Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
27 серпня 2021 р. Справа №200/3054/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кравченко Т.О.,
розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Миколаївської міської ради Слов`янського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
08 березня 2020 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі - позивач) до Миколаївської міської ради Слов`янського району Донецької області (далі - відповідач, Миколаївська міськрада), в якому позивач просила:
- визнати протиправною бездіяльність Миколаївської міськради щодо не розгляду відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення безоплатно у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земельної ділянки кадастровий номер 1424283500:02:000:0365;
- зобов`язати Миколаївську міськраду розглянути клопотання ОСОБА_1 від 17 лютого 2020 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення безоплатно земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земельної ділянки кадастровий номер 1424283500:02:000:0365 і прийняти рішення відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України.
Заяви, клопотання учасників справи. Процесуальні дії у справі.
23 березня 2020 року суд постановив ухвалу про прийняття позовної заяви та відкриття провадження у справі; вирішив розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами; встановив строк для подання заяв по суті справи; витребував у відповідача докази.
Про відкриття провадження в адміністративній справі сторони повідомлені в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
27 липня 2020 року суд постановив ухвалу про витребування у відповідача доказів.
На підставі ч. 5 ст. 262 КАС України та у зв`язку з відсутністю клопотання будь-якої із сторін про розгляд справи в судовому засіданні, справа розглянута в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч. 8 ст. 262 КАС України при розгляді справи за правилами прощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач доводила, що відповідач допустив протиправну бездіяльність, не прийнявши жодного із рішень, передбачених ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, за наслідками розгляду її клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Позивач вказувала на те, що вона є учасником бойових дій та, покликаючись на п. 14 ст. 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , зазначила, що має право на відповідні пільги, зокрема, право на першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва.
Стверджувала, що 17 лютого 2020 року через центр надання адміністративних послуг вона звернулась до відповідача з заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га із земельної ділянки кадастровий номер 1424283500:02:000:0365 на території с. Малинівка для передачі у власність для ведення особистого селянського господарства.
Листом № 1039/10-03-01/2020 від 02 березня 2020 року міський голова Миколаївської міськради повідомив про неможливість задоволення її заяви у зв`язку з тим, що рішенням Миколаївської міськради № 48-ХХХІХ-8 від 26 лютого 2020 року Про резервування земельних ділянок для громадських пасовищ земельна ділянка, стосовно якої зверталась позивач, зарезервована під громадські пасовища.
Позивач вважає, що відповідач надав їй недостовірну інформацію про резервування земельної ділянки, частину якої остання бажала отримати у власність, оскільки на сайті Миколаївської міськради розміщене рішення Миколаївської міськради № 49-ХХХІХ-8 від 26 лютого 2020 року Про резервування земельних ділянок для громадських пасовищ , відповідно до якого під громадські пасовища на території Малинівського старостинського округу зарезервовано сім земельних ділянок, однак земельна ділянка із кадастровим номером 1424283500:02:000:0365 площею 76,0753 га, частину якої позивач бажала отримати у власність та стосовно якої зверталась до відповідача, до переліку цих ділянок не включена.
Крім цього, позивач вказала, що на сайті Миколаївської міськради в січні 2020 року був оприлюднений проект рішення Миколаївської міськради про резервування семи земельних ділянок на території Малинівського старостинського округу, в якому не зазначена ділянка кадастровий номер 1424283500:02:000:0365, дозвіл на розробку проекту землеустрою якої позивач просила надати.
Покликаючись на приписи п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , яким передбачено, що питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, зважаючи на те, що відповідно до рішень та проектів рішень, які розміщені на офіційному сайті відповідача, питання стосовно розгляду клопотання позивача на розгляд ради не було внесено, з огляду на те, що відповідь на таке клопотання було надано міським головою без посилання на відповідне рішення та з урахуванням відсутності на офіційному сайті Миколаївської міськради будь-якого рішення або проекту рішення, стосовно розгляду клопотання позивача, остання переконана, що відповідач допустив протиправну бездіяльність, не прийнявши жодного із рішень, передбачених ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, за наслідками розгляду її клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки
З огляду на викладене позивач просила задовольнити позов.
Відповідач позов не визнав, надав відзив на позовну заяву.
Відповідач стверджував, що заява ОСОБА_1 від 17 лютого 2020 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства із земельної ділянки кадастровий номер 1424283500:02:000:0356 була розглянута на пленарному засіданні Миколаївської міськради 26 травня 2020 року та пояснив, що за наслідками розгляду вказаної заяви прийнято рішення № 20-ХLІІ-8.
Обґрунтовуючи свою позицію стосовно ненадання дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства відповідач вказав, що земельна ділянка орієнтовною площею 2,0000 га, яка знаходиться на території Миколаївської міської об`єднаної територіальної громади біля с. Никонорівка Слов`янського району Донецької області за межами населених пунктів кадастровий номер 1424283500:02:000:0365 рішенням Миколаївської міськради від 26 травня 2020 року № 15- ХLІІ-8 зарезервована для створення громадських пасовищ на території Малинівського старостинського округу Миколаївської міської об`єднаної територіальної громади Слов`янського району Донецької області.
Правом на подання відповіді на відзив та заперечення сторони не скористалися.
Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини. Докази відхилені судом, та мотиви їх відхилення.
На виконання вимог ст. 90 КАС України суд оцінив докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні; оцінив належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, виходячи з того, що жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 77 КАС України кожна особа повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
За правилами абз. 1 ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З`ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив таке.
Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянкою України, що встановлено на підставі паспорта громадянина України серії НОМЕР_1 , виданого Слов`янським МВ УМВС України в Донецькій області 07 жовтня 1999 року; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_2 .
З 25 червня 2018 року постійне місце проживання позивача зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 , про що свідчить штамп про реєстрацію місця проживання, проставлений у її паспорті.
Позивач є учасником бойових дій, що підтверджено посвідченням учасника бойових дій серії НОМЕР_3 , виданим Головним управлінням національної поліції в Донецькій області 15 грудня 2017 року.
Відповідач - Миколаївська міська рада Слов`янського району Донецької області (ідентифікаційний код: 04341413, місцезнаходження: 84182, Донецька область, Слов`янський район, м. Миколаївка, пл. Енергетиків, 2/14) є органом місцевого самоврядування, про що свідчать відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
17 лютого 2020 року ОСОБА_1 звернулась до Миколаївської міськради з заявою встановленого зразка про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,0 (два) га за адресою м. Малинівка із земельної ділянки кадастровий номер 1424263500:02:000:0365.
Разом з заявою позивач надала витяг з публічної кадастрової карти України, відповідно до якого земельна ділянка з кадастровим номером 1424283500:02:000:0365 загальною площею 76,0753 га віднесена до земель запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам); тип власності - комунальна власність.
Порушене заявницею питання на розгляд сесії міської ради винесено не було.
Натомість листом від 02 березня 2020 року № 1039/10-03-01/2020 Виконавчий комітет Миколаївської міської ради Слов`янського району Донецької області повідомив ОСОБА_1 про неможливість задоволення її заяви, оскільки відповідно до рішення Миколаївської міськради № 48-ХХХІХ-8 від 26 лютого 2020 року Про резервування земельних ділянок для громадських пасовищ земельна ділянка площею 76,0753 га, кадастровий номер 1424283500:02:000:0365, частина якої зазначена в графічних матеріалах з додатку до заяви позивача, орієнтовною площею 2,0000 га біля с. Никонорівка, зарезервована під громадські пасовища. Вказаний лист підписаний міським головою О.М. Цикуновою.
Суд також встановив, що 26 лютого 2020 року, розглянувши звернення в. о. старости Рай-Олександрівського старостинського округу № 6551/03-10-13-1 від 17 грудня 2019 року щодо резервування земельних ділянок для громадських пасовищ, керуючись ч. 34 п. 1 ст. 26, ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , п. а ст. 12, ст. ст.22, 34 Земельного кодексу України, постановою Кабінету міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру , та враховуючи висновки постійної комісії з питань містобудування, будівництва, регулювання земельних відносин, охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів, Миколаївська міськрада прийняла рішення № 48-ХХХІХ-8 Про резервування земельних ділянок для громадських пасовищ .
Відповідач вирішив зарезервувати земельні ділянки під громадські пасовища із земель запасу на території Рай-Олександрівського старостинського округу.
Як свідчить додаток до згаданого рішення, для громадських пасовищ були зарезервовані землі запасу комунальної власності земельних ділянок Рай-Олександрівського старостинського округу із кадастровим номером 1424287900:07:000:0243 площею 13,6419 га та з кадастровим номером 1424287900:05:000:0410 площею 32,1231 га.
Крім того, 26 лютого 2020 року, розглянувши звернення в. о. старости Малинівського старостинського округу № 6439/03-10-13-1 від 10 грудня 2019 року щодо резервування земельних ділянок для громадських пасовищ, керуючись ч. 34 п. 1 ст. 26, ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , п. а ст. 12, ст. ст.22, 34 Земельного кодексу України, постановою Кабінету міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру , та враховуючи висновки постійної комісії з питань містобудування, будівництва, регулювання земельних відносин, охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів, Миколаївська міськрада прийняла рішення № 49-ХХХІХ-8 Про резервування земельних ділянок для громадських пасовищ .
Як свідчить додаток до згаданого рішення, для громадських пасовищ були зарезервовані землі запасу комунальної власності земельних ділянок Малинівського старостинського округу із кадастровим номером 1424283500:06:000:0280 площею 34,2320 га, з кадастровим номером 1424283500:10:000:0388 площею 55,0045 га, з кадастровим номером 1424283500:06:000:0220 площею 5,3538 га, з кадастровим номером 1424283500:06:000:0219 площею 7,4103 га, 1424283500:06:000:0279 площею 5,0676 га, з кадастровим номером 1424283500:10:000:0635 площею 15,0856 га, з кадастровим номером 1424283500:02:000:0364 площею 30,2183 га.
Спірні правовідносини виникли внаслідок допущення Миколаївською міськрадою бездіяльності, яка полягала у не розгляді заяви ОСОБА_1 та не прийняття за наслідками розгляду такої заяви будь-якого рішення, передбаченого ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, що зумовило звернення позивача до суду з цим позовом.
Відповідно до ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність особи, якій належить право власності на об`єкт нерухомості (жилий будинок, іншу будівлю, споруду), розташований на такій земельній ділянці, або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
У разі надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, що передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня прийняття рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або з дня повідомлення особою, зацікавленою в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, про замовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у порядку, передбаченому цією частиною, відобразити на картографічній основі Державного земельного кадастру орієнтовне місце розташування земельної ділянки, зазначити дату та номер відповідного рішення, а також майбутнє цільове призначення земельної ділянки. Зазначена інформація оприлюднюється на безоплатній основі на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Суд встановив, що 26 травня 2020 року Миколаївська міськрада прийняла рішення № 20-XLII-8 Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 .
За наслідками розгляду заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,0000 га, яка знаходиться на території Миколаївської міської об`єднаної територіальної громади біля с. Никонорівка Слов`янського району Донецької області за межами населених пунктів, та є частиною земельної ділянки кадастровий номер 1424283500:02:000:0365, Миколаївська міськрада, покликаючись на п. 34 ч. 1 ст. 26, ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (зі змінами), п. г ст. 25, абз. 1 ст. 26, ст. 50 Закону України Про землеустрій (зі змінами), п. а , б ст. 12, п. б ч. 1 ст. 81, п.п. 1, 2, 3 ст. 116, п.п. 6, 7 ст. 118, п. б ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України (зі змінами), вирішила не надавати дозвіл ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,0000 га, яка знаходиться на території Миколаївської міської об`єднаної територіальної громади біля с. Никонорівка Слов`янського району Донецької області за межами населених пунктів, оскільки земельна ділянка кадастровий номер 1424283500:02:000:0365 зарезервована рішенням Миколаївської міськради від 26 травня 2020 року 15-XLII-8 Про резервування земельної ділянки для громадських пасовищ на території Малинівського старостинського округу для громадських пасовищ на території Малинівського старостинського округу Миколаївської міської об`єднаної територіальної громади.
Таким чином, після відкриття провадження у справі відповідач усунув порушення прав позивача, розглянувши її заяву та прийнявши за наслідками її розгляду рішення від 26 травня 2020 року № 20-XLII-8 Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 .
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.
Враховуючи, що порушення вимог ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України виправлені Миколаївською міськрадою шляхом прийняття рішення від 26 травня 2020 року № 20-XLII-8 Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною після такого виправлення, суд дійшов висновку, що провадження у справі належить закрити на підставі п. 8 ч. 1 ст. 238 КАС України.
При цьому суд зауважує, що правомірність рішення Миколаївської міськради від 26 травня 2020 року № 20-XLII-8 Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 , яким позивачу відмовлено в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,0000 га, яка знаходиться на території Миколаївської міської об`єднаної територіальної громади біля с. Никонорівка Слов`янського району Донецької області за межами населених пунктів, перебуває за межами спірних правовідносин, що зумовили звернення ОСОБА_1 до суду з цим позовом.
Керуючись п. 8 ч. 1, ч. 2 ст. 238, ст. ст. 241, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
1. Закрити провадження в адміністративній справі № 200/3054/20-а за позовом ОСОБА_1 до Миколаївської міської ради Слов`янського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
2. Роз`яснити позивачу, що повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.
3. Ухвала постановлена і підписана суддею 27 серпня 2021 року.
4. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Т.О. Кравченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2021 |
Оприлюднено | 29.08.2021 |
Номер документу | 99226481 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні