Постанова
від 12.08.2021 по справі 641/5078/21
КОМІНТЕРНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Провадження № 3/641/2075/2021 Справа № 641/5078/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 серпня 2021 року м. Харків

Суддя Комінтернівського районного суду м. Харкова Онупко М.Ю., розглянувши матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, РНОКПП НОМЕР_1 , працюючого ФОП ОСОБА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

- за ст. 212-15 КУпАП , -

В С Т А Н О В И В :

До Комінтернівського районного суду м. Харкова надійшли адміністративні матеріали у відношенні ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 212-15 КУпАП.

Згідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 53-15/154 від 24.06.2021 року, за результатами аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за IV квартал 2020 року, поданого до Національного агентства з питань запобігання корупції політичною партією Незалежність (ідентифікаційний код 40286244) , встановлено, що Харківською обласною організацією Партії (ідентифікаційний код 40810291) у IV кварталі 2020 року отримано спонсорські внески від ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) разом з ОСОБА_2 , у виді надання Харківський обласній організації Партії у безоплатне строкове користування приміщення. Розмір (сума) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів або послуг визначена відповідно до Методології визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів або послуг, затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.11.2018 року № 2596 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10.12.2018 року за № 1397/32849 та становить 3420 грн. за квартал. Однак, з урахуванням інформації електронної системи публічних закупівель України ProZorro, ОСОБА_1 здійснюючи внесок на користь Харківської обласної організації Партії (ідентифікаційний код 40810291) у IV кварталі 2020 року вчинив порушення порядку надання внеску на підтримку політичної партії, чим вчинив адміністративне правопорушення відповідальність за яке передбачене за ст. 212-15 КУпАП.

Крім того, згідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 53-15/153 від 24.06.2021 року, за результатами аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за IІІ квартал 2020 року, поданого до Національного агентства з питань запобігання корупції політичною партією Незалежність (ідентифікаційний код 40286244) , встановлено, що Харківською обласною організацією Партії (ідентифікаційний код 40810291) у IІІ кварталі 2020 року отримано спонсорські внески від ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) разом з ОСОБА_2 , у виді надання Харківський обласній організації Партії у безоплатне строкове користування приміщення. Розмір (сума) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів або послуг визначена відповідно до Методології визначення розміру (суми) внеску на підтримку політичної партії у формі робіт, товарів або послуг, затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.11.2018 року № 2596 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10.12.2018 року за № 1397/32849 та становить 3420 грн. за квартал. Однак, з урахуванням інформації електронної системи публічних закупівель України ProZorro, ОСОБА_1 здійснюючи внесок на користь Харківської обласної організації Партії (ідентифікаційний код 40810291) у IІІ кварталі 2020 року вчинив порушення порядку надання внеску на підтримку політичної партії, чим вчинив адміністративне правопорушення відповідальність за яке передбачене за ст. 212-15 КУпАП.

Постановою Комінтернівського районного суду м. Харкова від 29.07.2021 року було об`єднано в одне провадження справу № 641/5078/2021, провадження № 3/641/2075/2021 про притягнення ОСОБА_1 за ст. 212-15 КУпАП до адміністративної відповідальності з справою № 641/5076/2021, провадження № 3/641/2073/2021 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 212-15 КУпАП в одне провадження та присвоєно йому єдиний номер справи про адміністративне правопорушення № 641/5078/2021, провадження № 3/641/2075/2021.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про день, час та місце розгляду справи неодноразово повідомлявся у встановленому законом порядку, про причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 3 квітня 2008 року у справі Пономарьов проти України наголошено, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

Відповідно до правової позиції Європейського суду з прав людини, викладеної в п.п.66-69 рішення у справі Смірнова проти України , …сторони зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти повагу до інших учасників процесу та суду, вживати заходів до всебічного, повного та об`єктивного дослідження всіх обставин справи протягом розумного строку… .

Відповідно до п. 1 ст. 6 Конвенції ООН про захист прав людини і основоположних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього обвинувачення. Поняття справедливого судового розгляду передбачає можливість для особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, бути присутнім на засіданні, а також необхідність перевірити точність її тверджень і співставити їх з матеріалами судової справи.

Разом з тим, керуючись практикою Європейського суду з прав людини, суд виходить з того, що реалізуючип.1ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо доступності правосуддя та справедливого судового розгляду, кожна держава-учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких-не допустити судовий процесу безладний рух. З цього приводу прецедентним є рішення Європейського суду з прав людини у справі Креуз проти Польщі № 28249/95 від 19.06.2001 року, в п.53 якого зазначено, що …право на суд не є абсолютним, воно може бути піддане обмеженням, дозволеним за змістом, тому що право на доступ до суду за самою своєю природою потребує регулювання з боку держави ... , тобто уникнення зловживання суб`єктами такими правами.

Правопорушення передбачене ст. 212-15 КУпАП не входить до переліку справ передбачених ч. 2 ст. 268 КУпАП розгляд яких слід проводити з обов`язковою присутністю особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, а тому суд, враховуючи неодноразові неявки ОСОБА_1 у судові засідання, вважає за можливим справу розглядати без його участі .

Дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного.

Згідно з вимогами ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчинені, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Завданням КУпАП є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (ст. 1 КУпАП).

Відповідно до ст. 2 КУпАП законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України. Закони України про адміністративні правопорушення до включення їх у встановленому порядку до цього Кодексу застосовуються безпосередньо.

Положення ст.7 КУпАП передбачають, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Статтею 23 КУпАП передбачено, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення повністю підтверджується зібраними доказами, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення № 53-15/154 від 24.06.2021 року та № 53-15/153 від 24.06.2021 року.

Своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-15 КУпАП, тобто порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму .

Враховуючи характер та обставини вчиненого правопорушення, дані про особу ОСОБА_1 , відсутність обставин, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, з метою виховання та запобігання вчиненню нових правопорушень, застосувавши положення ст. 36 КУпАП вважаю за необхідне накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст.4 Закону України Про судовий збір у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення ставка судового збору складає 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 454 грн.

Керуючись ст. 36, ч. 2 ст. 204-1, ст.ст. 283, 284 КУпАП, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 1190 (одна тисяча сто дев`яносто) грн. 00 коп .

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в розмірі 454 (чотириста п`ятдесят чотири) грн.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення шляхом подання апеляційної скарги через Комінтернівський районний суд м. Харкова .

Суддя- М. Ю. Онупко

СудКомінтернівський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення12.08.2021
Оприлюднено14.08.2021
Номер документу98976344
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —641/5078/21

Постанова від 18.12.2023

Адмінправопорушення

Полтавський апеляційний суд

Герасименко В. М.

Постанова від 14.12.2023

Адмінправопорушення

Полтавський апеляційний суд

Герасименко В. М.

Постанова від 15.12.2023

Адмінправопорушення

Полтавський апеляційний суд

Герасименко В. М.

Постанова від 12.08.2021

Адмінправопорушення

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Онупко М. Ю.

Постанова від 29.07.2021

Адмінправопорушення

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Онупко М. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні