Постанова
від 13.07.2021 по справі 160/7302/20
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

13 липня 2021 року м. Дніпросправа № 160/7302/20

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Чабаненко С.В.,

суддів: Чумака С.Ю., Юрко І.В.,

за участю секретаря судового засідання Рубана А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2020 року у справі №160/7302/20 за позовом ОСОБА_1 до Криничанської селищної ради в особі Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП "КНП "Центральна лікарня" Криничанської селищної ради, Виконавчого комітету Криничанської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області, третя особа- ОСОБА_2 про визнання протиправними рішень, зобов`язання вчинити певні дії та стягнення моральної шкоди,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, з урахуванням уточнень до нього, до Криничанської селищної ради в особі конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, Виконавчого комітету Криничанської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області, в якому просив:

- визнати протиправними дії (рішення) Криничанської селищної ради в особі Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення посади директора Комунального підприємства Комунального некомерційного підприємства Центральна лікарня Криничанської селищної ради, в частині допуску претендента ОСОБА_2 до участі в конкурсі;

- визнати протиправним та скасувати рішення Криничанської селищної ради в особі Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, оформлене Протоколом № 3 від 07 травня 2020 року, в частині визнання переможцем конкурсу ОСОБА_2 ;

- визнати протиправним та скасувати розпорядження селищного голови - голови виконавчого комітету Криничанської селищної ради Лісового Ігоря Федоровича №82-Р від 01.06.2020 року Про трудові відносини з керівником комунального підприємства Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради ;

- зобов`язати Криничанську селищну раду в особі Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради прийняти рішення про визначення переможця конкурсу, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи па керівних посадах для закладів районного рівня - не менше 5 років;

- стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Криничанської селищної ради в особі конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради моральну шкоду у розмірі 50 000 (п`ятдесят тисяч) гривень.

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що під час проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради конкурсною комісією не в повному обсязі з`ясовано відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлені центральним органом виконавчої влади та протиправно допущено до участі у конкурсі претендента, а саме ОСОБА_2 , яка таким вимогам не відповідає. Позивачем також зазначалось про допущені відповідачем процедурні порушення під час проведення конкурсу.

12.08.2020 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_2 .

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.12.2020 у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовлено.

Суд дійшов висновку, що КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради не є закладом районного рівня, а відповідно, оскільки чинним законодавством не встановлено вимоги до стажу роботи на керівних посадах у закладах, які не відносяться до районного рівня, суд визначив, що саме засновник такого комунального закладу вправі встановлювати вимоги до стажу керівника на власний розсуд, що і було визначено згідно протоколу конкурсної комісії №1 від 17.04.2020 року, а саме пунктом 4 Про встановлення вимог до претендентів на заміщення вакантної посади , який не оскаржувався. З урахуванням поданих ОСОБА_2 документів для участі у конкурсі на заміщення вакантної посади, остання відповідала визначеним протоколом конкурсної комісії №1 від 17.04.2020 року кваліфікаційним вимогам.

При цьому, посилання позивача на лист Міністерства охорони здоров`я №11.3-16/Б-15128/12464-зв від 12.10.2020 року, суд не взяв до уваги як належний доказ, вказавши, що в ньому йде мова про встановлення стажу роботи на керівних посадах саме для закладів районного рівня.

Будь-яких процедурних порушень під час проведення конкурсу суд першої інстанції також не встановив.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач звернувся з апеляційною скаргою, згідно якої просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити його позовні вимоги повністю.

Під час апеляційного перегляду справу розглянуто у відкритому судовому засіданні за участю сторін, їх представників, третьої особи.

Позивачем та його представником були підтримані доводи апеляційної скарги та позивач наполягав на порушенні з боку відповідачів вимог законодавства під час проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, що, на його думку, суд першої інстанції безпідставно відхилив як неналежні доводи та докази.

Представники відповідачів та третя особа навели заперечення на апеляційну скаргу, підтримані ними в судовому засіданні.

Заслухавши пояснення учасників процесу та дослідивши підстави для апеляційного перегляду, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для часткового задоволення апеляційної скарги з огляду на наступне.

Так, судом першої інстанції було встановлено, що 17.04.2020 року на засіданні Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради було прийнято рішення, оформлене протоколом №1, відповідно до якого вирішено провести зазначений конкурс, визначено перелік документів, що подаються претендентами до участі у конкурсі, встановлено вимоги до конкурсної пропозиції та до претендентів на заміщення вакантної посади, визначено умови оплати праці директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, визначено строк прийняття документів та дату проведення конкурсу.

Зокрема, зазначеним протоколом конкурсної комісії, а саме пунктом 4 Про встановлення вимог до претендентів на заміщення вакантної посади було запропоновано та визначено наступні вимоги:

- Повна вища освіта (спеціаліст, магістр) у галузі знань Управління та адміністрування (за спеціальністю Публічне управління та адміністрування або Право ) або Охорона здоров`я з наступною спеціалізацією зі спеціальністю Організації і управління охороною здоров`я або Соціальні та поведінкові науки або Гуманітарні науки .

Бажано: повна вища медична освіта за напрямом підготовки Лікувальна справа ;

- стаж роботи за фахом не менше 5 років;

- стаж роботи на керівних посадах - не менше 3 років .

Текст оголошення про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради було оприлюднено в газеті Нові Рубежі від 18.04.2020 року №16 (9514).

06.05.2020 року на засіданні Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради було прийнято рішення, оформлене протоколом №2, відповідно до якого вирішені питання щодо залучення незалежних експертів, черговості виступів претендентів, визначення засобів інтернет зв`язку, забезпечення технічними засобами конкурсантів, заслуховування конкурсних пропозицій та про регламент.

07.05.2020 року на засіданні Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради було прийнято рішення оформлене протоколом №3, відповідно до якого визначено переможцем конкурсу ОСОБА_2 та вирішено внесення подання Криничанському селищному голові-голові виконавчого комітету Про призначення переможця конкурсу на посаду директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради .

01.06.2020 року розпорядженням Криничанського селищного голови - голови виконавчого комітету №82-Р Про трудові відносини з керівником комунального підприємства Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради призначено ОСОБА_2 директором комунального підприємства Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради, з 02.06.2020 року на конкурсній основі з укладанням контракту на строк 3 (три) роки.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд дійшов висновку про відсутність порушень законодавства з боку відповідачів.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду щодо відсутності в діях відповідачів процедурних порушень під час прийняття документів претендентки на участь у конкурсі ОСОБА_2 , оскільки як в суді першої інстанції, так і в суді апеляційної інстанції позивач не довів жодним належним доказом свої твердження стосовно того, що ОСОБА_2 було допущено на участь у конкурсі без документів, обов`язкова наявність яких була встановлена конкурсною комісією.

Так, судом апеляційної інстанції були перевірені подані ОСОБА_2 документи претиндента на участь у конкурсі та будь-яких фактів щодо їх неналежності чи недостатності не встановлено. Судом першої інстанції було встановлено, і це підтверджується наявними у справі доказами, а саме, протоколом №1 від 17.04.2020 року, яким, зокрема, визначено строк прийняття документів в період з 20.04.2020 року до 17:00 год. 04.05.2020 року на участь у конкурсі, що подання документів третьою ообою здійснено в визначений протоколом №1 від 17.04.2020 року строк.

Аналогічні пояснення були надані в суді першої інстанції свідком ОСОБА_3 , який підтвердив, що вказана заява разом з документами були подані особисто ОСОБА_2 після обіду в межах робочого часу до 17:00 год. та зареєстровано у журналі вхідної документації.

Що стосується висновків суду з приводу достатності у ОСОБА_2 стажу роботи на керівних посадах, тобто відповідності третьої особи кваліфікаційним вимогам до претендента на посаду керівника закладу охорони здоров`я, колегія суддів звертає увагу, що згідно п.2 Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094 особливості конкурсу для призначення керівників закладів можуть визначатися відповідними уповноваженими виконавчими органами управління власника закладу охорони здоров`я у разі проведення діяльності з надання лише первинної медичної допомоги.

Відповідно до положень статті 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я від 19.11.1992 № 2801-XII до повноважень органів місцевого самоврядування віднесено прийняття рішень про створення, припинення, реорганізацію чи перепрофілювання закладів охорони здоров`я з урахуванням плану розвитку госпітального округу.

В свою чергу заклад охорони здоров`я провадить свою діяльність на підставі статуту (положення), що затверджується власником закладу (уповноваженим ним органом).

Керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства.

Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров`я України від 31.10.2018 № 1977 Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 Охорона здоров`я у розділі КЕРІВНИКИ : визначено кваліфікаційні вимоги до директора закладу охорони здоров`я, а саме: - до 01 січня 2022 року - вища освіта II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань Управління та адміністрування або Публічне управління та адміністрування , або Право , або Соціальні та поведінкові науки , або Гуманітарні науки , або Охорона здоров`я та спеціалізацією Організація і управління охороною здоров`я .

Стаж роботи на керівних посадах: для закладів національного рівня - не менше 10 років, обласного рівня - 7 років, районного рівня - 5 років. Для керівників закладів охорони здоров`я, які надають тільки первинну медичну допомогу, - не менше 3-х років стажу за основною спеціальністю або одного року на керівних посадах.

Виходячи зі змісту п.1.1. розділу 1 Статуту Комунального підприємства Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради , затвердженого Додатком №1 до рішення селищної ради №3-93/VІІ від 15.04.2020 року, Комунальне підприємство Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради є лікарняним закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної легалізованої медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавствам України та цим Статутом (ар.с.163 т.1).

Відповідно до п.7.2 Статуту поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює керівник Підприємства - Директор. Директор обирається на умовах конкурсу та призначається на посаду і звільняється з неї за рішенням Криничанської селищної ради відповідно до порядку, визначеного законодавством України та відповідним рішенням Криничанської селищної ради, та який відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством охорони здоров`я України.

З огляду на вищевказане, колегія суддів доходить висновку, що оскільки Комунальне підприємство Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради не є лікарнею, яка надає послуги первинної медичної допомоги, проте, надає виключно послуги вторинної медичної допомоги, тому кваліфікаційні вимоги до директора закладу охорони здоров`я, - до 01 січня 2022 року - визначено наступні: вища освіта II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань Управління та адміністрування або Публічне управління та адміністрування , або Право , або Соціальні та поведінкові науки , або Гуманітарні науки , або Охорона здоров`я та спеціалізацією Організація і управління охороною здоров`я ; стаж роботи на керівних посадах для закладів районного рівня - 5 років.

Висновки суду першої інстанцї стосовно того, що КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради не є закладом районного рівня, засновником, власником та органом управління майном закладу є Криничанська об`єднана територіальна громада в особі Криничанської селищної ради, а відповідно, чинним законодавством не встановлено вимоги до стажу роботи на керівних посадах у закладах, які не відносяться до районного рівня, і в такому випадку саме засновник закладу наділений правом встановлювати вимоги до стажу керівника на власний розсуд, колегія суддів розцінює як такі, що суперечать п.2 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094, ст.16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я , Наказу Міністерства охорони здоров`я України від 31.10.2018 № 1977. Так, судом першої інстанції не було враховано, що визначальним критерієм, що впливає на обсяги повновань виконавчого органу управління власника закладу охорони здоров`я у питанні визначення умов конкурсу для призначення керівників таких закладів, а також на кваліфікаційні вимоги до керівника закладу (генеральний директор (директор)/ начальник (завідувач) закладу охорони здоров`я), якщо такий заклад не віднесений до національного та обласного рівня, це вид медичної допомоги, що надається лікувальним закладом, адже виключно у разі надання лікувальним закладом первинної медичної допомоги законодавець наділяє власника лікувального закладу повноваженнями визначати умови конкурсу та визнає достатнім для участі у конкурсі на посаду керівника закладу стаж роботи - не менше 3 років за основною спеціальністю, або одного року на керівних посадах.

В той же час, як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_2 була допущена до участі у конкурсі на наявності стажу роботи на керівних посадах - 3 роки чотири місяці, що не заперечується сторонами та третьою особою ОСОБА_2 .

Отже, третя особа ОСОБА_2 за наявності зазначеного стажу роботи на керівних посадах не відповідала кваліфікаційним вимогам, а Криничанська селищна рада не була наділена повноваженнями визначати умови конкурсу, які суперечать вимогам Наказу Міністерства охорони здоров`я України від 31.10.2018 №1977.

З огляду на викладене, оскаржуване рішення відповідача, оформлене протоколом №3 від 07.05.2020 року, як таке, що суперечить вимогам матеріального законодавства, підлягає скасуванню. Відповідно, є протиправним і оскаржуване розпорядження селищного голови - голови виконавчого комітету Криничанської селищної ради № 82-Р від 01.06.2020 року, яким ОСОБА_2 призначена директором КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради , з огляду на виявлені та зазначені вище порушення під час проведення конкурсу.

Що стосуєуться вимоги позивача про визнання протиправними дій (рішення) Криничанської селищної ради в особі Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення посади директора Комунального підприємства Комунального некомерційного підприємства Центральна лікарня Криничанської селищної ради, в частині допуску претендента ОСОБА_2 до участі в конкурсі, колегія суддів вважає, що позивачем в даному випадку обраний неналежний спосіб захисту, оскільки допуск зазначеної особи до участі у конкурсі, не зважаючи на вище приведені висновки суду апеляційної інстанції щодо невідповідності даної особи єдиним кваліфікаційним вимогам для керівника закладу охорони здоров`я, відбувався, по-перше, з урахуванням встановлених комісією вимог до претендентів та конкурсних пропозицій, що у відповідності до п.31 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094 не дозволяло прийняти рішення про недопуск третьої особи до участі у конкурсі. По-друге, допуск третьої особи до участі у конкурсі жодним чином не вплинув на права та інтереси позивача взяти участь у конкурсі на рівних умовах.

Отже, зазначена позовна вимога задоволенню не підлягає.

Щодо вимоги позивача про відшкодування моральної шкоди, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо недоведеності факту заподіяння позивачеві моральної шкоди, оскільки позивачем не доведено, які саме моральні чи фізичні страждання, втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань він зазнав, які інші негативні явища для позивача настали внаслідок прийняття відповідачем оскаржуваних рішень. Крім цього, визначений позивачем розмір моральної шкоди - 50 000,00 грн, останнім не обгрунтований. Таким чином, суд дійшов обгрунтованого висновку про відсутність підстав для задоволення зазначеної позовної вимоги.

Що стосується вимоги позивача зобов`язати конкурсну комісію на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради прийняти рішення про визначення переможця конкурсу, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи на керівних посадах для закладів районного рівня - не менше 5 років, колегія суддів зазначає, що така вимога задоволенню не підлягає, враховуючи, що призначення керівників закладів охорони здоров`я відбувається виключно на конкурсній основі, та в даному випадку, з урахуванням п.4, п.39 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094, визначення переможця конкурсу можливе за результатами проведення повторного конкурсу на заміщення вакантної посади, враховуючи, що фактично в даному випадку усі кандидатури учасників конкурсу вважаються відхиленими.

Таким чином, враховуючи встановлені обставини справи, суд апеляційної інстанції з урахуванням приписів ст. 317 КАС України приходить до висновку, що судом першої інстанції ухвалено рішення з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

З огляду на викладене, апеляційна скарга ОСОБА_1 підлягає частковому задоволенню, а рішення суду першої інстанції - скасуванню в частині відмови у задоволенні позовних вимог про визання протиправним та скасування рішення Криничанської селищної ради в особі Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, оформленого Протоколом № 3 від 07 травня 2020 року, в частині визнання переможцем конкурсу ОСОБА_2 , та розпорядження селищного голови - голови виконавчого комітету Криничанської селищної ради Лісового І.Ф. №82-Р від 01.06.2020 року. В іншій частині рішення суду першої інстанції підлягає залишенню без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 315, 317, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задовольнити частково.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2020 року у справі №160/7302/20 - скасувати.

Прийняти нове судове рішення, яким адміністративний позов ОСОБА_1 до Криничанської селищної ради в особі Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП "КНП "Центральна лікарня" Криничанської селищної ради, Виконавчого комітету Криничанської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області, третя особа- ОСОБА_2 про визнання протиправними рішень, зобов`язання вчинити певні дії та стягнення моральної шкоди - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, оформлене Протоколом № 3 від 07 травня 2020 року, в частині визнання переможцем конкурсу ОСОБА_2 та розпорядження селищного голови - голови виконавчого комітету Криничанської селищної ради Лісового Ігоря Федоровича № 82-Р від 01.06.2020 року.

В іншій частині позовним вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 з Виконавчого комітету Криничанської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області судові витрати в розмірі 2102 грн.

Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом тридцяти днів до Верховного Суду, відповідно до ст.ст. 328 - 329 КАС України.

Головуючий - суддя С.В. Чабаненко

суддя С.Ю. Чумак

суддя І.В. Юрко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2021
Оприлюднено11.08.2021
Номер документу98887505
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/7302/20

Ухвала від 22.06.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Постанова від 23.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 30.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 22.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Постанова від 13.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні