Ухвала
від 25.08.2021 по справі 913/379/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61022, тел./факс (057)702-10-79, inbox@lg.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

25 серпня 2021 року м.Харків Справа № 913/379/21

Провадження №18/913/379/21

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Енергогазрезерв

до відповідача - Відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області

про стягнення 280273,76 грн

Суддя Корнієнко В.В.

Секретар судового засідання Селіверстова Н.О.

Представники сторін у судове засідання не прибули.

В С Т А Н О В И В:

До господарського суду Луганської області звернулося ТОВ Енергогазрезерв з позовною заявою від 10.06.2021 484 до Відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення боргу в сумі 268467,36 грн за договором про постачання електричної енергії споживачу від 06.01.2021 Е/402-21, трьох процентів річних в сумі 1622,22 грн, пені в сумі 7786,26 грн, інфляційних збитків в сумі 2397,92 грн за прострочення платежів.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх договірних зобов`язань.

Відповідач відзивами на позовну заяву від 02.07.2021 330, від 05.08.2021 423 пояснив, що позов пред`явлено до неналежного відповідача, в даному випадку належним відповідачем є Щастинська районна державна адміністрація Луганської області; відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області знаходиться в стані припинення з 02.02.2021; погасити заборгованість за використану електричну енергію за період з січня 2021 року по квітень 2021 року не має можливості через відсутність фінансування у зв`язку з закриттям рахунків в управлінні казначейської служби України в Станично-Луганському районі Луганської області.

Ухвалою від 10.08.2021 господарський суд продовжив строк проведення підготовчого провадження на 30 днів по 15.09.2021 включно та відклав підготовче засідання на 25.08.2021 (12-55).

У судове засідання 25.08.2021 представники сторін не прибули.

Позивач, заявою без номеру та дати, яка надійшла 09.08.2021 на адресу електронної пошти суду, просить розглянути справу без участі представника позивача за наявними матеріалами.

25.08.2021 від позивача надійшло клопотання від 25.08.2021 № 156 про заміну сторони (відповідача) у справі з Відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області на Щастинську районну державну адміністрацію Луганської області (ідентифікаційний код 04051572, 93500, смт. Новоайдар, Новоайдарського району Луганської області, вул. Незалежності, б. 2).

Подане клопотання позивач обґрунтовує тим, що згідно з відомостями, які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідач у справі Відділ освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області станом на 25.08.2021 знаходиться в стані припинення; в даному випадку триває процес реорганізації Відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області (що є структурним підрозділом Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області) шляхом приєднання та передачі прав та обов`язків до Щастинської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ: 04051572); на думку позивача, відповідач (у відзиві на позовну заяву від 05.08.2021 424) належно обґрунтував факт переходу прав та обов`язків від Відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області до Щастинської районної державної адміністрації Луганської області.

Позивач вважає, що до Щастинської районної державної адміністрації Луганської області перейшли майнові права та обов`язки Відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області, а отже Щастинська районної державна адміністрація Луганської області є правонаступником Відділу освіти Станично-Луганської районної державної адміністрації Луганської області.

У своєму клопотанні позивач посилається на правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові № 805/4361/17-а від 30.12.2020 в якій зазначено, що коли відбувається публічне правонаступництво , вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції ) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Клопотання позивача про заміну відповідача у справі не підлягає задоволенню за таких підстав:

Постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-ІХ Про утворення та ліквідацію районів було ліквідовано Станично-Луганський район та створено Щастинський район (з адміністративним центром у смт. Новоайдар) у складі територій Нижньотеплівської сільської, Новоайдарської селищної, Станично-Луганської селищної, Широківської селищної, Щастинської міської територіальних громад.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1635-з Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» вирішено здійснити реорганізацію, в тому числі Станично-Луганської райдержадміністрації, шляхом приєднання її до Щастинської (з центром в смт Новоайдар) райдержадміністрації.

Розпорядженням голови Луганської облдержадміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 29.01.2021 № 32 створено комісію з реорганізації (приєднання) Станично-Луганської райдержадміністрації.

Розпорядженням голови Станично-Луганської райдержадміністрації від 29.01.2021 № 10 Про реорганізацію структурних підрозділів Станично-Луганської райдержадміністрації Луганської області, які мають статус юридичної особи публічного права , вирішено реорганізувати структурні підрозділи Станично-Луганської райдержадміністрації (у тому числі і Відділ освіти) шляхом приєднання до Щастинської райдержадміністрації, та призначено голів комісії з реорганізації (приєднання).

Механізм здійснення заходів, пов`язаних з реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України, визначено Порядком здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1321.

Пунктами 7-11 вказаного Порядку визначено наступне:

7. Перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво ) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється:

у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі - комісія з реорганізації);

у разі утворення на території новоутвореного району райдержадміністрації, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та утворення комісії з реорганізації.

8. Перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється:

у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації ;

у разі утворення райдержадміністрації на території новоутвореного району, в адміністративному центрі якого була відсутня така райдержадміністрація, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та затвердження передавального акта комісії з реорганізації .

9. Передавальний акт складається комісією з реорганізації та затверджується головою облдержадміністрації.

10. Райдержадміністрація, розташована в ліквідованому районі, продовжує здійснювати свої повноваження до моменту виникнення відповідного правонаступництва , передбаченого пунктами 7 і 8 цього Порядку.

11. Райдержадміністрації, що припиняються, до складу яких входять структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права, після набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації, а у разі створення райдержадміністрацій на території новоутвореного району - після державної реєстрації створення райдержадміністрацій видають акт про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права. У акті про реорганізацію визначається її спосіб, заходи з реорганізації, строк її завершення та інші необхідні умови. .

Відповідно до ч. 4 ст. 4 Цивільного кодексу України актами цивільного законодавства є також постанови Кабінету Міністрів України.

Ні позивач, ні відповідач (особа яка реорганізується) не подали суду затвердженого головою облдержадміністрації передавального акта комісії з реорганізації .

Таким чином, сторони не довели, що майнові права та обов`язки відповідача перейшли до Щастинської райдержадміністрації, тобто не довели, що остання є майновим правонаступником відповідача.

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 25.08.2021 також відсутні відомості про правонаступництво Щастинською райдержадміністрацією Луганської області прав та обов`язків Відділу освіти Станично-Луганської райдержадміністрації Луганської області.

Відповідно до приписів ст. 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Враховуючи, що на день розгляду вказаного клопотання позивача (25.08.2021) факт правонаступництва майнових прав та обов`язків відповідача не доведено, клопотання позивача про заміну відповідача правонаступником задоволенню не підлягає.

Посилання позивача на постанову Верховного Суду від 30.12.2020 у справі № 805/4361/17-а не приймається судом до уваги, так як у вказаній постанові йдеться про публічно-владне правонаступництво , тоді як у нашій справі йдеться про правонаступництво майнових прав та обов`язків .

Відповідно до приписів ст. 177 ГПК України завданнями підготовчого провадження є: остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вирішення відводів; визначення порядку розгляду справи; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.

Підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.

Розглянувши матеріали справи, приймаючи доводи позивача, позицію відповідача, суд вважає зібрані матеріали достатніми для закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Згідно з ч. 2 ст. 207 ГПК України суд залишає без розгляду заяви та клопотання, які без поважних причин не були заявлені в підготовчому провадженні або в інший строк, визначений судом.

Керуючись ст.ст. 120, 177, 185, 234 Господарського процесуального кодексу України суд

У Х В А Л И В:

1. У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Енергогазрезерв від 25.08.2021 № 156 про заміну сторони відмовити.

2. Закрити підготовче провадження у справі № 913/379/21 та призначити справу до судового розгляду по суті.

3. Розгляд справи по суті призначити на 14 вересня 2021 року, о 15 год. 00 хв.

4. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Луганської області за адресою: м. Харків, проспект Науки, 5, 2-й поверх, зал судових засідань № 205.

Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://lg.arbitr.gov.ua/sud5014/gromadyanam/csz/.

Ухвала набрала законної сили та оскарженню не підлягає.

Суддя В.В. Корнієнко

Дата ухвалення рішення25.08.2021
Оприлюднено28.08.2021
Номер документу99201674
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 280273,76 грн

Судовий реєстр по справі —913/379/21

Ухвала від 16.06.2023

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 08.06.2023

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 13.12.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 06.12.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Рішення від 14.09.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 25.08.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 10.08.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 07.07.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 07.07.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 16.06.2021

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні