МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 серпня 2021 р. № 476/895/20 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М., розглянув в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 ,
до відповідача:Відділу адміністративно-дозвільних процедур Єланецької районної державної адміністрації Миколаївської області, вул. Паркова, 15-А, Єланець, Миколаївська область, 55501,
про:визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась з позовом до Єланецької районної державної адміністрації Миколаївської області Відділу адміністративно-дозвільних процедур з вимогами про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказала, що 11.01.2019 року представник позивача звернувся до Державного реєстратора відділу економіки, розвитку, торгівлі та туризму та до державного реєстратора ЦНАП з запитом про отримання копій документів на підставі яких було вчинено реєстрацію договору оренди земельної ділянки, кадастровий номер земельної ділянки 4823055000:01:000:0069. На звернення надано відповідь в якій зазначено, що станом на 07.12.2020 року державний реєстратор речових прав на нерухоме майно у відділі відсутній, доступ до вказаного реєстру відсутній, у зв`язку з цим не є технічно неможливим надати вказану скан-копію договору.
Відповідач в строк, встановлений ухвалою суду від 18.02.2021 року про відкриття провадження в адміністративній справі, відзиву на позовну заяву не надав. Відповідно до положень ч. 4. ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) встановлено, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами, відповідно до вимог ч. 6 ст. 162 КАС України.
Відповідно до ч. 9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
ОСОБА_1 , є власником земельної ділянки 4823055000:01:000:0069 на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку виданого 18.05.2004 року Єланецькою районною державною адміністрацією Миколаївської області.
Відповідно до інформаційної довідки 153875644 від 25.01.2019 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно , Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо нерухомого майна, договір оренди земельної ділянки, укладений між ОСОБА_1 та ФГ Аваль 18.04.2016 р. зареєстровано в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за 14213025 державним реєстратором Шапошніковим Віктором Борисовичем.
Відповідно до інформації про державну реєстрацію іншого речового права договір оренди земельної ділянки зареєстровано відповідно до Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень за індексним 29303738 від 18.04.2016 р. та визначено вид іншого речового права - право оренди земельної ділянки, строкове платне користування земельної ділянки. Строк дії договору оренди земельної ділянки - з 18.04.2016р по 18.04.2065р з правом пролонгації.
Представник позивача звернувся до Державного реєстратора відділу економіки, розвитку, торгівлі та туризму з запитом про отримання копій документів на підставі яких було вчинено реєстрацію договору оренди земельної ділянки, кадастровий номер земельної ділянки 4823055000:01:000:0069.
У відповідь на запит повідомлено, що скановані копії документів на підставі яких проведено реєстрацію договору оренди земельної ділянки № 14213025 не є можливим у зв`язку з тим, що Реєстрі Речових прав вони відсутні.
17.09.2020 року, позивач письмово звернулася до Державного реєстратора ЦНАП з аналогічною заявою про видачу копій документів.
02.10.2020 року Позивач звернулася повторно з заявою до Державного реєстратора ЦНАП про видачу копій документів.
На звернення позивача від 02.10.2020року Начальником адміністративно-дозвільних процедур райдержадміністрації повідомляється про те, що не є можливим надати копію договору оренди земельної ділянки, укладеного між позивачем та ФГ АВАЛЬ від 18.04.2016 року в паперовій формі у зв`язку з тим, що інформація про казаний договір міститься лише у формі відсканованого електронного документу у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, оригінал казаного договору повернуто заявнику після проведення державної реєстрації права оренди земельної ділянки.
07.12.2020 року представником позивача адвокатом Ютовцем О.О. направлено Запит до Відділу адміністративно-дозвільних процедур Єланецької районної державної адміністрації Миколаївської області щодо надання скан-копії договору оренди земельної ділянки, укладеного між ОСОБА_1 та ФГ Аваль від 18.04.2016 року.
У відповіді на запит від 07.12.2020 року за 91/09-11/20,повідомляється, що вилучити, роздрукувати та надати скан-копію договору оренди земельної ділянки на руки може лише державний реєстратор речових прав на нерухоме майно у якого є відповідний доступ до АРМу державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Також у відповіді на запит повідомлено, що станом на 07.12.2020 року державний реєстратор речових прав на нерухоме майно у відділі відсутній, доступ до вказаного реєстру відсутній, у зв`язку з цим не є технічно неможливим надати вказану скан-копію договору.
Позивач вважає, що їй неодноразово відмовлено в її праві на отримання інформації, що є грубим порушенням Конституційних прав громадянина України та прав людини взагалі.
Не погоджуючись з діями відповідача позивач звернулась до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.
Закон України Про доступ до публічної інформації визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
Згідно ч. 1 ст. 1 ЗУ Про доступ до публічної інформації , публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 13 ЗУ Про доступ до публічної інформації , розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.
При цьому, Закон України Про звернення громадян регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об`єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.
Згідно ч. 1 ст. 1 ЗУ Про звернення громадян (далі - Закон № 393), громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
За визначенням ст. 3 Закону № 393 заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності.
На підставі ч. 6 ст. 5 Закону № 393 письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв`язку (електронне звернення).
Водночас, за приписами ч. 1 ст. 8 Закону № 393 письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
У відповідності до ст. 15 Закону № 393 органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов`язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов`язки.
Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
За загальним правилом, звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону № 393).
Пунктом першим частини першої статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію речових на нерухоме майно та їх обтяжень" прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом.
Відповідно до статті 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Державна реєстрація прав на нерухомість є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов`язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом. Відмова у державній реєстрації права на нерухомість, ухилення від реєстрації, відмова від надання інформації про реєстрацію можуть бути оскаржені до суду.
Пояснення відповідача в відповіді на звернення позивача, що в ЦНАПі не укомплектовано штат працівників, жодним чином не повинно впливати на якість надання адміністративних послуг, Відмова Відповідача надати запитувану інформацію із зазначених вище підстав є протиправною, такою, що суперечить вимогам чинного законодавства України і порушує право позивача на отримання інформації.
Згідно з ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, позовні вимоги підлягають до задоволення.
Згідно приписів ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Відділу адміністративно-дозвільних процедур Єланецької районної державної адміністрації Миколаївської області (вул. Паркова, 15-А, Єланець, Миколаївська область, 55501, ідентифікаційний код 43070453) задовольнити .
2. Визнати протиправними дії Відділу адміністративно-дозвільних процедур Єланецької районної державної адміністрації Миколаївської області, щодо відмови в одержанні копій документів-договору оренди земельної ділянки.
3. Зобов`язати Відділ адміністративно-дозвільних процедур Єланецької районної державної адміністрації Миколаївської області розглянути заяву ОСОБА_1 відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових на нерухоме майно та їх обтяжень" з урахуванням висновків суду.
4. Стягнути з Відділу адміністративно-дозвільних процедур Єланецької районної державної адміністрації Миколаївської області (вул. Паркова, 15-А, смт. Єланець, Миколаївська область, 55501 ідентифікаційний код 43070453) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 НОМЕР_1 ) судові витрати в розмірі 908,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням пункту 15.5 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2021 |
Оприлюднено | 18.08.2021 |
Номер документу | 99029277 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні