ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 серпня 2021 року м. Чернігів Справа № 620/6105/21
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Тихоненко О.М.,
розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 до Яблунівської сільської ради про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 (далі - позивачі) звернулися до суду з позовом до Яблунівської сільської ради (далі - відповідач) про визнання протиправними та скасування: рішення четвертої (позачергової) сесії восьмого скликання Яблунівської сільської ради від 04.02.2021 в частині включення земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби на території Яблунівської сільської ради (за межами сіл Сергіївка та Сухоліски) з кадастровим номером 7424188200:03:000:0039 до переліку земельних ділянок комунальної власності Сергіївської сільської ради, правонаступником активів та зобов`язань якої є Яблунівська сільська рада, призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами; рішення четвертої (позачергової) сесії восьмого скликання Яблунівської сільської ради від 04.02.2021 в частині відмови ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою подальшої їх передачі у приватну власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га; зобов`язання відповідача прийняти рішення, якими надати дозвіл ОСОБА_1 , ОСОБА_2 на розробку проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності Яблунівської сільської ради за межами села Сухоліски Прилуцького району Чернігівської області у відповідності до графічних матеріалів, на яких зазначено місце розташування земельної ділянки; рішення шостої сесії восьмого скликання Яблунівської сільської ради від 19.03.2021 в частині відмови ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою подальшої їх передачі у приватну власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га; зобов`язання відповідача прийняти рішення, якими надати дозвіл ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 на розробку проектів землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності Яблунівської сільської ради за межами села Сухоліски Прилуцького району Чернігівської області у відповідності до графічних матеріалів, на яких зазначено місце розташування земельної ділянки.
Свої позовні вимоги позивачі мотивують тим, що у відповідності до чинного законодавства України звернулись до відповідача, як уповноваженого органу на розпорядження земельними ділянками комунальної власності на території Сергіївської сільської ради (правонаступником активів та зобов`язань якої є Яблунівська сільська рада) з заявами про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення їм у власність земельних ділянок орієнтовною площею 2,00 га кожному, для ведення особистого селянського господарства, із земель комунальної власності Яблунівської сільської ради за межами с. Сухоліски. До заяв позивачами були додані всі необхідні документи для їх розгляду передбачені ч. 6 ст.118 Земельного кодексу України, в тому числі: копія паспорту громадянина України, копія реєстраційного номеру облікової картки платника податків, схему бажаного місця розташування земельної ділянки. Проте відповідач в порушення вимог закону не надав мотивованої відмови у наданні дозволу на розробку просту землеустрою з посиланням на визначені ч.7 ст.118 Земельного кодексу України виключні підстави для такої відмови. Як слідує з рішень Яблунівської сільської ради четвертої (позачергової) сесії восьмого скликання від 04.02.2021 та шостої сесії восьмого скликання від 19.03.2021 підставою для відмови в наданні дозволу на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, є розташування земельних ділянок на землях громадського пасовища (кадастровий номер 7424188200:03:000:0039) із цільовим призначенням для сінокосіння та випасання худоби, які на даний час використовуються жителями села для сінокосіння та випасання худоби. Однак, відповідна земельна ділянка сільськогосподарського призначення не використовуються жителями села для сінокосіння та випасання худоби, що підтверджується зокрема і рішенням четвертої (позачергової) сесії восьмого скликання від 04.02.2021 відносно земельної ділянки пасовища (кадастровий номер 7424188200:03:000:0039) із цільовим призначенням для сінокосіння та випасання худоби. Згідно вказаного рішення задля забезпечення ефективного використання сільського земельного фонду в ринкових умовах та поповнення сільського бюджету відповідач затвердив перелік земельних ділянок комунальної власності Сергіївської сільської ради, правонаступником активів та зобов`язань якої є Яблунівська сільська рада, призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами, до якого включив і земельну ділянку Яблунівської сільської ради за межами с. Сухоліски з кадастровим номером 7424188200:03:000:0039 із цільовим призначенням для сінокосіння та випасання худоби. Отже, 04.02.2021 відповідач відмовляє позивачам ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою з підстав необхідності використання земельної ділянки з кадастровим номером 7424188200:03:000:0039 жителями села для сінокосіння та випасання худоби, і цього ж дня приймає рішення про включення цієї земельної ділянки до переліку земельних ділянок комунальної власності Сергіївської сільської ради для продажу права оренди на земельних торгах. В подальшому рішенням відповідача шостої сесії восьмого скликання від 19.03.2021 відповідач відмовляє позивачам ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 у наданні дозволу на розробку проектів землеустрою з підстав необхідності використання земельної ділянки з кадастровим номером 7424188200:03:000:0039 жителями села для сінокосіння та випасання худоби, при наявності вже рішення від 04.02.2021 про включення цієї земельної ділянки до переліку земельних ділянок для продажу права оренди на земельних торгах. Наведені дії відповідача прямо вказують на відсутність у відповідача підстав передбачених ч.7 ст.118 Земельного кодексу України для відмови у наданні дозволу на розробку проектів землеустрою та протиправність оскаржуваних рішень, а прийняття відповідачем оскаржуваних рішень пов`язано виключно з наміром передати земельну ділянку в оренду, таким чином позбавивши позивачів реалізації їх права на отримання земельних ділянок у власність.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.06.2021 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Ухвалою суду надано термін для подачі відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечень.
Вказану ухвалу суду відповідач отримав 06.07.2021, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, однак правом для подання відзиву у встановлений судом строк не скористався.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 11.01.2021 та 01.02.2021 позивачі звернулись до Яблунівської сільської ради із заявами про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок орієнтовною площею 2,00 га для ведення особистого селянського господарства на території Яблунівської сільської ради за межами с. Сухоліски. До вказаних заяв ними було додано графічні матеріали із бажаним місцем розташування земельних ділянок (а.с.21-22, 26-27, 31-32, 39-40, 43-44, 47-48, 52-54, 57-58, 62-63).
19.03.2021 Яблунівською сільською радою прийнято рішення "Про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою", яким, зокрема ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 відмовлено в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, з метою подальшої передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га, оскільки за вказаним заявниками бажаним місцем розташуванням земельної ділянки знаходяться землі громадського пасовища із цільовим призначенням для сінокосіння та випасання худоби (кадастровий номер 7424188200:03:000:0039), яке на даний час використовується жителями села для сінокосіння та випасання худоби (а.с.33,41, 45, 49, 54, 59, 64).
04.02.2021 Яблунівською сільською радою прийнято рішення "Про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою", яким, зокрема ОСОБА_1 та ОСОБА_2 відмовлено в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, з метою подальшої передачі її у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га, оскільки за вказаним заявниками бажаним місцем розташуванням земельної ділянки знаходяться землі громадського пасовища із цільовим призначенням для сінокосіння та випасання худоби (кадастровий номер 7424188200:03:000:0039), яке на даний час використовується жителями села для сінокосіння та випасання худоби (а.с.24,28).
Також 04.02.2021 Яблунівською сільською радою прийнято рішення Про затвердження переліку земельних ділянок комунальної власності Сергіївської сільської ради (правонаступником активів та зобов`язань, якої є Яблунівська сільська рада), призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами (а.с.66). Згідно додатку 1 до вказаного рішення до переліку включено земельну ділянку для сінокосіння та випасання худоби на території Яблунівської сільської ради (за межами сіл Сергіївка та Сухоліски) з кадастровим номером 7424188200:03:000:0039 (а.с.67).
Вважаючи вказані рішення відповідача протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивачі звернулися до суду з відповідним позовом за захистом своїх прав та інтересів.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд враховує таке.
Згідно статті 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Згідно зі статті 55 Конституції України, права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Правовідносини у сфері забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель регулюються, зокрема, Земельним кодексом України (далі - ЗК України) та Законом України "Про землеустрій".
Відповідно до приписів статті 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб.
Згідно з пунктом 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради. Тобто, способом волевиявлення ради, яка здійснює право власності від імені відповідної територіальної громади з регулювання земельних відносин, є прийняття рішення сесією.
Нормами статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування" визначено, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності не рідше ніж один раз на місяць.
Частинами 1, 2 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування" передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Відповідно до частини 1 статті 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об`єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною 1 статті 128 цього Кодексу.
Відповідно до пункту "б" частини 1 статті 121 ЗК України, громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Частиною 6 статті 118 ЗК України встановлено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). Приписами, визначеними статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Таким чином, обов`язковим є прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за наслідками розгляду поданого клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою вмотивованого рішення про надання дозволу або відмову у його наданні із наведенням усіх підстав такої відмови.
Положеннями частини 7 статті 118 ЗК України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
У разі надання органом місцевого самоврядування відмови особі у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою обов`язковим є зазначення конкретної підстави для такої відмови, що визначені у ч. 7 ст. 118 ЗК України.
Системний аналіз наведених правових норм дає підстави суду дійти висновку, що Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зокрема: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
У свою чергу суд звертає увагу на таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 134 ЗК України, земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Організатором земельних торгів в даному випадку є орган місцевого самоврядування (Відповідач), що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.
Згідно зі ст. 136 ЗК України, організатор земельних торгів визначає перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами. Добір земельних ділянок державної чи комунальної власності, у тому числі разом з розташованими на них об`єктами нерухомого майна (будівлями, спорудами) державної чи комунальної власності, які або права на які виставляються на земельні торги, здійснюється з урахуванням затверджених містобудівної документації та документації із землеустрою, а також маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, звернень громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови.
Частинами 1 та 2 ст.79-1 ЗК України передбачено, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).
Згідно із ч. 6, ч.7 ст.79-1 ЗК України формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок. Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.
Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок є різними за своєю суттю документами із землеустрою, не є тотожними за процедурою виконання цієї документації.
Надання дозволу на розробку проекту землеустрою має на меті лише формування земельної ділянки як окремого об`єкта.
Натомість, коли йдеться про формування земельної ділянки з частини вже сформованого земельного масиву, що має кадастровий номер, її відведення відбувається на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.
Так, згідно із ч. 1 ст. 25 Закону №858-IV документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації, до видів якої належить технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок (пункт "й" частини другої статті 25).
За загальним правилом, визначеним положеннями ст.50 Закону України від 22.05.2003 №858-IV Про землеустрій (далі - Закон №858-IV) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.
Згідно зі ст.56 Закону №858-IV технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок включає:
а) пояснювальну записку;
б) технічне завдання на складання документації, затверджене замовником документації;
в) кадастрові плани земельних ділянок, які об`єднуються в одну земельну ділянку, або частини земельної ділянки, яка виділяється в окрему земельну ділянку;
г) матеріали польових геодезичних робіт;
ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання при поділі земельної ділянки по межі поділу;
д) перелік обтяжень прав на земельну ділянку, обмежень на її використання та наявні земельні сервітути;
е) нотаріально посвідчену згоду на поділ чи об`єднання земельної ділянки заставодержателів, користувачів земельної ділянки (у разі перебування земельної ділянки в заставі, користуванні);
є) згоду власника земельної ділянки, для земель державної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на поділ чи об`єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв`язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній).
Зміст наведених норм права свідчить, що поділ та об`єднання земельних ділянок за своєю суттю фактично є формуванням нової чи нових земельних ділянок, що передбачає певну процедуру щодо надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, його погодження та затвердження в порядку, встановленому ЗК України, який визначає вичерпний перелік підстав для відмови у наданні такого дозволу, зокрема: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Отже земельна ділянка може бути виділена із вже сформованої земельної ділянки та їй має бути присвоєний інший кадастровий номер, за наявності документів, передбачених наведеними нормами.
Вказана правова позиція викладена у постановвх Верховного Суду від 07.04.2021 у справі №0640/4182/18 та від 23.01.2020 у справі № 620/1058/19, висновки яких в силу вимог частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, суд враховує при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.
Тобто, приймаючи, зокрема рішення в частині включення земельної ділянки для сінокосіння та випасання худоби на території Яблунівської сільської ради (за межами сіл Сергіївка та Сухоліски) з кадастровим номером 7424188200:03:000:0039) до переліку земельних ділянок комунальної власності Сергіївської сільської ради, правонаступником активів та зобов`язань якої є Яблунівська сільська рада, призначених для продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами сільська рада діяла в межах повноважень, визначених законодавством.
Посилання позивачів на те, що посадовими особами сільської ради створено перешкоди на шляху реалізації права на отримання земельної ділянки у власність є передчасними, оскільки позивачі не позбавлені права вибрати іншу земельну ділянку сільськогосподарського призначення та звернутися до відповідача для отримання дозволу на розробку проекту землеустрою.
Як зазначено вище відповідно до ст. 79 ЗК України, земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Частина 1 ст. 79-1 ЗК України передбачає, що формування земельних ділянок здійснюється, серед іншого: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок.
Тобто, за приписами ЗК України розподілено способи формування земельної ділянки, а саме: у порядку відведення земельної ділянки із земель комунальної власності (за відсутності на даній частині земної поверхні сформованих та зареєстрованих земельних ділянок) та шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки.
На одній частині земної поверхні неможливим є існування двох одночасно зареєстрованих земельних ділянок, координати яких перетинаються, адже ч. 2 ст. 79 ЗК України встановлює, що право власності на земельну ділянку поширюється в її межах на поверхневий шар.
Враховуючи існування земельної ділянки з кадастровим номером 7424188200:03:000:0039, реєстрація іншої земельної ділянки в таких межах є неможливою для державного кадастрового реєстратора, адже відповідно до абз. 4 п. 6 ст. 24 Закону України Про Державний земельний кадастр , підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
З урахуванням викладеного можна зробити висновок, що передача бажаної для позивачів земельної ділянки за рахунок земельної ділянки з кадастровим номером 7424188200:03:000:0039 шляхом надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки є неможливою з точки зору чинного законодавства, оскільки стосується частини земної поверхні, де вже сформована та зареєстрована земельна ділянки.
Своєю чергою, будь-які зміни в площі, місці розташуванні, конфігурації земельної ділянки з кадастровим номером 7424188200:03:000:0039 можливі лише на підставі технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що відповідач при прийнятті оскаржуваних рішень діяв у межах своїх повноважень та у спосіб, передбачений законодавством України, а тому позивачам у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В зв`язку з відмовою в задоволенні позовних вимог відсутні підстави для розподілу судових витрат.
Керуючись статтями 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 до Яблунівської сільської ради про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII ''Перехідні положення'' Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Позивачі:
ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 );
ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 );
ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 );
ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 );
ОСОБА_5 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_5 );
ОСОБА_6 ( АДРЕСА_6 , РНОКПП НОМЕР_6 );
ОСОБА_7 ( АДРЕСА_7 , РНОКПП НОМЕР_7 );
ОСОБА_8 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_8 );
ОСОБА_9 ( АДРЕСА_8 , РНОКПП НОМЕР_9 ).
Відповідач: Яблунівська сільська рада (вул. Незалежності, буд.16, с. Яблунівка, Прилуцький район, Чернігівська область, 17591, код ЄДРПОУ 04415896).
Повний текст рішення суду виготовлено 28 серпня 2021 року.
Суддя О.М. Тихоненко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2021 |
Оприлюднено | 31.08.2021 |
Номер документу | 99249263 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Тихоненко О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні