Справа № 953/5276/21
н/п 1-кс/953/7712/21
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" серпня 2021 р. Київський районний суд м. Харкова у складі:
слідчого судді ОСОБА_1
за участю секретаря ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Київського районного суду м. Харкова клопотання старшого групи слідчих у кримінальному провадженні-заступника начальника першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Харківській області старшого лейтенанта податкової міліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №3202 від 19.06.2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.177 КК України, -
встановив:
До Київського районного суду м. Харкова надійшло клопотання старшого слідчого у кримінальному провадженні - заступника начальника першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Харківській області старшого лейтенанта податкової міліції ОСОБА_3 , по кримінальному провадженню, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 32021220000000002 від 11.01.2021 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. З ст. 212 КК України, в якому просить суд надати право тимчасового доступу з можливістю вилучення речей і документів, що становлять банківську таємницю та знаходяться у володінні АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (МФО НОМЕР_1 ), АДРЕСА_1 , електронна пошта ІНФОРМАЦІЯ_2 , а саме - до оригіналів документів по рахунках ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_2 ) (нова назва ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ») за період 2019 року по день винесення ухвали, а саме:
- відомостей на паперових та електронних носіях (у форматі документа Excel) про рух коштів з розшифровкою без скорочень контрагентів, їх статистичних кодів, в тому числі реквізитів їх рахунків (номер рахунку, МФО банківської установи) призначенням платежу, датою та часом здійснення платежу, часом проведення платежу, номером платіжного документа, сумою платежу, з зазначенням суми податку на додану вартість - окремо, а також із зазначенням вхідного та вихідного залишків коштів на рахунку на початок і кінець кожного дня, відомостей щодо документів, на підставі яких здійснені такі платежі, номерів референсів кожного платіжного документу (номер або інші символи, що використовуються для ідентифікації транзакції) по рахунках та виписки по розрахунковим рахункам із зазначенням дат і сум перерахування, призначення платежу, номерів рахунків та МФО банків контрагентів, назв та кодів ЄДРПОУ контрагентів;
- матеріалів юридичної справи, по відкриттю та функціонуванню рахунків, в тому числі: заяв про відкриття рахунків, договорів на розрахунково- касове обслуговування, свідоцтв про державну реєстрацію особи в органах виконавчої влади, копії належним чином зареєстрованого статутного документу, довідки про взяття особи на облік в органах державної фіскальної служби, картки зі зразками підписів і відбитків печатки, інші документи, що надають право довіреним і іншим особам на розпорядження й користування рахунками, договорів банківського рахунку, договорів про використання системи «клієнт - банк», «клієнт - інтернет - банк», «телефонний банкінг» і т.д. з додатками, повідомлення про взяття рахунків на облік органами ДФС, копії сторінок паспорту або документа, який його замінює, ідентифікаційного коду; документи, які містять відомості щодо підключення до послуги з приймання платежів через ПТКС банку, а також квитанції щодо користування ПТКС та інші документи;
- документів (роздруківки) з електронних реєстрів чи файлів, в яких містяться/збережені відомості та інші контактні або ідентифікаційні дані клієнтів (номери телефонів, ІР-адреси, ПІБ та інше, протоколи обміну інформацією, включаючи години,-хвилини та секунди з`єднання, ЬОв-файли), за допомогою яких передавались дані по рахункам
- фото- та відеозапис осіб, які отримували готівкові кошти з вищевказаних рахунків, а також осіб, які здійснювали поповнення рахунків у відділеннях банку та через мережу банкоматів.
В обґрунтування клопотання зазначає, що відповідно до матеріалів кримінального провадження службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_2 ) спільно з іншими невстановленими особами у період 2019-2020 років, шляхом проведення безтоварних операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей (оливи моторної) у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_3 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_4 ) умисно ухилились від сплати податку на додану вартість та податку на прибуток на загальну суму понад 7,4 млн. грн., тобто в особливо великих розмірах.
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » перебуває на податковому обліку у ІНФОРМАЦІЯ_7 з 07.03.2017 року, податкова адреса до 29.10.2020: АДРЕСА_2 . Основний вид діяльності - інша допоміжна діяльність у сфері транспорту. Наявні складські приміщення відповідно до договору оренди за адресою АДРЕСА_3 .
Відповідно до матеріалів УПЕП ГУ ДФС у Харківській області за період 2019-2020 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » придбано моторної оливи у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код СДРПОУ НОМЕР_4 ) на суму понад 42,8 млн. грн. (зокрема ПДВ понад 7,1 млн. грн.)
В свою чергу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у період 2019-2020 здійснює операції з постачання послуг екскаватора JCB, посередницьких послуг з організації оптової торгівлі (а саме: пошук та підбір клієнтів, постачальників, пакування та відправлення вантажів), послуг бульдозера, катка, суборенда вантажного автомобіля марки КАМАЗ, самоскид з водієм та інших товарних позицій підприємствам реального сектору економіки.
Проведеними заходами з протидії вчинення кримінальних правопорушень встановлено, що за період діяльності підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » здійснювалась реалізація товарів придбання яких відсутнє. Відповідно до звітності TOB « ІНФОРМАЦІЯ_3 » за 2017-2020 роки придбання товарів/послуг на митній території України з нульовою ставкою та/або без ПДВ - відсутнє. Загальна вартість реалізації товарів, придбання яких відсутнє, складає понад 19,5 млн. грн. (зокрема ПДВ понад 3,26 млн. грн.). При цьому за період діяльності підприємства TOB « ІНФОРМАЦІЯ_3 » було придбано товарні позиції, які в подальшому не реалізовані та не використовувались в господарській діяльності підприємства. Загальна вартість нереалізованих товарів складає понад 9,2 млн. грн. (зокрема ПДВ понад 1,5 млн.грн.).
Таким чином, у звітності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » відображено реалізацію товарів, придбання яких не відображено у звітності підприємства, що може свідчити про здійснення безтоварних операцій шляхом маніпулювання податковою звітністю підприємства, а саме - «перекручуванням» номенклатури товарів в інтересах підприємств - вигодонабувачів та, як наслідок, формування їм «схемного» податкового кредиту з ПДВ задля сприяння в ухиленні від оподаткування.
Можливість формування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » «схемного» податкового кредиту з ПДВ підприємствам-вигодонабувачам дає підстави вважати, що податковий кредит з ПДВ самого підприємства міг бути сформований також за рахунок здійснення безтоварних операцій. Для перевірки зазначеного проаналізовано операції з придбання оливи моторної, а також інших автомобільних олив, мастил, рідин, автозапчастин та товарів для автомобілів та встановлено наступне.
Підприємством протягом 2019-2020 років відображено придбання 282 811,0 літрів оливи моторної (коди згідно з УКТЗЕД « НОМЕР_5 » та « НОМЕР_6 ») на суму 27,6 млн. грн. (зокрема ПДВ 4,6 млн. грн.), а також інших автомобільних олив, мастил, рідин, автозапчастин та товарів для автомобілів на суму 17,3 млн. грн. При цьому на 95,3% (42,8 млн. грн.) придбання відображено від двох СГД - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (підприємства, що пов`язані між собою однаковою податковою адресою, родинними зв`язками керівників та схожою структурою податкових зобов`язань, в т.ч. у розрізі контрагентів). Також встановлено, що реалізація зазначених товарів або взагалі не відображена у звітності підприємства, або відображена у незначній кількості і на незначні суми. Зазначене може свідчити про використання цих товарів у господарській діяльності підприємства, оскільки підприємством надаються послуги з використанням вантажно- будівельного транспорту, який орендується підприємством у неплатників ПДВ. Однак, при цьому, встановлено невідповідність кількості, використаної оливи моторної до використаного палива. Так, згідно з Наказом міністерства транспорту України від 10.02.1998 р. № 43 «Про затвердження Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті» та додатком «В» цього Наказу, максимально можлива норма витрат моторної оливи в розрахунку на 100 літрів пального складає 4,5 літри, а враховуючи положення п. 1.10 цього Наказу та те, що нормативи витрат олив і мастил збільшуються до 20% для автомобілів, які знаходяться в експлуатації більше восьми років, то максимальна норма витрат оливи моторної складає 5,4 л. на 100 л. пального. Враховуючи зазначене, та кількість придбаного ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » палива протягом 2019-2020 років (317 204,35 л) можливо зробити висновок, що максимально можлива кількість моторної оливи, яка могла бути використана підприємством для провадження господарської діяльності складає 17 129 літри, що у 16,5 разів менше ніж відображено у звітності підприємства.
Вищевикладене може свідчити про здійснення безтоварних операцій шляхом відображення у звітності підприємств реалізації на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » від ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » товарів, без фактичної їх реалізації задля можливості формування штучного податкового кредиту з ПДВ, що призводить до несплати ПДВ що не менш на суму 7 139,62 тис. грн., а також до завищення об`єкту оподаткування з податку на прибуток підприємств за 2019 рік, що призводить до його несплати на загальну суму З 460,03 тис. грн. При цьому є всі підстави вважати, що реалізація товарів, що документально відображена у звітності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » на адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », фактично здійснюється за готівкові грошові кошти без відображення у податковій звітності підприємств, оскільки зазначені товари є більш реалізованими товарами на автомобільних ринках та спеціалізованих магазинах за готівкові грошові кошти кінцевому споживачу без сплати ПДВ, що дає можливість підприємствам документально відображати його реалізацію на адресу підприємств-вигодонабувачів з метою сприяння їм в ухиленні від оподаткування.
Для перевірки наявної інформації щодо протиправних дій, необхідно дослідити джерела походження та руху грошових коштів на банківських рахунках ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_2 ) (нова назва ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »), відкритих в АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».
Таким чином, вказане свідчить про те, що у володінні АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », знаходяться документи та відомості, які мають значення для встановлення обставин у даному кримінальному провадженні.
Враховуючи викладене, з метою встановлення всіх обставин у кримінальному провадженні, які мають суттєве значення, а саме законності вчинення господарських операцій, обґрунтованості і доцільності їх здійснення, розрахунків між учасниками незаконної діяльності та фактичних розрахунків між продавцями та покупцями, а також подальшого використання коштів, повного та всебічного встановлення обставин вчинення злочину, необхідно отримати доступ до документів про рух коштів по банківських рахунках ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_2 ) (нова назва ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »).
Вищевказані документи у кримінальному провадженні мають важливе значення, оскільки в них містяться дані, що підтверджують фактичну суму надходження та перерахування грошових коштів на розрахункові рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », відомості щодо осіб, які здійснювали поповнення даних рахунків, а також їх призначення.
Крім того, в документах щодо відкриття, користування та закриття вказаних рахунків, а також в документах щодо їх поповнення АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », містяться відомості про осіб, які причетні до незаконної діяльності.
Вказані документи необхідні для проведення податкових перевірок, судових економічних експертиз та подальших слідчих дій. Таким чином, вищезазначені документи можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні.
Слідчим надано заяву про розгляд клопотання без його участі.
АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у судове засідання не з`явився, повідомлявся належним чином.
Як зазначено у ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Згідно витягу ЄРДР № 32021220000000002 від 11.01.2021р.- службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_2 ) спільно з іншими невстановленими особами у період 2019-2020 року, шляхом проведення безтоварних операцій з придбання товарно-матеріальних цінностей (оливи моторної) у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_4 ) умисно ухилились від сплати ПДА та податку на прибуток на загальну суму понад 7,4 млн. грн., тобто в особливо великих розмірах. Права кваліфікація злочину визначена за ч.3 ст. 212 КК України.
До клопотання слідчим додано : копію рапорту ст. оперуповноваженого з ОВС відділу ОВЕЗ УПЕП ГУ ДФС у Харківській області за 2020 рік без зазначення дати та місяця; аналітичне дослідження начальника відділу прогнозування та аналізу ГУ ДФС у Харківській області без дати; пояснення ОСОБА_4 про укладання договору оренди приміщення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 »; пояснення ОСОБА_5 про те, що він працює на якомусь підприємстві, назву підприємства не зазначена, самі пояснення без дати; пояснення ОСОБА_6 про те, що він працює в ТОВ фірма « ІНФОРМАЦІЯ_9 », яке не надавало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » складських приміщень, пояснення без дати та місяця за 2020р.; лист від начальника ІНФОРМАЦІЯ_10 про проведений аналіз податкової звітності з ПДВ за квітень 2019- квітень 2020р. ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 »; ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук та протокол проведення обшуку за місцем здійснення господарської діяльності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » де вилучені документи; а також доданий документи без дати , підпису та найменування стосовно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
Надані документи не підтверджують, що речі і документи доступ до яких просить слідчий, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження № 32021220000000002, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, щодо ухилення від сплати податків та можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні № 32021220000000002 та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначених речей і документів.
Крім того, у клопотанні слідчим не зазначено номер банківського рахунку ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », необґрунтований період надання доступу до документів - з 2019р. по день винесення ухвали (тоді як у ЄРДР зазначений період вчинення злочину 2019-2020рр.), взагалі відсутні дані про відкриття ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » у АТ КБ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » рахунків. Надана суду інформація стосовно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » не містить ні назви, ні дати , ні підпису, що унеможливлює перевірку щодо належності та допустимості такого документу.
Враховуючи, що слідчим не доведено наявність достатніх підстав для тимчасового до доступу до речей та документів, передбачених ч. 5, ч.6 ст. 163 КПК України, клопотання задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 132, 160, 162, 163 КПК України,-
постановив:
В задоволенні клопотання старшого групи слідчих у кримінальному провадженні-заступника начальника першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Харківській області старшого лейтенанта податкової міліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №3202 від 19.06.2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.177 КК України- відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2021 |
Оприлюднено | 23.05.2024 |
Номер документу | 99017512 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Київський районний суд м.Харкова
Бородіна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні