Рішення
від 03.09.2021 по справі 640/4095/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 вересня 2021 року м. Київ № 640/4095/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Балась Т.П., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фасад до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Фасад (далі - позивач або ТОВ Фасад ) з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі - відповідач), у якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 20.12.2019 № 0421510409.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що контролюючим органом проведено камеральну перевірку позивача з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, за наслідками якої встановлено допущення позивачем порушення граничних строків реєстрації податкових накладних за вересень 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами перевірки відповідачем прийнято спірне податкове повідомлення-рішення про застосування штрафу за затримку реєстрації податкових накладних, яке позивач вважає протиправним та таким, що прийняте з порушенням норм податкового законодавства. Позивач наголосив, що несвоєчасна реєстрація податкових накладних відбулась не з вини платника, а контролюючого органу, оскільки останнім не прийнято вчасно направлену позивачем заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів, тому оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.02.2020 відкрито спрощене позовне провадження у справі, розгляд якої вирішено здійснювати без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами; витребувано докази у справі від відповідача.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.03.2020 продовжено відповідачу строк на подання запитуваної судом інформації.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, водночас суд зазначає, що відзив на позовну заяву не підписаний відповідачем .

Вирішуючи питання про прийняття відзиву на позовну заяву без підпису відповідача, суд зазначає, що Кодексом адміністративного судочинства України не врегульовано питання щодо наслідків подання заяв по суті справи, які не підписано або підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано.

Відповідно до частини шостої статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Відтак, суд вважає за можливе на підставі частини шостої статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України застосувати до вказаних правовідносин за аналогією закону положення статей 169, 240 Кодексу адміністративного судочинства України .

Відповідно до пункту 3 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається позивачеві, якщо позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо позовну заяву не підписано або підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано.

Оскільки відзив на позовну заяву не містить підпису, суд дійшов висновку, що його необхідно повернути без розгляду особі, що його подала. А отже, при розгляді справи не беруться до уваги доводи викладені у ньому.

Суд зазначає, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби (далі - Постанова № 893) Кабінет Міністрів України постановив ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у м. Києві.

Згідно з абзацом 3 пункту 2 Постанови № 893 територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються.

Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 3 постанови № 893).

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" (далі - Наказ № 529) утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у м. Києві.

Згідно наказу Державної податкової служби України від 24.12.2020 № 755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій" здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 №529, повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови №893, розпочато з 01.01.2021.

Крім того, з метою реалізації Постанови № 893 та враховуючи наказ Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529, Державною податковою службою України видано наказ від 12.11.2020 № 643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС" та регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується.

У частині самопредставництва визначено, що територіальний орган ДПС з метою організації своєї діяльності забезпечує самопредставництво ДПС та ГУ ДПС у судах через начальника ГУ ДПС, а також без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС через їхніх заступників, державних службовців підрозділів до функціональних повноважень яких належить представництво в судах інтересів ГУ ДПС відповідно до положень про такі підрозділи, які забезпечують самопредставництво інтересів ДПС та ГУ ДПС в судах без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС.

Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22.10.2020 внесено рішення №1000741100011086626 засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Таким чином, з 22.10.2020 Головне управління ДПС у м. Києві перебуває у стані припинення, а повноваження та функції даного органу передано до Державної податкової служби України.

Водночас, 30.09.2020 внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1000741030008085321 про створення Головного управління ДПС у м. Києві в якості філії (іншого відокремленого підрозділу) у складі Державної податкової служби України.

Відповідно до частини першої статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Враховуючи викладене, оскільки повноваження та функції Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267) нормативним актом передані Державній податковій службі України, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для заміни як сторони у справі територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права, а саме Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267), на територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011).

Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Із заявою про розгляд справи у судовому засіданні учасники справи до суду не звертались.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75, в порядку пункту 76.3 статті 76 Податкового кодексу України, головним державним ревізором-інспектором управління адміністрування податків з юридичних осіб ГУ ДПС у м. Києві Бєловою М.М. проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ Фасад , за результатами якої складено акт від 22.11.2019 №8867/26-15-04-09-20/32628761 .

Перевіркою встановлено порушення ТОВ Фасад (код ЄДРПОУ 32628761) граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за вересень 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, а саме:

ПН/РК № 158 від 20.09.2019 на суму ПДВ 592,40 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 94 від 18.09.2019 на суму ПДВ 3495,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 104 від 18.09.2019 на суму ПДВ 6661,69 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 84 від 17.09.2019 на суму ПДВ 7500,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 148 від 20.09.2019 на суму ПДВ 2250,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 122 від 19.09.2019 на суму ПДВ 3390,86 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 162 від 23.09.2019 на суму ПДВ 5766,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 134 від 20.09.2019 на суму ПДВ 6154,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 72 від 16.09.2019 на суму ПДВ 2628,93 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 184 від 30.09.2019 на суму ПДВ 108916,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 151 від 20.09.2019 на суму ПДВ 2666,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 112 від 19.09.2019 на суму ПДВ 1563,50 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 66 від 16.09.2019 на суму ПДВ 6666,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 100 від 18.09.2019 на суму ПДВ 1300,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 95 від 18.09.2019 на суму ПДВ 3657,83 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 165 від 23.09.2019 на суму ПДВ 1900,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 101 від 18.09.2019 на суму ПДВ 3243,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 180 від 19.09.2019 на суму ПДВ 5610,83 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 125 від 23.09.2019 на суму ПДВ 3050,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 99 від 18.09.2019 на суму ПДВ 1300,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 77 від 17.09.2019 на суму ПДВ 3633,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 183 від 27.09.2019 на суму ПДВ 6025,20 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 143 від 20.09.2019 на суму ПДВ 4950,50 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 142 від 20.09.2019 на суму ПДВ 2466,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 131 від 19.09.2019 на суму ПДВ 5706,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 67 від 20.09.2019 на суму ПДВ 4108,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 90 від 20.09.2019 на суму ПДВ 800,83 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 181 від 27.09.2019 на суму ПДВ 2500,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 81 від 17.09.2019 на суму ПДВ 3055,20 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 63 від 16.09.2019 на суму ПДВ 6218,91 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 182 від 27.09.2019 на суму ПДВ 3295,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 130 від 19.09.2019 на суму ПДВ 1383,12 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 93 від 18.09.2019 на суму ПДВ 3425,83 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 68 від 16.09.2019 на суму ПДВ 5000,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 154 від 20.09.2019 на суму ПДВ 1954,25 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 152 від 20.09.2019 на суму ПДВ 2881,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 141 від 20.09.2019 на суму ПДВ 1966,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 110 від 18.09.2019 на суму ПДВ 6 000 ,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 65 від 16.09.2019 на суму ПДВ 6666,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 114 від 19.09.2019 на суму ПДВ 2702,83 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 126 від 19.09.2019 на суму ПДВ 1916,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 109 від 18.09.2019 на суму ПДВ 2493,50 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 167 від 24.09.2019 на суму ПДВ 1338,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 2;

ПН/РК № 123 від 19.09.2019 на суму ПДВ 7 000 ,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 113 від 19.09.2019 на суму ПДВ 2707,50 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 107 від 18.09.2019 на суму ПДВ 2895,40 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 149 від 20.09.2019 на суму ПДВ 1333,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 119 від 19.09.2019 на суму ПДВ 2572,83 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 105 від 18.09.2019 на суму ПДВ 4166,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 103 від 18.09.2019 на суму ПДВ 2643,92 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 102 від 18.09.2019 на суму ПДВ 3462,83 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 175 від 25.09.2019 на суму ПДВ 177625,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 164 від 23.09.2019 на суму ПДВ 1900,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 159 від 20.09.2019 на суму ПДВ 5407,03 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 86 від 17.09.2019 на суму ПДВ 930,05 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 74 від 17.09.2019 на суму ПДВ 966,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 140 від 20.09.2019 на суму ПДВ 1536,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 127 від 19.09.2019 на суму ПДВ 1916,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 147 від 16.09.2019 на суму ПДВ 3457,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 87 від 17.09.2019 на суму ПДВ 2666,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 76 від 17.09.2019 на суму ПДВ 966,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 169 від 24.09.2019 на суму ПДВ 4877,92 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 2;

ПН/РК № 163 від 23.09.2019 на суму ПДВ 3850,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 118 від 19.09.2019 на суму ПДВ 3333,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 75 від 17.09.2019 на суму ПДВ 966,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 92 від 18.09.2019 на суму ПДВ 8945,95 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 78 від 17.09.2019 на суму ПДВ 6833,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 120 від 19.09.2019 на суму ПДВ 11025,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 132 від 19.09.2019 на суму ПДВ 2083,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 89 від 17.09.2019 на суму ПДВ 2500,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 177 від 25.09.2019 на суму ПДВ 386562,50 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 98 від 18.09.2019 на суму ПДВ 19000,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 160 від 23.09.2019 на суму ПДВ 5340,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 115 від 19.09.2019 на суму ПДВ 8500,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 155 від 20.09.2019 на суму ПДВ 2500,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 106 від 18.09.2019 на суму ПДВ 1333,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 145 від 20.09.2019 на суму ПДВ 1186,82 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 70 від 16.09.2019 на суму ПДВ 4208,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 111 від 18.09.2019 на суму ПДВ 1900,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 83 від 17.09.2019 на суму ПДВ 4885,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 80 від 17.09.2019 на суму ПДВ 1666,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 79 від 17.09.2019 на суму ПДВ 333,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 73 від 16 . 09.2019 на суму ПДВ 6559,51 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 124 від 19 . 09.2019 на суму ПДВ 569,83 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 117 від 19 . 09.2019 на суму ПДВ 1561,83 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 129 від 19 . 09.2019 на суму ПДВ 3050,58 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 133 від 20 . 09.2019 на суму ПДВ 933,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 82 від 17.09.2019 на суму ПДВ 3704,50 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 179 від 26 . 09.2019 на суму ПДВ 1773,75 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 138 від 20 . 09.2019 на суму ПДВ 1161,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 156 від 20 . 09.2019 на суму ПДВ 5230,06 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 172 від 24 . 09.2019 на суму ПДВ 21264,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 171 від 24 . 09.2019 на суму ПДВ 17284,83 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 116 від 19 . 09.2019 на суму ПДВ 5719 , 78 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 137 від 20 . 09.2019 на суму ПДВ 3916,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 88 від 17.09.2019 на суму ПДВ 5181,64 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 174 від 25 . 09.2019 на суму ПДВ 3905,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 186 від 30 . 09.2019 на суму ПДВ 5418,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 173 від 24 . 09.2019 на суму ПДВ 3645,17 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 166 від 24 . 09.2019 на суму ПДВ 1333,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 91 від 17 . 09.2019 на суму ПДВ 2696,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 176 від 25.09.2019 на суму ПДВ 200000,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 161 від 23.09.2019 на суму ПДВ 4391,40 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 128 від 19.09.2019 на суму ПДВ 2193,50 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 150 від 20.09.2019 на суму ПДВ 1427,52 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 136 від 20.09.2019 на суму ПДВ 2332,17 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 170 від 24.09.2019 на суму ПДВ 8445,91 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 178 від 25.09.2019 на суму ПДВ 1583,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 153 від 20.09.2019 на суму ПДВ 12548,89 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 144 від 19.09.2019 на суму ПДВ 5265,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 85 від 17.09.2019 на суму ПДВ 2316,28 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 71 від 16.09.2019 на суму ПДВ 2628,93 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 157 від 20.09.2019 на суму ПДВ 5765,68 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 108 від 18.09.2019 на суму ПДВ 2881,33 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 96 від 18.09.2019 на суму ПДВ 3744,17 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 146 від 20.09.2019 на суму ПДВ 1932,03 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 121 від 19.09.2019 на суму ПДВ 2628,93 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 135 від 20.09.2019 на суму ПДВ 2332,17 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 69 від 16.09.2019 на суму ПДВ 7500,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 64 від 16.09.2019 на суму ПДВ 1691,67 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 168 від 24.09.2019 на суму ПДВ 2500,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 139 від 20.09.2019 на суму ПДВ 1180,50 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6;

ПН/РК № 97 від 18.09.2019 на суму ПДВ 4690,00 грн., що зареєстрована 21.10.2019, днів затримки - 6 .

З матеріалів справи вбачається, що позивач, не погодившись із висновками, які були викладені в акті перевірки, 09.12.2019 звернувся до відповідача із запереченнями на акт перевірки від 22.11.2019 №8867/26-15-04-09-20/32628761.

За результатами розгляду заперечень Головне управління ДПС у м. Києві листом від 17.12.2019 № 65552/10/26-15-04-09-18 заперечення ТОВ Фасад залишено без задоволення, а висновки акта перевірки від 22.11.2019 №8867/26-15-04-09-20/32628761- без змін.

На підставі вказаних висновків, відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, Головного управління ДПС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.12.2019 № 0421510409, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 10 % у сумі 134 292,19 грн. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних до 15 календарних днів на суму ПДВ 1 342 921,78 грн.

Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України (далі - Податковий кодекс України).

Згідно з пп. 14.1.60 п. 14.1 статті 14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пп. 16.1.3 п. 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п. 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно п.120-1.1 статті 120 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 1 0 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

З аналізу наведених норм вбачається, що ПК України визначено обов`язок платника податку зареєструвати в ЄРПН податкові накладні/розрахунки коригування, та у разі порушення визначених законодавством граничних строків для такої реєстрації застосовуються штрафні санкції.

Дійсно, судом встановлено та не заперечується самим позивачем, що ним фактично було порушено терміни реєстрації ПН/PK, передбачені п. 201.10 статті 201 ПКУ, однак, з незалежних від нього причин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН.

Згідно п.5 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.п. 11-15 Порядку після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки податкової накладної.

За результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

При цьому, за п.3 Порядку (в редакції, чинній на час виникнення правовідносин) операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Таким чином, як ПК України, так і Порядком передбачено, що у разі отримання контролюючим органом податкової накладної від платника податку, за результатами проведення їх перевірки платнику податку надсилається квитанція про прийняття, неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування протягом операційного дня.

Оскільки законодавством встановлено чіткі та обмежені строки для реєстрації податкових накладних, задля уникнення порушення платником податків граничних строків для реєстрації податкових накладних у випадку коли гранична дата припадає на вихідний чи святковий день, положеннями Порядку № 1246 та пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу встановлено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.109.1. статті 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

При розгляді справ щодо накладення податковими органами штрафних санкцій на платника податків суд повинен встановити наявність чи відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення.

Відповідно до позиції Верховного Суду, викладеної, зокрема, у постанові від 30 січня 2018 року по справі № 815/2745/17; від 26 червня 2018 року по справі № 808/2127/17; від 03 травня 2018 року по справі № 818/1070/17, платник податків може нести відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних лише якщо така несвоєчасна реєстрація зумовлена його винними діями.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, 15.10.2019 в межах операційного дня (тобто з 08:00 до 20:00) позивач за допомогою програмного забезпечення M.E.Doc направив в електронному форматі до Державної податкової служби (ДПС) для реєстрації в Єдиному реєстрі податкову накладних податкові накладні за вересень 2019 року, зазначені в акті перевірки, що підтверджується протоколами руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій, що наявні у матеріалах справи, та листом директора ТОВ М.Е.ДОК від 13.01.2020 вих. № 1301/2.

Граничний строк реєстрації зазначених податкових накладних - 15.10.2019.

Відтак позивач, направивши на реєстрацію 15.10.2019 податкові накладні в межах операційного дня, своєчасно виконав свої зобов`язання, передбачені податковим законодавством з реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Тобто, зазначені факти свідчать про відсутність вини позивача в порушенні законодавчо встановлених термінів реєстрації ПН/РК. Навпаки, на думку суду, зі свого боку позивачем були виконані всі можливі дії для своєчасної реєстрації ПН/РК.

Разом з тим, судом встановлено, що до кінця операційного дня 15.10.2019 квитанції про прийняття або неприйняття вказаних податкових накладних позивачу не надходили.

Відтак, на підставі п. 201.10. статті 201 ПК України з урахуванням того, що відповідачем протягом операційного дня не було надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування, такі податкові накладні вважається зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх надіслання.

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що зазначені вище податкові накладні за вересень 2019 року вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних в день їх надіслання, а саме 15.10.2019.

Отже з аналізу наведених обставин справи вбачається, що позивачем було вчинено всі залежні від нього дії по недопущенню порушення строків реєстрації накладних, при цьому, таке порушення сталося не з вини платника податків.

Відповідно, оскільки наявність вини ТОВ Фасад у несвоєчасній реєстрації накладних не встановлено, то й немає підстав для застосування до позивача юридичної відповідальності. Таким чином, податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.

Підсумовуючи викладене, суд зазначає, що законодавець передбачив можливість застосування до платника податків наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених статтею 120-1 Податкового кодексу України, лише за наявності його вини. При цьому, не направлення відповідачем квитанції, що свідчить про прийняття ПН/РК з невідомої причини та, відповідно, незалежної від позивача, свідчить про відсутність вини суб`єкта господарювання.

Вказане узгоджується з позицією, викладеною Верховним Судом у складі Касаційного адміністративного суду у постановах від 15.05.2018 по справі № 810/3417/16 та від 30.01.2018 по справі № 815/2745/17.

За приписами статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

З огляду на презумпцію правомірності рішень платника податку, яка закріплена в статті 4.1 Податкового кодексу України у випадку, коли є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, пріоритет правомірності рішення залишається за платником податків.

Таким чином, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог та визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 20.12.2019 № 0421510409.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем під час звернення до суду було сплачено судовий збір у розмірі 14 714,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 09.04.2020 № 736.

Ураховуючи висновок суду про задоволення позовних вимог, сплачений судовий збір підлягає присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Фасад задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 20.12.2019 № 0421510409.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фасад (ідентифікаційний код: 32628761) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 44116011) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Фасад (ідентифікаційний код 32628761, місцезнаходження: 02002, місто Київ, вул. Євгена Сверстюка, буд. 11, корпус А, офіс 406).

Відповідач - Головне управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 44116011, місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд міста Києва.

Суддя Т.П. Балась

Дата ухвалення рішення03.09.2021
Оприлюднено08.09.2021
Номер документу99389041
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —640/4095/20

Ухвала від 06.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 31.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 28.01.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Рішення від 03.09.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 28.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні