали складено та підписано 04 серпня 2021 року.

Суддя О.А. Левчук

Дата ухвалення рішення04.08.2021
Оприлюднено06.08.2021
Номер документу98762746
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування висновку

Судовий реєстр по справі —420/11822/20

Рішення від 04.08.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Рішення від 26.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні