ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
13 серпня 2021 року Справа №160/4697/19
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Тулянцева І.В., розглянувши заяву Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області про заміну відповідача (боржника) у справі та у виконавчих листах у справі за позовом Приватного підприємства Нафтатранссервіс до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ :
Приватне підприємство Нафтатранссервіс звернулось до адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області з позовними вимогами про:
- скасування податкових повідомлень-рішень:
форми Р №0013251420 від 06.05.2019 р. про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем акцизний податок на пальне на 3718796,25 грн. в т.ч. 2975037,00 грн. за основним платежем та 743759,25 грн. за штрафними санкціями;
форми ПН №0013271420 від 06.05.2019 р. про застосування штрафу за не складання та не реєстрацію податкових накладних в сумі 1857957,00 грн.;
форми Р №0013221420 від 06.05.2019 р. про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств на 15099296,00 грн. в т.ч. 10239466,00 грн. за основним платежем, 4859830,00 грн. за штрафними санкціями;
форми В4 про зменшення розміру від`ємного значення з податку на додану вартість на 331621,00 грн.;
форми Р №0013241420 від 06.05.2019 р. про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість в сумі 4008352,50 грн.;
форми ПС №0013281420 від 06.05.2019 р. про застосування штрафних санкцій за платежем акцизний податок в сумі 1487518,50 грн.;
та рішення про застосування фінансових санкцій № 000029/04-36-14-10/30442560 від 06.05.2019 р.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.10.2019 року позовну заяву задоволено.
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 11.03.2020 року апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області - залишено без задоволення. Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.10.2019 залишено без змін.
07.07.2020 року Дніпропетровським окружним адміністративним судом на адресу позивача направлено виконавчий лист.
04.08.2021 року від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшла заява про заміну відповідача (боржника) у справі, а саме: Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) на його правонаступника Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) та Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, як відокремлений територіальний підрозділ на правах філії (код ЄДРПОУ ВП 44118658).
А також, відповідач просить здійснити заміну боржника у виконавчому листі з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, як відокремлений територіальний підрозділ на правах філії (код ЄДРПОУ ВП 44118658).
11.08.2021 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного призначено розгляд вказаної заяви у судовому засіданні на 13.08.2021 року на 08:40 го д.
13.08.2021 року в судове засідання сторони, які належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви, явку своїх представників у судове засідання не забезпечили, про причини неявки не повідомили.
За приписами ч.2 ст.379 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.
Згідно із ч.4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
З огляду на зазначене, суд вирішив продовжити розгляд заяви в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення заяви, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 18,12.2018 №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України , утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
21 серпня 2019 року Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження №682-р Питання Державної податкової служби , яким погодив пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 р, № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби встановлено реорганізувати шляхом приєднання Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
На підставі вищевикладеного, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області є правонаступником Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Крім того, постановою Кабінету Міністрів України № 893 від 30.09.2020 року Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби згідно визначеного Кабінетом Міністрів переліку. До переліку ліквідованих територіальних органів Державної податкової служби входить і Офіс великих платників податків Державної податкової служби.
На базі ліквідованого Головного управління ДПС у Дніпропетровській області утворено територіальний орган на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, яке створено 30.09.2020 року, про що міститься відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1000741030008085321.
Відповідно до п. 7 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року № 227, Державна податкова служба здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. Державна податкова служба та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).
Згідно п. 1 Положення про Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 року № 643 (далі-Положення), Головне управління ДПС у Дніпропетровській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Дніпропетровської області та ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015).
Відповідно до п.15 Положення ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів.
Згідно ч.1ст.43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Відповідно до п. 7 ч. 1ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Отже, відбулося публічне правонаступництво (передання адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) на його правонаступника Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) та безпосередньо від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області код (ЄДРПОУ 43145015) до іншого - Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658), останній з яких набув адміністративну компетенцію попереднього, ставши його правонаступником.
Відповідно до ст. 104 Цивільного Кодексу України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Згідно з ст. 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Суд зазначає, що заміна сторони у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можлива на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 29.02.2020 року у справі № 815/1303/17.
Відповідно до ч. ч. 1, 4 ст. 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Судом встановлено, що по справі виданий виконавчий лист, а відтак підлягає застосуванню ч. 4 ст. 379 КАС України.
Тому, враховуючи вимоги чинного законодавства, суд приходить до висновку про необхідність часткового задоволення заяви представника ГУ ДПС у Дніпропетровській області, здійснивши заміну відповідача (боржника) у виконавчому листі з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ ВП 44118658).
Керуючись ст.ст.52, 241-245, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну відповідача (боржника) по справі та у виконавчому листі за адміністративним позовом Першотравенського житлово-комунального підприємства до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити частково.
Замінити відповідача (боржника) у виконавчому листі з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, як відокремлений територіальний підрозділ на правах філії (код ЄДРПОУ ВП 44118658).
У задоволенні іншої частини заяви - відмовити.
Відповідно до статті 256 КАС України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 294-297 КАС України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.В. Тулянцева
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2021 |
Оприлюднено | 28.08.2021 |
Номер документу | 99171895 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні