Ухвала
від 26.08.2021 по справі 752/19675/21
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/19675/21

Провадження № 1-кс/752/6728/21

У Х В А Л А

про тимчасовий доступ до речей та документів

26 серпня 2021 року року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Голосіївського районного суду м. Києва подане в рамках кримінального провадження № 42021100000000419, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.06.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів,-

встановив:

До слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Київської міської прокуратури ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 .

Прокурор в судове засідання не з`явилася, подала заяву в якій просить розглядати клопотання за її відсутності, підтримала вимоги клопотання, просила його задовольнити.

Також, у клопотанні просила дане клопотання розглядати без участі особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, на підставі ч. 2ст. 163 КПК України.

У зв`язку з неприбуттям у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі та на підставі ч.4ст.107 КПК Українифіксування кримінального провадження в суді за допомогою технічних засобів не здійснюється.

Перевіривши клопотання та матеріали, якими воно обґрунтовується, приходжу до наступних висновків.

Із матеріалів клопотання вбачається, Першим слідчим відділом (з дислокацією у м. Києві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42021100000000419 від 23.06.2021 за ознакамикримінальногоправопорушення,передбаченогоч.2 ст. 364 КК України.

Відповідно дост. 159 КПК України, - тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитись з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

У відповідності до ч.6ст. 163 КПК України, слідчий суддя,суд постановлює ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, танеможливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Відповідно до п.7 ч.1ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належитьінформація, яка знаходиться в операторів та провайдерів телекомунікацій, про зв`язок, абонента, надання телекомунікаційних послуг, у тому числі отримання послуг, їх тривалості, змісту, маршрутів передавання тощо.

Відповідно до ч. 2ст. 163 КПК Україниякщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.

В обґрунтування клопотання прокурором зазначено, що досудове розслідування у кримінальному провадженні розпочато на підставі заяви ГО «Рух «Справдедлива Україна».

Так, ОСОБА_4 на своєму відеоблозі на сайті YouTube ІНФОРМАЦІЯ_2 та в соціальні мережі Facebook ІНФОРМАЦІЯ_3 поширювавінформацію пропобудову нимклубного будинку« ІНФОРМАЦІЯ_4 »за адресою АДРЕСА_2 .З йогослів,ним булокуплено земельнуділянку тасадибний будинокзабудови XXстоліття,який згодомбуло знесено,а найого місціу 2013році розпочалосьмасштабне будівництво,яке тривалодо кінця2014року.Наразі заадресою АДРЕСА_2 знаходиться багатоквартирнийшестиповерховий житловийбудинок,який,за зовнішнімиознаками,використовується як офісний центр.

Однак названий клубний будинок знаходиться у межах охоронюваної законом зони ансамблю споруд ІНФОРМАЦІЯ_5 , яка включена до списку Всесвітньої спадщиниЮНЕСКО « ІНФОРМАЦІЯ_6 ».

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про охорону культурної спадщини» навколо пам`яток, якими є ансамблі споруд ІНФОРМАЦІЯ_5 , встановлюються охоронні зони, в межах яких діє спеціальний режим їх використання. Охоронні зони є аналогом буферних зон, визначених міжнародним законодавством для об`єктів Всесвітньої спадщини.

Згідно з рекомендаціями 32-ї сесії Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО (м. Квебек, 2008 рік) до меж охоронної (буферної) зони об`єкта Всесвітньої спадщини увійшли території охоронних зон ІНФОРМАЦІЯ_5 та ансамблю споруд Софійського собору, поєднані територією пам`ятки ландшафту місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (наказ ІНФОРМАЦІЯ_8 № 58/0/0/16-10 від 03.02.2010 року) за рахунок паркової території першої надзаплавної тераси та схилів правого берега Дніпра.

Оскільки вказаназемельна ділянкавходить домеж Центральногоісторичного ареалуміста Києвата розташовуєтьсяна територіїохоронної (буферної)зони об`єкту всесвітньої спадщини - Київ: « ІНФОРМАЦІЯ_6 та прилеглі монастирські будівлі, Києво-Печерська Лавра», то перед проведенням будівельних робіт було необхідно провести археологічні вишукування. Так, для з`ясування чи були проведені археологічні вишукування, направлено запит до ІНФОРМАЦІЯ_9 , який повідомив, що жодна юридична або фізична особа з приводу будівництва на ділянці клубного будинку «New York» не зверталась.

Водночас, ст. 37 Закону України «Про охорону культурної спадщини» передбачає, що проведенню містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на об`єкті всесвітньої спадщини, його території, в буферній зоні передує інформування Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Рекомендації Комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО щодо проектів містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на об`єкті всесвітньої спадщини, його території, в буферній зоні є обов`язковими для виконання при проведенні таких робіт.

Отже, не було проведено обов`язкові археологічні вишукування перед початком будівельних робіт.

04.02.2021 від ІНФОРМАЦІЯ_10 , отримано відповідь на запит та копії декларацій про початок будівельних робіт КВ 082132980619 від 25.10.2013 року та декларацію про готовність до експлуатації КВ 142143170808 від 13.11.2014.

Також, ОСОБА_4 подав декларацію про готовність об`єкта до експлуатації 12.11.2014 року в тойчас,як будівельні роботи продовжувались,як мінімумдо травня2015року. Про це свідчать дані з сайту ІНФОРМАЦІЯ_11 , який містить панорамні знімки вул. Редутної станом на травень 2015 року на яких видно, що будівельні роботи ще тривають, а будівельна техніка досі залучена до проведення робіт.

Крім того, в декларації про готовність до експлуатації ОСОБА_4 не вказував про відкладення оздоблювальних або інших робіт, а отже на момент подання декларації будівля мала бути повністю готова.

Кім того, досудовим слідством встановлено, що окремі службові особи ІНФОРМАЦІЯ_12 та ІНФОРМАЦІЯ_13 ( ІНФОРМАЦІЯ_14 ), використовуючи службові повноваження, діючи в інтересах третіх осіб з приводу виникнення прав власності на об`єкт будівництва за адресою: АДРЕСА_2 (ділянка 8000000000:82607960061), вчинили зловживання своїм службовим становищем, що спричинило тяжкі наслідки.

Зазначена ділянка входить до складу охоронної буферної зони об`єкту Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (Наказ Мінкульту від 05.07.2011 №511), є об`єктом культурної спадщини відповідно до Закону України «Про охорону культурної спадщини», та відповідно до Закону України «Про охорону археологічної спадщини» є об`єктом археологічної спадщини.

Відповідно до Публічної кадастрової карти України цільовим призначенням вказаної земельної ділянки є «для індивідуального житлового, гаражного і дачного будівництва, для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд», а згідно з ІНФОРМАЦІЯ_15 та проектом планування його приміської зони на період до 2020 року, забудова по АДРЕСА_2 передбачена як садибна.

Відповідно до матеріалів кримінального провадження вбачається, що у 2012 році ОСОБА_4 зареєстрував право власності на земельну ділянку, кадастровий номер 8000000000:82:079:0061, площею 0,0400 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , період часу із 2012 по 2013 роки ОСОБА_4 вирішив побудувати на і земельній ділянці багатоповерховий житловий будинок, з метою подальшого продажу квартир.

ОСОБА_4 , достовірно усвідомлюючи, що вказана земельна ділянка розташована у межах історико-культурних заповідників і зон охорони пам`яток історії та культури міста Києва, що затверджено рішеннями ІНФОРМАЦІЯ_16 від 19.03.1973 № 422, від 16.07.1979 № 920, від 10.10.1988 №976, розпорядженнями ІНФОРМАЦІЯ_17 від 16.05.2002 №976, від 25.12.2007 № 1714, наказ ІНФОРМАЦІЯ_8 від 23.12.2005 № 1076, звернувся до компетентних органів виконавчої влади для розробки та погодження проектної документації з метою будівництва.

ОСОБА_4 уклав договір, як замовник, із проектною організацією ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 щодо розроблення паспорту опорядження фасадів.

Паспорт опорядження фасадів (шифр об`єкта № 208-13) «Будівництво будинку господарських будівель і споруд по АДРЕСА_2 », погоджено ІНФОРМАЦІЯ_19 , ІНФОРМАЦІЯ_20 .

06.08.2013 року ОСОБА_4 , звернувся як замовник, із листом до ІНФОРМАЦІЯ_14 для розробки історико-містобудівного обґрунтування, замовником якого є безпосередньо ОСОБА_4 як володілець ділянки.

Відповідно до історико-містобудівного обґрунтування, ділянка проектування розташована в межах зони охоронюваного ландшафту (рішення виконкому ІНФОРМАЦІЯ_21 від 10.10.1988 № 976, 16.07.1979 № 920 та розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_17 від 17.05.2002 № 979); в межах буферної зони (об`єднаної) Всесвітньої спадщини « ІНФОРМАЦІЯ_22 та прилеглі монастирські будівлі ІНФОРМАЦІЯ_23 » (наказ ІНФОРМАЦІЯ_12 від 05.07.2011 №511/0/16-11).

Відповідно до п. 13 «Статусу історико-культурних заповідників і зон охорони історії та культури на території м. Києва», затвердженого розпорядженням ІНФОРМАЦІЯ_17 від17.05.2002 № 979, Додаток 2: «в зонах охоронюваного природного ландшафту не дозволяється будь-яке будівництво, що негативно виливає на характер ландшафту. Передбачається збереження і регулювання рослинності, заходи щодо зміцнення схилів ярів, знесення дисгармонійних будинків і споруд, що спотворюють ландшафт».

На всій території буферної зони (об`єднаної) «провідним має залишатись традиційний характер міського середовища. Нові елементи забудови мають бути підпорядковані йому та органічно поєднані з ним. Необхідним є збереження історичного розпланування і характеру просторової забудови Верхнього міста та прилеглої до Києво-Печерської лаври частини Печерська з додержанням особливостей історичної парцеляції, існуючих ліній забудови та її силуету. В охоронній (буферній) зоні допустимі обмежені перетворення, основною спрямованістю яких є регенерація та архітектурно-композиційне завершення історично недоосвоєних ділянок, створення оптимальних умов для огляду ансамблів та їх традиційного оточення».

Діянка проектування входить до Центрального історичного ареалу, межі якого встановлені історико-опорним планом у складі діючого Генерального плану м. Києва до 2020 р. «Збереження традиційного характеру середовища історичних ареалів, охорона і раціональне використання розташованих в їх межах нерухомих об`єктів культурної спадщини, збереження їх містоформуючої ролі є пріоритетним напрямом містобудівної діяльності в межах історичних ареалів; зони охоронюваного ландшафту) можуть використовуватися для рекреації з мінімальним упорядженням і для традиційної діяльності, що не порушує ландшафт» (постанова Кабінету Міністрів Українивід 13.03.2002№ 318«Про затвердженняПорядку визначеннямеж тарежимів використанняісторичних ареалівнаселених місць,обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць»).

Відповідно до п. 4.6 : Пропозиції стосовно необхідності внесення змін до містобудівної документації щодо розміщення об`єкта проектування та його параметрів, указано на наступне: Ділянка проектування входить до Центрального історичного ареалу. Ділянка проектування відповідно до Генерального плану міста розташована в межах центральної планувальної зони та периферійної території загального міського центру. Генеральним планом розвитку м. Києва до 2020 року висота забудови в межах Центральної планувальної зони з метою збереження традиційного середовища обмежена 27.0 метрами. Ділянка проектування знаходиться в традиційному районі садибної забудови: під`їзд та ділянки можливий лише з вул. Редутної. Відповідно до п. 3.19 ДБН 360-92** «Забудова таких районів не повинна перевищувати 4-х поверхів». Відповідно до п. 3.21 ДБН 360-92** «На ділянках з ухилом 15-20% необхідно використовувати терасну забудову. Кількість ярусів повинна становити не більше 4-5 при даних ухилах і одному підході». При умові дотримання даних норм розміщення об`єкта проектування не потребує внесення змін до містобудівної документації.

Відповідно до п. 3.19 ДБН 360-92** «Забудова таких районів не повинна перевищувати 4-х поверхів». Відповідно до п. 3.21 ДБН 360-92** «На ділянках з ухилом 15-20% необхідно використовувати терасну забудову. Кількість ярусів повинна становити не більше 4-5 при даних ухилах і одному підході», враховуючи особливості містобудівної ситуації на території дослідження, розташування об`єкту проектування в традиційному районі садибної забудови, при дотримання при проектуванні норм і правил для садибної забудови, санітарних та протипожежних норм і правил, допустима висота об`єкту проектування від денної поверхні землі до покриття експлуатуємої покрівлі може становити 18.60 м, шо відповідає абсолютній позначці 168.10 м.

Відповідно до пам`яткоохоронних вимог щодо використання перших, поверхів, підвалів, підземного простору, на ділянці проектування наближеній до пам`яток археології, межі яких не визначені, перед початком земляних робіт необхідно провести фахові археологічні дослідження. Зазначена ділянка проектування знаходиться в межах зон охорони пам`яток, де проведення земляних робіт дозволяється лише за умови погодження їх з ІНФОРМАЦІЯ_24 .

Так, у 2013 році ОСОБА_4 , будучи власником земельної ділянки, розташованої за адресою: АДРЕСА_2 , що у Печерському районі та будучи достовірно обізнаним, що вказана ділянка знаходиться в межах зон пам`яток, та про нормативно визначені обмеження, подав до ІНФОРМАЦІЯ_25 , як замовник будівництва, декларацію про початок виконання будівельних робіт: «Будівництво багатоквартирного житлового будинку на

АДРЕСА_2 ». Інспекція ІНФОРМАЦІЯ_25 , перевіривши повноту внесених даних до декларації зареєструвала декларацію за № КВ 082132980619 від 25.10.2013, у якій умисно указано недостовірну інформацію, що кількість поверхів будинку буде становити чотирьом.

13.11.2014 ОСОБА_4 , будучи власником земельної ділянки, розташованої за адресою:

АДРЕСА_2 , та будучи достовірно обізнаним, що вказана ділянка знаходиться в межах зон охорони пам`яток, та про нормативно визначені обмеження, подав до ІНФОРМАЦІЯ_25 , як замовник будівництва, декларацію про готовність об`єкта до експлуатації: «Будівництво багатоквартирного житлового будинку на

АДРЕСА_2 » за № КВ 142143170808, у якій умисно указав недостовірну інформацію про те, що кількість поверхів будинку становить чотирьом.

В ході здійснення досудового розслідування встановлено, що зауваження, рекомендації та висновки історико-містобудівного обґрунтування, розробленого у 2013 році, погодженого ІНФОРМАЦІЯ_26 під час будівництва не враховано, власник збудованого будинку здійснює продаж квартир на 5 поверсі.

Отже, ОСОБА_4 не приймаючи до уваги містобудівні умови та обмеження, із корисливих мотивів, з метою особистого збагачення від реалізації квартир на додаткових поверхахзбудованогобудинкузаадресою: АДРЕСА_2 , достовірно знаючи, що ділянка знаходиться в межах зон охорони пам`яток, де проведення будь-яких земляних робіт дозволяється лише за умови погодження із відповідними органами, та про те, що забудова таких районів не повинна перевищувати 4-х поверхів, а кількість ярусів повинна становити не більше 4-5 при даних ухилах і одному підході, злісно ухилився від зауважень, рекомендацій та висновків історико-містобудівного обґрунтування, а саме - дозвіл зведення земляних робіт не отримав та збудував 5-6 поверховий будинок за адресою: АДРЕСА_2 .

Так, внаслідок проведення археологічних робіт за відсутності погодження ІНФОРМАЦІЯ_12 , здійснення самочинного будівництва за адресою АДРЕСА_2 , можливо заподіяно шкоду культурній та археологічній спадщині України, розмір якої підлягає встановленню в рамках розслідування кримінального провадження.

Таким чином у слідства є достатні підстави обґрунтовано вважати, що у володінні (розпорядженні) ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , знаходяться необхідні слідству документи, що стосуються звернення громадян до органів ІНФОРМАЦІЯ_27 за адресою: АДРЕСА_2 .

З метоювстановлення обставин,які підлягаютьдоказуванню відповіднодо ст.91КПК України,зокрема подіїкримінального правопорушення(часу,місця,способу таінших обставинвчинення кримінальногоправопорушення),винуватості обвинуваченогоу вчиненнікримінального правопорушення,форми вини,мотивів імети вчиненнякримінального правопорушення,обставин,що єпідставою длязастосування доюридичних осібзаходів кримінально-правовогохарактеру,а такожз метоюзахисту суспільствата державивід кримінальнихправопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування даного кримінального провадження і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура, виникла необхідність у проведенні тимчасового доступу до речей і документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , зокрема:

-матеріали ЄО № 11617 від 23.05.2013, списані до справи 7705/13;

-матеріали ЄО № 11759 від 24.05.2013, списані до справи 7707/13.

Слідчим в клопотанні доведено, що вказана інформація, яка знаходиться у оператора мобільного (рухомого) зв`язку має суттєве значення для встановлення важливих обставин у даному кримінальному провадженні і полягає у тому, що особа може бути причетною до вчинення даного кримінального правопорушення, або володіти важливою для розслідування інформацією про обставини його вчинення.

Дану інформацію неможливо отримати в інший спосіб та неможливо довести обставини, які передбачається довести за допомогою інформації, яка знаходиться та перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 .

Беручи до уваги викладене вище, та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказана інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст.131,132,159-166 КПК України, слідчий суддя,-

постановив:

Клопотання - задовольнити.

Надати прокурорам першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих територіального управління Державного бюро розслідувань Київської міської прокуратури ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , а також заступнику начальника вказаного відділу ОСОБА_9 дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , зокрема:

-матеріали ЄО № 11617 від 23.05.2013, списані до справи 7705/13;

-матеріали ЄО № 11759 від 24.05.2013, списані до справи 7707/13., з можливістю ознайомитися з матеріалами та надати належним чином завірені копії даних документів.

Забов`язати службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 надати тимчасовий доступ до речей і документів, зазначеній в ухвалі.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення. Вона є обов`язковою для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для всіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала залишається в силі протягом двох місяців з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.08.2021
Оприлюднено23.05.2024
Номер документу99252847
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —752/19675/21

Ухвала від 21.10.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 26.08.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 26.08.2021

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні