Справа № 420/10147/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 серпня 2021 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення Регіональної комісії ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674641/42374929 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 30.04.2021 року, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №6 від 30.04.2021 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП за датою її фактичного подання, визнання протиправним та скасування рішення Регіональної комісії ГУ ДПС в Одеській області від 11.05.2021 року №2644022/42374929 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 13.04.2021 року, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 13.04.2021 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП за датою її фактичного подання, визнання протиправним та скасування рішення Регіональної комісії ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674638/42374929 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 20.04.2021 року, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №2 від 20.04.2021 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП за датою її фактичного подання, визнання протиправним та скасування рішення Регіональної комісії ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674639/42374929 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 20.04.2021 року, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №3 від 20.04.2021 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП за датою її фактичного подання, визнання протиправним та скасування рішення Регіональної комісії ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674640/42374929 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 27.04.2021 року, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №5 від 27.04.2021 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП за датою її фактичного подання.
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачам строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу - відповідей на відзиви.
Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що відповідачем не зазначено в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних конкретного переліку документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних, при цьому на підтвердження інформації, зазначеної у письмових поясненнях, підприємством було надано відповідачу весь перелік документів необхідних для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
З відзиву Головного управління ДПС в Одеській області та ДПС України на позовну заяву вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки ТОВ КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП разом з повідомленням не надано всіх необхідних документів, у зв`язку із чим було винесено оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Судом прийнятий відзив до розгляду, оскільки він поданий в межах 15 терміну з дня отримання ухвали суду про відкриття провадження у справі та містить докази направлення його позивачу.
Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги позивача, заперечення відповідачів, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
ТОВ КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП є юридичною особою, основним з видів діяльності якого є постачання інших готових страв (КВЕД 56.29).
Згідно договору оренди нежитлового приміщення №4 від 04.01.2021 року позивач орендує приміщення для підприємницької діяльності за адресою: АДРЕСА_1 (аркуші справи 18-21).
Відповідно до договору оренди нежитлового приміщення за №25 від 05.04.2021 року позивач орендує морозильну камеру №2/4 площею 70 кв. м. із заданим температурним режимом мінус 18 градусів цельсія за адресою: м. Одеса, вул. Новомосковська дорога, 9, що підтверджується актами здачі-прийняття робіт, послуг, рахунками та платіжними дорученнями (аркуші справи 22-30).
За договором про надання послуг №6 від 02.04.2021 року позивач отримує від ФОП ОСОБА_1 комплекс транспортно-експедиторських послуг (аркуші справи 31-33).
За договором поставки №1-18/276 від 24.03.2021 року, укладеного між ТОВ КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП (покупець) та фермерським господарством УЛАР (постачальник), постачальник зобов`язується поставляти та передавати у власність покупця, а покупець приймати та оплачувати товар відповідно до умов цього договору (аркуші справи 36-40).
Відповідно до договору поставки №2904/1 від 29 квітня 2021 року, укладеного між ТОВ КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП (постачальник) та ТОВ АРХІМАГІР (покупець) постачальник зобов`язується поставити та передати у власність покупцю, а покупець прийняти й оплатити товар у повному розмірі на умовах та в порядку, визначених цим договором (аркуші справи 55-58).
За договором поставки №2904/1 від 29 квітня 2021 року позивачем було поставлено відповідний товар, а ТОВ АРХІМАГІР прийнято товар, що підтверджується відповідними рахунком на оплату №6 від 30.04.2021 року, видатковою накладною №8 від 30.04.2021 року, товарно-транспортною накладною №Р7 від 30.04.2021 року, рахунком на оплату №10 від 30.04.2021 року, актом здачі-приймання робіт (надання послуг) №7 від 30.04.2021 року (аркуші справи 59-63).
Позивачем було виписано ТОВ АРХІМАГІР податкову накладну №6 від 30.04.2021 року (аркуші справи 64-65) та подано її до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак позивачем отримано квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник D =.0000%, Р =0 (аркуш справи 66).
Відповідно до договору поставки №18/02-1 від 18 лютого 2021 року, укладеного між ТОВ КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП (постачальник) та ТОВ ВІЙСЬКСЕРВІС-ВОЛОНТЕР (покупець) постачальник зобов`язується протягом усього терміну дії даного договору поставляти та передавати у власність покупця визначений у розділі 2 Товар, а покупець зобов`язується приймати та оплачувати на умовах даного договору (аркуші справи 76-79).
За договором поставки №18/02-1 від 18 лютого 2021 року позивачем було поставлено відповідний товар, а ТОВ ВІЙСЬКСЕРВІС-ВОЛОНТЕР прийнято товар, що підтверджується відповідними рахунками на оплату №1 від 13.04.2021 року, №2 від 20.04.2021 року, №3 від 20.04.2021 року, №4 від 27.04.2021 року, видатковими накладними №12 від 13.04.2021 року, №2 від 20.04.2021 року, №3 від 20.04.2021 року, №4 від 27.04.2021 року, товарно-транспортними накладними №Р1 від 13.04.2021 року, №Р2 від 20.04.2021 року, №Р3 від 20.04.2021 року, №Р4 від 27.04.2021 року, рахунками на оплату №5 від 13.04.2021 року, №6 від 20.04.2021 оку, №8 від 27.04.2021 року, актами здачі-приймання робіт (надання послуг) №2 від 13.04.2021 року, №3 від 20.04.2021 року, №5 від 27.04.2021 року (аркуші справи 80-84, 97-101, 112-116, 127-131).
Позивачем було виписано ТОВ ВІЙСЬКСЕРВІС-ВОЛОНТЕР податкові накладні №1 від 13.04.2021 року, №2 від 20.04.2021 року, №3 від 20.04.2021 року, №5 від 27.04.2021 року (аркуші справи 85-86, 102-103, 117-118, 132-133) та подано їх до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак позивачем отримано квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник D =.0000%, Р =0 (аркуші справи 87, 104, 119,134).
На виконання вимог п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до Головного управління ДПС в Одеській області пояснення від 02.06.2021 року №2/02-6, повідомлення №3 від 18.05.2021 року, №1 від 07.05.2021 року, №2 від 19.05.2021 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. В поясненнях позивач зазначив, що здійснює діяльність у оптовій торгівлі продуктами харчування. Підприємство має необхідне складське приміщення, в тому числі морозильна камера площею 70 кв.м. надходження товару підтверджується видатковими накладними постачальника, що додаються. Підприємство має штат працівників в кількості трьох чоловік (аркуші справи 67, 71-72, 88, 105).
Проте, рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674641/42374929, від 11.05.2021 року №2644022/42374929, від 20.05.2021 року №2674638/42374929, від 20.05.2021 року №2674639/42374929, від 20.05.2021 року №2674640/42374929 відмовлено в реєстрації податкових накладних №6 від 30.04.2021 року, №1 від 13.04.2021 року, №2 від 20.04.2021 року, №3 від 20.04.2021 року, №5 від 27.04.2021 року, оскільки платником податку не надані копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (аркуші справи 69-70, 90-91, 107-108, 122-123, 137-138).
Позивач не погодився із зазначеними рішеннями та звернувся до Державної фіскальної служби України зі скаргами (аркуші справи 72, 94, 109, 124, 139), проте рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №26497/42374929/2 від 09.06.2021 року, №26494/42374929/2 від 09.06.2021 року, №26516/42374929/2 від 09.06.2021 року, №26498/42374929/2 від 09.06.2021 року, №26495/42374929/2 від 09.06.2021 року скарги залишені без задоволення, а рішення без змін (аркуші справи 75, 96, 111, 126, 143), що і стало підставою для звернення позивача до суду з цим позовом.
Згідно з п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Згідно із п. 5, 6, 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операці первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Додатком 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 встановлено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в якому зазначено, що Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку та таке рішення має містити податкову інформацію, яка є підставою для включення платника податків до переліку ризикових.
Додатком 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 встановлено, зокрема п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку : у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
З квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, вбачається, що реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку .
При цьому, суд звертає увагу, що квитанції, якими зупинено реєстрацію податкових накладних щодо яких поданий цей позов, не містить чіткого посилання на підставу зупинення реєстрації податкових накладних, зокрема, податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податкових накладних, тобто підстави такого рішення є не зрозумілими, що ускладнює можливість надання позивачем необхідних пояснень чи документів.
Суд також звертає увагу, що відповідно до 7 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, такі підстави не стосуються платників податку, які мають позитивну податкову історію, а у випадку стосовно позивача відповідачами не надано доказів негативної податкової історії позивача.
При цьому, в матеріалах справи наявне рішення відповідача №42435 від 01.06.2021 року про невідповідність платника податку Товариства з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП критеріям ризиковості платника податку (аркуш справи 35)
Крім того, в оскаржуваних рішеннях не зазначено конкретних причин відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки не зазначено чіткого переліку документів, яких не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних (в рішенні зазначено про необхідність підкреслення тих документів, яких не вистачає).
Таким чином, оскаржувані рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації є необґрунтованим та протиправними, а тому підлягають скасуванню судом.
Відповідно до п. 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані позивачем податкові накладні є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, у зв`язку із чим, враховуючи протиправність оскаржуваних рішень відповідач має бути зобов`язаний судом здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних датою направлення до податкового органу.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.
Враховуючи те, що позовні вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є похідною вимогою від визнання протиправними та скасування рішень Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, сплачена позивачем сума судового збору в розмірі 11350 грн. у відповідності до ст. 139 КАС України має бути стягнута з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП .
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП (вул. Марсельська, буд. 32/2А, м. Одеса, 65123, код ЄДРПОУ 42374929) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 44069166), ДПС України (вул. Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення Регіональної комісії ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674641/42374929 про відмову в реєстрації податкової накладної №6 від 30.04.2021 року, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №6 від 30.04.2021 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП за датою її фактичного подання, визнання протиправним та скасування рішення Регіональної комісії ГУ ДПС в Одеській області від 11.05.2021 року №2644022/42374929 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 13.04.2021 року, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 13.04.2021 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП за датою її фактичного подання, визнання протиправним та скасування рішення Регіональної комісії ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674638/42374929 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 20.04.2021 року, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №2 від 20.04.2021 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП за датою її фактичного подання, визнання протиправним та скасування рішення Регіональної комісії ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674639/42374929 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 20.04.2021 року, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №3 від 20.04.2021 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП за датою її фактичного подання, визнання протиправним та скасування рішення Регіональної комісії ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674640/42374929 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 27.04.2021 року, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №5 від 27.04.2021 року, виписану Товариством з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП за датою її фактичного подання - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674641/42374929.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області від 11.05.2021 року №2644022/42374929.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674638/42374929.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674639/42374929.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області від 20.05.2021 року №2674640/42374929.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП №6 від 30.04.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП №1 від 13.04.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП №2 від 20.04.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП №3 від 20.04.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання.
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП №5 від 27.04.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 43142370) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КОМЕРЦ СЕРВІС ГРУПП (вул. Марсельська, буд. 32/2А, м. Одеса, 65123, код ЄДРПОУ 42374929) сплачений судовий збір у розмірі 11350 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.І. Свида
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.08.2021 |
Оприлюднено | 26.08.2021 |
Номер документу | 99148936 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні