Справа № 560/5190/21
РІШЕННЯ
іменем України
09 серпня 2021 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.
розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької облдержадміністрації про визнання протиправним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача, в якому просить:
- визнати протиправним і скасувати пункт 1 наказу Управління культури, національностей та релігій Хмельницької обласної державної адміністрації від 28.02.2013 № 65н в частині включення до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини за видом "архітектура" за № 301 Млина, 1910 р., с. Нетешин Славутського району.
Ухвалою суду від 19.05.2021 судом відкрито провадження в адміністративній справі. Вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи в судове засідання, відповідно до ст. 262 КАС України.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до нотаріально посвідченого договору купівлі-продажу від 29 вересня 2009 року ОСОБА_1 набув права приватної власності на нежитлову будівлю, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Придбаний об`єкт складається з нежилої будівлі площею 454,9 кв.м. та нежилої будівлі 745,7 кв.м., загальною площею 1200,6 кв.м.
Право власності на нежитлову будівлю за адресою АДРЕСА_1 , зареєстроване комунальним підприємством Нетішинське бюро технічної інвентаризації 07.10.2009 за №25603726 за ОСОБА_1 , витяг №24061039.
Пунктом 1 наказу управління культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА від 28.02.2013 року №65 н до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини у Хмельницькій області за №301 віднесено Млин, 1910 р. у с. Нетешин Славутського району.
Згідно пункту 3 зазначеного наказу начальників управлінь культури і туризму Славутської міської ради, відділів культури райдержадміністрацій та міськвиконкомів необхідно було письмово поінформувати користувачів, власників або уповноважені ними органи про внесення об`єктів архітектури до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини. Також забезпечити укладання користувачами, власниками охоронних договорів на щойно виявлені об`єкти архітектури та довести до їх відома, що роботи на щойно виявлених об`єктах архітектури проводяться лише за наявності письмового дозволу управління культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА на підставі погодженої з ним науково-проектної документації.
Департамент інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької обласної державної адміністрації (далі Департамент) утворено головою Хмельницької обласної державної адміністрації шляхом перейменування управління інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької обласної державної адміністрації та затверджено Положення про Департамент згідно розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 22.04.2020 № 331/2020-р.
На виконання адвокатського запиту № 8 від 25.02.2021 до Нетішинського міського голови про виконання наказу управління культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА від 28.02.2013 №65н щодо Млина, 1910 р. у м.Нетішин, 03.03.2021 за №22/01-19-851/2021 отримано відповідь, що управління культури виконавчого комітету Нетішинської міської ради повідомляло управління культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА, що у наказі щойно виявлених об`єктів культурної спадщини Хмельницької області за видом архітектура та містобудування будівлю по вул. Млинова,20, вказано місцезнаходження Славутський район село Нетішин.
До вказаного часу змін до вказаного наказу немає. Відповідно охоронні договори на щойно виявлені об`єкти не укладалися.
Оскільки вказаний наказ в частині віднесення до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини за № 301, Млина, 1910 р. у селі Нетешин Славутського району лише за наявності письмового дозволу управління культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА, порушує права позивача - власника зазначеного млина, 5 березня 2021 року начальнику Департаменту інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької облдержадміністрації позивачем надіслано заяву про скасування вищевказаного наказу.
На вказану заяву 19.04.2021 за №01-768 за підписом директора Департаменту інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА надано відповідь про відсутність правових підстав для скасування наказу управління культури, національностей та релігій Хмельницької облдержадміністрації від 28.02.2013 №65 в частині виключення будівлі Млина по вул. Млинова, 10 у м. Нетішин і Перелік) щойно виявлених об`єктів культурної спадщини за видом архітектура .
Також вказано про те, що виявлений об`єкт культурної спадщини - Млин у м. Нетішин згідно пункту 4 Порядку визначення категорій пам`яток, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 452 від 22.05.2019, підлягає занесенню до Державного реєстру нерухомих пам`яток України як пам`ятка місцевого значення так, як Млин мав вплив на розвиток культури певного населеного пункту чи регіону та, що об`єкт зберіг автентичність та первісне призначення.
Позивач зазначає, що зазначене твердження суперечить вимогам чинного законодавства та пункту 4 вказаного Порядку, оскільки об`єкти культурної спадщини, які пропонуються для внесення до Реєстру за категорією місцевого значення, повинні зберегти свою автентичність (пам`ятка повинна значною мірою зберегти свою форму та матеріально- технічну структуру, історичні культурні нашарування) та мати одну або більше з таких ознак:
мали вплив на розвиток культури певного населеного пункту чи регіону;
пов`язані з історичними подіями, віруваннями, життям і діяльністю людей, які зробили значний внесок у розвиток культури певного населеного пункту чи регіону;
є культурною спадщиною національної меншини чи регіональної етнічної групи.
Також, згідно пункту 5 зазначеного Порядку попередню оцінку відповідності об`єкта культурної спадщини ознакам, визначеним у пунктах 3 і 4 цього Порядку, проводить розробник облікової документації, що складається відповідно до Порядку обліку об`єктів культурної спадщини, який затверджується Мінкультури.
Позивач зазначає, що відповідач повідомив його, що Млин, 1910 p., не внесений до Державного реєстру нерухомих пам`яток України через відсутність виготовленої облікової документації. Також на вищезазначений виявлений об`єкт культурної спадщини не виготовлялася облікова документація та охоронний договір з власником будівлі ОСОБА_1 , не укладався, відсутні акти технічного стану, облікова картка, історична довідка, фотофіксація.
Тобто, під час прийняття наказу управління культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА від 28.02.2013 року № 65н в частині внесення до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини у Хмельницькій області за № 301 Млина, 1910 р. у с. Нетешин, за видом "архітектура" не з`ясовувалось чи має Млин цінність з археологічного, естетичного, етнографічного, історичного, мистецького, наукового чи художнього погляду і чи зберіг він свою автентичність, не досліджувалось історичне підґрунтя будівництва даного об`єкту та його технічний стан.
З врахуванням викладених обставин позивач просить задовольнити його позовні вимоги.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 17.05.2021 року відкрито спрощене позовне провадження у даній справі без виклику сторін.
Відповідач подав до суду відзив на даний адміністративний позов, в якому у задоволенні позову про сить суд відмовити, оскільки оскаржуваний наказ відповідає чинному законодавству, яке діяло на момент його видачі.
Позивач подав до суду відповідь на відзив, в якій не погодився із позицією відповідача викладеною в позовній заяві.
Суд, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.
Судом встановлено, що відповідно до договору купівлі-продажу від 29 вересня 2009 року ОСОБА_1 набув права приватної власності на нежитлову будівлю, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Придбаний об`єкт складається з нежилої будівлі площею 454,9 кв.м., та нежилої будівлі 745,7 кв.м., загальною площею 1200,6 кв.м.
Право власності на нежитлову будівлю за адресою АДРЕСА_1 , зареєстроване комунальним підприємством Нетішинським бюро технічної інвентаризації 07.10.2009 за № 25603726 за ОСОБА_1 , витяг №24061039.
Нетішинська міська рада, як орендодавець, 15.06.2020 уклала додаткову угоду №834 з ОСОБА_1 про поновлення дії договору оренди земельної ділянки площею 0,4574 га (кадастровий номер: 6810500000:02:003:0355), яка розташована на АДРЕСА_1 , на строк до 07.04.2025.
Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 , 08.06.2017 за підписом першого заступника Нетішинського міського голови Є.В Юрчука за № 93 видано містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 .
Пунктом 1 наказу управління культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА від 28.02.2013 року №65 н до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини у Хмельницькій області за № 301 віднесено Млин, 1910 р. у с. Нетешин Славутського району.
Згідно пункту 3 зазначеного наказу начальників управлінь культури і туризму Славутської міської ради, відділів культури райдержадміністрацій та міськвиконкомів необхідно було письмово поінформувати користувачів, власників або уповноважені ними органи про внесення об`єктів архітектури до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини. Також забезпечити укладання користувачами, власниками охоронних договорів на щойно виявлені об`єкти архітектури та довести до їх відома, що роботи на щойно виявлених об`єктах архітектури проводяться лише за наявності письмового дозволу управління культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА на підставі погодженої з ним науково-проектної документації.
Департамент інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької обласної державної адміністрації утворено головою Хмельницької обласної державної адміністрації шляхом перейменування управління інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької обласної державної адміністрації та затверджено Положення про Департамент згідно розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 22.04.2020 № 331/2020-р.
Адвокатом позивача направлено запит на адресу Нетішинського міського голови, відповідно до якого він просив повідомити про виконання пункту 3 наказу управління культури , національностей та релігій Хмельницької обласної державної адміністрації № 65н від 28.02.2013 року, та надати відповідні документи.
На виконання адвокатського запиту № 8 від 25.02.2021 до Нетішинського міського голови про виконання наказу управління культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА від 28.02.2013 №65н щодо Млина, 1910 р. у м. Нетішин, 03.03.2021 за № 22/01-19-851/2021 отримано відповідь, що управління культури виконавчого комітету Нетішинської міської ради повідомляло управління культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА, що у наказі щойно виявлених об`єктів культурної спадщини Хмельницької області за видом архітектура та містобудування будівлю по вул. Млинова,20, вказано місцезнаходження Славутський район село Нетішин.
До вказаного часу змін до вказаного наказу немає. Відповідно охоронні договори на щойно виявлені об`єкти не укладалися.
Позивачем 05 березня 2021 року начальнику Департаменту інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької облдержадміністрації надіслано заяву про скасування вищевказаного наказу.
На вказану заяву 19.04.2021 за №01-768 за підписом директора Департаменту інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА надано відповідь про відсутність правових підстав для скасування наказу управління культури, національностей та релігій Хмельницької облдержадміністрації від 28.02.2013 №65 в частині виключення будівлі Млина по вул. Млинова, 10 у м. Нетішин і Перелік) щойно виявлених об`єктів культурної спадщини за видом архітектура .
Також вказано про те, що виявлений об`єкт культурної спадщини - Млин у м. Нетішин згідно пункту 4 Порядку визначення категорій пам`яток, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 452 від 22.05.2019, підлягає занесенню до Державного реєстру нерухомих пам`яток України як пам`ятка місцевого значення так, як Млин мав вплив на розвиток культури певного населеного пункту чи регіону та, що об`єкт зберіг автентичність та первісне призначення.
Позивач вважаючи, що оскаржуваний наказ є протиправним звернувся в суд з даним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Правові, організаційні, соціальні та економічні відносини у сфері охорони культурної спадщини з метою її збереження, використання об`єктів культурної спадщини в суспільному житті, захисту традиційного характеру середовища в інтересах нинішнього і прийдешніх поколінь регулює Закон України "Про охорону культурної спадщини" від 8 червня 2000 року №1805-111 в редакції, чинній на час прийняття оскаржуваного наказу (далі Закон №1805-111).
Згідно зі статтею 1 Закону №1805-111 культурна спадщина - сукупність успадкованих людством від попередніх поколінь об`єктів культурної спадщини; об`єкт культурної спадщини - визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов`язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об`єкти (об`єкти підводної культурної та археологічної спадщини), інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об`єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність; охорона культурної спадщини - система правових, організаційних, фінансових, матеріально-технічних, містобудівних, інформаційних та інших заходів з обліку (виявлення, наукове вивчення, класифікація, державна реєстрація), запобігання руйнуванню або заподіянню шкоди, забезпечення захисту, збереження, утримання, відповідного використання, консервації, реставрації, ремонту, реабілітації, пристосування та музеєфікації об`єктів культурної спадщини; щойно виявлений об`єкт культурної спадщини - об`єкт культурної спадщини, який занесено до Переліку об`єктів культурної спадщини відповідно до цього Закону.
Частиною 2 статті 2 Закону №1805-111 визначено, що за видами об`єкти культурної спадщини поділяються на, зокрема, об`єкти архітектури - окремі будівлі, архітектурні споруди, що повністю або частково збереглися в автентичному стані і характеризуються відзнаками певної культури, епохи, певних стилів, традицій, будівельних технологій або є творами відомих авторів; об`єкти містобудування - історично сформовані центри населених місць, вулиці, квартали, площі, комплекси (ансамблі) із збереженою планувальною і просторовою структурою та історичною забудовою, у тому числі поєднаною з ландшафтом, залишки давнього розпланування та забудови, що є носіями певних містобудівних ідей.
Відповідно до частини 1 статті 13 Закону №1805-111 об`єкти культурної спадщини незалежно від форм власності відповідно до їхньої археологічної, естетичної, етнологічної, історичної, мистецької, наукової чи художньої цінності підлягають реєстрації шляхом занесення до Державного реєстру нерухомих пам`яток України (далі - Реєстр) за категоріями національного та місцевого значення пам`ятки. Порядок визначення категорій пам`яток встановлюється Кабінетом Міністрів України. Із занесенням до Реєстру на об`єкт культурної спадщини, на всі його складові елементи, що становлять предмет його охорони, поширюється правовий статус пам`ятки.
Згідно з підпунктом б частини 1 статті 14 Закону №1805-111 занесення об`єкта культурної спадщини до Реєстру та внесення змін до нього (вилучення з Реєстру, зміна категорії пам`ятки) провадяться відповідно до категорії пам`ятки, пам`ятки місцевого значення - рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони культурної спадщини, за поданням відповідних органів охорони культурної спадщини або за поданням Українського товариства охорони пам`яток історії та культури, інших громадських організацій, до статутних завдань яких належать питання охорони культурної спадщини, протягом одного місяця з дня одержання подання.
Частиною 2 вказаної статті визначено, що об`єкт культурної спадщини до вирішення питання про його реєстрацію як пам`ятки вноситься до Переліку об`єктів культурної спадщини і набуває правового статусу щойно виявленого об`єкта культурної спадщини, про що відповідний орган охорони культурної спадщини в письмовій формі повідомляє власника цього об`єкта або уповноважений ним орган (особу).
Переліки об`єктів культурної спадщини затверджуються рішеннями відповідних органів охорони культурної спадщини.
Порядок обліку об`єктів культурної спадщини визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони культурної спадщини.
Таким чином, об`єкт архітектури включається до Переліку щойно виявленого об`єкта культурної спадщини за умови, що відповідає ознакам та вимогам до об`єкту культурної спадщини для включення об`єкту до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.
Станом на час прийняття спірного наказу процедуру обліку об`єктів культурної спадщини визначав Порядок визначення категорій пам`яток для занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. №1760 (далі Порядок Зеї 760).
Пунктом 1 Порядку №1760 передбачено, що об`єкти культурної спадщини заносяться до Державного реєстру нерухомих пам`яток України (далі - Реєстр) за рішенням Кабінету Міністрів України - щодо об`єктів національного значення або за рішенням відповідного центрального органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини - щодо об`єктів місцевого значення.
Відповідно до пункту 11 Порядку №1760 об`єкти культурної спадщини місцевого значення повинні відповідати критерію автентичності, а також принаймні одному з таких і критеріїв: вплинули на розвиток культури, архітектури, містобудування, мистецтва певного населеного пункту чи регіону; пов`язані з історичними подіями, віруваннями, життям і діяльністю видатних людей певного населеного пункту чи регіону; є творами відомих архітекторів або інших митців; є культурною спадщиною національної меншини чи регіональної етнічної групи.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1760 відповідність кожного об`єкта культурної спадщини критеріям, зазначеним у пунктах 10 і 11 цього Порядку, оцінюється науковими (вченими) радами установ та організацій, діяльність яких пов`язана з охороною культурної спадщини. За результатами оцінки оформляється протокол, де зазначається, яким саме критеріям відповідає кожен об`єкт культурної спадщини. Протокол надсилається центральному органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини.
Відповідно до частини 2 статті 7 Закону України №1805-111 для погодженого вирішення питань щодо охорони культурної спадщини на територіях областей, міст Києва та Севастополя, інших населених пунктів органи охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій можуть створювати консультативні ради з провідних учених і висококваліфікованих фахівців-практиків.
Отже, з урахуванням положень Порядку №1760, Положення №42/94 консультативна рада приймає рішення про включення об`єкта архітектури до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини за результатами дослідження документів, які підтверджують наявність ознак, передбачених пунктом 11 Порядку №1760.
Водночас, наказ управління культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА від 28.02.2013 № 65н не містить посилання та обгрунтування засідання Консультативної ради з питань охорони культурної спадщини Хмельницької області "Про затвердження переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини Хмельницької області з видом "архітектура та містобудування" щодо дослідження документів та яким критеріям зазначеним у пункті 11 Порядку №1760 відповідає Млин, 1910 p., як об`єкт культурної спадщини с.Нетешин Славутського району.
Згідно з пунктами 3, 4 Порядку №1760 облікова документація на об`єкт культурної спадщини включає облікову картку, його паспорт, коротку історичну довідку, акт технічного стану, довідку про майнову цінність об`єкта. Облікова документація, що передбачає виконання роботи з метою виявлення, дослідження, фіксації об`єкта культурної спадщини, визначення його антропологічної, археологічної, естетичної, етнографічної, історичної, мистецької, наукової чи художньої цінності, складається органами охорони культурної спадщини Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, органами охорони культурної спадщини місцевого самоврядування згідно з їх компетенцією або І уповноваженими ними установами та організаціями.
Суд зазначає, що у відповіді Департаменту інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької ОДА №02-408 від 02.03.2021 (на адвокатський запит №6 від 25.02.2021) Млин, 1910 p., що внесений до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини Хмельницької області за видом "архітектура" не внесений до Державного реєстру нерухомих пам`яток України через відсутність виготовленої облікової документації.
Також відповідачем не доведено, а судом не встановлено, що Млин, 1910 p., як пам`ятка місцевого значення мав вплив на розвиток культури певного населеного пункту чи регіону, а також, що він зберіг автентичність та первісне призначення.
Статтею 17 закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" визначено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Згідно з частинами 1, 2 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Відповідно до статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
У своїх рішеннях Європейський суд з прав людини неодноразово нагадував, що перша та найважливіша вимога статті 1 Першого протоколу полягає в тому, що будь-яке втручання публічної влади в право на мирне володіння майном має бути законним: друге речення пункту 1 дозволяє позбавлення власності лише "на умовах, передбачених законом", а пункт 2 визнає, що держави мають право здійснювати контроль за користуванням майном шляхом введення в дію "законів" (рішення у справах "Амюр проти Франції", "Колишній король Греції та інші проти Греції" та "Малама проти Греції"). "Легітимні сподівання" за своїм характером повинні бути більш конкретними, ніж просто надія й повинні ґрунтуватися на законодавчому положенні або юридичному акті, такому як судовий вердикт (рішення у справі "Копецький проти Словаччини").
Європейський суд з прав людини в рішенні у справі "Христов проти України" (Khristov v. Ukraine, заява № 24465/04, рішення від 19.02.2009 року, п. 33) повторює, що право на справедливий судовий розгляд, гарантоване пунктом 1 статті 6 Конвенції, слід тлумачити в контексті преамбули Конвенції, яка, зокрема, проголошує верховенство права як складову частину спільної спадщини Договірних держав.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, в результаті включення Млина до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини спірним наказом, без достатніх на те підстав, що є втручанням у право приватної власності позивача, яке суперечить Закону України "Про охорону культурної спадщини" та Порядку № 1760. Тому, пункт 1 наказу Управління культури, національностей та релігій Хмельницької обласної державної адміністрації від 28.02.2013 року №65н є протиправним та таким, що підлягає скасуванню в частині включення до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини за видом "архітектура" Млина, 1910 p., у с. Нетешин Славутського району.
Способом відновлення порушеного права позивача є принцип верховенства права щодо гарантування цього права статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.
З врахуванням встановленого, суд приходить до висновку, що позов необхідно задовольнити.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати пункт 1 наказу Управління культури, національностей та релігій Хмельницької обласної державної адміністрації від 28.02.2013 № 65н в частині включення до Переліку щойно виявлених об`єктів культурної спадщини за видом "архітектура" за № 301 Млина, 1910 р., с. Нетешин Славутського району.
Стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької облдержадміністрації.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Департамент інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької облдержадміністрації (Майдан Незалежності, Будинок Рад,Хмельницький,Хмельницька область,29005 , код ЄДРПОУ - 33902378)
Головуючий суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.08.2021 |
Оприлюднено | 12.08.2021 |
Номер документу | 98918667 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні