Ухвала
від 18.08.2021 по справі 804/1502/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

18 серпня 2021 року

м. Київ

справа № 804/1502/17

адміністративне провадження № К/9901/30257/21

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Дашутіна І. В.,

суддів -Шишова О. О., Яковенка М. М.,

перевіривши касаційну Головного управління ДПС у Львівській області на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 21 липня 2021 року у справі №804/1502/17 за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Львівській області до приватного підприємства Екотехінформ про стягнення податкового боргу, -

у с т а н о в и в :

Головне управління ДПС у Львівській області звернулося до суду з адміністративним позовом, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просило: винести рішення про стягнення з рахунків приватного підприємства Екотехінформ (ЄДРПОУ 32233182; 49017, вул. Караваева 30/30, Ленінський р-н., м. Дніпро, Дніпропетровська обл.) відкритих у банках, обслуговуючих такого платника податків, податковий борг в сумі 816020,58 грн до Державного бюджету України.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідач має заборгованість в загальному розмірі 816020,58 грн, яка утворилась внаслідок несплати узгоджених податкових зобов`язань відповідно до розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини від 14 червня 2016 року до податкової декларації з рентної плати від 14 червня 2016 року в сумі 53035,26 грн, розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини від 14 липня 2016 року до податкової декларації з рентної плати від 14 липня 2016 року в сумі 120688,60 грн, розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини від 15 серпня 2016 року до податкової декларації з рентної плати від 15 серпня 2016 року в сумі 148029,56 грн, розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини від 14 вересня 2016 року до податкової декларації з рентної плати від 14 вересня 2016 року в сумі 144415,02 грн, розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини від 19 жовтня 2016 року до податкової декларації з рентної плати від 19 жовтня 2016 року в сумі 103117,72 грн, розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини від 16 листопада 2016 року до податкової декларації з рентної плати від 16 листопада 2016 року в сумі 93683,54 грн, податкового повідомлення-рішення (форма Ш ) №0005601203 від 09 вересня 2016 року на суму 151420,26 грн, розрахунку з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини від 16 листопада 2016 року до податкової декларації з рентної плати від 19 грудня 2016 року в сумі 124116,97 грн, нарахованої пені згідно п.п.129.1.1 статті 129 Податкового Кодексу України в розмірі 28933,91 грн. На адресу відповідача направлено податкову вимогу форми Ю №276-17 від 05 вересня 2016 року, яка була отримана належним чином 09 вересня 2016 року. Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 березня 2017 року відкрито провадження у адміністративній справі №804/1502/17 та призначено її до розгляду.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 квітня 2017 року зупинено провадження у справі №804/1502/17 до набрання законної сили рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду у справі №804/8233/16.

Ухвалою суду від 11 вересня 2020 року поновлено провадження у справі №804/1502/17 та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Ухвалою суду від 11 листопада 2020 року замінено Дрогобицьку об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області на правонаступника Головне управління ДПС у Львівській області.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року адміністративний позов задоволено.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 21 липня 2021 року рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року скасовано та прийнято нову постанову, якою відмовлено в задоволенні адміністративного позову.

Не погоджуючись із рішеннями суду апеляційної інстанції, позивач подав до Верховного Суду касаційну скаргу.

За правилами частини першої статті 334 Кодексу адміністративного судочинства України, за відсутності підстав для залишення касаційної скарги без руху, повернення касаційної скарги чи відмови у відкритті касаційного провадження суд касаційної інстанції постановляє ухвалу про відкриття касаційного провадження у справі.

Обговоривши доводи касаційної скарги та додані до неї матеріали, колегія суддів дійшла висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження з таких підстав.

Статтею 129 Конституції України однією із основних засад судочинства визначено забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Наведеним конституційним положенням кореспондує стаття 14 Закону України Про судоустрій і статус суддів .

Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Відповідно до частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Аналіз наведеного законодавства дозволяє дійти висновку про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.

Пунктом 2 частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо: а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики; б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи; в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу; г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.

Частиною шостою статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено перелік категорій справ, які відносяться до справ незначної складності.

Такий перелік не є вичерпним.

Зі змісту пункту 10 частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України можна зробити висновок про те, що суд має право віднести до категорії справ незначної складності справу, яка не передбачена у вищезазначеному переліку, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

За правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи, які підлягають розгляду за правилами загального позовного провадження у виключному порядку (частина четверта статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України), а також через складність та інші обставини.

Суд першої інстанції розглянув справу за правилами спрощеного позовного провадження.

Оцінивши характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, встановивши, що предмет спору не віднесений до переліку справ, які підлягають розгляду виключно за правилами загального позовного провадження, колегія суддів вважає, що ця справа є справою незначної складності.

Випадків, які б виключали можливість застосування положень пункту 2 частини п`ятої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, не вбачається. У касаційній скарзі таких застережень не міститься.

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини умови прийнятності касаційної скарги можуть бути більш суворими ніж для звичайної заяви. Зважаючи на особливий статус суду касаційної інстанції, процесуальні процедури у цьому суді можуть бути більш формальними, особливо, якщо провадження здійснюється судом після їх розгляду судом першої, а потім судом апеляційної інстанції (рішення у справах Леваж Престасьон Сервіс проти Франції ( Levages Prestations Services v. France ) від 23 жовтня 1996 року, заява № 21920/93; Гомес де ла Торре проти Іспанії ( Brualla Gomes de la Torre v. Spain ) від 19 грудня 1997 року, заява 26737/95).

На підставі викладеного Суд зазначає, що вичерпний перелік судових рішень, які можуть бути оскаржені до касаційного суду, жодним чином не є обмеженням доступу особи до правосуддя чи перепоною в отриманні судового захисту, оскільки встановлення законодавцем розумних обмежень в праві на звернення до касаційного суду не суперечить практиці Європейського суду з прав людини та викликане виключно особливим статусом Верховного Суду, розгляд скарг яким покликаний забезпечувати формування єдиної правозастосовчої практики, а не можливість перегляду будь-яких судових рішень.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.

На підставі викладеного, керуючись статтями 248, 328, 333 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в :

Відмовити у відкритті касаційного провадження за скаргою Головного управління ДПС у Львівській області на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 21 липня 2021 року у справі №804/1502/17 за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Львівській області до приватного підприємства Екотехінформ про стягнення податкового боргу.

Копію цієї ухвали разом з касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами направити особі, яка її подала.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач І. В. Дашутін

Судді О. О. Шишов

М. М. Яковенко

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення18.08.2021
Оприлюднено20.08.2021
Номер документу99093799
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/1502/17

Ухвала від 18.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 21.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 21.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 16.06.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Рішення від 11.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні