Постанова
від 03.06.2010 по справі 2а-4497/10/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

03.06.10 Справа №2а-4497/10/8/0170

(11:13) м. С імферополь

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Кушнової А.О., при секретарі Маляр К.В., розглянув у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу

за позовом Управління Пен сійного Фонду України в м. Євп аторії АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Санаторі й «Геліос»

про стягнення

за участю представників ст орін:

представник позивача - Де м'янова Інна Анатоліївна, д овіреність № б/н від 19.06.09р.;

представник відповідач а - Василенко Микола Анато лійович, довіреність б/н ві д 02.03.2010р.

Суть спору: Управління Пенс ійного Фонду України в м. Євпа торії АР Крим звернулося до О кружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позо вом про стягнення з Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Санаторій «Геліос» 112,90гр н. заборгованості з суми відш кодування витрат з виплати р ізниці між сумою пенсії, визн аченої науковому працівнику згідно із Законом України «П ро наукову та науково - техн ічну діяльність», та сумою пе нсії, обчисленою згідно із За коном України «Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування», за період з с ічня 2010 року по березень 2010 року .

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що позивачем на адресу відповідач був спрямований розрахунок № 7 від 13.01.2010р. про су ми затрат на фінансування рі зниці між сумою пенсії, призн аченої відповідно до Закону України «Про наукову і техні чну науково - технічну діял ьність», і сумою пенсії, обчис леною відповідно до Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування». Однак всупереч дію чого законодавства відповід ачем не виконано зобов' язан ня перед Управлінням ПФУ в м. Євпаторії АР Крим та не сплач ена сума відшкодування витра т з виплати різниці між сумою пенсії, призначеної наукови м працівникам згідно із Зако ном України «Про наукову і те хнічну науково - технічну д іяльність», і сумою пенсії, об численою відповідно до Закон у України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» в розмірі 112,90грн. за період з січня 2010 року по берез ень 2010 року.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 07.04.2010р. відкрито провадження в адміністративній справі, зак інчено підготовче проваджен ня та призначено судовий роз гляд справи.

У відгуку на позовну заяву, що надійшов до суду 20.05.2010р., відп овідач просить припинити про вадження по справі на підста ві ч. 1 ст. 157 КАС України, обґрун товуючи свої вимоги тим, що За коном України «Про внесенні змін до деяких законодавчих актів України щодо юрисдикці ї справ, пов' язаних із соціа льними виплатами» від 18.02.2010р. в несені зміни до ст. 15 КАС Украї ни, та виключено частину 3 вказ аної статті, на підставі чого відповідач вважає, що даний с пір не повинен розглядатися в порядку адміністративного судочинства.

До дня розгляду справи 03.06.2010р . від відповідача надійшов до даток до відгуку, відповідно до якого просить у позові від мовити, посилаючись на те, що Т ОВ «Санаторій «Геліос» не є н ауковою установою, є недержа вним господарським товарист вом, заснованим на приватній власності, не має в якості пре дмета наукову діяльність. Кр ім того, вважає, що на нього не розповсюджуються норми Поря дку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної на уковим (науково-педагогічним ) працівникам державних небю джетних підприємств, установ , організацій та вищих навчал ьних закладів III-IV рівнів акред итації згідно із Законом Укр аїни «Про наукову і науково-т ехнічну діяльність», та сумо ю пенсії, обчисленою відпові дно до інших законодавчих ак тів, на яку мають право зазнач ені особи. Пунктом 4 зазначено го порядку передбачена необх ідність застосування порядк у, що діяв до моменту ліквідац ії або зміни власника відпов ідної установи. Оскільки рео рганізація «Санаторія «ім.40-л етія Октября» у ЗАТ «Санатор ій «Геліос» відбулася у 2003 роц і, тобто до затвердження зазн аченого вище порядку постано вою Кабінету Міністрів У країни № 372 від 24.03.2004р., то він не м оже застосовуватися до спірн их правовідносин. Крім того, в ідповідач у відгуку на позов ну заяву зазначає, що не запер ечує проти факту перебування санаторію у трудових віднос инах з ОСОБА_5, але згідно д аних особової картки із звіт у працівників він працював н а посаді головного лікаря ус танови, що не відповідає вимо гам ст. 1 Закону України «Про н ауково - технічну діяльніст ь» від 13.12.1997р., якою визначено по няття «науковий працівник», крім того, посада головного л ікаря відсутня в Переліку по сад наукових (науково-педаго гічних) працівників підприєм ств, установ, організацій вищ их навчальних закладів, пере бування на яких дає право на п ризначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі вих оду на пенсію відповідно до с т. 24 Закону України «Про науко во - технічну діяльність», з атвердженому постановою Каб інету Міністрів України від 04.03.2004р. № 257.

Позивач у судовому засідан ні 03.06.2010р. підтримав заявлені по зовні вимоги у повному обсяз і.

Відповідач в судовому засі данні наполягав на заперечен нях проти позову.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача та відповідача , всебічно і повно з'ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об'єктив но оцінивши докази, які мають значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.

Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - пере даний на вирішення адміністр ативного суду публічно-право вий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самов рядування, їхня посадова чи с лужбова особа або інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001р. № 121/2001, Пенсійний фонд України є центральним органом виконав чої влади, що, зокрема, здійсню є керівництво та управління солідарною системою загальн ообов'язкового державного пе нсійного страхування, провад ить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, інших над ходжень до бюджету Пенсійног о фонду України відповідно д о законодавства, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пен сій, а також забезпечує збира ння та акумулювання коштів, п ризначених для пенсійного за безпечення.

Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002р. № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Украї ни 21.05.2002р. за № 442/6730, (далі - Положенн я про Управління Фонду) управ ління Пенсійного фонду Украї ни у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, під відомчими відповідно головн им управлінням Фонду в Автон омній Республіці Крим, облас тях, містах Києві та Севастоп олі, що разом з цими управлінн ями утворюють систему органі в Фонду.

Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про Управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.

Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 1 ст атті 64, абзацом 8 частини 3 стат ті 106 Закону орган Пенсійного фонду має право звертатися д о суду з позовами про стягнен ня недоїмки.

Таким чином, управління Пен сійного фонду в м. Євпаторії А РК, реалізуючи свої завдання та функції в правовідносина х з фізичними та юридичними о собами виступає як суб' єкт владних повноважень, який зд ійснює владну компетенцію.

Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 4 частини 1 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.

З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичними, юри дичними особами та органами Пенсійного фонду України, у т ому числі стосовно відшкодув ання різниці між сумами пенс ії є публічно - правовим та має розглядатися в порядку адмі ністративного судочинства.

Відповідно до частини 1 та 2 с татті 5 Закону України «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування» № 1058-І V від 09.07.2003р. (далі - Закон № 1058) всі відносини, які виникають між суб' єктами системи загальн ообов' язкового державного пенсійного страхування регу люються виключно зазначеним законом, яким також визначаю ться порядок нарахування, об числення та сплати страхових внесків, стягнення заборгов аності за цими внесками, орга нізація та порядок здійсненн я управління в системі загал ьнообов' язкового державно го пенсійного страхування.

Згідно з п.1 частини 1 статті 1 4 Закону страхувальниками ви знаються роботодавці - підпр иємства, установи, організац ії незалежно від форм власно сті, виду діяльності та госпо дарювання, які використовуют ь працю фізичних осіб на умов ах трудового договору або на інших умовах, передбачених з аконодавством, або за догово рами цивільно-правового хара ктеру. Частиною 1 статті 15 Зако ну визначено, що платниками с трахових внесків є страхувал ьники, зазначені у статті 14 За кону.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Санаторій «Геліос» ( далі - ТОВ «Санаторій «Гелі ос») є юридичною особою, зареє строваною виконавчим коміте том Євпаторійської міської ради АР Крим 10.07.2007р., що підтверд жується свідоцтвом про держа вну реєстрацію юридичної осо би серії А 00 № 638910 (а.с.5).

Судом встановлено, що ТОВ « Санаторій «Геліос» зареєстр овано в Управлінні Пенсійног о фонду м. Євпаторії АРК за № 01-0 239, тому є страхувальником та п латником страхових внесків н а загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування.

Відповідно із вимогами ста тті 24 Закону України «Про наук ову і науково-технічну діяль ність» № 1977-XII від 13.12.1991р. держава в становлює для наукових праці вників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує прест ижність, наукової праці та ст имулює систематичне оновлен ня наукових кадрів.

Відповідно до абзацу 2 пункт у 13 прикінцевих положень Зако ну України «Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування» якщо особа має пр аво на отримання пенсії відп овідно до Закону України «Пр о наукову та науково-технічн у діяльність» та цього Закон у, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різн иця між розміром пенсії, на як ий має право особа відповідн о до зазначеного Закону, та ро зміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується за раху нок коштів, спрямованих із дж ерел, визначених Законом Укр аїни «Про наукову та науково -технічну діяльність».

Аналогічне правило передб ачене також частиною 9 статті 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльніс ть», відповідно до якої різни ця між сумою пенсії, призначе ної за цим Законом, та сумою пе нсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий пра цівник, фінансується для нау кових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, органі зацій та вищих навчальних за кладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підпри ємств, установ, організацій т а закладів, а також коштів дер жавного бюджету в порядку, ви значеному Кабінетом Мініс трів України. При цьому за р ахунок коштів державного бюд жету науковим (науково-педаг огічним) працівникам оплачує ться з розрахунку на одну осо бу 50 відсотків різниці пенсії , призначеної за цим Законом.

На час розгляду справи в суд і механізм фінансування різн иці між сумою пенсії, признач еної науковим (науково-педаг огічним) працівникам державн их небюджетних підприємств, установ, організацій та вищи х навчальних закладів III-IV рівн ів акредитації згідно із Зак оном України «Про наукову і н ауково-технічну діяльність» , та сумою пенсії, обчисленою в ідповідно до інших законодав чих актів, на яку мають право з азначені особи, визначається Порядком фінансування різни ці між сумою пенсії, призначе ної науковим (науково-педаго гічним) працівникам державни х небюджетних підприємств, у станов, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівні в акредитації згідно із Зако ном України «Про наукову і на уково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою в ідповідно до інших законодав чих актів, на яку мають право з азначені особи, затвердженим Постановою Кабінету Мініс трів України № 372 від 24.03.2004 року .

Відповідно до пунктів 2, 3 Пор ядку зазначено, що за рахунок коштів державного бюджету ф інансується 50 відсотків різн иці у розмірі пенсії наукови х (науково-педагогічних) прац івників державних небюджетн их підприємств, установ, орга нізацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитац ії у розрахунку на одну особу . Інша частина фінансується з а рахунок коштів цих підприє мств, установ, організацій та закладів. Фінансування різн иці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи н а кількох підприємствах, в ус тановах, організаціях та вищ их навчальних закладах III-IV рів нів акредитації незалежно ві д форми власності та фінансу вання, здійснюється пропорці йно зарахованому для признач ення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фін ансування, визначених законо давством для відповідних під приємств, установ, організац ій та вищих навчальних закла дів III-IV рівнів акредитації.

Відповідно до пункту 5 Поряд ку зазначено, що розмір витра т на фінансування різниці у р озмірі пенсії за рахунок кош тів державних не бюджетних п ідприємств, установ, організ ацій та вищих навчальних зак ладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фон ду до 20 січня поточного року т а протягом 10 днів з дня призна чення пенсії відповідно до З акону України «Про наукову і науково-технічну діяльність », про що відповідному підпри ємству, установі, організаці ї або закладу відразу надсил ається повідомлення встанов леного зразка.

Відповідно до п. 4 зазначено го вище Порядку у разі ліквід ації або зміни власника підп риємства, установи, організа ції чи вищого навчального за кладу III-IV рівнів акредитації р ізниця у розмірі пенсії фіна нсується за рахунок коштів ї х правонаступників у порядку , що діяв стосовно цих підприє мств, установ, організацій та закладів до моменту ліквіда ції або зміни власника.

Судом встановлено, що відпо відно до п.1.1 Статуту ТОВ «Сана торій «Геліос», затвердженог о рішенням засновників від 01.0 6.2007р. № 1 воно створене у результ аті реорганізації шляхом пер етворення Закритого акціоне рного товариства «Санаторій «Геліос» і є його правонасту пником (а.с.11-12).

Відповідно до Статуту ЗАТ « Санаторій «Геліос», затвердж еного установчими зборами ві д 20.06.2003р., воно створено в резуль таті реорганізації шляхом пе ретворення дочірнього підп риємства «Санаторій «ім.40-річ чя Октября» для дітей з батьк ами «ЗАТ лікувально-оздоров чих закладів профспілок Укра їни «Укрпрофоздоровниця» і є його правонаступником (а.с.8-10).

Відповідно до Статуту дочі рнього підприємства «Санато рій «ім.40-річчя Октября» для д ітей з батьками «ЗАТ лікувал ьно-оздоровчих закладів проф спілок України «Укрпрофоздо ровниця», зареєстрованого 14. 02.2000р., воно створене юридичною особою Закритим акціонерни м товариством лікувально-озд оровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниц я», що є правонаступником Укр аїнської республіканської р ади по управлінню курортами профспілок. Дочірнє підприєм ство «Санаторій «ім.40-річчя Ок тября» для дітей з батьками « ЗАТ лікувально-оздоровчих за кладів профспілок України «У крпрофоздоровниця» є правон аступником санаторію «імені 40-річчя Октября» Євпаторійсь кого об`єднання санаторно-ку рортних закладів профспілок .

Відповідно до довідки ЗАТ « Санаторій «Геліос» від 11.11.2003р. № 01-04/13-1 Республіканський базови й санаторій «імені 40-летія Окт ября» Євпаторійського об`єдн ання санаторно-курортних зак ладів профспілок знаходився у державній власності, фінан сування якого здійснювалося за рахунок державних коштів (а.с.13).

Отже судом достеменно вста новлено, що відповідач у дано му випадку є правонаступнико м державного підприємства ба зового санаторію «імені 40-лет ія Октября».

Судом в судовому засіданні 03.06.2010р. оглянуто оригінал пенсі йної справи ОСОБА_5 та дол учено до матеріалів справи к опії деяких документів, що пі дтверджують призначення пен сії за віком, перерахунок в по дальшому пенсії у зв' язку і з заявою пенсіонера про пере рахунок пенсії здійснено від повідно до Закону України «П ро наукову та науково - техн ічну діяльність».

Так, ОСОБА_5 було признач ено пенсію за віком 29.06.1998р.

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни «Про пенсійне забезпеч ення» № 1788-XII від 05.11.1991р. виплата п енсій здійснюється за рахуно к коштів ПФУ.

Судом встановлено, що в пере ліку посад наукових працівни ків наукових установ та орга нізацій (їх філіалів, відділе нь тощо), визначеному статтею 22-1 Закону України «Про науков у і науково-технічну діяльні сть» відсутні роботи, викону вані позивачем.

Однак, відповідно до частин и 2 статті 22-1 Закону України «Пр о наукову і науково-технічну діяльність» до наукових пра цівників належать також особ и, які мають науковий ступінь і працюють за спеціальністю відповідно до групи спеціал ьностей галузі науки, з якої п рисуджено науковий ступінь.

Відповідно до частин 1 та 2 ст атті 24 Закону України «Про нау кову і науково-технічну діял ьність» держава встановлює д ля наукових (науково-педагог ічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової ро боти, пенсії на рівні, що забез печує престижність наукової праці та стимулює системати чне оновлення наукових кадрі в. Пенсія науковому (науково-п едагогічному) працівнику при значається при досягненні пе нсійного віку: чоловікам - за н аявності стажу роботи не мен ше 25 років, у тому числі стажу н аукової роботи не менше 20 рокі в.

Відповідно до п. 2 постанови КМ України від 04.03.2004р. № 257 «Про за твердження переліку посад на укових (науково-педагогічних ) працівників підприємств, ус танов, організацій, вищих нав чальних закладів III - IV рівнів а кредитації, перебування на я ких дає право на призначення пенсії та виплату грошової д опомоги у разі виходу на пенс ію відповідно до статті 24 Зако ну України «Про наукову і нау ково-технічну діяльність» до наукового стажу, який дає пра во на призначення пенсій та в иплату грошової допомоги у р азі виходу на пенсію відпові дно до статті 24 Закону України «Про наукову і науково-техні чну діяльність», зараховуєть ся час роботи наукових (науко во-педагогічних) працівників на посадах, зазначених у стат ті 118 Кодексу законів про прац ю України, якщо цій роботі без посередньо передувала і післ я неї слідувала робота на пос адах, передбачених переліком , та час роботи осіб, які мають науковий ступінь, на посадах за спеціальністю відповідно до групи спеціальностей гал узі науки, з якої присуджено н ауковий ступінь, з дня зайнят тя посади за цією спеціальні стю, час роботи на посадах кер івника (начальника, завідуюч ого тощо), старшого викладача , викладача Вищих курсів іноз емних мов Міністерства закор донних справ України в періо д з 1 січня 1990р. по 1 січня 2004р., на по саді начальника (керівника) б ригади в наукових підрозділа х наукових установ у період д о 1 січня 1980р.; час роботи науков их (науково-педагогічних) пра цівників на посадах, передба чених переліком, у наукових у становах, організаціях, вищи х навчальних закладах III - IV рів нів акредитації недержавної форми власності, які пройшли державну атестацію згідно і з Законом України «Про науко ву і науково-технічну діяльн ість», у порядку, визначеному Міністерством освіти і наук и за погодженням з Міністерс твом праці та соціальної пол ітики і Міністерством промис лової політики; час навчання в аспірантурі або ад'юнктурі за денною (очною) формою навча ння випускників аспірантури , ад'юнктури, час перебування в докторантурі випускників до кторантури.

У відповідності до ч.18 ст.24 За кону України «Про наукову і н ауково-технічну діяльність» право на призначення пенсії відповідно до цього Закону п оширюється також і на осіб, як і на момент звернення за приз наченням пенсії працюють на будь-яких посадах на підприє мствах, в установах, організа ціях усіх форм власності та м ають стаж наукової роботи, пе редбачений частиною другою ц ієї статті.

Судом встановлено, що рішен ням Вищої атестаційної коміс ії при Раді Міністрів СРС Р від 14.06.1991р. (протокол № 23дд/55) О СОБА_5 була присуджена вчен а ступень доктора медичних н аук, про що свідчить диплом до ктора наук ДТ № 008772 (а.с.32).

Рішенням Вищої атестаційн ої комісії при Раді Міністр ів СРСР від 20.12.1991р. протокол № 47пс/10) ОСОБА_5 було присудже но вчене звання професора за спеціальністю «Курортологі я і фізіотерапія», про що свід чить атестат професора ПР № 01 9600 (а.с.33).

07.08.2001р. на підставі Статуту Ук раїнська академія економічн ої кібернетики обрала ОСОБ А_5 дійсним членом Українсь кої академії економічної кіб ернетики, про що свідчить дип лом Української академії еко номічної кібернетики (а.с.31).

Судом встановлено, що 14.08.2007р. ОСОБА_5 звернувся до Управл іння Пенсійного Фонду Україн и в м. Євпаторії із заявою про перерахунок пенсії згідно і з Законом України «Про науко ву і науково-технічну діяльн ість» (а.с.27).

Розпорядженням № 156867 від 24.08.2007 р. Управління Пенсійного Фон ду України в м. Євпаторії ОС ОБА_5 було призначено пенсі ю згідно із Законом України « Про наукову та науково - тех нічну діяльність».

Відповідно до розпоряджен ь № 156867 від 01.07.2008р., від 24.10.2008р., від 12.05.2 009р., від 01.03.2010р. було проведено пе рерахунки пенсії ОСОБА_5 з гідно із Законом України «Пр о наукову та науково - техні чну діяльність» а.с.37-41).

Судом встановлено, що пенсі онер ОСОБА_5 має науковий ступінь - доктор медичних нау к, і працював за спеціальніст ю, яка відноситься до групи сп еціальностей - курортологі я і фізіотерапія - тобто в галу зі, в якій йому присуджено нау ковий ступінь, що дає підстав и для застосування до спірни х правовідносин приписів ча стини 2 статті 22-1 Закону Україн и «Про наукову і науково-техн ічну діяльність» та дозволяє віднести ОСОБА_5 до науко вих працівників (а.с.28-29).

Отже, з' ясовуючи питання п ро право ОСОБА_5 на пільго ву пенсію, як науковому праці внику, суд дійшов до висновку про наявність правових підс тав для визнання за цим пенсі онером такого права з 14.08.2007р., пр и цьому відповідач не запере чував правомірності признач ення ОСОБА_5 наукової пенс ії.

Доводи відповідача про нем ожливість розповсюдження на нього дії Порядку фінансува ння різниці між сумою пенсії , призначеної науковим (науко во-педагогічним) працівникам державних небюджетних підпр иємств, установ, організацій та вищих навчальних закладі в III-IV рівнів акредитації згідн о із Законом України «Про нау кову і науково-технічну діял ьність», та сумою пенсії, обчи сленою відповідно до інших з аконодавчих актів, на яку маю ть право зазначені особи, зат вердженим Постановою Кабіне ту Міністрів України № 372 в ід 24.03.2004р. знайшли часткового пі дтвердження у судовому засід анні.

У той же час суд зазначає, що до прийняття вищезазначеної Постанови Кабінету Мініст рів України діяла інша Пост анова Кабінету Міністрів України - № 1826 від 13.12.2000р., якою бул о врегульовано порядок фінан сування та виплати різниці м іж сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогіч ним) працівникам державних б юджетних установ і організац ій, науковим (науково-педагог ічним) працівникам державних небюджетних підприємств і о рганізацій згідно із Законом України «Про наукову і науко во-технічну діяльність», та с умою пенсії, обчисленою відп овідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазн ачені особи.

Відповідно до пунктів 3,6 Пор ядку фінансування та виплати різниці між сумою пенсі, приз наченої науковим (науково-пе дагогічним) працівникам держ авних бюджетних установ і ор ганізацій, науковим (науково -педагогічним) працівникам д ержавних небюджетних підпри ємств і організацій згідно і з Законом України «Про науко ву та науково-технічну діяль ність», та сумою пенсії, обчис леної відповідно до інших за конодавчих актів, на яку мают ь право зазначені особи, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України №1826 в ід 13.12.2000р. у разі зміни власника підприємства, установи, орга нізації фінансування різниц і у розмірі пенсій здійснюєт ься за рахунок коштів їх прав онаступників.

Крім того, стаття 24 Закону Ук раїни «Про наукову і науково -технічну діяльність» в реда кції, що діяла до затвердженн я Постановою Кабінету Міні стрів України № 372 від 24.03.2004р. н ового «Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, при значеної науковим (науково-п едагогічним) працівникам дер жавних небюджетних підприєм ств, установ, організацій та в ищих навчальних закладів III-IV р івнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльніс ть», та сумою пенсії, обчислен ою відповідно до інших закон одавчих актів, на яку мають пр аво зазначені особи» також п ередбачала необхідність фін ансування різниці між сумою призначеної пенсії за цим За коном та сумою пенсії, обчисл еною відповідно до інших зак онодавчих актів, на яку має пр аво науковий працівник для н аукових (науково-педагогічни х) працівників інших державн их підприємств, установ, орга нізацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитац ії - за рахунок коштів цих підп риємств, установ, організаці й та закладів, а також коштів д ержавного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Мін істрів України. При цьому з а рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-пе дагогічним) працівникам опла чується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пен сії, призначеної за цим Закон ом.

Таким чином, законодавчо ви значено обов' язок відшкоду вання різниці між сумою приз наченої пенсії за цим Законо м та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законод авчих актів, на яку має право н ауковий працівник у порядку, що діяв на той час. На час пере творення відповідача у 2003 роц і такий обов' язок покладавс я саме на підприємство, устан ову, організацію - правонасту пника.

Судом встановлено, що 14.09.2009р. У правлінням Пенсійного фонду України в м. Євпаторії АР Кри м відповідно до вимог Порядк у № 372 надіслано відповідачу п овідомлення № 262н від 11.09.2009р. про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, при значеної відповідно до Закон у України «Про науково - техні чну діяльність» і сумою пенс ії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів на 2009 рік (з 01.09.2009р.) ОСОБА_5

Судом встановлено, що відпо відно до повідомлення № 262н ві д 11.09.2009р. про суми витрат на фіна нсування різниці між сумою п енсії, призначеної відповідн о до Закону України «Про наук ово - технічну діяльність» і с умою пенсії, обчисленої відп овідно до інших законодавчих актів на 2009 рік відповідач ТОВ «Санаторій «Геліос» зобов' язано відшкодовувати Управл інню Пенсійного фонду в м. Євп аторії різницю між сумами пе нсій, призначеними ОСОБА_5 з 01.09.2009р. по 38,39грн. (а.с.14).

Судом встановлено, що дане п овідомлення було отримане ві дповідачем 18.09.2009р., що підтвердж ується поштовим повідомленн ям про вручення (а.с.15).

Судом встановлено, що 15.01.2010р. У правлінням Пенсійного фонду України в м. Євпаторії АР Кри м відповідно до вимог Порядк у № 372 надіслано відповідачу п овідомлення № 7н від 13.01.2010р. про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, при значеної відповідно до Закон у України «Про науково - техні чну діяльність» і сумою пенс ії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів на 2010 рік (з 01.01.2010р.) (а.с.16).

Судом встановлено, що відпо відно до повідомлення про су ми витрат на фінансування рі зниці між сумою пенсії, призн аченої відповідно до Закону України «Про науково - техніч ну діяльність» і сумою пенсі ї, обчисленої відповідно до і нших законодавчих актів на 2010 рік (01.01.2010р.) відповідач ТОВ «Сан аторій «Геліос» зобов' язан о відшкодувати Управлінню П енсійного фонду в м. Євпаторі ї різницю між сумами пенсій, п ризначеними ОСОБА_5 з січн я 2010 року по 37,93грн., але відповід но до вказаного повідомлення у відповідача у 2009 році виникл а переплата в розмірі 0,89грн., як а була перерахована позиваче м за 2009 рік.

Судом встановлено, що дане п овідомлення було отримане ві дповідачем 21.01.2010р., що підтвердж ується поштовим повідомленн ям про вручення (а.с.17).

Таким чином, відповідач пов инен відшкодувати понесені п озивачем витрати на виплату наукових пенсій за період з с ічня по березень 2010 року у розм ірі 112,90грн.

Відповідно до п. 8 Порядку № 37 2 у разі порушення строку спла ти коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у ро змірі пенсії, органи Пенсійн ого фонду стягують відповідн і суми у порядку, визначеному законодавством.

Суд враховує, що суми фактич них витрат на виплату та дост авку наукових пенсій на моме нт розгляду справи не погаше ні в повному обсязі, тому позо вні вимоги є обґрунтованими, оскільки Законом України «П ро наукову і науково-технічн у діяльність» передбачено по рядок, згідно якого відповід ач фінансує різницю призначе них пенсій і не передбачає пі дстав звільнення від вказано го обов'язку, тому позов підля гає задоволенню.

У судовому засідання прого лошена вступна та резолютивн а частини постанови.

Повний текст постано ви суду складений 08.06.2010р.

На підставі викладеного, ке руючись ст.158-163, 167 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни,

П ОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольн ити повністю.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «С анаторій «Геліос» (ідентифік аційний код 02650742; 97411, АР Крим, м. Єв паторія, вул. Київська, 48; р/р 260080 01074001 в ВАТ «Надра «КРУ» м. Сімфе рополь, МФО 384823, або іншого раху нку) на користь Управління пе нсійного фонду України в м. Єв паторія АРК (97416, АР Крим, м. Євпа торія, вул. Революції, 61; р/р 2560201004 5301 в КРУ ВАТ «Державний Ощадни й банк України», МФО 324805, ЄДРПОУ 23300412) заборгованість по відшко дуванню фактичних витрат на виплату і доставку наукових пенсій у сумі 112,90грн.

Суддя Кушнова А.О.

Дата ухвалення рішення03.06.2010
Оприлюднено15.07.2010
Номер документу9931156
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4497/10/8/0170

Ухвала від 25.10.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 03.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні