Рішення
від 27.07.2021 по справі 915/113/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 липня 2021 року Справа № 915/113/20

м. Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області у складі судді Адаховської В.С. ,

при секретарі судового засідання Матвєєвої В.В.,

за участю представників учасників справи:

від позивача: Приземний С.С., за ордером; Герман О.С., за ордером, Скорий М.В. голова колгоспу

від відповідача: Масюткін С.С.

від третьої особи: Михальчук М.М. голова сільської ради

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Колгоспу «Прометей» (56234, Миколаївська область, Березнегуватський район, с. Кавказ, ідентифікаційний код 02126484, поштова адреса адвоката Приземного С.С.: 54001, м. Миколаїв, вул. Садова, 1, оф. 206),

до відповідача: Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області (54034, м.Миколаїв, пр. Миру, 34, ідентифікаційний код 39825404)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Лепетиська сільська рада Березнегуватського району Миколаївської області (56234, Миколаївська область, Березнегуватський район, с. Лепетиха, вул. Центральна, 1, ідентифікаційний код 04375843)

про: скасування державної реєстрації земельних ділянок в Державному земельному кадастрі

В С Т А Н О В И В:

03.02.2020 Колгосп «Прометей» звернувся до Господарського суду Миколаївської області з позовною заявою б/н від 31.01.2020 (вхід. № 1484/20) до Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області, в якій просить суд скасувати проведену 14.11.2019 в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельних ділянок: кадастровий № 4821181700:09:000:0056, кадастровий № 4821181700:09:000:0057, кадастровий № 4821181700:09:000:0058, кадастровий № 4821181700:09:000:0059, кадастровий № 4821181700:09:000:0060, кадастровий № 4821181700:09:000:0061, кадастровий № 4821181700:09:000:0062, кадастровий № 4821181700:09:000:0063, кадастровий № 4821181700:09:000:0064, кадастровий № 4821181700:09:000:0065, кадастровий № 4821181700:09:000:0066, кадастровий № 4821181700:09:000:0067, кадастровий № 4821181700:07:000:0015, кадастровий № 4821181700:07:000:0016, кадастровий № 4821181700:07:000:0017, кадастровий № 4821181700:07:000:0018, кадастровий № 4821181700:07:000:0019, кадастровий № 4821181700:07:000:0020, кадастровий № 4821183000:05:000:0124 «цільове призначення «Землі запасу» (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянами чи юридичним особам), вид використання «Землі запасу» (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянами чи юридичним особам)» .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що при реєстрації спірних земельних ділянок відповідачем було в графі цільове призначення визначено 16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) , що не відповідає дійсності, оскільки за твердженням позивача спірні земельні ділянки належать йому на праві постійного користування відповідно до рішення Ради народних депутатів №5 від 10.01.1989р. у складі відведених цим рішенням земельних ділянок загальною площею 2507,3 га в межах Лепетиської сільської ради Березнегуватського району Миколаївської області.

Ухвалою суду від 10.02.2020р. було відкрито провадження у даній справі, підготовче засідання призначено на 11.03.2021р.

20.02.2020р. від позивача до суду надійшла заява про забезпечення позову, за змістом якої позивач просить заборонити відповідачу вчиняти будь-які дії спрямовані на передачу у право власності спірних земельних ділянок, а також клопоче розглянути заяву про забезпечення позову у відкритому судовому засіданні за його участю.

Ухвалою суду від 24.02.2020р., залишеною без змін постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 27.05.2020, заяву колгоспу Прометей було задоволено, вжито заходи забезпечення позову, заборонено Головному управлінню Держгеокадастру у Миколаївській області вчиняти будь-які дії, спрямовані на передачу у право власності та на передачу у користування на спірні земельні ділянки.

03.03.2020 від відповідача до суду надійшов відзив, за змістом якого він не визнає позовні вимоги, вказує, що має місце подання завідомо безпідставного позову з вимогами, які суперечать законам України та суспільним інтересам у сфері Державного земельного кадастру, оскільки прийняті відповідачем спірні рішення жодним чином не порушують прав позивача з огляду на те, що позивач помилково вважає наявність свого права постійного користування цими земельними ділянками на підставі рішення виконавчого комітету Миколаївської обласної ради народних депутатів від 10.01.1989р. Відповідач вважає, що вказане рішення не є рішенням про надання земельних ділянок у користування в розумінні ст. 16 Земельного кодексу Української РСР (в редакції, що діяла на 10.01.1989р.), оскільки не містить основних обов`язкових елементів рішення про надання земельних ділянок у користування - мети, для якої вони надаються і умов користування землею. Позивач не надав доказів належної реєстрації за собою права постійного користування спірними земельними ділянками, тому, відповідачем, за відсутності відомостей у Державному земельному кадастрі, було правомірно встановлено цільове призначення вказаних ділянок - землі запасу. Також відповідач зазначив, що рішення у даній справі не вплине на становище позивача та не змінить таке становище, не наділить (не позбавить) позивача будь-яких речових прав на спірні земельні ділянки

Ухвалою суду від 11.03.2020 відкладено підготовче засідання на 09.04.2020.

09.04.2020р. від позивача та відповідача до суду надійшли клопотання про відкладення розгляду справи.

У зв`язку з введенням з 12.03.2020 на усій території України карантину постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами та доповненнями) ухвалою Господарського суду Миколаївської області від 09.04.2020 відкладено підготовче засідання у справі № 915/113/20 без визначення дати судового засідання.

16.04.2020 від відповідача до суду надійшло клопотання № 9-14-0.62-2571/2-20 від 09.04.2020, в якому ГУ Держгеокадастру просило відкласти розгляд справи до офіційного закінчення визначеного на території України карантину, пов`язаного з розповсюдженням коронавірусу COVID-19.

Ухвалою суду від 19.10.2020 продовжено строк підготовчого провадження у даній справі на 30 днів та повідомлено учасників справи про те, що підготовче засідання відбудеться 12.11.2020 о 13:30.

12.11.2020 на електронну адресу суду від позивача надійшли наступні документи:

- клопотання № ГС-3/11.11.2020 від 11.11.2020 про залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Державне підприємство «Центр державного земельного кадастру та Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр)» та відкласти підготовче засідання для виклику залучених учасників судового процесу;

- клопотання № 59-11-11-2020 від 11.11.2020 про залучення доказів до матеріалів справи, які підтверджують право постійного користування колгоспу Прометей переліченими у позовній заяві земельними ділянками;

- клопотання № 60-11-11-2020 від 11.11.2020 про витребування доказів - технічної інвентаризації із землеустрою щодо інвентаризації земель по спірним земельним ділянкам, у наступних суб`єктах: Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру» в особі Миколаївської регіональної філії, Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру» , Березнегуватському відділі Баштанської місцевої прокуратури Миколаївської області, Державного фонду документації із землеустрою Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, Відділу у Березнегуватському районі Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області, мотивоване тим, що під час внесення змін до Державного земельного кадастру цільового призначення спірних земельних ділянок, які були здійснені на підставі відповідної технічної документації із землеустрою були порушені права позивача як користувача спірних земельних ділянок, оскільки віднесення земель до саме земель запасу можливо лише у випадку відсутності відомостей щодо власників або землекористувачів, та самостійно отримати вказану документацію позивачу не вдалось

Також, 12.11.2020 від позивача до суду надійшло клопотання № ГС-3/11.11.2020 від 11.11.2020 про залучення до участі у справі третіх осіб без самостійних позовних вимог на стороні відповідача - ДП «Центр державного земельного кадастру» та Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр).

Ухвалою суду від 12.11.2020 підготовче засідання було відкладено на 01.12.2020.

13.11.2020 від Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області до суду надійшли заперечення № 9-14-0.6-7882/2-20 від 13.11.2020 проти клопотання позивача про залучення до участі у справі в якості третіх осіб без самостійних позовних вимог на стороні відповідача ДП «Центр Державного земельного кадастру» та Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр).

19.11.2020 від відповідача до суду надійшли:

- заперечення проти клопотання про витребування доказів, в якому відповідач зазначає, що подане позивачем клопотання не містить зазначення обставин, які може підтвердити цей доказ, або аргумент, які він може простувати; підстав, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; заходів, яких особа, яка подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу; причин неможливості отримати цей доказ самостійно особою, як подає клопотання;

- заперечення проти клопотання про залучення доказів до матеріалів справи, мотивоване тим, що позивач повинен був на думку відповідача, долучити дані докази саме при поданні позовної заяви.

Ухвалою суду від 12.11.2020, занесеною до протоколу судового засідання, відкладено підготовче засідання на 01.12.2020 об 11:00, про що повідомлено учасників справи ухвалою суду від 12.11.2020.

22.12.2020 від позивача до суду надійшла відповідь на заперечення щодо залучення доказів, в якій він зазначає, що на стадії підготовчого засідання позивач в силу норм ст.182 ГПК України вправі заявляти клопотання та надавати докази, які мають безпосереднє відношення до розгляду справи та на підставі яких можна встановити обставини, які входять до предмету доказування.

Також, 22.12.2020 від позивача надійшла відповідь № 72-17-12-2020 від 17.12.2020 на заперечення щодо витребування доказів, в якій позивач просить задовольнити подане клопотання.

В судовому засіданні 23.12.2020 оголошено перерву до 27.01.2021.

27.01.2021 від позивача до суду надійшло клопотання про залучення доказів до матеріалів справи.

Ухвалою суду від 27.01.2021 у задоволенні клопотання позивача про залучення третіх осіб було відмовлено; клопотання про витребування доказів задоволено, витребувано визначені позивачем докази; відкладено підготовче засідання на 04.03.2021.

29.01.2021 від відповідача до суду надійшло клопотання про закриття провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмету спору.

01.02.2021 від позивача до суду надійшли заперечення проти клопотання відповідача про закриття провадження у справі.

17.02.2021 від Миколаївської регіональної філії ДП Центр державного земельного кадастру до суду надійшов лист від 15.02.2021 №21-1/56 за результатами розгляду ухвали суду від 27.01.2021 з доданими документами.

22.02.2021 від ДП Центр державного земельного кадастру до суду надійшов лист від 15.02.2021 №5/502 за результатами розгляду ухвали суду від 27.01.2021 з доданими документами.

22.02.2021 від Баштанської місцевої прокуратури до суду надійшов лист від 18.02.2021 №33/1-898 вих-21 на виконання ухвали суду від 27.01.2021 з доданими документами.

25.02.2021 від Відділу у Березнегуватському районі Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області до суду надійшов лист від 24.02.2021 №19/106-21 на виконання ухвали суду від 27.01.2021.

01.03.2021 від позивача до суду надійшло клопотання про долучення до матеріалів справи аудиту земельних ділянок, що перебувають у користуванні колгоспу Прометей .

04.03.2021 від позивача до суду надійшло клопотання про залучення до матеріалів справи копій документів.

За результатом розгляду клопотання відповідача про закриття провадження у справі суд в судовому засіданні 04.03.2021 постановив ухвалу про відмову у задоволенні даного клопотання.

Ухвалою суду від 04.03.2021 було відкладено підготовче засідання на 25.03.2021.

22.03.2021 від Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру до суду надійшов лист від 01.03.2021 №9-28-0.131-2254/2-21 на виконання вимог ухвали суду від 27.01.2021.

25.03.2021 від позивача до суду надійшло клопотання про залучення доказів до матеріалів справи.

25.03.2021 від позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника позивача, закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті.

Ухвалою від 25.03.2021, занесеною до протоколу судового засідання, суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 26.04.2021.

20.04.2021 від позивача до суду надійшло клопотання про залучення до матеріалів справи копій документів.

26.06.2021 від позивача до суду надійшло клопотання про долучення доказів.

26.04.2021 від позивача до суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Ухвалою суду від 26.04.2021, занесеною до протоколу судового засідання, суд відклав розгляд справи на 25.05.2021.

13.05.2021 від позивача до суду надійшло клопотання про залучення доказів до матеріалів справи.

25.05.2021 від відповідача до суду надійшло клопотання про витребування оригіналу письмових доказів - Схем розташування земельних ділянок, що перебувають у користуванні колгоспу Прометей .

В судовому засіданні 10.06.2021 було оголошено перерву до 10.06.2021.

Судове засідання, призначене на 10.06.2021 не відбулось, у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді Адаховської В.С., про що учасників справи було повідомлено відповідною телефонограмою.

Ухвалою суду від 16.07.21 судове засідання призначено на 27.07.21.

Згідно з приписами ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожній фізичній або юридичній особі гарантується право на розгляд судом упродовж розумного строку цивільної, кримінальної, адміністративної або господарської справи, а також справи про адміністративне правопорушення, в якій вона є стороною.

Європейський суд з прав людини щодо критеріїв оцінки розумності строку розгляду справи визначився, що строк розгляду має формувати суд, який розглядає справу. Саме суддя має визначати тривалість вирішення спору, спираючись на здійснену ним оцінку розумності строку розгляду в кожній конкретній справі, враховуючи її складність, поведінку учасників процесу, можливість надання доказів тощо.

Поняття розумного строку не має чіткого визначення, проте розумним слід вважати строк, який необхідний для вирішення справи відповідно до вимог матеріального та процесуального законів.

Присутні в судовому засіданні представники позивача підтримали позов в повному обсязі, просили суд його задовольнити.

Представник відповідача проти позову висловив заперечення, зазначаючи про його необґрунтованість та безпідставність, просив суд у задоволенні позову відмовити.

У судовому засіданні суд оголосив про вихід до нарадчої кімнати.

Після виходу з нарадчої кімнати судом у відповідності до приписів ст.240 Господарського процесуального кодексу України, було проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши присутніх в судовому засіданні представників учасників справи, розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши усі подані у справі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, господарський суд, -

встановив :

14 листопада 2019 року та 20 грудня 2019 року на підставі виготовленої та затвердженої технічної документації Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області зареєструвало у Державному земельному кадастрі земельні ділянки з наступними кадастровими номерами:

№ 4821181700:09:000:0056 площею 29,1797 га, № 4821181700:09:000:0057 площею 7,5963 га, № 4821181700:09:000:0058 площею 4,1957 га, №4821181700:09:000:0059 площею 5,6771 га, №4821181700:09:000:0060 площею 9,1804 га, №4821181700:09:000:0061 площею 1,7507 га, №4821181700:09:000:0062 площею 40,467 га, №4821181700:09:000:0063 площею 15,5871 га, №4821181700:09:000:0064 площею 2,336 га, №4821181700:09:000:0065 площею 3,6924 га, №4821181700:09:000:0066 площею 8,8551 га, №4821181700:09:000:0067 площею 13,3452 га, №4821181700:07:000:0015 площею 12,2836 га, №4821181700:07:000:0016 площею 10,8608 га, №4821181700:07:000:0017 площею 13,7855 га, №4821181700:07:000:0018 площею 20,4654 га, №4821181700:07:000:0019 площею 12,9652 га, №4821181700:07:000:0020 площею 13,1619га, №4821183000:05:000:0124 площею 105,2581 га.

Вказане підтверджується копіями відповідних витягів з Державного земельного кадастру про земельні ділянки (а.с.27-83 т.1).

З наданих витягів вбачається, що місцем розташування земельних ділянок є Миколаївська область, Березнегуватський район, Лепетиська сільська рада; цільове призначення - 16.00 Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам); категорія земель - землі сільськогосподарського призначення; форма власності - інформація про зареєстроване право в Державному земельному кадастрі відсутня; інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки - технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель 05.11.2019р. (19.2.2019р., 07.11.2019р., 19.12.2019р) ДП Центр державного земельного кадастру Миколаївська регіональна філія; дати державної реєстрації земельних ділянок - 14.11.2019, 20.12.2019р.

Позивач не погодився із зазначенням при реєстрації вказаних земельних ділянок їх цільового призначення, а саме, віднесення даних земельних ділянок Головним управлінням Держгеокадастру у Миколаївській області до земель запасу - земельних ділянок, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам, оскільки вказані земельні ділянки перебувають у постійному користуванні позивача та входять до складу земельних ділянок, переданих позивачу на підставі рішення Миколаївської обласної ради народних депутатів №5 від 10.01.1989р.

Вказане стало підставою для звернення позивача до господарського суду з даним позовом.

Статтями 73, 74 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до статті 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Як слідує з положень ст. 77, 78 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Статтею 79 ГПК України визначено, що наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Відповідно до змісту ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Дослідивши надані суду докази, оцінивши їх у відповідності з вимогами ст. 86 ГПК України, проаналізувавши обставини справи відносно норм чинного законодавства, яке регулює спірні відносини, суд дійшов таких висновків.

Правовідносини, які виникли між сторонами стосовно реєстрації права постійного користування спірними земельними ділянками регулюються положеннями Земельного кодексу України (в т.ч. Земельного кодексу Української РСР), Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень , Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обмежень.

Згідно з ч. 3 ст. 2 Земельного кодексу України об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

За приписами ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад.

Статтею 10 Земельного кодексу УРСР передбачено право міських Рад депутатів трудящих, їх виконавчим комітетам в межах міста надавати в користування, а також вилучати земельні ділянки для державних або громадських потреб відповідно до статей 16, 37, 38 цього Кодексу.

Згідно ст. 16 Земельного кодексу УРСР надання земельних ділянок у користування здійснюється в порядку відведення. Відведення земельних ділянок провадиться на підставі постанови Ради Міністрів УРСР або рішення виконавчих комітетів обласної, районної, міської, селищної і сільської Рад депутатів трудящих в порядку, встановлюваному законодавством Союзу РСР і Української РСР. У постановах або рішеннях про надання земельних ділянок вказується мета, для якої вони надаються, і основні умови користування землею.

Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України передбачено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання та захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Під порушенням слід розуміти такий стан суб`єктивного права, за якого воно зазнало протиправного впливу з боку правопорушника, внаслідок чого суб`єктивне право особи зменшилось або зникло як таке, порушення права, пов`язане з позбавленням можливості здійснити, реалізувати своє право повністю або частково. Таким чином, у розумінні закону суб`єктивне право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право. За приписами процесуального законодавства захисту в господарському суді підлягає не лише порушене суб`єктивне право, а й охоронюваний законом інтерес, яке у логічно-смисловому зв`язку з поняттям "права" треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об`єктивного і прямо не опосередкований у суб`єктивному праві простий легітимний дозвіл.

Правосуддя, за своєю суттю, визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах. Зазначені висновки викладено в абзаці 10 п. 9 рішення Конституційного Суду України від 30.01.2003р. №3рп/2003.

Статтею 16 Земельного кодексу Української РСР (чинному на дату прийняття спірного рішення виконавчого комітету Миколаївської обласної ради народних депутатів №5 від 10.01.1989р.) визначено, що надання земельних ділянок у користування здійснюється в порядку відведення. Відведення земельних ділянок провадиться на підставі постанови Ради Міністрів УРСР або рішення виконавчих комітетів обласної, районної, міської, селищної і сільської Рад народних депутатів в порядку, встановлюваному законодавством Союзу РСР і Української РСР. У постановах або рішеннях про надання земельних ділянок вказується мета, для якої вони надаються, і основні умови користування землею. Надання земельної ділянки, що є в користуванні, іншому землекористувачеві провадиться тільки після вилучення даної ділянки в порядку, передбаченому статтями 37-41 цього Кодексу. Порядок порушення і розгляду клопотань про надання земельних ділянок встановлюється Радою Міністрів Української РСР.

Статтею 17 вказаного Кодексу передбачено, що землі, визнані у встановленому порядку придатними для потреб сільського господарства, насамперед повинні надаватися колгоспам, радгоспам, іншим сільськогосподарським підприємствам, організаціям і установам.

10 січня 1989 року за №5 Виконавчий комітет Миколаївської обласної ради народних депутатів прийняв рішення Про розукрупнення колгоспів Україна , ім.Чкалова та Прогрес Березнегуватського району та ім. Енгельса Баштанського району , відповідно до якого, з метою оперативного управління виробництвом, покращення соціально-культурного розвитку населених пунктів та збільшення виробництва сільськогосподарської продукції, розглянув матеріали по розукрупненню колгоспів, виконком обласної Ради народних депутатів вирішив, серед іншого, погодитись з пропозицією Березнегуватського райкому Компартії України та райвиконкому про: розукрупнення колгоспів України та ім. Чкалова та створення, в т.ч. колгоспу Прометей з центральною усадьбою в с.Кавказ з площею сільгоспугідь - 2737 гектара, в т.ч. пашні - 2236 гектарів.

Відповідно до положень ст. 9 Земельного кодексу Української РСР, Обласні Ради народних депутатів, їх виконавчі комітети в межах і в порядку, встановлених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, на території області, зокрема, вирішують відповідно до статті 53 цього Кодексу питання про зміну меж і розмірів землекористувань при укрупненні і розукрупненні колгоспів, а також сільськогосподарських підприємств і організацій місцевого підпорядкування.

Статтею 53 Земельного кодексу Української РСР, зміна меж і розмірів землекористувань колгоспів, радгоспів, інших державних сільськогосподарських підприємств і організацій, а також науково-дослідних, учбово-дослідних та інших сільськогосподарських установ при укрупненні і розукрупненні господарств, перерозподілі земель між землекористувачами може провадитись на основі науково обґрунтованих проектів землеустрою, які затверджуються, зокрема, виконавчими комітетами обласних Рад народних депутатів - при змінах меж і розмірів землекористувань колгоспів, а також сільськогосподарських підприємств і організацій місцевого підпорядкування незалежно від розміру площі землі.

З огляду на викладені норми, Виконавчий комітет Миколаївської обласної ради народних депутатів в межах своїх повноважень прийняв рішення про розукрупнення колгоспів та створення колгоспу Прометей із зазначенням відведеної йому при розукрупненні площі сільгоспугідь (2734 га, в т.ч. пашні 2236 га).

Окрім цього, питання щодо правомірності відведення колгоспу Прометей у постійне користування земельних ділянок в межах Лепетиської сільської ради Березнегуватсьвого району Миколаївської області неодноразово було предметом розгляду в різних судах.

Так, позивачем надано суду судові рішення Миколаївського окружного адміністративного суду у справі №2а-887/11/1470, постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 31.03.2016р. у справі №2-а-8/11.

Із вказаних судових рішень, тексти яких розміщені у базі даних Єдиний державний реєстр судових рішень та є загальнодоступними за посиланнями: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/25496518 , http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/34141516 , https://reyestr.court.gov.ua/Review/56941880 , вбачається, що судами при розгляді даних справ досліджувались обставини набуття права колгоспом Прометей права постійного користування земельними ділянками, зокрема, в ході розгляду справи №2а-887/144/1470 було встановлено, що рішенням Миколаївської обласної ради народних депутатів від 10.01.1989 року №5 шляхом розукрупнення колгоспів Україна та ім. Чкалова в Березнегуватському районі був створений колгосп Прометей . Відповідні зміни Березнегуватським районним агропромисловим об`єднанням були внесені до (мовою оригіналу) - Отчёт о наличии и распределении земельного фонда по категориям земель, землепользователям и угодьям по Березнегуватскому району состоянием на 1-ое ноября 1989 года . Звіт про наявність земель і перерозподіл земельного фонду по категоріям земель, землекористувачам і угіддям станом на 01.11.89р. затверджений рішенням від 03.11.89р. № 198 виконавчим комітетом Березнегуватської районної ради народних депутатів. На замовлення обласного управління сільського господарства всім колгоспам, в тому числі, і колгоспу »Прометей» Інститутом землеустрою були складені проекти внутрігосподарського землеустрою, проекти створення сівозмін, корегування планових матеріалів, зйомок минулих років, економічну оцінку земель, ґрунтове обстеження земель. Всі ці матеріали в цілому, а також державна реєстрація земель складає систему державного земельного кадастру. Відділ Держкомзему у Березнегуватському районі Миколаївської області як територіальний орган Держкомзему був створений у 1993 році, а тому будь-яких відносин з питань внесення даних до звіту на 01.11.1989 р. не міг мати. Таким чином, вимоги позивача щодо безпідставного включення у 1990 році відомостей до державного земельного кадастру відповідачем є безпідставними. Щодо внесення даних до звіту Березнегуватським районним агропромисловим об`єднанням станом на 01.11.1989р. то дані внесені на підставі та на виконання рішення виконавчого комітету обласної ради від 10.01.1989р. № 5. Внесені, зміни затверджені рішенням виконавчого комітету Березнегуватської районної ради народних депутатів. Державний акт на право постійного користування землею колгосп Прометей не отримав, фактичне користування землею здійснює на підставі рішення облвиконкому від 10.01.89 р. № 5. Відповідно до статті 193 Земельного Кодексу України - державний земельний кадастр, це єдина державна система земельно-кадастрових робіт, яка встановлює процедуру визначення факту виникнення або припинення права власності і права користування земельними ділянками і містять сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим цих ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну і якісну характеристику, розподіл серед власників землі та землекористувачів. Державний земельний кадастр включає: кадастрове зонування, кадастрові зйомки, бонітування ґрунтів, економічну оцінку земель, грошову оцінку земельних ділянок, державну реєстрацію земельних ділянок, облік кількості та якості земель. Тобто, дані до державного земельного кадастру були внесені Березнегуватським районним агропромисловим об`єднанням у 1989 році і до теперішнього часу підстави для виключення відомостей із державного земельного кадастру відсутні. Судом встановлено, що земельна ділянка, якою користується колгосп Прометей не приватизована і відноситься до земель державної власності.

Учасниками справи №2а-887/11/1470 були: позивач - Березнегуватська районна державна адміністрація Миколаївської області, відповідач - Відділ Держкомзему в Березнегуватському районі Миколаївської області, третя особа без самостійних позовних вимог на стороні відповідача - колгосп Прометей .

Відділ Держкомзему в Березнегуватському районі Миколаївської області наразі реорганізовано у структурний підрозділ Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області без статусу юридичної особи.

Крім цього, Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області та колгосп Прометей приймали участь у справі №2а-8/11/1404, в ході якої судами також було встановлено, що колгосп Прометей фактичне користування землею здійснює протягом 23 років на підставі рішення облвиконкому від 10.01.1989р. № 5, зазначена земельна ділянка відноситься до земель державної власності.

Згідно з приписами ч.4 ст.75 ГПК України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідач був обізнаний щодо правових підстав користування позивачем спірними земельними ділянками.

Посилання ж відповідача на те, що рішення виконавчого комітету Миколаївської обласної ради народних депутатів №5 від 10.01.1989р. не може вважатись рішенням про надання земельних ділянок у користування у розумінні ст. 16 Земельного кодексу УРСР, є особистим тлумаченням відповідачем вказаного рішення, що з огляду на чинність вказаного рішення, не спростовує обставин, встановлених судом при розгляді даної справи та обставин, встановлених судами у справах №2а-8/11/1404 та №2а-887/11/1470 щодо правомірності права постійного користування колгоспом Прометей земельними ділянками сільськогосподарського призначення, площі яких визначені рішенням виконавчого комітету Миколаївської обласної ради народних депутатів №5 від 10.01.1989р.

Стосовно тверджень відповідача щодо відсутності у Державному земельному кадастрі реєстрації права постійного користування позивача спірними земельними ділянками, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Стаття 1 Закону України Про Державний земельний кадастр встановлює, що державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Відповідно приписів статті 2 Закону України Про Державний земельний кадастр державний земельний кадастр ведеться з метою інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб при: регулюванні земельних відносин; управлінні земельними ресурсами; організації раціонального використання та охорони земель; здійсненні землеустрою; проведенні оцінки землі; формуванні та веденні містобудівного кадастру; кадастрів інших природних ресурсів; справлянні сплати за землю.

Об`єктами державного земельного кадастру згідно статті 10 Закону України Про Державний земельний кадастр є землі в межах державного кордону України; землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць; обмеження у використанні земель; земельна ділянка.

Приписами ст.16 Закону України Про Державний земельний кадастр внормовано, що земельній ділянці, відомості про яку внесено до державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер.

Статтею 20 Закону України Про Державний земельний кадастр внормовано, що внесення до державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об`єкти державного земельного кадастру є обов`язковими.

Відомості про межі земельної ділянки вносяться до державного земельного кадастру: на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок при їх формуванні; на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі, у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 земельного кодексу України та у разі зміни меж суміжних ділянок їх власниками; на підставі технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель - за результатами інвентаризації земель; на підставі проектів землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) - у разі виділення в натурі (на місцевості ) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) (ч.1 статті 21 Закону України Про Державний земельний кадастр ).

Державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку (ч.1 статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр").

Поземельна книга є документом державного земельного кадастру, який містить такі відомості про земельну ділянку: а) кадастровий номер; б) площа; в) місцезнаходження (адміністративно-територіальна одиниця ); в) склад угідь; г) цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель ); д)нормативно грошова оцінка; е) відомості про обмеження використання земельної ділянки; є) відомості про межі частини земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; ж) кадастровий план земельної ділянки; з) дата державної реєстрації земельної ділянки; и) інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також внесені зміни до цих відомостей; і) інформація про власників (користувачів) земельної ділянки відповідно до даних про зареєстровані речові права у Державному реєстрі прав на нерухоме майно; ї) дані про бонітування ґрунтів.

Згідно п.2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про Державний земельний кадастр" земельні ділянки право власності (користування) на які виникло до 2004 року вважаються сформованими незалежно від присвоєння кадастрового номера. У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності) або їхніх спадкоємців чи особи, яка подала заяву про визнання спадщини відумерлою, якщо така справа прийнята до провадження судом або іншої, визначеної законом особи. Державна реєстрація таких земельних ділянок може бути здійснена також без подання заяв зазначених осіб центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин . У разі відсутності у зазначеного органу документації із землеустрою з визначенням координат поворотних точок меж земельних ділянок цей орган забезпечує організацію проведення робіт з розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок і здійснення державної реєстрації таких земельних ділянок. Внесення інших змін про відомості на ці земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок.

Як було встановлено при розгляді справи №2а-887/11/1470 земельні ділянки сільськогосподарського призначення, виділені колгоспу Прометей були включені до Державного земельного кадастру Березнегуватським районним агропромисловим об`єднанням у 1989 році і до теперішнього часу підстави для виключення відомостей із державного земельного кадастру відсутні.

На підтвердження того, що спірні земельні ділянки входили до складу земель колгоспу Прометей , наданий йому у постійне користування, позивач надав суду копію листа Відділу у Березнегуватському районі Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області від 23.12.2019 №271/106-19, з якого вбачається, що Відділ у відповідь на адвокатський запит представника позивача надав інформацію про те, що спірні земельні ділянки за відповідними кадастровими номерами га станом на 01.01.2016 входили до складу земель загальною площею 2507,3 га, які використовувались колгоспом Прометей .

Окрім цього, позивач в ході розгляду справи надав суду копію листа Відділу у Березнегуватському районі Миколаївської області Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області від 22.10.2020 №1192/406-20, з якого вбачається, що відділом було повідомлено відповідача, що спірні земельні з кадастровими номерами № 4821181700:09:000:0056 площею 29,1797 га, № 4821181700:09:000:0057 площею 7,5963 га, № 4821181700:09:000:0058 площею 4,1957 га, №4821181700:09:000:0059 площею 5,6771 га, №4821181700:09:000:0060 площею 9,1804 га, №4821181700:09:000:0061 площею 1,7507 га, №4821181700:09:000:0062 площею 40,467 га, №4821181700:09:000:0063 площею 15,5871 га, №4821181700:09:000:0064 площею 2,336 га, №4821181700:09:000:0065 площею 3,6924 га, №4821181700:09:000:0066 площею 8,8551 га, №4821181700:09:000:0067 площею 13,3452 га, №4821181700:07:000:0015 площею 12,2836 га, №4821181700:07:000:0016 площею 10,8608 га, №4821181700:07:000:0017 площею 13,7855 га, №4821181700:07:000:0018 площею 20,4654 га, №4821181700:07:000:0019 площею 12,9652 га, №4821181700:07:000:0020 площею 13,1619га, №4821183000:05:000:0124 площею 105,2581 га станом на 01.01.2016 входили до складу земель загальною площею 2507,3 га, які використовувались колгоспом «Прометей» .

З огляду на вказане, у суду відсутні підстави вважати, що спірні земельні ділянки не входили до складу земель, належних позивачу на праві постійного користування, та що рішення відповідача щодо реєстрації даних земельних ділянок як земель запасу не стосується та не порушує прав позивача, як зазначає відповідач у відзиві.

Щодо посилань відповідача стосовно правомірності проведення інвентаризації та складання технічної документації на спірні земельні ділянки, суд вважає за доцільне зазначити наступне.

Проведення інвентаризації земель під час здійснення землеустрою та складання технічної документації регламентовано Порядком проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019р. №476.

Відповідно до п. 2 вказаного Порядку, інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об`єктів землеустрою, їх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Згідно з п. 4 даного Порядку, інвентаризація земель проводиться з урахуванням принципів плановості, достовірності та повноти даних, послідовності і стандартності процедур, доступності використання інформаційної бази, узагальнення даних з додержанням єдиних засад та технології їх оброблення.

Згідно з п. 6 Порядку, інвентаризація земель проводиться в межах адміністративно-територіальних одиниць, територій, межі яких визначені проектами формування територій і встановлення меж сільських, селищних рад, масивів земель сільськогосподарського призначення, окремих земельних ділянок.

Пунктом 7 Порядку проведення інвентаризації встановлено, що вихідними даними для проведення інвентаризації земель є: матеріали з Державного фонду документації із землеустрою; відомості з Державного земельного кадастру в паперовій та електронній (цифровій) формі, у тому числі Поземельної книги; книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі; електронних документів, що містять відомості про результати робіт із землеустрою; містобудівна документація, затверджена в установленому законодавством порядку; планово-картографічні матеріали, в тому числі ортофотоплани, складені за результатами виконання робіт відповідно до Угоди про позику (Проект «Видача державних актів на право власності на землю у сільській місцевості та розвиток системи кадастру» ) між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 17 жовтня 2003 р., ратифікованої Законом України від 15 червня 2004 р. № 1776-IV; відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; копії документів, які посвідчують речові права на земельну ділянку або підтверджують сплату земельного податку.

Відповідно до п. 8 вказаного Порядку, підставою для проведення інвентаризації земель є рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування щодо виконання відповідних робіт, договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками технічної документації (далі - виконавці), судові рішення.

Підставою для проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення є: для земель державної власності - рішення органу виконавчої влади, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою; в інших випадках - рішення сільської, селищної, міської ради, на території якої розташований масив.

Проведення державної інвентаризації земель забезпечує Держгеокадастр або його територіальний орган шляхом прийняття наказу про проведення державної інвентаризації земель.

Як вбачається з матеріалів справи та не оспорюється відповідачем, інвентаризація спірних земельних ділянок проводилась на підставі Наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 21.02.2019р. №59 Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності зі змінами, внесеними наказом від 13.05.2019р. №129.

Відповідно до зазначених наказів Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру вирішила провести у 2019 році захід з інвентаризації земель державної власності а саме: інвентаризацію земель сільськогосподарського призначення державної власності в межах об`єднаних територіальних громад (несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі крім земель, які знаходяться в постійному користуванні державних підприємств, установ та організацій) згідно з додатком №1, що додається; інвентаризацію земель сільськогосподарського призначення державної власності на території областей України (несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі) згідно з додатком №2, що додається.

З додатку №1 до даного наказу вбачається, що на території Миколаївської області у 2019 році інвентаризація земель сільськогосподарського призначення державної власності мала проводитись у Вознесенській міській об`єднаній територіальній громаді.

Додаток №2 до даного наказу містить перелік областей, на території яких проводитиметься інвентаризація земель сільськогосподарського призначення державної власності у 2019 році, в т.ч. в Миколаївській області.

Представник відповідача зазначає, що інвентаризація спірних земельних ділянок проводилась відповідачем у 2019 році на підставі вказаного наказу з огляду на те, що територія Миколаївської області була включена до додатку №2 та входила до складу несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі.

Вказані твердження відповідача не приймаються судом з огляду встановлення обставин входження спірних земельних ділянок до складу земель, переданих у постійне користування на підставі рішення Миколаївської обласної ради народних депутатів від 10.01.1989р.

Окрім цього, судом також враховано, що ухвалою суду від 05.11.2012р. у справі №2а-887/11/1470 було додатково роз`яснено, що з 1989 року відомості про колгосп Прометей та належну йому земельну ділянку, яка знаходиться у його постійному користуванні, внесено до Державного земельного кадастру Березнегуватським районним агропромисловим об`єднанням та підстави для виключення відомостей із державного земельного кадастру відсутні. З 1989 року і по теперішній час кожен рік в залежності від системи оподаткування колгосп Прометей сплачує або земельний, або фіксований податок за користування земельною ділянкою.

Дані обставини відповідачем не спростовані, відповідних доказів суду не надано.

Посилання на відсутність в електронній базі даних Державного земельного кадастру записів щодо права постійного користування колгоспу Прометей спірними земельними ділянками, по-перше, не спростовує внесення відповідного запису до Державного земельного кадастру у 1989 році у паперовому вигляді відповідною уповноваженою особою - Березнегуватським районним агропромисловим об`єднанням, а по-друге, свідчить лише про невиконання позивачем, як нинішнім органом реєстрації, приписів п.2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про Державний земельний кадастр .

При цьому, господарським судом враховано, що згідно з рішенням Конституційного Суду України № 5-рп/2005 від 22.09.2005р. щодо відповідності Конституції України положень ст. 92 п. 6 р. Х Перехідні положення Земельного Кодексу України (справа про постійне користування земельними ділянками):

- п. 6 р. Х Перехідні положення Земельного кодексу України щодо зобов`язання переоформити право постійного користування земельною ділянкою на право власності або право оренди без відповідного законодавчого, організаційного ті фінансового забезпечення;

- пункт 6 Постанови Верховної Ради України Про земельну реформу від 18.12.1990р. №563-ХІІ з наступними змінами в частині щодо втрати громадянами, підприємствами, установами, організаціями після закінчення строку оформлення права користування землею раніше наданого їм права користування земельною ділянкою визнано неконституційними.

Згідно даного рішення право постійного користування даною земельною ділянкою зберігається за колгоспом Прометей .

З 1989 року відомості про колгосп та належну йому земельну ділянку внесено до Державного земельного кадастру.

Згідно з приписами ч.ч. 1, 2 ст. 25 Земельного кодексу України, права землекористувачів охороняються законом. Припинення права користування земельною ділянкою або зменшення її розмірів може мати місце лише у випадках, прямо передбачених законом.

Статтею 35 вказаного Кодексу передбачені підстави для припинення права постійного користування земельними ділянками, а саме, встановлено, що право підприємств, організацій і установ на користування наданою їм землею підлягає припиненню відповідно повністю або частково у випадках: 1) відпадання потреби в земельній ділянці; 2) закінчення строку, на який було надано земельну ділянку; 3)ліквідації підприємства, організації або установи; 4) виникнення потреби вилучення земельної ділянки для інших державних або громадських потреб; 5) неосвоєння протягом двох років підряд наданої земельної ділянки. Право землекористування може бути також припинене у випадку використання земельної ділянки не відповідно до тієї мети, для якої вона надана, в разі безгосподарного використання землі, а також при необхідності винесення підприємств за межі жилого району з санітарно-гігієнічних умов. Припинення права користування землею у випадках, передбачених пунктами 1, 3, 5 частини першої і частиною другою цієї статті провадиться за рішенням (постановою) органів, які надали земельні ділянки, а у випадку, передбаченому пунктом 4 частини першої цієї статті, - за рішенням (постановою) органів, які мають право вилучати земельні ділянки.

Жодної із вказаних підстав для припинення права постійного користування колгоспу Прометей спірними земельними ділянками відповідачем не вказано та судом в ході розгляду справи не встановлено.

Враховуючи викладене, суд вважає, що відповідач, при проведенні реєстрації спірних земельних ділянок безпідставно не врахував те, що вони фактично входили до складу земельних ділянок, які перебували та перебувають у постійному користуванні колгоспу Прометей з 1989 року.

Вказане стало наслідком невірного визначення при реєстрації спірних земельних ділянок цільового призначення спірних земельних ділянок як земель запасу (земельних ділянок, не наданих у власність або у користування громадянам чи іншим юридичним особам), та скасування державної реєстрації, проведеної 04.11.2019 та 20.12.2019 про віднесення спірних земельних ділянок до земель запасу (земель, не наданих у власність або у користування громадянам чи іншим юридичним особам), забезпечить відновлення порушених прав позивача на постійне користування спірними земельними ділянками.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судовий збір підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись ст. ст. 129, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0056 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

3. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0057 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

4. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0058 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

5. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0059 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

6. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0060 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

7. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0061 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

8. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0062 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

9. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0063 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

10. Скасувати державну реєстрацію проведену 20 грудня 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0064 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

11. Скасувати державну реєстрацію проведену 20 грудня 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0065 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

12. Скасувати державну реєстрацію проведену 20 грудня 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0066 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

13. Скасувати державну реєстрацію проведену 20 грудня 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:09:000:0067 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

14. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:07:000:0015 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

15. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:07:000:0016 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

16. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:07:000:0017 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

17. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:07:000:0018 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

18. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:07:000:0019 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

19. Скасувати державну реєстрацію проведену 20 грудня 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:07:000:0020 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

20. Скасувати державну реєстрацію проведену 14 листопада 2019 року в Державному земельному кадастрі про віднесення земельної ділянки кадастровий №4821181700:05:000:0124 цільове призначення Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам), вид використання Землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або у користування громадянам чи юридичним особам) .

21. Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області (54034, м.Миколаїв, пр. Миру, 34, ідентифікаційний код 39825404) на користь колгоспу Прометей (56234, Миколаївська область, Березнегуватський район, с. Кавказ, ідентифікаційний код 02126484) 39938,0 грн. судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дати складення повного судового рішення.

Рішення може бути оскаржене в порядку та у строки, визначені статтями 253, 254, 256-259 з урахуванням підпункту 17.5 пункту 17 Розділу ХІ «Перехідні положення» Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено та підписано 06.08.2021.

Суддя В.С. Адаховська

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення27.07.2021
Оприлюднено16.08.2021
Номер документу98970705
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/113/20

Рішення від 27.07.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 16.07.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 27.04.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 25.03.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 04.03.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 04.03.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 10.02.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 27.01.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 15.12.2020

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні